Виховний захід. "Незвичайна подорож у світ моралі"

Про матеріал
узагальнити і систематизувати знання учнів з основних етичних понять («манери», «традиція», «пристойність», «церемонії», «патріот»); розвивати вміння розв'язувати життєві ситуації з етичного погляду; виховувати повагу до традицій українського народу.
Перегляд файлу

НЕЗВИЧАЙНА ПОДОРОЖ У СВІТ МОРАЛІ

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з основних етичних понять («манери», «традиція», «пристойність», «церемонії», «патріот»); розвивати вміння розв'язувати життєві ситуації з етичного погляду; виховувати повагу до традицій україн­ського народу.

.

Форма роботи: уявна подорож.

Учитель. Сьогодні  ми проведемо подорож у космічну Галакти­ку, відвідаємо різні планети. Але подорожувати будемо командами, тому що один космічний корабель може вмістити лише    осіб.

Отож, нам потрібно створити п'ять команд по  учасників у кожній. Кожна команда на певній станції планети повинна буде виконати поставле­не завдання. Та команда, яка набере найбільшу кількість балів за правильні відповіді на запитання, здобуде перемогу.

Отже капітанами наших лайнерів будуть________________.

( займіть свої місця).

Зараз кожен із капітанів обере собі команду. ( кожен називає по одному учневі з класу, ті займають свої місця 

  За нашою подорожу із космодрому будуть спостерігати та оцінювати журі:  _______________________

Учитель. Отож, розпочинається міжпланетний переліт на  «Планету Понять».

Зупинка 1. «Планета Понять»

Учитель. Запрошую до столу капітанів команд. Із кольорової скриньки ви вийме слова, в яких вміщено шараду. Команда повинна розгадати зашифроване слово і дати визначення поняття.

Як потрібно розв'язувати шараду? У трьох словах знаходиться по одно­му складу слова, яке потрібно відновити. Склад слова, який знаходиться в шараді, може не збігатися зі складом зашифрованого слова. Наприклад: ВОКЗАЛ — АРФА — ВІТАННЯ (АЛФАВІТ).

Час підготовки команди до відповіді — 1 хвилина. Журі оцінює кожну відповідь від 0 до 2 балів; у випадку виправлення, уточнення іншої коман­ди — 1 бал.

 

  1. КОМАХА — ФОНЕТИКА — КАРИКАТУРА (МАНЕРИ).
  2. ТРАВА — БУДИТИ — ПОЗИЦІЯ (ТРАДИЦІЯ).
  3. ПРИСТРАСТЬ — ПОТОЙБІЧНИЙ — ВІЧНІСТЬ (ПРИСТОЙНІСТЬ).
  4. ПРОЦЕС — РЕМОНТ — ЛІНІЇ (ЦЕРЕМОНІЇ).

5.НАПАСТЬ — ПОТРІБЕН — ЗАГОТОВКА(ПАТРІОТ).

 

Зупинка 2. «Планета Звичаїв і Традицій»

Учитель. Зараз кожна команда отримає картку, на якій описано один з обрядів або звичаїв українського народу. Ви повинні відгадати назву свята і сказати, коли саме воно відбувається.

картка 1

Це свято народження Сина Божого.. Прийнято готувати обрядові страви, співати колядки

картка 2

На це свято дівчата ворожать, щоб дізнатися про своє майбутнє. 

Господині на вечерю варять вареники. Молодь збирається на вечорниці.

 

Картка 3

Це свято  відбувається  навесні.  Прийнято виготовляти хліб-паску, фарбувати крашанки, писанки.

 

Картка 3

Це свято припадає на літню пору. Його називають ще зеленим святом. Оселю прийнято прикрашати зеленими гілками.

Картка 5

На це свято дуже чекають діти. За хорошу поведінку вони отримують подарунок, за погану — різочку.

 

 

 

      Відповіді:

Картка 1. Різдво Христове — 7 січня.

Картка 2. День св. Андрія Первозванного — 13 грудня.

Картка 3. Великдень — свято весни, немає постійної дати.

Картка 4. Трійця — свято літа, немає постійної дати.

Картка 5. День св. Миколая — 19 грудня.

Зупинка 3. «Планета Ввічливості і Вихованості»

Учитель. Саме планета Ввічливості і Вихованості є дуже важливою на нашому шляху, тому що ввічливість — прояв доброзичливого ставлення до людей, з якими щоденно спілкуємося. Отож зараз побачимо, наскільки добре ви це знаєте. Кожна ваша правильна відпо­відь на запитання або завдання оцінюється за 5-бальною системою.

Запитання

  1. Два хлопчики зіштовхнулися у дверях і ніяк не можугь розійтися. Хто з них повинен звільнити дорогу, якщо одному 8 років, а іншому — 11?
  2. Петрик запросив друзів на день народження на 15.00. Уже 16.30, а Василь­ка ще немає... Хто в цій ситуації вчинив неправильно? Відповідь обґрунтуйте.
  3. Що ви порадите людині, яка іде в гості?
  4. Чи правильне твердження: при виборі подарунка завжди треба орієн­туватися на свій власний смак? Відповідь обґрунтуйте.
  5. За скільки хвилин до початку вистави повинна прийти в театр вихова­на людина? Що потрібно зробити за цей час?
  6. Як потрібно поводитися під час вистави?
  7. Хлопчик крикнув перехожому: «Скільки годин?». Якої помилки він припустився?
  8. Наталка запросила друзів на день народження. Одна з її подруг сиді­ла, підперши рукою щоку, нічого не їла і похмурим поглядом постійно ди­вилася у бік Сашка, який також був запрошений на свято. Що неправильно вчинила подруга на дні народження?
  9. Перехожий запитав у хлопчика: «Скажи, будь ласка, як пройти на вулицю Леніна?». Не повертаючи голови, хлопець відповів: «Я — не ходяча карта міста». Яку помилку допустив хлопчик?
  10.        У квартирі пролунав дзвінок, і на порозі з'явилися дві подруги з по­дарунками. Одна подарувала коробку з цукерками, й іменинниця Оля від­разу її сховала, щоб потім з'їсти самій або дотримати до «кращих часів»,а друга подарувала книжку, яку Оля вже читала. Із невдоволеним виразом обличчя дівчинка повела своїх подруг до столу. Що треба було зробити не так?

Зупинка 4. «Планета Працелюбності»

Учитель. Ще з давніх-давен українці оцінювали людей за їхнім став­ленням до праці. Ледарство, недбальство засуджувалося всіма. Поясніть значення наведених приказок і прислів'їв.

 

  1. Робить як у рукавицях.
  2. Велика ґаздиня: три городи одна диня.
  3. Робить наче сонний.
  4. На язик гарячий, до роботи ледачий.
  5. Робить як не своїми руками.
  6. Хто любить трудиться, тому без діла не сидиться.
  7. Не святі горшки ліплять.
  8. Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
  9. Слова полова, а праця диво.

10.Не поклонившись до землі, і гриба не піднімеш.

Зупинка 5. «Планета Громадян»

Учитель. Довгим шляхом йшла наша держава Україна до своєї неза­лежності. Скільки крові і сліз було пролито нашими земляками, щоб сьо­годні око нам милували жовто-блакитний прапор і тризуб, щоб могли ми вільно, на весь голос заспівати «Ще не вмерла України»!

Чи знаєте ви, що означає бути громадянином своєї держави, ми перевіри­мо на планеті Громадян. Розшифруйте запитання і дайте на нього відповідь.

1. ?анинядаморг аливарп іньларом є имикЯ

2. ?увтсьліпсус минсирок итуб єачанзо оЩ

3. .инїаркУ анинядаморг икзя'вобо ьтівзаН

4. .»нинядаморг» яттяноп яннечанзив етйаД

5. ?инїаркУ иловмис інважред екат оЩ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді

  1. Якими є моральні правила громадянина?
  2. Що означає бути корисним суспільству?
  3. Назвіть обов'язки громадянина України.
  4. Дайте визначення поняття «громадянин».
  5. Що таке державні символи України?

Слово журі.

Учитель. Яким буде життя — чи кришталевим, чистим, як джерельна водиця, чи сірим і непроглядним, як осінній туман, — залежить від вас, до­рогі діти. Ви, шестикласники, тільки-но стоїте на порозі дорослого життя, воно здається вам таким довгим... Але пам'ятайте: насправді воно коротке, дуже коротке. Як швидко гаснуть короткі сірнички, так швидко минають дні нашого життя. Тож намагайтеся, щоб ці дні не пролітали марно, праг­ніть залишити після себе якнайбільше хороших слів і справ! Щоб оточуючі відгукувалися про вас як про чуйних, добрих, щирих людей. Людей із ве­ликої літери.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Матвій Галина
    Продуманий виклад матеріалу) Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
708
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку