Виховний захід спрямований на розкриття проблеми забруднення навколишнього середовища. Захід побудований на розповіді та містить творчі завдання. Є до заняття також маленька презентація, яка допоможе розкрити тему.
Тема: Планета життя
Мета: вчити дітей доглядати за природою; ознайомити з проблемами сучасної екологічної проблеми світу, України; розвивати увагу, спостережливість за природою, уяву, мислення; виховувати екологічно правильну поведінку учнів; виховувати бережливе ставлення до природи та бажання зберегти її.
Обладнання: карта подорожі, наочні матеріали(малюнки, роздатковий матеріал), ноутбук, екран
План
І.Вступна частина
1.1. Організація початку заняття
1.2.Повідомлення теми і мети заняття
ІІ. Основна частина
2.1. Зупинка «Спів Землі»
2.2.Зупинка «Проблемна»
2.3. Зупинка «Ми їх вирізаємо»
2.4. Зупинка «Відпочинок»
2.5.Зупинка «Лікувальна»
2.6.Зупинка «Творча»
ІІІ. Заключна частина
3.1.Підведення підсумків
3.2. Оцінювання діяльності учнів
Хід уроку
І.Вступна частина
1.1. Організація початку заняття
Доброго дня ,діти!Сьогодні нас чекає дивовижний урок-подорож на Планету життя.
1.2.Повідомлення теми і мети заняття
Ми сьогодні будемо говорити про різні проблеми нашого світу. Поговоримо про всесвітній день довкілля. Всесвітній День Довкілля був заснований у 1972 році на конференції «Людське середовище». Завдяки цьому зявився орган який контролюю діяльність людини в інтересах навколишнього середовища. Всесвітній День Довкілля – це подія з багатьма акціями: велосипедні паради, зелені концерти, висадка дерев, а також прибирання територій та збір сміття. Святкування цього Дня спрямоване на те, щоб активізувати людей до допомоги нашому середовищу.
А зараз вперед у подорож!
ІІ. Основна частина
2.1. Зупинка «Спів Землі»
Цей смайлик це ми. Зараз ми на Зупинці «Спів Землі». На цій зупинці ми проговоримо що ж відбувається з нашою планетою
Це було давно. Якою ж була прекрасною земля у той час!
Перша людина з`явилася на світ. Спочатку вона почувала себе частиною природи, але розум, її виявився спрямований не тільки на створення, але й на руйнування. Людина почала поневолювати землю, рослин, тварин. Ми прийшли на цю землю, щоб жити, працювати, розвиватися, творити. Але ніколи не забуваймо про те, що кожен із нас і всі ми разом узяті — невід’ємна частинка матінки — природи. Без неї ми ніщо, бо обійтися ніхто з нас не може ані без води, ані без повітря, ані без Сонця, ані без її щедрих дарів, якими вона нас годує. І не можемо ми протистояти її силі, особливо коли вирують природні стихії. Можливо саме тоді людина і відчуває свою слабкість і нестримну силу природи. Та світ навколо нас такий чарівний, таких квітучий і радісний, що людині тільки б захоплюватись ним та берегти цю чудову і неповторну красу, та життя нас заставляє замислитись, бо не все так добре, якби хотілося. Людська діяльність багато знищує природних ресурсів, нищить бездумно свою Землю і може настати незабаром такий час, коли природа стане проти людей, щоб людство задумалось, що наша Земля жива, що вона вимагає до себе кращого ставлення і накаже людей. То щоб цього не сталося, треба вже сьогодні задуматись над своєю діяльність і навчитися жити на планеті в гармонії з природою, не тільки споглядати її красу і користуватись її благами, але й дбати про її цілісність і непорушність. Відчувати її потреби, прислухатись про що співає Земля.
2.2.Зупинка «Проблемна»
Переміщуємось до зупинки « Проблема» Тут ми дізнаємось детально яка проблема зараз має актуальність.
У нас час проблема сміття та шкідливих викидів в повітря стала дуже актуальною та більше загрозливою для нашої планети. Для сучасної людини слово сміття не вимагає розшифровки і пояснень, адже де б вона не знаходився: вдома, на роботі, на дачі і навіть в літаку - сміття завжди поруч. Можливо, першим виробником сміття став наш далекий предок - очистивши банан від шкірки, він просто кинув її на землю. Обсягах щорічно виробленого сміття зростають загрозливими темпами. За різними даними обсягах його становить 8 метрів в рік на одну людину, а вага доходити до 500 кг.Уявіть звичайна пластикова пляшка перетворюється 15 років. 15 років, а зараз кожної хвилини їх викидають понад ста пляшок. А шкідливі випари які забруднюють наше повітря. Лише тільки уявіть скільки машин на землі і якої шкоди вони завдають? А ці випари знищують ліси які виробляють кисень.
Люди знищують ліси – одне з див природи. У лісах є 2/3 всіх видів рослин, тварин, грибів, які є на Землі. Густа, пишна рослинність лісів виділяє в повітря особливо багато кисню. Тому їх називають «легенями» нашої планети. Люди знищують їх заради деревини, заради того, щоб звільнити місце для доріг, будівель. Кожен день у лісі під пилою падає… 5 млн. дерев! Також багато лісів знищується пожежами. Тому треба бути дуже обережними в лісі, коли відпочиваєте.
Потрібно берегти, любити, садити ліси
Лише на території України нині зростає понад 10 тис. видів рослин і 15 тис. видів грибів. Але діяльність людини створила серйозну загрозу для існування багатьох видів рослин, тварин і грибів. Тому виникла потреба їхньої охорони та збереження.(демонстрація зникаючих рослин)
2.3. Зупинка «Ми їх вирізаємо»
Не ліпша проблема з тваринним світом. За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли сорок шість видів ссавців і дев`яносто чотири види птахів. Люди знищили таку корисну тварину, як морська корова, або сирена. Її безформне тіло сягало 9 метрів, важило до 40 тонн, а молоко було смачним і цілющим. Ще один приклад – мандрівний голуб, який помер у зоопарку на початку нашого століття.
2.4. Зупинка «Відпочинок»
Наша зупинка називається «Відпочинок» Трішки відпочинимо(виконання під пісню «Adama» фізкульхвилинки)
2.5.Зупинка «Лікувальна»
Можемо говорити що наша планета хвора. Захворіла вона із за вини людства.
А тепер дізнаємось як саме допомогти нашому серодовищу?У кого є варіанти?(відповіді дітей)
Давайте, разом з вами посадимо дерево надії. Зараз я вам роздам ось такі зелені листочки. На них треба записати побажання природі. Наприклад: «Бажаю тобі здоров’я, природа!» або « Я не буду смітити!», «Допомагатиму тваринам»тощо.
Як гадаєте чи ми разом з вами можемо допомогти природі чи то суто справа дорослих?(Ні, ми можемо допомогти природі)
А як саме ?(не смітити, не ламати квітів, маленькі дерева та інші відповіді дітей)
2.6.Зупинка «Творча»
Діти, а сміття це непотріб?
Чи ви знаєте що з сміття можна зробити витвір мистецтва, погляньте на ось ці малюнки. Гарно чи не так?
ІІІ. Заключна частина
3.1.Підведення підсумків
Сьогодні ми на уроці дізнались про проблеми нашої планети та як допомогти нашій природі.
Що ви запам’ятали?
Чи сподобалась вам подорож?
Чи будете допомагати нашій природі?
3.2. Оцінювання діяльності учнів
Сьогодні на уроці були активні та гарно себе поводили …