Виховний захід по « Охороні праці та техніці безпеки»

Про матеріал
Виховний захід по « Охороні праці та техніці безпеки». Профілактика та попередження нещасних випадків під час навчання та в побуті.
Перегляд файлу

Виховний захід по « Охороні праці та техніці безпеки»

 

Тема :Профілактика та попередження нещасних випадків під час навчання та в побуті.

Мета: Ознайомить учнів з основами охорони праці та безпеки життєдіяльності  під час навчання

Виховна мета: виховати у учнів нести відповідальність за власне життя та життя оточуючих людей.

Форма проведення: нестандартна, розповідь з елементами гри.

Хід виховного заходу

1.Вступне слово вчителя.

2.Основи пожежної безпеки.

3.Основи електробезпеки.

4.Перша допомога при нещасних випадках.

Епіграф

Вбити нас може будь -який предмет,

Навіть створений для нашої зручності,

Наприклад, нас вбивають стіни будинку,

Або, скажімо, східці сходів, якщо ми

Необачно ступаємо.

Б. Паскаль.

Основна частина

Вступне слово вчителя. Верховна Рада України 14 жовтня 1992 року

ухвалила Закон « Про охорону праці» , який має велике соціально -економічне значення, оскільки стосується майже 30 мільйонів громадян України. З розвитком автоматизації та механізації виробництва полегшилася праця, але одночасно підвищилася небезпека для життя здоров’я працюючих.

Так щорічно в Україні у процесі суспільного виробництва травмується майже 35 тис. осіб, з них приблизно 1.4 тис. гине. На підприємствах 40% робітників працює в умовах, що не відповідають санітарно –технічним нормам та нормативно правовим актам про охорону праці.

Характерною рисою життя кожного з нас повинно стати: « Суворо дотримуватися вимог безпеки праці при виконанні будь–якої роботи»

Сьогодні ми з вами розглянемо ситуації , які можуть виникнути під час

нашого перебування на уроках.

Бесіда з учнями

Які надзвичайні ситуації можуть виникнути в навчальному закладі під час занять?

Учні відповідають

-Пожежа;

-Ураження електричним струмом;

-Травматизм на уроках виробничого навчання, фізичної культури, при проведенні лабораторних та практичних занять, на перерві, під час проведення екскурсій.

Вчитель

Зараз ми з вами пограємо в гру, за кожну правильну відповідь кожен учень

отримує по балу. Виграє той,хто набере найбільшу кількість балів за цю гру.

Гра буде складатися із декілька етапів.

І етап вікторини « Що потрібно знати про пожежу»

ІІ етап вікторини «Електробезпека»

ІІІ етап вікторини« Надання першої допомоги при нещасних випадках»

Вчитель Перед початком гри ми з вами згадаємо

Основні заходи щодо попередження пожеж від необережного поводження з вогнем На об'єктах приблизно три з п'яти пожеж трапляються внаслідок необережного поводження з вогнем та теплового прояву електричного струму.

Учень1

-Відкрите полум'я небезпечне не тільки при безпосередньому контакті з горючим середовищем, але й при його опромінюванні.

-Відкритий вогонь має достатню температуру та запас теплової енергії, які спроможні викликати горіння усіх видів горючих речовин і матеріалів. Тому головним захистом від даних джерел запалювання є ізоляція від можливого зіткнення з ними горючих речовин.

-Викликати пожежу можуть також іскри, які виникають у топках, під час газоелектрозварювання та при роботі двигунів. Вони являють собою розжарені частинки пального або окалини у газовому потоці, які виникають внаслідок неповного згоряння чи механічного винесення горючих речовин та продуктів корозії. Температура такої частинки досить висока, але запас теплової енергії є невеликим, тому що іскра має малу масу. Іскри здатні запалити тільки речовини, які достатньо підготовлені для горіння. До таких речовин належать газоповітряні та пароповітряні суміші, осілий пил, волокнисті матеріали.

-До джерел відкритого вогню належить і полум'я сірників, необережне поводження з якими може призвести до пожежі.

-Багато речовин можуть займатися від таких "малокалорійних" джерел запалювання, як тліючі недопалки. Контакт незагашеного недопалка з

твердими та волокнистими речовинами або пилом призводить до утворення

осередку тління, який при достатньому доступі повітря та за умов, які

сприяють акумуляції тепла, що виділяється, викликає процес горіння.

-Тліюча сигарета за наявності оптимальних умов запалює стружки й деревину через 1-1,5 та 2-3 год., паперові відходи, сіно, солому -через 0,25-1 год., бавовняні тканини -через 0,5-1 год.

Учень2

Если видишь задымленье,

Действуй ты без промедленья.

Тут закон для всех един –

Набирайте 101!

Не спеши спасаться бегством,

Бой веди подручным средством.

Если бой организован,

То очаг локализован.

Вчитель

І етап вікторини

« Що потрібно знати про пожежу»

1. Якщо почалася пожежа, потрібно ...

А. Лити на вогонь воду;

Б. Викликати по телефону 101;

В. Сховатися.

2. Дим при пожежі небезпечніше ніж вогонь. Які твої дії?

А. Повзком вибиратися із кабінету;

Б. Залізти під парту;

В. Розмахувати ганчіркою, розганяючи дим.

3. Назвіть телефон пожежної служби

А. 101;

Б.102;

В. 103;

Г. 104.

4. З якою метою в навчальному закладі знаходяться вогнегасники?

А. Для красоти;

Б. Для гасіння пожежі;

В. Просто так.

5. Якщо загорівся комп’ютер ...

А. Потрібно його залити водою;

Б. Відключити від мережі та накрити ганчіркою;

В. Викинути у вікно.

6 Щоб не отруїтися продуктами горіння необхідно...

А. Покинути приміщення , дихати через вологу тканину;

Б. Дихати глибоко;

В. Закрити носа та рот руками.

7. Для запобігання пожежі...

А. Закривають всі виходи;

Б. Не забруднюють приміщення та не запирають двері евакуаційних проходів;

В. Залишають без нагляду електричні прибори.

Вчитель

Кожен день ти користуєшся електричними приладами, але потрібно знати, що вони криють у собі небезпеку. Так, дія електричного струму на людину може призводити до електричних травм та пошкоджень, таких як скорочення м'язів, що супроводжується сильним болем, втратою свідомості, порушенням роботи серця чи дихання (або обох цих порушень разом). Іноді трапляються нещасні випадки від дії електричного струму, які приводять до смерті людини. Та щоб уникнути багатьох неприємностей, тобі достатньо завжди пам’ятати та дотримуватись правил поводження з електричними приладами:

Учень 3

-Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електросамовар, електропраска, електрокамін та інші, потрібно включати в електромережу справними.

-Якщо ти дивишся телевізор, а екран погас або почав миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.

-Якщо щось потрапило до телевізора, радіоприймача та інших електроприладів, які працюють, треба в першу чергу їх вимкнути. Ні в якому разі не можна лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад увімкнутий.

-Переважна кількість побутових електроприладів є переносними, і при цьому часто виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках ні в якому разі не торкайся оголених місць, бо це може призвести до травми.

Учень 4

-Не залишайте без нагляду увімкненими в розетку електроприлади.

-Забороняється тягнути за електричний шнур руками, тому що він може обірватися і вразити електричним струмом.

-Не можна заповнювати водою ввімкнені в електромережу чайники, кавоварки, каструлі.

-Не торкайся мокрими руками та не витирай вологою ганчіркою електричні кабелі, штепсельні розетки, вимикачі, інші електроприлади, ввімкнені в електромережу.

-Не можна підвішувати речі на кабелі.

-Не можна бавитись із штепсельними розетками – це загрожує твоєму

життю.

-Коли ідеш з дому – всі електроприлади мають бути вимкнені.

-Використання електричних приладів не за призначенням або не вміле користування ними, може призвести до пожежі!

Учень 5 Але якщо вже так сталося, що електричне обладнання загорілося, то перш за все потрібно:

-вимкнути електрорубильник. (А ти знаєш, де знаходиться – електрорубильник твого помешкання? Якщо ні, тоді негайно попроси своїх батьків показати тобі його і навчити, як ним користуватися!)

-Якщо знеструмити електромережу неможливо, то слід пам’ятати: не можна застосовувати для гасіння воду та пінні вогнегасники, можна лише порошкові;

-терміново телефонуй за номером 101 і викликай пожежників на допомогу.

Учень 6

Человек попал под ток –

Неизбежен сильный шок.

Шнур не трогай ты рукой –

Только палкою сухой!

Кабель срочно обесточь –

И спеши быстрей помочь!

Вчитель

ІІ етап вікторини«Електробезпека»

Питання 1. Чи шкідлива домашня електрика?

Електроприбори, які мають металевий або пластмасовий корпус найбільш небезпечні? (Да .Металевий. Так як метали проводять електричний струм.)

Питання 2. Внаслідок чого можна отримати ураження електричним струмом?

(Пошкодження ізоляції електропроводки, пошкодження ізоляції зварювальних проводів, замкнення проводки, відсутність заземлення, механічні пошкодження електроапаратури, пошкодження вимикачів, розеток, використання мокрих електричних улаштувань, доторкання мокрими руками до струмоведучих частин.)

Питання3.Яка напруга є безпечною? (В сухих приміщеннях до 36 В, в сирих –до 12 В.)

Питання 4. Як впливає дія електричного струму на організм людини? (Зупинка серця або дихання, ураження центральної нервової системи.)

Питання 5.Що необхідно робити щоб уникнути небезпеки? (Дотримуватися інструкцій по безпеці праці: не витягувати вилку із розетки, потягнувши за шнур; не братися за електричну вилку мокрими руками, не вбивати цвяхи у стіну, якщо невідомо де проходить скрита проводка; перед початком роботи провіряти справність обладнання; ізоляцію проводів; користуватися колективними та індивідуальними засобами захисту.)

Питання6.Твої дії, якщо когось уразило електричним струмом? (Звільнення потерпілого від дії електричного струму та надання першої долікарської допомоги.)

Учень 7

Дотримання правил поводження з електричними приладами дозволить значною мірою збільшити безпеку людину. Варто пам’ятати, що електричні прибори –це джерело збільшеної небезпеки. Не оставляйте без нагляду електричні прилади, будьте уважними та обережними при їх використанні.

Вчитель Відповідно до трудового законодавства до зварювальних робіт допускаються особи не молодше 18 років; зварники мають додаткову відпустку тривалістю до12 робочих днів; при роботі всередині робочий день зварника обмежений до шести годин. Кожний зварник повинен у досконалості знати правила техніки безпеки, проходити інструктаж перед допуском до роботи, здавати відповідні іспити.

Вчитель

Завдання першої медичної допомоги полягає в тому, щоб найпростішими засобами врятувати життя потерпілому, полегшити його страждання, запобігти розвитку можливих ускладнень, зменшити тяжкість перебігу травми чи захворювання.

Перша медична допомога може бути надана на місці ураження самим потерпілим (самодопомога) чи його товаришем (взаємодопомога). Це – тимчасова зупинка кровотечі, накладання стерильної пов'язки на рану або опікову поверхню, штучне дихання, непрямий масаж серця, уведення заспокійливих ліків, гасіння одягу, що загорівся, транспортна іммобілізація, надівання протигаза, виведення (винесення) потерпілого із зараженого місця, часткова санітарна обробка.

Надання першої медичної допомоги якомога швидше має вирішальне значення для врятування життя і подальшого перебігу ураження.

ІІІ етап вікторини « Надання першої допомоги при нещасних випадках»

1.Який склад медичної аптечки? ( Бинти, вата, джгут, йод, нашатирний спирт, розчин борної кислоти, вазелін, валідол, індивідуальний перев’язочний пакет )

2.Перша допомога при пораненнях? ( Забруднену шкіру коло рани протирають стерильною ватою, марлею, бинтом або тампоном з перев’язочного пакету. Навкруги рани змащують йодом або зеленкою.)

3.Як припинити кровотечу з носа? ( Потерпілого необхідно посадити і покласти на ніс охолоджуючий компрес, якщо це не допомагає , вводять до носової порожнини тампони зі стерильного бинта, оброблені3% розчином перекису водню)

4.Як надати першу допомогу при тепловому та сонячному ударі?

( Потерпілого необхідно перенести в прохолодне місце, намочити голову і ділянку серця холодною водою, дати прохолодне пиття, піднести до носа ватку, змочену нашатирним спиртом.)

Підбиття підсумків

Підсумки вікторини, оголошення та нагородження переможця.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
7900
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку