Оформлення.
На передній стіні на тлі українських рушників вісімка,
утворена паперовими квітами. На стінах актового залу вивішені
математичні газети, вислови математиків про математику, малюнки на
математичну тему, виготовлені учнями. На сцені прикріплено магнітну дошку
(табло), над якою висить велика підкова з картону, обмотаного фольгою,
ліворуч і праворуч від неї напис: «Нумо , дівчата».
У центрі, за столиком біля мікрофона — місце ведучого. По обидва боки
від нього по 6 місць для гравців двох команд. У залі учні , гості.
Звучить весела музика, на сцену виходить ведучий.
Ведучий :
Здрастуйте, гості дорогі, веселощів вам та радості!
Проходьте, не соромтеся. Скоріше зручні місця займайте.
Ведуча
Ось і прийшла весна, ось і настав березень.
А березень - це пісня!
А березень - це казка!
А березень - це суцільно чудеса і весна!
А березень - це свіжість,
А березень - це свято
Добрих і милих мам!
Ведучий
8 Березня - це коли сонце починає пригрівати землю, коли на лісових
галявинах розквітають проліски і прилітають граки. Всі люблять це свято.
Адже це свято наших мам, бабусь, сестричок та однокласниць. Усіх, кого ми знаємо і яких не знаємо. Всіх, хто живе поруч з нами і далеко від нас.
Ведуча. Дивний і прекрасний збіг - Міжнародний жіночий день і весна.
І це справедливо — навесні дівчата, жінки сповнені надії, краса їх
осяяна променями березневого сонця.
А започатковано це свято було в 1910 р. на II Міжнародній конференції
жінок-соціалісток у Копенгагені на пропозицію Клари Цеткін. Його було
вирішено проводити щорічно як день солідарності жінок усіх країн у боротьбі
за свої права. Вперше цей день відзначили у 1911 р. у Німеччині, Австрії,
Швейцарії та Данії. Вшануємо і ми яскраве свято, що приходить до нас із
першим співом пташок, першими весняними квітами, чарівними веснянками
та усмішками на обличчях наших мам та бабусь.
Учень (читає вірш):
Ви в молитвах Божих бережете світло,
Щоб життя у мирі і в надії квітло,
Щоб світило сонце нашій Україні,
І всміхалось дітям небо синє-синє.
Дякую Вам, мамо, за високу долю,
За зелене жито на веснянім полі.
Дякую Вам, мамо, за прожиті роки,
За турботи серця, за родинний спокій.
Параска Кубаєвич
Ведуча. Сьогодні, напередодні свята, ми проводимо конкурс
«Нумо, дівчата» між двома командами дівчат за звання
«Краща господиня року». Дівчата продемонструють свої вміння
куховарити, шити, прибирати, а ще й добрі знання з математики.
Вдома вони придумали назви своїм командам і виконали завдання.
Оцінювати їх старанність буде журі, яке складається з викладачів
та ваших матусь.
Ведучий (представляють журі).
Ведуча: А зараз команди запрошуємо на сцену.
Перша команда «Медіана», друга команда «Невгамовні»
Ведучий .
І напевне уже час
Починати нам змагання
Приготуйтеся команди
Конкурс перший – привітання!
До слова запрошується команда « Невгамовні» у складі:………
Привітання команди «Невгамовні»
1.Сьогодні на сцені веселість і сміх
Сьогодні у нас змагання для усіх
Ми щиро вітаєм болільники вас
І знайте, що наша команда –це клас
2. Ми- найкращі , енергійні, найсміливіші
І найголовніше ми від самого початку хотіли сказати разом:
Вітайте, ми команда «невгамовні»
3.Ми всі веселі і чудові,
Як депутати галасливі
Ми всі надіємось на силу
Щоб нам по балу присудили
4. Наш девіз: Хоча ми любим веселитись
Але ми знаєм треба вчитись
Якщо ти вчитись будеш дуже
Розумником ти станеш друже
5. Суперників наших ми щиро вітаєм,
Перемогти сильнішому звичайно бажаєм
Грати сьогодні чудово старайтесь
З математикою дружіть та гарно навчайтесь
6. Журі дорогому вітання шлемо
Ми настрою гарного вам додамо
Нехай зацікавлять вас конкурси наші
Віддайте нам бали сповна усі ваші
7. Ми веселі і смішні
Красиві і гарні
Вірим все що ми покажем
Не піде на марно
Ведуча
До слова запрошується команда « Медіана» у складі:………
Привітання команди «Медіани»
1. Ми команда Медіана
Метка, вміла і старанна,
Математику ми знаємо, -
І завжди перемагаємо.
2. Наш девіз: Шукай, дерзай, відповідай
На друга зла ніколи не тримай
3.Змагання ми починаємо
Команду суперників щиро вітаємо.
Їм бажаємо все перемагати
Але нас не подолати
4.Ну, супернику, тримайся
Дуже сильно не старайся,
Ліпше швидко утікай,
Перемогу нам віддай.
5. Журі , ти моє прекрасне
Ти для нас як сонце ясне,
Не жалій нам бали,
Щоб ми не програли.
6. Серце наше не сумує
Нам болільник аплодує,
А ми бали здобуваємо
І ніколи не програємо.
7.Емблема нашої команди
Ведучий Кожній команді було дано домашнє завдання. Послухаємо їх.
2 Конкурс :Домашнє завдання «Хто швидше»
Як правило кулінарні рецепти містять кількість продуктів в грамах. Що робити, якщо ви знайшли цікавий рецепт і немає ваг, щоб зважити 100 г борошна, 350 г цукру, 100 г тертих сухарів?
Кожній команді треба дати якомога більше правильних відповідей.
Відповідає команда, капітан якої першим підніме руку. Правильна
відповідь — 1 бал, неправильна — 0 балів.
Запитання
1. Скільки грамів борошна вмішається в одній столовій ложці? (25гр)
2. Скільки грамів цукру вміщається в одному стакані? (200гр)
3. Скільки грамів рису вмішається в одній столовій ложці? (25гр)
4. Скільки грамів вершкового масла вмішається в одній столовій ложці? (40гр)
5. Скільки грамів солі вмішається в одній столовій ложці? (30гр)
6. Скільки грамів оцту вміщається в одній столовій ложці? (15гр.)
7. Скільки грамів масла вміщається в одній столовій ложці?(40гр)
8. Скільки грамів води вміщається в одній столовій ложці? (15гр)
9. Скільки грамів молока вміщається в одній столовій ложці? (20гр)
10. Скільки грамів тертих сухарів вміщається в одній столовій ложці? (15гр)
Ведуча 3. Конкурс «Кулінарний»
Потрібно розв'язати задачу і дізнатися, скільки оцту, солі і цукру
необхідно для консервування огірків. Команда, яка першою
правильно розв'яже задачу, одержує 3 бали.
Задача. Для консервування літрової банки огірків потрібно взяти оцту,
солі і цукру у співвідношенні 3:4:3. Скільки грамів оцту, солі і
цукру необхідно, якщо їх маса в сумі дорівнює 50 г? (15г,20г,15г)
Ведучий. Поки дівчата розв'язують задачу, пропонуємо вам гумореску
П.Глазового. Виконує учень...
ЧОМ НЕМА У НАС ОХОТИ ДО ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ
Жінки наші нарікають - це вже звичним стало –
Що ми дома по хазяйству помагаєм мало.
Любі наші! Ми охоче б вам допомагали,
Якби за це нас хвалили газети й журнали.
Та не тільки, щоб журнали, не самі газети, -
Щоб славили художники, скульптори, поети.
От якби намалював хтось велику картину:
Сидить дядько серед кухні — чистить картоплину,
Або стоїть біля крана, обмива редиску,
Чи цеглиною картоплю натира до блиску.
Або якби якийсь скульптор виліпив фігурку:
Стоїть дядько над плитою, общипує курку.
Чи ще краще: на коні він скаче проти вітру,
В одній руці друшляк трима, а в другій макітру.
Якби так нас прославляли, я б прибіг з роботи
І пірнув би з головою в домашні турботи.
Швидко виправ би білизну, наварив би супу,
Заштопав би всі панчохи, отакенну купу.
Обмів би скрізь павутиння, витер би пиляку,
натомість отримав би велику подяку.
Ведуча 4. Конкурс «Чи вмієш ти кроїти»
Команди розв'язують задачу на аркушах паперу. Команда, яка першою
здала правильне розв'язання журі, одержує - 3 бали, друга — 2 бали.
Задача. Щоб пошити спідницю правильної трапецевидної форми
(тобто у вигляді рівнобічної трапеції), необхідно дві деталі. Скільки
тканини шириною 120 см потрібно, щоб викроїти ці деталі, якщо
половина довжини талії дорівнює 24 см, ширина низу 56 см, а довжина
виробу (висота) дорівнює 34 см? Знайти площу деталей.
Ведуча: Дівчата наші працюють. Проведемо гру з уболівальниками.
Гра з уболівальниками
Кілограм борошна коштує 5 грн 10 к. Скільки кілограмів борошна
можна купити на 25 грн 50 к?
Одна коробка цукерок коштує 88 грн 70 к. Скільки коштує 10 коробок таких цукерок?
Ведучий 5. Літературний конкурс
Із слова «тригонометрія» скласти якнайбільшу кількість слів (іменників).
Одна хвилина на обдумування.
Ведуча. Поки дівчата працюють, ще одна усмішка П.Глазового,
ОТ КОЛИСЬ БУЛИ ДІВЧАТА!
Дорікає дід онуці:
—Дивні нині діти.
Вже дівчата розучились
Навіть червоніти.
А колись були, голубко,
Дуже соромливі,
Скажеш слово — червоніли,
Як той мак на ниві.
Тут онука аж руками
Вдарила об поли:
—Я дідусю, уявляю,
Що ви їм мололи!
Ведучий 6. Конкурс «Як поділити?»
Команда, яка першою дає правильну відповідь, одержує 2 бали.
Задача (усно). Уявіть, що ви маєте двох молодших братиків і вам
потрібно поділити між собою 5 яблук. Скільки частин отримає кожний?
Ведучий 7 конкурс «Весела лічба»
Змагаються дві команди. Потрібно назвати підряд числа від 1 до 40.
Але замість тих чисел, що діляться на 3, треба підстрибнути і сказати:
«Не зіб'юся».
Хто помилився, вибуває з гри, і лічба починається спочатку. Яка команда
більше чисел назве, та і виграє.
Ведучий. Поки журі підбиває підсумки конкурсів, пропонуємо
послухати частівки від двох подружок.
Дві подружки разом.
Ми веселі дві подружки
І з баяном — братиком
Заспіваємо частівки
Вам про математику.
1-ша подружка. Розв'язав Петрусь задачу,
Тільки мінус не побачив, Ось і сталось, що лимон Важить майже 8 тонн.
2-га подружка. На контрольній ловив гав —
Одиницю упіймав. Підглядав у всі книжки, Переплутав сторінки.
1-ша подружка. Біля дошки він стояв І придумав чудо — В теоремі прирівняв
До квадрата куба
2-га подружка.
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка —
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка.
Дві подружки разом.
Ми веселі дві подружки
І з баяном — братиком
Заспівали вам частівки
Всі про математику.
Ведуча :Слово журі. Журі оголошує бали за два конкурси.
Ведуча 8.Конкурс «Розгадайте ребус»
Ребуси написані на плакатах, кожна команда одержує по 4 ребуси.
Кожен правильно розв'язаний ребус оцінюється в 1 бал. Виграє команда,
яка швидше виконає завдання.
7 ' я ко, ко, ко 100 " ворона с 3 же
100 рож і 100 рія
(Сім’я, трико, сторона, стриже, сторож , історія)
Пісня «Задача» (на мотив пісні «Смерека»).
Юнак.
Усі задачі розв'язали
І зошити поздавали.
Я сиджу і ледь не плачу —
Не зміг розв'язати задачу.
Приспів.
Ой, задачо!
Розв'яжись мені, задачу!
Чом я над тобою плачу?
Ох, важка ж оця задача!(2 рази)
Дівчина.
Чи у хлопців запитати,
Чи в дівчат її списати.
Як же мені з нею бути,
Ви порадьте мені, люди.
Приспів.
Ой, юначе!
Розв'яжи мені задачу!
Я сиджу і ледь не плачу,
Ох, важка ж оця задача(2 рази).
Юнак.
Свого лоба я нахмурив,
В голові усе там збурив.
І мені тут прояснилось,
Чом раніше не ділилось.
Приспів.
Ой, задачо!
Розв'язав я цю задачу.
I тепер я вже не плачу,
Бо це зовсім легка задача (3 рази)
Ведучий 9. Завдання з діжки.
Спочатку команда, яка програє. Якщо команда не знає відповіді, то
запитують глядачів.
На обдумування дається 15 с. Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом.
Завдання
1.Хто вона, гідна поваги?
2.Рибалка ловив рибу. На запитання: «Скільки ти впіймав риби?
відповів: «Половину восьми, шість без голови і дев'ять без хвоста».
Скільки риби впіймав рибалка? (О)
3.Для чого використовують решето Ератосфена?
(Для виділення множини простих чисел.)
4.Що спільного між теоремою і театром?
(Слово «теорема» походить від грецького, що означає
спостерігаю, розглядаю.)
5.Про що йдеться: «Над ним можна довго-довго ламати голову.
Як його не повернеш — всюди однаковий. За його допомогою міряють
та будують» (Куб.)
6.Математичне поняття, яке в перекладі з грецької означає «пишу».
Не має нічого спільного з аристократами.
(Граф.)
7.Про що йдеться: «Вона є тільки в правильному многокутнику.
Це радіус кола, вписаного в правильний многокутник. Вона
перпендикулярна до сторони правильного многокутника і проведена
з центра вписаного кола до середини сторони.
(Апофема.)
8.Буває і великий, і малий і повний. Ним карають у дитинстві. Іноді він
буває дуже прямий, досить часто тупий, але переважно гострий. Що це?
(Кут.)
9.Він буває мисливський і барабанний. Дуже мало відрізняється від дроту.
А ще є десятковий і звичайний. Що це?
(Дріб.)
10.Є в рослини, є у слові,і в рівнянні також є.
І стержневий, й мичкуватий, і кубічний, і квадратний. Що це таке?
(Корінь.)
11.Які числа називають числами-близнятами?
(Пара простих чисел, різниця між якими дорівнює 2.)
12.Назвіть прізвище людини, яку вважають батьком сучасної алгебри.
(Франсуа Вієт.)
13.Як з трьох нулів зробити два, не закреслюючи жодного?
( два)
Ведучий. Зараз ми проведемо конкурс на краще виконання бального танцю
а оскільки наш вечір — математичний, то партнери, перед тим як
почати змагання, повинні розв'язати невеличку вправу. Отже, всіх хто
бажає взяти участь у танцювальному конкурсі, прошу вийти на сцену.
(Виходять учасники.)
Ведуча. Зараз ви отримуєте картки. У хлопців буде картка з лівою
стороною формули, а у дівчат — з правою. Ви повинні знайти собі пару
для участі у конкурсі,
(Танець учасників конкурсу.)
Ведучий . Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.
«НАША СІМЯ ЖИВЕ В СТОЛИЦІ. ПРІЗВИЩЕ ОДИНАК. БАТЬКО – СТОРОЖ, МАТИ ПРАЦЮЄ НА ТРИКОТАЖНІЙ ФАБРИЦІ , СЕСТРИ- В СТОЛОВІЙ, Я – УЧЕНЬ СТОЛЯРА. ЧАСТО ЗА СТОЛОМ ДІД РОЗПОВІДАЄ НАМ ІСТОРІЮ УКРАЇНИ , ЗА НЕЗАЛЕЖНІСТЬ ЯКОЇ ВІН БОРОВСЯ В МОЛОДОСТІ.»
( 7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714)
Журі підбиває підсумки конкурсів та нагороджує переможців.
Ведуча.
Скінчився час випробувань,
Нам до душі ваш рівень знань.
Та ще багато треба знати,
І ще багато треба вчити.
Ми врахували всі ваші старання,
Ви достойно пройшли всі випробування.
Настав вже час усіх вас привітати.
До побачення, до нових зустрічей.
Ведучий. Ось і закінчилося наше свято! Хочу ще раз привітати переможців,
а також усіх мам і баб з Міжнародним жіночим днем 8 березня.