Сценарій тренінгу "Коучинг як технологія успіху"

Про матеріал
Матеріал тренінгу розкриває особливості коучингу та його використання в роботі педагога.
Перегляд файлу

СЦЕНАРІЙ ТРЕНІНГУ «КОУЧИНГ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ УСПІХУ»

 

«Коучинг — це мистецтво сприяти підвищенню результативності, навчанню й розвитку іншої людини»
Майлз Дауні

Форма проведення.- тренінг.

Форма розміщення учасників – по колу.

 

ХІД  ТРЕНІНГУ.

Представлення тренера.

 

  • Про коучинг як сучасну, трендову технологію успіху сьогодні із вами вестиму мову я – сертифікований за міжнародними стандартами ACF коуч Перерва Валентина. Це моя віднедавня нова професія, яку я здобула у Міжнародному університеті коучингу, м. Київ. З а основною своєю професією я учитель зарубіжної літератури вищої категорії, викладаю ще мистецтво та критичне мислення. Обіймаю посаду заступника директора з навчально-виховної роботи Охтирської ЗОШ І-ІІІ ст. № 4 ім. Остапа Вишні Охтирської міської ради, Сумської області.

Цитата Уїтмора зі слайду.

  • Міжнародна Федерація коучингу (International Coach Federation або ICF) була заснована Томасом Леонардом в 1995 році як некомерційна організація з метою забезпечення підтримки інших коучів і сприяння розвитку професії.  За перший рік свого існування ICF зібрала разом 60 однодумців, які з ентузіазмом зайнялися популяризацією коучингу як такого, а також нарощуванням власного професіоналізму і потенціалу International Coach Federation. 
  • На даний час Федерація налічує більше 25 000 членів, кількість яких постійно зростає.  ICF представлена ​​в 117 країнах світу, об'єднуючи справжніх професіоналів, які прагнуть до постійного вдосконалення і популяризації Коучинга. 
  • За 22 роки плідної діяльності ICF перетворилася в провідну світову організацію, яка займається вже не тільки просуванням професії коуча, встановлюючи при цьому високі стандарти, а й забезпечує незалежну сертифікацію шляхом створення великої мережі навчання фахівців.
  • ПРЕДСТАВЛЕНА БІЛЬШ НІЖ У 64 КРАЇНАХ
  • До складу ICF входять більше 50 професійних коучів з України, які прикладають максимум зусиль для просування якісних коучингових послуг в нашій країні
  • ОБ'ЄДНУЄ 25 000 ЧЛЕНІВ ПО ВСЬОМУ СВІТУ
  • ICF представлена в 137 відділеннях по всьому світу, об'єднуючи справжніх професіоналів

 

Моє життєве кредо «Світ наповнений можливостями- скористаймося ними!» ( наукова теорія про те, що мозок не продукує ідеї, він на них фокусується, бо вони зосереджені у просторі)

 

Через двадцять років ви будете більше шкодувати про те, чого НЕ ЗРОБИЛИ, ніж про те, що ви ЗРОБИЛИ. Відкиньте сумніви. Геть від безпечної гавані. Ловіть попутний вітер своїми вітрилами. Досліджуйте. Мрійте. Відкривайте!

Марк Твен

Аплодисменти Марку Твену. (Включення тіла при інтелектуальній роботі.)

Тренер. Із якою метою ви прийшли на засідання? Чого очікуєте? Чого хочете уникнути?

Вправа «Очікування» за формулою «Я очікую… Я остерігаюсь…»

Шкалювання

  • Що вам відомо про коучинг? Чого не вистачає до 10? Що ви можете зрбити, щоб ваші компетнції з коучингу стали десяткою?

 

Я прийшла із метою фокусування на можливостях коучингу для саморозвитку та вдосконалення, професійного зростання,  ефективної взаємодії із усіма учасниками освітнього процесу . Фокусування один із підходів коучингу. Доберіть асоціації, синоніми, алегорії та метафори до слова фокусування.

 

Чому саме коучинг? Декілька експертних думок щодо запитів сучасності та способів їх задоволення.

(З книги Ірини Хакамади «Дао життя»)

Нам Надзвичайно пощастило (міркування оптиміста) або, навпаки, не пощастило (на погляд песиміста) - ми спостерігаємо чергову зміну епох. ... Про нанотехнологіях в медицині і харчовій промисловості говорять так, як раніше говорили про біфідобактерії. Нульові, що несли цінності прагматичного успіху, йдуть, поступаючись часу інтелекту і ДУХОВНИХ перевтілення,

Відомий культуролог Данило Дондурей стверджує, що головна конкурентна перевага тепер полягає не в освіті або професійний досвід, а в ЯКОСТІ ОСОБИСТОСТІ. Відбувається таке закільцьовування трендів: те, від чого відмовлялися на догоду прогресу і споживання, повертається в якості єдиного ресурсу цивілізованого прогресу в удосконаленні життя на землі.

Я абсолютно згодна з тезою: якість особистості забезпечує якісне життя з мінімальними матеріальними і емоційними витратами. Енергія-головне джерело життя і показник того, що ти в повному порядку. І оскільки головний запит епохи на ЯКІСТЬ ОСОБИСТОСТІ чітко і однозначно визначено, друзі, наполегливо працюємо над підвищенням особистого якості! І для цього є технологія . Це технологія успіху – коучинг.

 

Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд», бізнесмен, письменник. Декілька його думок із майстер-класу про освіту майбутнього.

 

Цілі реформування освіти в усіх країнах різні. США досягає мети світового панування. Британія поповнює доходи бюджету, робить все, щоб до них приїжджали з малорозвинених країн і привозили по 50 млрд фунтів стерлінгів в рік. Мета освітньої реформи в Сінгапурі - розвиток країни і кожної людини. Фінляндія удосконалює систему освіти, щоб ми приїжджали до них дивитися і вчитися, і привозили гроші. Польща прагне дотягнути рівень своєї системи освіти до європейського, тому що Європа дає гранти. Мета світи в Еміратах - щаслива і прогресивна нація.

А в Україні? Здати ЗНО. В Україні немає амбіцій і високих планок щодо системи освіти.

Система може вважатися реформованою, якщо у неї є відповіді на 7 ключових питань:

• Навіщо вчитися? Для компетенцій і умінь.

• Чому вчитися? Сучасному контенту.

• Як вчитися? Ефективними технологіями.

• Де вчитися? У новому просторі.

• У кого вчитися? У вчителів-коучів.

• Як фінансувати? Відповідно д результатів.

• Який кінцевий результат?

Новий набір знань, який вже повинен бути в школі: штучний інтелект, блокчейн, інтернет речей, інформація, віртуальна реальність, доповнена реальність, цифрова біологія і генетика, IT-медицина, квантові технології, кібербезпека, захист інформації, робототехніка, розумний транспорт, відновлювальна енергія, доставка енергії, еко технології, дистанційне навчання, еволюція злочинів, вивчення космосу, 3D-друк, соціальні мережі, дрони, клонування, глобалістика, програмування, квантові комп'ютери, криптовалюта, поведінква економіка і богатономіка, фільтрація інформації, логістика, прогнозування. Вони повинні вплітатися в предмети і кейс-уроки.

 

  1. Включення тіла в роботу. Кінезіологічна вправа «Подивися на…». 

Чи є у широкого кола пересічних громадян запит на коучинг? Інформація про його особливості?

Анекдот про коучів та Штірліца.

 

  1. Міні-лекція «Коучинг як технологія»

 Формулювання понять «коучинг», «коуч» за слайдами. Робота із алегорією «Хаос доріг». Коучинг – це спосіб складний із-за багатоваріантності, відсутності чіткого бачення своїх чи корпоративних інтересів шлях до життєвого, професійного успіху перетврити в чіткий, визначений у часі, конкредний, такий, що обов’язково буде реалізований шлях із точки А до Точки Б.

 

Джон Уітмор «Коучинг. Основні принципи і практики коучингу і лідерства »

Дух коучингу

Коучинг- це спосіб життя, що народжується з коучингового духу, переконаності в тому, що і ви самі, і інші люди наділені здібностями, винахідливістю і потенціалом. Ця віра дозволяє зосереджувати увагу на сильних сторонах, рішеннях і майбутніх успіхах, а не на слабкостях, проблемах і минулих невдачах. Коучинговий стиль лідерства вимагає зв'язку на людському рівні, за межами завдання (бути перш, ніж робити), а також відмови від концепції начальника як експерта, який диктує всім іншим, як краще поступати. Коучинг заснований на довірі і відмові від засудження; це культура, де «правильно» - не обов'язково так, як звикли ви, де радість є невід'ємною частиною навчання, а провали стають навчальними моментами або можливостями. Це таке місце, де все можливо, а найкращим важелем стає співпраця  .

 

Життєва оповідка. Пустелею із останніх сил брів чоловік, на четвертий день знайшов чарівну лампу, потер, зявився Джин із питанням «Чого ти хочеш?» - «Я додому хочу». – «Ну так ходімо» - «Так я швидко хочу» - «Ну тоді побігли».  

 

Слово  «коуч»   далеко  не  нове. Воно має  угорське  походження  і  закріпилося  в  Англії  у  XVI ст. В той час воно означало віз, карету. Тут проглядається одна  з  глибоких  аналогій  терміну – «те, що швидко доставляє до мети  і допомагає рухатися».

Пізніше,  у  другій  половині  XIX  століття  англійскі студенти називали цим терміном приватних репетиторів. 

На  початку  дев’яностих  років  XIX  століття  це слово  ввійшло  в  спортивний  лексикон,  як  назва спортивного  тренера,  який  дійсно  допомагає використати усі внутрішні ресурси і піднятися на наступний  рівень. 

Дослівний  переклад  слова  «коучинг»   «тренерство». 

Отже, з англійської слово «coach» перекладається як «тренувати», «наставляти», «надихати». Професійний коучинг як форма індивідуальної роботи із людиною  – це метод, який поєднує принципи консультування та тренінгу, але не в класичному розумінні. Відмінність у тому, що в коучингу основне місце належить не повчанням, а мотивуванню клієнта до змін.
Професійний коуч (тренер у коучингу) ніколи не буде давати жодних жорстких рекомендацій. Він разом зі своїм клієнтом, якого також називають герой, чемпіон ( адже так називають кожню людину, яка злетіла на крилах успіху)  шукає відповіді на запитання, які постають у процесі консультування. Саме тому головний інструмент коуча – це мистецтво ставити глибокі запитання, їх називають іще трансформаційні, щоб поступово людина зробила правильний для неї вибір. Наш мозок влаштований так, що якщо ЙОГО ЗАПИТАТИ, ВІН БУДЕ ШУКАТИ ВІДПОВІДЬ. Властивість нашого мозку так само в тому, що на підсвідомому рівні він знає всі відповіді, як тільки ви свідомо над ними замислилися. Памятаєте наукове припущення: мозок не продукує ідеї, він лише фокусується на ідеях, а ними наповнений всесвіт.

 «Якість вашого життя залежить від якості питань, які ви задаєте собі». (Ентоні Роббінс).

 

В процесі своєрідного інтерв’ю – коучингової сесії, коуч допомагає людині розкрити свій потенціал і максимально розвинути його. В коучингу визнається, що ніхто не знає так про особисті можливості, потенціал, як сама людина, тому лише вона може відшукати правильне рішення. У коучингу одним із ключових є поняття глибинної мудрості, якою наділена кожна людина. Іноді може йти мова про підсвідомість, яка в кожному із нас про світ і наші можливості в ньому знає набагато більше, аніж свідомість. ( Алегоричний приклад із долонею перед обличчям: як бачит світ свідомість і підсвідомість)   А коуч у цьому процесі пошуку людиною шляху до розкриття своїх можливостей, успіху, реалізації життєвих і професійних проектів тощо виконує роль провідника.   Коуч – це   тренер, здатний зробити з людини  чемпіона,  тобто  мова  йде  про  виховання переможців.

Відмінність коучингу від усіх видів консультування — ставка на реалізацію потенціалу самого клієнта.

Уявіть, що ви хочете навчитися їздити на велосипеді. Тоді:

  • Психотерапевт буде розмовляти з вами про ваші страхи,
  • Консультант пояснить вам, як це правильно робити,
  • Наставник розповість, як він сам навчався кататися,
  • ренер покаже, які прийоми та навички вам треба розвинути,
  • Коуч надихне вас на те, щоб ви вскочили на велосипед і поїхали, при цьому сам же буде бігти поруч, поки ви не відчуваєте себе досить впевнено, щоб їхати самостійно.

 

 

 «Людину не можна нічого навчити. Можна тільки допомогти йому відшукати те, що вже є в ньому самому », - сказав Галілео Галілей.

 

Кому потрібен коучинг? Всім! Звичайній людині, бізнесмену, керівнику, батькам, співробітникам компаній. Якщо ви хочете ефективно вирішувати завдання, досягати свої цілі, або якщо ви просто «застрягли» на якомусь життєвому етапі - запросіть коуча.

 Коучинг для тих, хто любить жити, кому важливо розвиватися, ставити гідні цілі і досягати їх, кому важливо привнести в своє життя любов, достаток і радість, хто не боїться сміливо, яскраво, красиво мріяти і робити свої мрії реальністю.

 

  1. Практика. Визначення рівня свідомості , на якому функціонуєш. Пройдіть тестування. ( 10 хвилин) https://ziancoaching.com/test-na-uroven-soznaniya.html

 

4.      Дайджест та обговорення. Цікаві факти калібрування свідомості

Все калібрується від слабкого до високого рівня (люди, їжа, кіно, будівлі і т.д.)

• Зараз глобальний рівень свідомості людства становить 209 одиниць

• Більшість фільмів опускає рівень свідомості людей нижче 200 одиниць

• Кожна думка, дія, емоція, слово має шаблон тієї чи іншої потужності

• Потужні шаблони призводять до здоров'я, слабкі шаблони ведуть до хвороб

• У кожен момент дня ми рухаємося або в сторону здоров'я, або хвороби

• 85% людської раси калібрується нижче критичного рівня в 200 одиниць

Будь-яке задоволення людини на рівні свідомості нижче 250 неможливо

• Сила декількох індивідуумів верхніх рівнів балансує слабкість мас

• 1 індивідуум рівня 300 тримає в рівновазі 90000 ч-к рівня нижче 200

• 1 індивідуум рівня 400 тримає в рівновазі 400000 ч-к рівня нижче 200

• 1 індивідуум рівня 500 тримає в рівновазі 750000 ч-к рівня нижче 200

• 1 індивідуум рівня 600 тримає в рівновазі 10 млн. Ч-к рівня нижче 200

• 1 індивідуум рівня 700 тримає в рівновазі 70 млн. Ч-к рівня нижче 200

• 12 індивідуумів рівня 700 рівні однієї Аватарі рівня в 1000 одиниць

 

Одне із актуальних завдань кожного педагога і системи світи в цілому – це мотивація: учня до відповідального опанування знаннями, компетенціями; батьків до ефективної взаємодії із учасниками освітнього процесу, вчителів до постійного професійного і особистого пошуку. Секрет мотивації – це святий Грааль, за яким ми всі полюємо. Батіг та пряник, ці символічні зовнішні стимули, давно вже не ефективні у сучасному світі. Внутрішня мотивація – ось той стан особистої відповідальності кожного за своє життя, навчання, роботу, за формування якого відповідаємо і ми – освітяни. Так от коучинг і спрямований у тому числі і на формування свідомості та відповідальності, що в короткотерміновій перспективі сприяє досягненню мети, цілей, а в довгостроковій – кращій якості життя.

Я можу контролювати лише те, що усвідомлюю. Те, чого я не усвідомлюю, контролює мене.

 

 

 Існує близько 500 видів коучингу: особистий, трансформаційний, лайф-коучинг, сімейний, батьківсько-дитячий, кар’єрний, командний, корпоративний, педагогічний, освітній, коучинг управління, бізнес-коучинг, коучинг стосунків…, розлучень.

 

  • Які із видів коучингу є можливі до використання в роботі освітянина? 

 

  • Міні-дискусія:  на вашу думку, наскільки коучинг відповідає завданням сучасної освіти?

 

Вправа «Асоціації»: із чим для вас асоціюється коучинг?

 

Із проникненням ринкових процесів у навчально-виховний процес педагоги все більше переконуються в тому, що економічні методи здатні збагатити й удо­сконалити педагогічні технології.      Слід зауважити, що адаптація  навчального закладу до  нових  умов у соціальному, економічному та політичному житті  може  відбутися  лише  на  основі  позитивного  ставлення до особистості  учня, розкриття його можливостей.  

 

Коучинг   це  взаємостосунки  між  педагогом    і  учнями,  коли викладач  ефективно  організовує  процес  пошуку учнями кращих відповідей на питання, що їх цікавлять.  Коуч  допомагає  учням  розвиватися, закріплювати нові навички і досягати високих  результатів  у навчанні.

 

 

  1.                     Вправа «Долоня, ребро, кулак».

 

  1. Міні-лекція  «Коучингові, техніки, інструменти, підходи в роботі педагога» ( за слайдами презентації)

 

 

  1. П’ять принципів коучингу. (на слайді)
  2. Рапорт – своєрідна гармонія, взаємне визнання й прийняття, яке існує між людьми, коли їм легко знаходитись поруч один із одним, спілкування між ними йде легко та невимушено. Прийоми рапорту: щира зацікавленість,  тони голосу, вербальне і невербальне налаштування, уточнення та повтори.
  3. Техніки створення ресурсних станів:

Згадайте, будь ласка, ситуацію, коли ви відчували себе на підйомі, були вільні від страхів і сумнівів. Коли все, що ви  робили, виходило без серйозних зусиль. Коли, здавалося, сам світ йде до вас назустріч. В той момент ви були  впевнені в собі і дивилися в майбутнє з величезним оптимізмом.

Політ .. Підйом .. Радість ... Творчий азарт ... Холодна рішучість ... Сміливість ... Нестримна цікавість ...

Спокійне терпіння ... Впевненість ... Рішучість ... Азарт ... Спокій ... Блаженство

Люди описують свої ресурсні стани різними словами, і вкладають в них різні смисли. Всіх нас об'єднають одне - кожен з нас бував в таких станах, і кожен знає, що коли ми перебуваємо в потрібному стані для тієї чи іншої ситуації, ми перемагаємо, ми досягаємо того, що ми хочемо.

Ресурсні стани треба вміти створювати для себе і для своїх учнів.

Основні види ресурсу - це фізичний, психологічний, особистісний і духовний ресурс.

Відпрацювання технік створення ресурсних станів

 

  1. Кінезіологія «Літаючий дракон»
  2. Техніка вдячності
  3. Техніка МерилінАткінсон «Веселковий шлях»
  4. 3 способи реагування на події життя.
  5. Навички негатив перетворити в позитив.

Істрія із життя Френка Вульворта: жив у селі, пас кіз, був сором’язливим, не умів спілкуватися. Вирішив шукати роботу в місті. Знайшов її в магазині. Продавець з Френка був ніякий - він соромився і боявся, коли розмовляв з покупцями, соромився торгуватися, на додачу до цього помітно заїкався. Господар був ним завжди незадоволений, а коли одного разу, працюючи за прилавком, Френк втратив свідомість, терпіння господаря лопнуло. Він заявив, що дає Френку останній шанс: завтра він буде торгувати сам і якщо за день вторгує менше звичайного, йому доведеться піти.

Френк був шокований. Весь день стояти за прилавком, дивитися в очі відвідувачам, торгуватися, боротися за кожен цент. Він вирішив піти на хитрість і звести до мінімуму своє спілкування з клієнтами.

Хлопець прийшов в магазин задовго до відкриття. До всіх товарів він прикріпив папірці з мінімально можливою ціною. Потім приніс зі складу залежаний товар, кинув його в одну купу прямо у вітрині на столі і поставив табличку «Все по п'ять центів». Трясучись від страху, Френк сховався за прилавком і став чекати. Він боявся, що табличка «Все по п'ять центів» образить почуття покупців. Але покупці не образилися. Вони підходили, розглядали, вибирали те, що їм було потрібно, розплачувалися і йшли. Купа швидко «зникла», а виручка в цей день трохи не дотягла до тижневої!

Незабаром Френк звільнився і позичив грошей, щоб відкрити свій магазин і втілити там нові принципи торгівлі.

Через п'ять років у Вулворта було 59 магазинів. А протягом наступних 25 років мережа магазинів Френка охопила всю Північну Америку.

Саме винахід цінника поклав кінець пануванню продавців і це перевернуло всю світову торгівлю.

 

  1. Створення підтримуючого середовища.

Вправа. «Коло думок»

  • Що вам необхідно для того, що ваша професійна діяльність була ефективною?
  • Що потрібно вашим учням, щоб їхня навчальна діяльність була ефективною?
    1. Тони голосу. Для створення особливої довірливої атмосфери у спілкування необхідно володіти тонами голосу. В коучингу виділяють такі тони голосу: чарівника, друга, мудрого правителя, рішучого полководця.

Вправа «Заговори як …»

  1. Техніка маленьких кроків, ціль за ціллю.
  2. Якісний зворотний зв’язок.
  3. 5 сократівських запитань.

1. Чого ви хочете, яка ваша актуальна мета в житті на сьогоднішній день?

 2. Як ви зрозумієте, що ви її досягли, як все зміниться, коли ви досягнете бажаного, якими станете ви? 3. Щоможе вас зупинити? - Що вас надихатимена шляху до мети? - Що вас просуне вперед, навіть якщо пропаде бажання рухатися?

 4. Чому для вас важливодосягти бажаного? Навіщо вам це?

 5. Які най простіші і легкі кроки ви зробите найближчим часом, щоб досягти мети?

9. Урахування метапрограм.

Метапрограми – звички, стереотипи поведінки.

Аудіал, візуал, Кінестетик, дігітал.

Дискрет - людина, у якої сприйняття інформації відбувається через логічне осмислення, з допомогою цифр, знаків, логічних доказів. Ця категорія людей зустрічається рідше за все, а дітям, в тому числі і школярам, зазвичай зовсім не властива.

Візуали у своїй промові вживають іменники, дієслова, прикметники, пов'язані із зором (дивитися, спостерігати, картина, на перший погляд, барвистий, яскравий, як бачите ...).

Для аудіала характерні слова, пов'язані зі слуховим сприйняттям (голос, послухайте, обговорювати, мовчазний, тиша, беззвучний ...).

Словник кінестетика в основному включає слова, що описують почуття, відчуття (схопити, м'який, теплий, шовковистий, дотик, добрий нюх, ароматний, гнучкий ...).

 

Направленість погляду.

У візуалів при спілкуванні погляд спрямований в основному вгору,

 у аудіалів - по середній лінії,

у кінестетиків - вниз.


Особливості уваги.

Кінестетику взагалі важко концентрувати свою увагу, його легко відволікти чим завгодно; Аудіал легко відволікається на звуки;

візуалу шум практично не заважає.

 

Особливості запам'ятовування

Візуал пам'ятає те, що бачив, запам'ятовує картинами (образне мислення добре розвинене). 

Аудіал - те, що обговорював, запам'ятовує, слухаючи.

Кінестетик пам'ятає загальне враження; запам'ятовує, рухаючись, обмацуючи, нюхаючи.

 

Приклади розходжень у поведінці.

Ситуація: домашнє завдання, яке записано на дошці.

 Візуал слухняно відкриє щоденник і перепише з дошки те, що задано додому.

 Аудіал перепитає у сусіда і запише зі слуху або не буде взагалі нічого писати, а вдома зателефонує і дізнається в однокласників, що задано.

 Кінестетик довго риється в портфелі, знаходить потрібні підручники, в них - задані сторінки і прямо в підручниках відзначає, що задано.

 

 Ситуація: поведінка на перерві.

Візуал найчастіше залишається в класі (якщо там не дуже шумно) або виходить у коридор і розглядає інформацію на стінах, спостерігає за іншими дітьми.

 Аудіал використовує перерву, щоб наговоритися і погаласувати.

 Кінестетику перерва потрібна, щоб розім'ятися, порухатися.

Звичайно ж, при навчанні, вихованні необхідно враховувати особливості сприйняття і переробки інформації. Це відноситься і до батьків, і до педагогів. Важливо спілкуватися з дитиною на "його мові".

 

Зауваження сприймуться  краще, якщо:

візуалу - похитати головою, пригрозити пальцем;

аудіалу сказати пошепки "ш-ш-ш", "тихіше";

кінестетику покласти руку на плече. 

 

При виконанні дитиною домашнього завдання рекомендується:

візуалу дозволити мати під рукою листок, на якому він у процесі роботи може креслити, штрихувати, малювати і т.д.;

 аудіалу не робити зауваження, коли він в процесі запам'ятовування видає звуки, ворушить губами;

 кінестетика не змушувати сидіти довгий час нерухомо, давати можливість моторної розрядки (сходити в іншу кімнату, встати і пострибати ...).

 

При спілкуванні використовуйте методи, зрозумілі та близькі дитині:

з візуалами вживайте слова, що описують колір, форму, місце розташування, можна виділяти кольором пункти в книзі, використовувати таблиці, схеми, наочні посібники;

з аудіалами використовуйте варіації голосу (гучність, паузи, інтонації );   

з кінестетиками використовуйте жести, дотики, досить повільну мову, дозволяйте йому "обігравати" інформацію.

 

Активні – Рефлексивні.

Активні воліють збирати інформацію під час дії. Ще одна важлива характеристика активних - їм не потрібен додатковий поштовх для початку дії. Рефлексивні ж збирають інформацію до початку дії і їх, як уже зрозуміло, потрібно підштовхувати для початку руху. Правда, це не означає що рефлексивні «бігають повільніше» активних - для них просто важко почати.

 


Зовнішня - внутрішня референція

Тип референції показує, яким чином співвідносяться власна і зовнішня думка при ухваленні рішень і самооцінці людини. Внутрішній відзив - це в першу чергу орієнтація на власну думку, бачення і позицію. Зовнішня - на думку оточуючих, об`єктивні результати, прийняті норми, громадську думку. Змішана референція - поєднання і того, і іншого.

Внутрішньо референтні люди: якщо їх критикувати, вони будуть засуджувати інших, протидіють, коли хтось вирішує за них.

Внутрішньо референтні люди: коли їх критикують, судять себе, цінують оцінки інших, переконані, що інші можуть їх краще оцінити, свою роботу їм треба порівнювати свою роботу із зовнішніми існуючими нормами; що їхня робота зроблена добре, переконаються лише тоді, коли хтось авторитетний їм про це скаже.  Одні із них орієнтуються на авторитет людини - інші на авторитет інформації.

  1. Використання метафор.

Що може бути метафорою перемоги? Поразки? Як досягти цієї метафоричної перемоги? Як уникнути метафоричної поразки?

 

Наше життя складається відповідно до того, у що ми віримо. З тим, які історії ми розповідаємо про себе самому собі і іншим людям.

Чому працюють метафори? По суті, метафори - це ті ж самі казки, як в дитинстві, на які так легко відгукується душа. Хочу запропонувати вам невелику вправу.

Подивіться на своє життя. У що ви вірите зараз, що формує саме таку реальність? На що вона схожа зараз? Як якби ви могли описати своє життя у вигляді образу або метафори, на що вона була б схожа? А яким життям ви хочете жити? Яка метафора вашого бажаного майбутнього? У що вам важливо вірити тепер, щоб сформувати таку реальність?

А тепер подивіться на обидві метафори і зауважте, як метафора вашого життя зараз трансформується в метафору бажаного майбутнього? Яка історія народжується? І хто той ви, який є головним героєм цієї історії і головним її творцем?

  1. Правильні запитання.

Однією із важливих умов і сутністю технології коучингу є постановка заданих у слушний момент запитань, як їхще часто називають «сильних запитань». Питання містять в собі силу здатну змінити життя. Вони можуть пробудити креативне мислення, можуть схилити прийняти іншу точку зору, «запалити вогонь віри» у власні сили, змусити замислитися або мобілізувати усі сили для досягнення поставлених цілей за допомогою вчасно заданого точного та глибокого питання. Відповідаючи на них клієнт сам знаходить кращі рішення своїх проблем. Тут слід нагадати мудрість: «Правильно задане питання – це половина відповіді!».

 

Наведемо приклад. Кожна поразка ставить нас перед вибором: відмовитися відподальших спроб або продовжувати йти до своєї мети. З кожною новою перешкодою, «страх невдачі» все більше гальмує наш поступ. У таких ситуаціях, треба ставити собі правильні запитання. Коли ти задаєшся питанням: «Продовжувати або ні?», то в 50 % вибір буде «Ні». Але якщо поставити питання: «Як продовжувати, щоб швидше досягти результату?», то отримуєш декілька можливих варіантів дії.

Доцільним вважаємо навести приклад опитування ICF в 2015 р. Серед своїх читачів в соціальних мережах, більшість з яких практикуючі коучі з різних країн світу, на тему їх улюблених сильних запитань під час коуч-сесії. Нижче наводимо основні результати опитування.

1. Якби я дав Вам додаткову годину в добі, що би Ви з нею робили? (Франциско Альварез)

2. Що би Ви робили, якби мали безмежні ресурси? (Карен МартінМінер)

3.Що б Ви спробували прямо зараз, якби знали, що не можете потерпіти невдачу? (Аліса Гонцалез)

4. І ...? (Кеті Кароан)

12. Вихід із зони комфорту.

Перемога-це завжди перемога над собою.

У житті ми, як і наші учні, постійно стикаємося з ситуаціями, коли треба щось змінити або навіть просто зробити щось незвичне і нове, але страх перед невідомим часто заважає нам діяти. Наш внутрішній голос починаєпереконувати нас у тому, що все не так вже і погано, а хтознає, чи буде добре, якщо ми почнемо міняти своє життя.

Зрозуміти те, що визастрягли в зоні комфорту, можна по власній реакції на будь-яку нову ситуацію, з якою ви зіткнулися або навіть просто подумали про неї. Першою реакцією, швидше за все, буде страх.

14. Самокоучинг

Для того, щоб ефективно займатися самокоучингом, необхідно бути відповідальною і дисциплінованою людиною. Без підтримки коуча дуже важко тримати в полі зору увагу на поставленій цілі в динамічному струмені буденних турбот.

На допомогу вам прийде простий, але результативний інструмент, який дозволить невеликими кроками просуватися до поставленої задачі. Назва цього інструмента: Ранкові та вечірні питання

Ця вправа не вимагає великих зусиль. Більше того, вона не вимагає додатково витраченого часу. Виконання вправи можна поєднувати з будь-якою звичною дією - на шляху на роботу або при чищенні зубів.

Достатньо щоранку ставити собі кілька питань:

Які дії я можу зробити сьогодні, щоб домогтися бажаного результату?
Що я можу змінити, щоб домогтися поставленої задачі?
Що важливого або цікавого у моєму бажанні?
На чому мені необхідно сконцентруватися сьогодні для досягнення мети?
Увечері доцільно підвести підсумки виконаних кроків.

Для цього поставте собі такі питання:

Які кроки приблизили мене до моєї мети сьогодні?
Чому я зміг навчитися сьогодні?
Наскільки сьогоднішній день поліпшив моє життя? Чи знадобиться отриманий досвід у майбутньому?
Якщо цей інструмент увійде у вашу щоденну звичку, то ви ніколи не зійдете з правильного шляху по досягненню бажаного.

 

  1.       Вправа «Зворотний зв’язок».  Дій!

Мета: сформулювати плани на майбутнє з урахуванням знань, отриманих під час  тренінгу

Час: 5 хвилин

1. Запропонуйте кожному учаснику подумати про те, що він отримав від тренінгу, і що збирається робити після його завершення.

2. Запропонуйте учасникам розділити аркуш паперу на три стовпці з написом «Шість місяців», «Три місяці» й «завтра» та      заповнити ці стовпці.

3. Дайте учасникам 5 хвилин, а потім попросіть кожного зачитати одну найважливішу річ із колонки.

13. Чи справдилися ваші очікування від нашої зустрічі?

Шкалювання.

- Що ви тепер знаєте про коучинг? Чог не вистачає до 10? Що ви готові зробити, щоб ваші зання про коучинг стали десяткою?

  1. Прощання у стилі коучинг за пірамідою нейрологічних рівнів.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сливко Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Остапчук Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
4194
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку