Виховний захід "Об'єднані єдиною метою"

Про матеріал
Використання принципів та інструментів педагогічного коучингу: «колесо емоцій Плутчика», правила роботи в групі; привернення уваги; створення контакту; шкалювання; техніка «Що якщо?»; СКС (створення конкретної ситуації); моделювання результату; дослідження; зворотній зв'язок тощо; використання штучного інтелекту.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

Заклад професійної (професійно-технічної) освіти «Коростишівський професійний коледж»

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ В СТИЛІ КОУЧИНГУ

Тема. ОБ’ЄДНАНІ ЄДИНОЮ МЕТОЮ!

 

C:\Users\Марина\Desktop\яяя.JPG

 

 

 

 

Підготувала: Гнетецька Марина Володимирівна,

заступниця директора з навчально-виховної роботи Закладу професійної(професійно-технічної) освіти

 «Коростишівський

 професійний коледж»

 

 

 

 

 

 

2024

Тема. Об’єднані єдиною метою.

ЦІЛІ: Метапредметні: уміти критично застосовувати інформаційно-комунікаційні технології для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією, етично працювати з інформацією (поважати авторське право та інтелектуальну власність). Вчити мислити творчо, генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя для підвищення власного добробуту і для розвитку суспільства та держави. Розвивати готовність і здатність до мовної взаємодії і взаєморозуміння, потреби у мовному самовдосконаленні; вміння самостійно формулювати цілі діяльності, планувати її, здійснювати самоконтроль і самокорекцію; проводити пошук і вміти обробляти необхідну інформацію з різних джерел, включаючи ЗМІ та Інтернет; уміння визначати поняття, узагальнювати, проводити аналогії, класифікувати, установлювати причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки.

Предметні: Шляхом творчого колективного обговорення з’ясувати як українці можуть допомогти пришвидшити перемогу України у війні; розглянути приклади допомоги ЗСУ, ВПО, переміщеним тваринам тощо.

Особистісні: розвивати мислення, пам’ять, творчі здібності;  вдосконалювати вміння здобувачів освіти працювати в групах, аналізувати інформативний матеріал, робити висновки.

Виховні: формувати позитивні риси характеру (доброзичливість, толерантність, колективізм, активність, працьовитість тощо), вольові якості тощо. Формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави. Сприяти розвитку навичок самореалізації особистості, чітких життєвих орієнтирів, спираючись на ментальні орієнтири особистості. Виховувати прагнення до позитивних вчинків. Виховувати пізнавальні інтереси і активне ставлення до суспільного життя, національну свідомість та самосвідомість - відчуття гордості за належність до української нації; створити умови для емоційного сприйняття почутої інформації;  формувати  український менталітет.

Методична мета заходу: Використання принципів та інструментів педагогічного коучингу: «колесо емоцій Плутчика», правила роботи в групі; привернення уваги; створення контакту; шкалювання; техніка «Що якщо?»; СКС (створення конкретної ситуації); моделювання результату; дослідження;  зворотній зв'язок тощо; використання штучного інтелекту.

Очікувані результати: Після виховного заходу здобувачі освіти: підвищать рівень готовності до виконання громадянських та конституційних обов'язків; збільшать бажання допомагати власними вчинками для того, щоб пришвидшити перемогу України у війні; зрозуміють, що встояла Україна завдяки єдності українців.

Обладнання: магніти-смайлики, кольорові стікери, фломастери, плакати, аркуші паперу, сині і жовті стрічки, скринька з люстерком, презентація: https://docs.google.com/presentation/d/1pB-pKfnFb_ncgEgxKCuoXG22bYbRNwHZ/edit?usp=sharing&ouid=100598799057258882781&rtpof=true&sd=true

СТРУКТУРА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

№ з/п

Етапи проведення виховного заходу

Час

Дії викладача

Дії учасників

1.

Організаційний момент.

Натхнення. Встановлення партнерських взаємовідносин.

Вправа «Колесо емоцій Плутчика»

 

3 хв

Класний керівник вітає учасників, запитує про настрій.

Відповідають, запитують про настрій класного керівника. Прикріплюють магніт-смайлик на ту емоцію, яку відчувають на даному етапі.

2.

Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети.

Відкриті запитання. Вправа «Фірмова страва»

2 хв

Ставить відкриті запитання. Пропонує об’єднатися в групи (вдома обрали рецепт страви). Пропонує скласти рецепт мотивації

Пишуть свої бажання Створюють рецепт мотивації для роботи. Представники зачитують свої творчі рецепти. Колективне обговорення.

3.

Мотивація. Відео – привернення уваги. Відкриті запитання. Slido

 

2 хв

Пропонує переглянути відео та ставить відкриті запитання

Переглядають відео, а після відповідають на запитання. Створюють карту дій українців за допомогою Slido

4.

Презентація теми, мети. Визначення групових правил роботи

 Вправа «Шкалювання».

Вправа «Правила»

3 хв

Оголошує тему виховного заходу  та цілі. Класний керівник кожному пропонує на окремому аркуші написати умову, за якої він може працювати ефективно і комфортно.

Визначають бал на шкалі. Представляють узгоджені варіанти правил, з яких потім складають загальний перелік.

 

Вправа «Шерлоки у пошуках асоціацій»

2хв

Зачитує обірвані речення

Учасники мають уважно послухати їх і доповнити тими асоціативними образами, що першими спали на думку

5.

Міні-лекція

5 хв

Слухає, узагальнює думки «дослідників»

Представляють інформацію про виникнення держави Україна.

Друга група – про виникнення росії.

 

Інтерактивна вправа «Прислів’я про Україну»

2 хв

Пропонує скласти дві частини прислів’я про Україну (автор Гнетецька М.В.)

Переходять за QR-кодом і складають прислів’я.

 

Вправа на активізацію «Хмара слів»

 

1хв

Пропонує переглянути хмари слів, складені вдома здобувачами освіти до слова «Перемога»

Здобувачі освіти обговорюють хмари слів до слова «Перемога».

 

Техніка СКС (Створення Конкретної Ситуації)

Перегляд відео «Лист до мами – BARABANDA»

2хв

Пропонує розв’язати ситуації.

 

 

 

Просить поділитися емоціями

Висловлюють свої думки, шукають вихід із ситуації.

 

Діляться емоціями

 

Техніка «Що якщо?»

 

2хв

Пропонує проаналізувати наслідки кожного з варіантів вибору.

Висловлюють свої думки, аналізують наслідки.

 

Робота з діаграмою

8 хв

Пропонує переглянути діаграми

Висловлюють свої думки

 

Руханка для очей. Гімнастика для очей на український мотив

2 хв

Виконує рухи очима.

Виконують рухи очима.

6.

Закріплення нового матеріалу. Виконання тестів онлайн.

2 хв

Пропонує за допомогою QR-коду зайти на сайт та виконати тести. Для інших учнів – тести письмово на аркушах та потім оцінити себе.

Виконують тест.

7.

Вихід із зони комфорту та самокоучинг.

Генерація картинок за допомогою ШІ.

Самокоучинг (Ранкові та вечірні питання)

1 хв

Пропонує згенерувати картинки перемоги України

 

 

 

Знайомить із ранковими  та вечірніми питаннями

За допомогою різних програм генерують картинки

 

Сильні запитання

 

 

Ставить питання

Відповідають

8.

Узагальнення та систематизація знань. Складання казки

1 хв

Узагальнює та підсумовує.

Пропонує згенерувати казку про перемогу України.

Допомагають узагальнювати.

Разом генерують казку про перемогу України у війні

9.

Рефлексія.

Вправа «Три-два-один».

Вправа «ПОПС-формула».

 

Вправа «Газетний заголовок».

Д/З

Вправа «Незакінчені реченя»

2 хв

 

 

 

 

Пропонує назвати факти (нове, нецікаве, поглибити знання).

 

Пропонує скласти одне-два поширених речення за схемою «ПОПС».

Пропонує дібрати вдалий і лаконічний заголовок до статті.

 

Пропонує закінчити речення

Називають факти.

 

 

Складають одне-два поширених речення за схемою «ПОПС».

Обирають заголовок.

 

 

Продовжують речення.

10.

Самооцінювання. Вправа «Шкалювання», «Найцінніший скарб»

3 хв

Пропонує на шкалі знову позначити свої успіхи.

На шкалі відзначають рівень своїх знань.

 

 

11.

Підсумок. Інтерактивний флешмоб "Єдність у наших руках"

2 хв

Пропонує створити ланцюг єдності

Створюють ланцюг єдності за допомогою синіх та жовтих стрічок

 

 

ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

1.Організаційний момент (3 хв).

Натхнення. Встановлення партнерських взаємовідносин.

Слайд 1. Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій протягом заходу. Отже, ви готові розпочати роботу?

Вправа «Колесо емоцій Плутчика» - Подивіться на колесо емоцій. Слайд 2. Прикріпіть магніт-смайлик на ту емоцію, яку відчуваєте зараз.

2. Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети (2 хв).

Відриті запитання: - Як ви вважаєте, для чого ми сьогодні зібралися?

                                     - Чого ви очікуєте від нашого заходу?

Вправа «Фірмова страва». Мета: Навчити здобувачів освіти визначати пріоритетні складові ефективної роботи. Перебіг вправи:

1. Здобувачі освіти мають заздалегідь (удома) знайти рецепти приготування смачних страв, що містять не менше 7–10 інгредієнтів.

2. Здобувачі освіти об’єднуються у підгрупи із трьох/чотирьох осіб, кожна з них шляхом жеребкування обирає один рецепт.

3. Далі групи протягом  мають створити рецепт мотивації для роботи. Для цього необхідно використати пункти у рецепті (крок за кроком, не змінюючи при цьому об'єм/масу інгредієнтів!) Важливо! Учасники можуть використовувати у рецепті будь-які інгредієнти (кілограм досвіду, 150 грамів допитливості, один літр цілеспрямованості тощо), але не людей. Тож писати щось на кшталт «піджарити на середньому вогні учасників із третьої підгрупи до золотистого кольору» – не найкраща ідея!

4. Наступний крок – представники груп зачитують свої творчі рецепти;

5. Обговорення «мотиваційних страв»:

 • Який смак можуть мати ці страви?

• Чи були інгредієнти, що повторювались?

 • Як підгрупи визначали об'єм кожної складової рецепту, чи міняли інгредієнти місцями?

3. Мотивація (2 хв).

Відео – привернення уваги

- Перегляньте відео та скажіть про що ми будемо сьогодні говорити?

Дві війни – одна мета

Відкриті запитання: Слайд 3.

Україна бореться третій рік тому, що українці об’єдналися в боротьбі за свободу, гідність, недоторканність кордонів. Яка єдина  мета тримає українців і не дає можливості здатися?

Президент Зеленський написав у Телеграм-каналі: «Ми одна велика сім’я. Українці. У нас одна велика домівка. Україна. У нас одна велика мета. Перемога. Для всіх.» Чи достатньо ми робимо для перемоги?

- А що саме робите ви, щоб Україна перемогла у цій війні?

Слайд 4. Перейдіть за QR та напишіть про ті дії, які роблять українці, щоб наблизити перемогу (Slido)

4. Презентація теми, мети. Визначення групових правил роботи (3 хв).

- Тема нашого заходу «Об’єднані єдиною метою». Слайд 5.

Шкалювання. Слайд 6.

- Чи вірите ви в Перемогу України? Оцініть свою віру за десятибальною шкалою.

- Чого не вистачає до 10? Що можна зробити, щоб ваша віра в перемогу стала десяткою?

Шляхом творчого колективного обговорення  ми з’ясуємо чому Україна не програла війну «за два-три дні».

Вправа «Правила» Слайд 7.

Правила комфортної і продуктивної роботи: Бути толерантними. Мати позитивний настрій на роботу. Бути активним. Бути доброзичливим. Говорити від свого імені. Говорити по черзі. Дотримуватися регламенту. Добровільно брати участь в обговореннях. Кожна думка має право на існування.

Слайд 8. Вправа «Шерлоки у пошуках асоціацій» (2 хв). Мета: Допомогти учасникам краще зрозуміти значення важливих складових освіти і командної роботи.

Перебіг вправи: 1. Учасники беруть ручки та аркуші паперу.

2. Ведучий зачитує обірвані речення, а учасники мають уважно послухати їх і доповнити тими асоціативними образами, що першими спали на думку (відповіді записують на аркушах):

 • якщо навчання – це музика, то вона…

• якщо натхнення – це настрій, то він…

• якщо команда – це колір, то він..

• якщо українці – це назва фільму, то він…

• якщо перемога – це супергерой, то він…

• якщо війна – це тварина, то вона…

• якщо командна робота – танець, то він…

 • якщо результат роботи – страва, то вона...

3. Тепер кожен учасник має прочитати свої асоціації та обґрунтувати вибір.

Міні-лекція (5 хв). Слайд 9.

    У духовному і політичному житті кожного народу є події й роки, люди, які назавжди входять в його історію, свідомість, визначають характер буття, місце і роль у світових цивілізаційних процесах. Із тисяч народів і народностей світу майже 200 виросли в нації – створили свої держави й домоглися визнання світової спільноти, серед них -Україна. Немає життя без України, бо Україна – це земля, яку не вибирають, тому що Україна – це доля. Яка випадає раз у житті. Найціннішим для кожної держави є її народ… Тепер маємо і в нашій історії такі події, що перед усім світом засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя. Усі ми знаємо, що в нашого народу на землі глибоке тисячолітнє коріння. Українці, як і інші народи, пройшли довгий шлях розвитку, що зафіксувався в усіх сферах життя – культурі, мові, побуті. Україна може пишатися своєю древньою величною історією. А що ще відомо про походження її назви? 

Слайд 10. Група «Долідники України». Назва «Україна» зустрічається ще в києво-руський час. Першу згадку зафіксовано в Іпатіївському літописі 1187 року. Вона пов’язана з Переяславським князівством.Оповідаючи про смерть князя Володимира Глібовича – захисника  краю від кочовиків-половців, літописець зазначив: «І наплакавшися по нім переяславці…О нім же Україна много постона…»

Слайд 11. Інше джерело в 1189 році називає Україну частиною Галицького князівства, розташовану між Південним Бугом та Дністром. Цю назву згадували, описуючи події 1213 року, коли князь Данило Галицький відвоював у поляків ряд населених пунктів. У літописах назва «Україна» вживалася паралельно з термінами «Русь», «Київська Русь», а народ називався «руським», «русинами». На старих західноєвропейських картах, які досліджували  вчені Аделунг, Бокачов, Лербер, територія нашої Вітчизни охоплювалася назвою «Україна». Дуже цікаві факти французького інженера Боплана, який протягом 17 років перебував на Україні і у 1650 році видав книгу «Опис України». Назву «Україна» знаходимо і на великих глобусах. 

Слайд 12. Назва «Україна» існувала аж до часів Петра І. А пізніше таємним розпорядженням царського уряду в 1863 році було заборонено вживати назву «Україна», наказувалося називати її Малоросією, а народ – малоросами. У цей час також вийшов Валуєвський указ про заборону української мови.

Слайд 13.  «Ми є народ, у якого вкрали назву» –  так за пару століть означив ситуацію академік Михайло Грушевський. Доктор історії Ярослав Дашкевич прокоментував подію розлогіше: «Московщина по суті загарбала назву Русь, яка своїм питомим змістом – етнічним, географічним, устроєвим – цілком відповідає сучасному термінові Україна… Це дало Московщині, хоча й підроблений, але все ж таки, блиск культурної, цивілізованої держави з давньою історичною традицією, з візантійсько-київською церковною метрикою».

Слайд 14. Президент росії путін вкотре вже виступає із агресивною заявою про ідентичність українського й російського народів. Начебто вони з однієї колиски, в якій старша сестра – Росія. І це при тому, що перша згадка про Москву, як про дрібне поселення на березі однойменної болотистої річки з прозвиськом Гнила, датується 1147 роком. Москва вбивалася в колодочки й вивищувалася опісля як столиця в осередді угро-фінських племен.                                         

Традиційно першим правителем Київської Русі вважається князь Олег із родини легендарного Рюрика, який 882 року заволодів Києвом.

Слайд 15. Як варто називати державу-агресорку: Московія, чи Росія?

Група «Дослідники росії». Як би там не було, це не Росія. Це — Московія. У старовинних картах її територія відома під назвою Велика Тартарія. Стародавні греки іменували її диким полем, де жили дуже дивні племена песиголовців та андрофагів. Вони вживали до їжі м’ясо людей. За відомостями від Геродота, андрофаги не віддавали своїх мертвих землі, а зберігали їх тіла в лабасах. Таких собі хатинках, які стояли на високих ніжках. Коли починалися проблеми з їжею, прадавні московити йшли до лабасів і їли трупи своїх померлих. Андрофаги загортали мерців у спеціальну тканину, і в результаті, трупи перетворювалися на в’ялене м’ясо. Московія часів Середньовіччя. Своєю появою вона завдячує Батию та його сину — названому брату Олександра Невського. А сама Москва була заснована трохи раніше Юрієм Долгоруким на територіях далеко не найкращої якості, населених унгро-фінськими племенами. Слово «Москва» має лише один переклад. Із унгро-фінської він звучить як «гнила вода». Буквально через 22 роки після заснування Москви — 1169-го року — князь Володимиро-Суздальський Андрій Боголюбський організував перше домонгольське тотальне нищення Києва з подальшим масовим пограбуванням міста та продажем киян у рабство. До того чинити таке бузувірство не наважувався жоден русич. Взагалі на теренах сучасної Московії русичів ніколи не було. Натомість на землях між Волгою та Борисфеном успішно мешкали старі угро-фінські племена. Найвідоміші з них це — мокша, меря, вісь, єрзя. Усіх їх єднала спільна мова. Ще одним джерелом утворення російської мови була тюркська. Це — результат впливу Золотої Орди, яка собою складала сукупність тюркських племен.

Слайд 16. А Київ не лише зі слів видатного французького письменника Оноре де Бальзака рівний Римові як за давністю, так і за значущістю на білому світі, а постає таким і в писемних джерелах найвизначніших римських та візантійських істориків, географів, письменників. Що ж стосується імперського утворення з назвою Росія, то воно введене указом Петра І в 1721 р. за напоумленням від німецьких дорадників. Вони, як сказав пізніше Т. Шевченко, довкруж царського трону «блекотою сіли».

Слайд 17. Тоді ні про яку Москву, а тим паче ні про яку «старшу сестру Росію» ніхто не міг відати ні сном, ні духом. Бо не існувало в природі ні такого міста, ні царату з такою назвою. Ішлося в угоді, укладеній з «цесарями грецькими», про міста, в яких «сиділи князі, під Олегом сущі». 

Слайд 18. А розпочалося все 2 листопада 1721 року, коли цар Петро І проголосив Московське царство «Российской империей», а москвинів — «россиянами». Цар Петро вирішив приєднати Московію до європейської культурної спадщини, тому його зовсім не влаштовувала історія походження московітів від великих і гордих фінських племен: мокші, мері, муроми, весі, печори, мещері, пермі, марі. Він дав вказівку приторочити назву Русь замість дикунського Моксель. Щоб не вигадувати «колесо» і не викручувати зайвий раз голову, просто привласнив назву стародавнього етносу Київська Русь — Росія.

Слайд 19. Пізніше ідею створення нової історії Російської імперії «блискуче» втілила у життя імператриця Катерина II. От як пояснює це академік Григорій Півторак: «Катерина ІІ намагалася пізнати історію своєї держави на основі наданих їй писемних джерел — літописів та інших документів московської старовини. Правдива історія Московії її шокувала, бо була куцою і дуже бідною. Особливо царицю вразило те, що могутня держава Русь, слава якої протягом трьох століть гриміла на весь світ і з князями якої вважали за честь породичатися королі Франції, Угорщини, Швеції… як з’ясувалося, до Московії не мала жодного стосунку». 4 грудня 1783 року за наказом Катерини створили спеціальну комісію. Комісія працювала 9 років і шляхом переписування та перекручування історичних фактів створила нову історію Російської імперії, яка брала своє походження до княжої Русі. Усупереч історичній правді, комісія утверджувала право росіян на політичну та культурну спадщину Русі, і все її населення оголосила «единым народом». Тоді ж за вказівкою імператриці провели ревізію усіх стародавніх першоджерел — одні виправляли, другі переписували, треті — найбільш небезпечні для імперії — знищили. Новоспечену версію російської історії опублікували 1792 року.

Слайд 20. Історія України та Росії — це історія протистояння, а не братерства. Росія як така з’явилася саме після поглинання українських земель. Саме поступове знищення української козацької держави стало початком народження імперії із вкраденою в українців назвою Росія. Далі були століття імперської політики, мета якої — розчинити українців в імперському морі чи то пак болоті. Для цього використовувалися різні способи: від привабливої для української еліти інкорпорації нащадків козацької старшини в російське дворянство, до системного знищення української мови та культури, що кидала виклик імперії. Але Кремль зазнав краху у цій боротьбі. На початок ХХ століття він був змушений боротися вже з розвиненим українським національним рухом. Ослаблення Російської імперії привело до того, що цей рух спромігся на національну революцію, а відтак і на створення національної держави. Проголошена в 1917 році Українська народна республіка майже одразу опинилася в стані війни з новим імперським російським проєктом під керівництвом більшовиків.

Слайд 21. Українці програли цю чотирилітню війну, проте вони серйозно ослабили Росію і забезпечили можливість для незалежності інших її територій, а тепер держав — Польщі, Фінляндії, Балтійських країн. Падіння української держави не означало кінця українського національного руху. Він залишався головним викликом для російського імперського проєкту протягом наступних ста років. Українці ослаблювали імперію повстаннями в Центральній та Південній Україні до середини 1920-х, злякали Сталіна масовим рухом опору колективізації в 1930-х, відповіддю на який став організований штучний Голодомор. Українці кинули виклик СРСР, який щойно переміг нацизм і завоював пів Європи, розгорнувши масштабний повстанський рух у Західній Україні, який Кремль не зміг придушити ще понад десять років після Другої світової. Українці продемонстрували вміння протистояти імперії ненасильницьким методами, організували один із найактивніших дисидентських рухів у 1960−1980-х. Врешті, українці добили російський імперський проєкт під назвою СРСР, проголосивши незалежність у 1991-му.

Слайд 22. Але смерть СРСР не стала кінцем російської імперії, яка лише тимчасово змирилася із втратою України. Набравшись сил, накопичивши ресурси за рахунок нафти й газу, Росія з початку 2000-х почала реалізовувати спроби повернення України. Спершу політичними методами через проросійські політичні сили, які довгий час визначали політичний порядок денний України. Але Майдани — національні повстання 2004-го, 2013−2014 років фактично позбавили Росію цього інструмента. Російські політичні сили в Україні (комуністи, СДПУО, ПР, тепер ОПЗЖ), попри колосальну підтримку від Москви, втрачали електоральну базу.

Слайд 23. Тому з 2014-го Росія взялась за повернення України під свій вплив військовими методами. Спершу окупувавши Крим і захопивши частину Донбасу, тепер розгорнувши широкомасштабний наступ на Україну.

Слайд 25. Тому нині ми маємо вже котрий день десятилітньої війни, яка триває вже понад сто років. Особливість цього етапу нашої столітньої війни — Україна ще ніколи не була такою сильною в ній, Росія ще ніколи не зазнавала таких масштабних втрат від українців, і світ ще ніколи настільки солідарно і активно не підтримував нас. А це значить, що саме нам випала нагода, шанс та честь завершити нашу довгу, столітню війну за незалежність.

Інтерактивна вправа «Прислів’я про Україну» (2 хв)

Слайд 26. Пропоную перейти за QR-кодом та скласти прислів’я про Україну. https://learningapps.org/display?v=p2zzu6una24

Назвіть прислів’я, що запам’яталось найбільше та поясніть його.

Слайд 26. Вправа на активізацію «Хмара слів». (1 хв)

Вдома за допомогою програми WordCloud  ви складали хмару слів до слова «ПЕРЕМОГА». Давайте подивимось які асоціації у вас виникають з цим словом.               

Техніка СКС (Створення конкретної ситуації) (2 хв)

1. Уявіть собі, що вам прийшла повістка до військкомату. Ваші дії?

2. Уявіть собі, що Ви потрапили у навчальний табір. Як будете діяти?

Перегляд відео «Лист до мами – BARABANDA»

Техніка «Що якщо?» (2 хв)

- Давайте подумаємо що буде, якщо всі молоді, здорові українці виїдуть за кордон? Хто буде відбудовувати нашу Україну?

- А що якщо ми будемо продовжувати наближати перемогу України своїми вчинками?

Слайд 27. Робота з діаграмою «16 способів допомогти Україні» (8 хв):

Слайд 28.1. Підтримати грошима ЗСУ. Які фонди ви знаєте? Куди можна задонатити? Як не натрапити на шахраїв?

Перегляд відео Як не донатити шахраям

2. Поділитися речами з ВПО. Як розшифровується ВПО? Деяким людям довелося тікати від війни з одним наплічником – а то й зовсім без нього. І їм треба допомога. Це можуть бути не лише одяг або посуд, а й навіть спиці та нитки для в’язання, які дозволять трохи відволіктися від жахів.

Слайд 29.3. Взяти евакуйовану тварину з притулку. Пропоную познайомитись із сайтом Благодійним Фондом  https://happypaw.ua/ua/shelter Можливо, хтось знайде для себе свого пухнастика.

4. Допомогти місцевим волонтерам. Яких місцевих волонтерів ви знаєте?

Слайд 30. Сьогодні до нас завітала волонтерка Альона Рудницька. Вона дружина загиблого захисника – снайпера Рудика (Олександра Рудницького). Розкажіть про свою роботу, будь ласка.

Ми теж хочемо допомагати. (передаємо гроші, речі тощо).

Слайд 31. 5. Добре робити свою справу. Загалом працювати на совість потрібно завжди. Просто зараз це набирає нових сенсів. А ваша добра справа – це наполегливо вчитись щоб у майбутньому стати висококваліфікованим працівником.

6. Підготуватися до зими. На нас чекає складна зима. Що краще буде готовий до неї кожний і кожна з нас – то легше цей сезон переживе країна. Ми можемо потурбуватися про теплі речі, закрутки, додаткові способи обігріву та герметизацію вікон. А також про економію електроенергії та використання альтернативних джерел енергії.

7. Приєднатися до ІТ-армії.  ІТ-військо сформувалося досить спонтанно на початку повномасштабного вторгнення, і там є завдання як для професіоналів, так і для новачків. Зокрема – класти російські сайти. Інструкції можна знайти на сайті чи в Telegram-каналі. Поділіться досвідом, хто вже брав участь у цьому?

8. Стати Twitter-воїном. У Twitter зручно поширювати інформацію на іноземних посадовців та медіа – їх можна тегати у своїх постах.

9. Поширювати правду через інстаграм або TikTok. Ще дві соцмережі, де можна займатися просвітництвом іноземців. Тут на перше місце здебільшого виходить візуал, а не текст.

Слайд 32. 10. Поширювати українську культуру. Людям за кордоном важливо пояснювати, що українці мають свою багату культуру та історію, окрему від російської. Потрібно розповідати про наше мистецтво, традиції, кухню. Тут вам у пригоді можуть стати онлайн-курси про українську історію та культуру від EdEra – вони є англійською, а також німецькою, французькою та італійською мовами. А також історії, відео та книги від Ukraїner.

Слайд 33.11. Виходити на мітинги. Голоси українців мають звучати по всьому світу, і мирні мітинги та демонстрації – один зі способів не дати іноземцям забути про війну.

12. Пройти курси першої домедичної допомоги. Базові знання потрібні всім, і вони можуть врятувати життя. Тим більше, що травму можна отримати не лише від росіян, а коли від них – то не лише на лінії фронту.

13. Продовжувати вчитися. Освічені українці з прокачаним критичним мисленням – це страшний сон росіян. Впливати на таких людей значно важче. А ще знання стануть у пригоді для розбудови України, яку ми маємо провести якомога ефективніше. Книги, Prometheus, EdEra, Coursera та інші платформи для онлайн-освіти, курси наживо – можливостей багато. До того ж, зараз багато сервісів безкоштовні або мають спеціальні умови для українців.

14. Займатися спортом. Ми ніколи не знаємо, як розгортатимуться події далі, тому краще потренувати силу, швидкість і витривалість. А ще заняття спортом зміцнюють імунітет і підтримують психіку.

15.  Піклуватися про людей із соціально незахищених верств населення. Війна особливо боляче б’є по людях похилого віку, з інвалідністю, дітях-сиротах, безхатченках. Насамперед ви можете дізнатися, чи не потрібна допомога комусь із ваших сусідів – можливо, треба інколи вийти в магазин чи просто поговорити і підтримати морально.

Слайд 34. 16. Робити меми. Гумор – важлива складова нашої психологічної оборони. Ви напевно й самі помічали, як кілька влучних жартів можуть додати сил. Тому ваша творчість стає частинкою моральної стійкості і вас самих, і ще багатьох українців.

Гімнастика для очей на український мотив (2 хв).

Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=Y4ACKy08GI0

6. Закріплення  матеріалу (2 хв). Слайд 35. Для здобувачів

освіти, які мають можливість працювати з тестами он-лайн 

класний керівник пропонує за допомогою QR-коду зайти на

 сайт та виконати тести:

 https://naurok.com.ua/test/ob-ednani-edinoyu-metoyu-3118138.html          

Для інших здобувачів освіти – тести письмово на аркушах та потім оцінити себе.

7.Вихід із зони комфорту (1 хв). Слайд 36.

Ми щодня дякуємо ЗСУ за боротьбу і захист, за можливість прокинутися зранку. Водночас треба пам’ятати, що наша незалежність і перемога України у цій війні залежить від кожного з нас. І боротися за неї треба не лише на передовій.

Способів зробити свій внесок стільки ж, скільки і людей, адже кожен може вигадати власний варіант. Не обов’язково робити щось сильно масштабне – маленькі кроки наближають країну до перемоги.

ШІ. За допомогою штучного інтелекту давайте спробуємо згенерувати картинки перемоги України у війні. (https://qudata.com/uk/chat-gpt/, https://designer.microsoft.com/ ).

Самокоучинг. Для того, щоб бути справжнім громадянином України, необхідно бути відповідальною і дисциплінованою людиною.  На допомогу вам прийде простий, але результативний інструмент, який дозволить невеликими кроками просуватися до поставленої задачі. Назва цього інструменту Ранкові та вечірні питання. Ця вправа не вимагає великих зусиль. Більше того, вона не вимагає додатково витраченого часу. Виконання вправи можна поєднувати з будь-якою звичною дією - на шляху до ліцею або при чищенні зубів.

Слайд 30. Достатньо щоранку ставити собі кілька питань:

  •          Які дії я можу зробити сьогодні, щоб домогтися бажаного результату?
  •          Що я можу змінити, щоб домогтися поставленої задачі?
  •          Що важливого або цікавого у моєму бажанні?
  •          На чому мені необхідно сконцентруватися сьогодні для досягнення мети?
    Увечері доцільно підвести підсумки виконаних кроків.

Для цього поставте собі такі питання:

  •          Які кроки приблизили мене до моєї мети сьогодні?
  •          Чому я зміг навчитися сьогодні?
  •          На скільки сьогоднішній день поліпшив моє життя? Чи знадобиться отриманий досвід у майбутньому?

Якщо цей інструмент увійде у вашу щоденну звичку, то ви ніколи не зійдете з правильного шляху щодо досягнення бажаного.

 «Сильні» запитання:

  •   Що би Ви робили, якби мали безмежні ресурси?
  •   Що Ви намагаєтеся довести собі?
  •   Що Ви робите такого, що приносить Вам радість і захват?
  •   Про що я у Вас сьогодні не запитала? Про що Ви дуже хотіли би, щоби я запитала?

8.Узагальнення та систематизація знань (1 хв).

Слайд 37. Україна є прекрасною країною і збереження її єдності є головним завданням усього життя кожного українця. Із дня, коли ворог підступно розпочав війну проти України, забравши при цьому безтурботні мирні дні, вбивши сотні людей, пограбувавши і зруйнувавши українські оселі, школи, лікарні, ми згуртувалися, об’єдналися в одне ціле щоб побороти російського ката.

Наш край багатий добрими, чесними, гідними, працьовитими людьми. Що б не відбувалося – завжди українці відстоювали свободу і честь своєї Держави. А любов українців до України безмежна. Як же можна не любити рідну землю, таку красиву і багату? Високі шпилі Карпат, їх букові ліси, родючі землі центральної України, яскраве сонце кримських курортів, уславлена Слобожанщина – це все наша країна. Бути українцем — це круто, це гідно, це безцінно. У всі часи нашим громадянам були притаманні такі риси, як доброта, працелюбність, повага до інших людей, тяжіння до краси і духовності. Це є національними рисами нашого народу, наша унікальність. І це особливості українського менталітету. Жоден ворог не здолає український народ, бо та сила, яку мають наші громадяни, передавалася і зміцнювалася зі століття в століття, з року в рік, зо дня в день. І в час страшної війни ця сила приведе Україну до перемоги над російськими окупантами. Сміливість українців вражає увесь цивілізований світ. Бо навіть у найважчі хвилини ми готові захищати свою Державу. Адже кожен з нас розуміє, що якщо не буде нашої Вітчизни, то перестане існувати і сам український народ.

Так хочеться, щоб швидше закінчилась війна… Як у добрій казці. А давайте за допомогою ШІ напишемо казку про закінчення війни в Україні. Адже в казках добро завжди перемагає. (https://kazka.fun/ ).

Рефлексія. Вправа «Три-два-один» (2 хв)

Назвіть:

  • три факти, які були новими, цікавими, несподіваними на занятті.
  • два факти, які здалися нецікавими, некорисними  або вже відомі.
  • один факт, який хотілося б вивчити детально, поглибити знання про нього.

Слайд 38.  Вправа «ПОПС-формула»

Мета: перевірити засвоєні знання, працювати над культурою мовлення. Виконання: запропонуйте учням скласти одне-два поширених речення за схемою «ПОПС», де П – позиція – «Я вважаю, що…» О – обґрунтування – «…тому що…» П – приклад – «Я можу навести приклад…» С – судження – «Виходячи з цього, роблю висновок…»

Коментар: вправа дозволяє здобувачам освіти виховувати культуру спілкування на уроках будь-якого предмету (схема «ПОПС-формули» виводиться на екрані).

Вправа «Газетний заголовок».

Мета: лаконічно узагальнити вивчене.

Уявіть себе журналістами, які мають написати статтю за темою «Об’єднані єдиною метою». Ваше завдання – дібрати вдалий і лаконічний заголовок, наголосивши у ньому на тому, що на їхню думку було найважливішим на заході. (Коментар: цей прийом дозволяє виділити, які саме знання, отримані на уроці, учні вважають головними та актуальними для себе).

Домашнє завдання. Створити замітку-есе чи проєкт відповідно до заголовку

Вправа  «Незакінчені речення».

«Україна для мене — це...»

«Я б запитав у Путіна про...»

«Я б хотів (не хотів) бути на місці...»

«Якби я був супергероєм, то я б….»

9.Самооцінювання (3 хв)

Слайд 39.  Вправа «Шкалювання».

- Що ви тепер знаєте про єдність українців? Чого не вистачає до 10 віри в перемогу України? Що ви готові зробити, щоб Україна перемогла?

Отже, ми об’єднані однією метою – перемогти агресора і жити у вільній та незалежній Україні!

Вправа «Найцінніший скарб». У мене на столі чарівна скринька, в якій зараз лежить найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче побачити його, може зазирнути, але поки що не розповідайте іншим, що ви там побачили. (Здобувачі по черзі зазирають у скриньку і дивуються. Коли остання дитина дізнається про вміст скриньки, спитайте: «То кого ж ви побачили? Себе, адже на дні скриньки лежить дзеркало. Так, людина і є найцінніший скарб на планеті. Кожен із вас – неповторна особистість, і саме такої дівчини чи юнака більше на цій Землі немає і ніколи не було й не буде». Саме з вас – юнаків та юнок складається наш український рід. Бережіть себе і Україну!

Слайд 40. Інтерактивний флешмоб "Єдність у наших руках" (2 хв)

На екрані слова "Разом ми сила!"

Музичний супровід: Батьківщина

Кожен отримав жовто-сині стрічки. Кожна стрічка символізує внесок кожної людини в спільну мету. Передайте стрічки від одного до іншого, поступово створюючи спільний "ланцюг єднання" або "коло". Ланцюг символізує єдність і непорушність українського народу. Коли ланцюг/коло завершене, усі учасники піднімають його над головами та співають разом. Можна створити рух "хвилі" — піднімати та опускати ланцюг по черзі, щоб символізувати силу єднання.

Кожен із нас — частина великої єдності. Разом ми зможемо здолати всі труднощі. Україна — це ми!

Використані джерела:

1. Бути українцем — це круто, це гідно, це безцінно. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://www.0352.ua/news/3368951/buti-ukraincem-ce-kruto-ce-gidno-ce-bezcinno

2. Ідеї для відкритого уроку від А.М. Богосвятської   [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://zl.kiev.ua/ideyi-dlya-vidkrytogo-uroku-vid-a-m-bogosvyatskoyi/

3. Інтерактивні вправи для проведення рефлексії. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/interaktivni-vpravi-dlya-provedennya-refleksi-na-urokah-u-pochatkovih-klasah-146129.html

4. Конспект першого уроку "Не розчаровуйсь в Україні..."  [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/konspekt-pershogo-uroku-ne-rozcharovuys-v-ukra-ni-10-klas-93400.html

5. Методичні рекомендації щодо організації виховної роботи. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://vdsr.gov.ua/gromadyanam/osvita/osvitnya-diyalnist/vikhovannya/metodichni-rekomendacii-schodo-organizacii

6. Організація освітнього процесу та класу на уроках української мови та літератури [Електронний ресурс] - Режим доступу:   https://pastuhmiroslava.blogspot.com/p/blog-page_97.html\

7. Основи коучингу.  [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://surl.li/vrocyu

 8. Патріотично-практичний проєкт "Сучасні українці, які уособлюють собою Україну". [Електронний ресурс] - Режим доступу:

https://naurok.com.ua/patriotichno-praktichniy-proekt-suchasni-ukra-nci-yaki-uosoblyuyut-soboyu-ukra-nu-395994.html

9. Прислів’я про Україну.  [Електронний ресурс] - Режим доступу:  https://dovidka.biz.ua/prisliv-ya-pro-ukrayinu/

10.Сценарій тренінгу «Коучинг як технологія успіху» . [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://naurok.com.ua/scenariy-treningu-kouching-yak-tehnologiya-uspihu-144841.html

11. Н. І. БІЛИК, І. В. ДОБРЯК Сучасний урок: 50 способів порефлексувати.  Електронний навчально-методичний посібник [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://surl.li/qdpkor

12. Техніки коучингу на уроках як інструмент формування художньо-практичної компетентності молодших підлітків. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://surl.li/yhpgcz

13. 24 способи допомогти Україні. [Електронний ресурс] - Режим доступу:  https://life.pravda.com.ua/columns/2022/08/24/250149/

14. Wheel of Emotions  https://nus.org.ua/wp content/uploads/2020/02/3.Koleso_emotsij_Wheel_of_Emotions.pdf

15. Походження назви “Україна”. [Електронний ресурс] - Режим доступу: http://surl.li/vntuil

 16. Андрій Кочуков: Московія — це історичне збіговисько людей без ідеології та землі. [Електронний ресурс] - Режим доступу:  https://i-ua.tv/society/27586-andrii-kochukov-moskoviia-tse-istorychne-zbihovysko-liudei-bez-ideolohii-ta-zemli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 грудня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку