Виховний захід "Подорож країною Дружба" 1 клас

Про матеріал
( ВИХОВНА ГОДИНА У ФОРМІ ГРИ) Мета:розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.
Перегляд файлу

              ПОДОРОЖ КРАЇНОЮ ДРУЖБА

            ( ВИХОВНА ГОДИНА У ФОРМІ ГРИ)

Мета:розширити і поглибити поняття «дружба»; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, мікрофон, аудіозаписи про дружбу, атрибути для інсценізації казки та оформлення класу.

 

Хід заняття:

 

Ведуча:

Зичимо гарного доброго дня!

Раді вітати гостей  в нашім залі!

І побажати вам хочем добра,

Хай оминають вас біди й печалі!

 

Ведуча:

За горами,за лісами є країна неземна…

Тут випробувань багато, ця країна чарівна.

Хто пройде  усі дороги, хто знайде усі стежки,

Той найбільший скарб людини з нами може віднайти.

Як  назвемо ми країну? Відгадайте, дітки, враз

Хто загадку відгадає, зразу ж руку піднімає!

 

 

Загадка

Вона всім нам дорога,

Вона жити помага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без неї не прожити.(Дружба)

 

-Ми сьогодні вирушаємо у мандрівку країною Дружби.

 

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей:Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

Ведуча:Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.

У кого з вас є справжній друг? Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки. 

Гра «Мій друг (подружка)»

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

Щоб нам мандрівка наша була веселою, проведемо розминку.

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

Ведуча:  Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу. Та , погляньте, перед нами закриті ворота у країну дружби. По секрету вам скажу, кожен замок відкриється, якщо ми підберемо правильний ключик. Ключик- це слово, яке характеризує справжнього друга.

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Діти називають якості характеру, ключики відкривають замки.

(доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний,

 справедливий, надійний, сміливий, щедрий)

-Ми виконали завдання. Двері у країну Дружби відкриваються. У цій країні жителі вміють дружити. Здогадайтеся, хто ще живе у країні Дружби?

Технологія  «Незакінчені речення»

 «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

Гра   «Референдум дружби»

У країні Дружби існують свої закони,яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби ( Записати на дошці).  Та хто це бігає довкола ? Це ж мишенята, які не вміють дружити. Вони знову щось придумали-підклали зайві сторінки у Конституцію. Наше завдання- визначити, які сторінки зайві. Будемо голосувати оплесками.

Прийом «Лови помилку»

Закони

Один за всіх,і всі за одного.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Підтримай друга у біді.

Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

Поступайтеся один одному.

Будь з другом чесним та відверти

1.Ведуча:

-Всі ви дітки молодці! Ми прийняли справжній закон у країні Дружби.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

2.Ведуча:

У країні Дружби є місто Поетичне.

Тут нас зустрічають наші учні, які знають вірші про дружбу.

 

 

1 учень: Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

2учень: Дружать хлопчики й дівчатка. 

В лісі дружать всі звірятка. 

Дружать ріки і струмки, 

Дружать гори і горбки. 

 

3учень: Дружать стежки й дороги. 

Колоски дружать у полі. 

Пташенята у гнізді, 

Дружать риби у воді. 

 

4учень:  Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

 

5учень: І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

6-й учень: Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.

 

 

Ведуча: Із міста Поетичного ми мандруємо у містечко Пісенне.

Слухання пісні « Справжній друг». Аналіз прослуханого.

А чи можна назвати справжніми подругами ось цих мешканців з містечка Гумористичне?

 

Справжні подруги ( зачитує вчитель)

Другокласниця Людмила вранці мамі заявила: 
— Все! До школи я — не йду! Я не стерплю цю біду. 
Щастя скінчено моє: Адже в Рити джинси є! 
І тепер зі мною Рита відмовляється дружити… 
Здивувалась мама дуже:— Ви ж були найкращі друзі!? 
— Так. Але сказала Рита поки буду я ходити 
не у джинсах, а в спідниці — їй не хочеться й дивиться, 
бо вона вважає: жінці для краси потрібні джинси... 
Мамо! Дружбу виручай. Джинси і мені придбай! 
Мама спершу подивилась на похнюплену Людмилу, 
Потім мовила:— Діла-а... Ви — спра-а-вжні подруги! — й пішла... 
А ви що скажете мені: це — справжні подруги, чи ні?

 

( Перегляд фрагменту «Єралаша» про дружбу)

 

Учитель. Зараз ми з вами завітаємо до Психологічного містечка .Тут ми зможемо перевірити, які ж ви друзі? (Тест «Чи легко з тобою дружити?»)

 

Ведуча:

Поки ми проводили тестування, над містечком Мудре з’явилися хмаринки.

 А ви знаєте, що дружба робить чудеса?

 Якщо ми зараз знайдемо хмаринки, які дружать між собою, то ви побачите справжні чудеса!

 

Робота у групах

(Об’єднуємо  прислів’я  на хмаринках)

·        Немає друга-шукай, а знайдеш- тримай.

·        Старий друг краще нових двох.   

·        Дружба та братство – дорожче багатства.

·        Друзі пізнаються в біді.

·        Дружний табун і вовків не боїться.

·        Дружба – найбільший скарб.

·        При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

·        Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.

·        Життя без друзів неповноцінне.

·        Без друзів погано жити, а іноді — неможливо.

          Ось і чудеса! Виросло Дерево Дружби!

 

Гра «Прикрась Дерево Дружби плодами».

Правила гри: Дві команди справа та зліва,  передаючи  плоди один одному, прикрашають Дерево.( Завдання учням — написати на плодах синоніми до слова «дружба». Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога та ін.- слова – підказки на плакаті))

Ведуча:

-Кожен з вас передає частинку добра, тепла своїми долоньками. І тільки зігріте нашою дружбою деревце заживе, пустить міцне коріння та розкішне гілля.

 

Висновок. Отже, дружба — це стосунки між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

 

Ведуча. Нарешті ми з вами запевнилися в правильності слів епіграфу уроку — «Дерево міцне корінням, а людина — друзями». Щоб закріпити дружні стосунки, пропоную зібрати хутенько пазл, який приготував Кіт Леопольд (розрізані картинки з мультфільму «Кіт Леопольд»).

(Перегляд мультфільму про Кота Леопольда. Аналіз)

 

Ведуча. Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Який цікавий світ навколо, 
Ти, друже, тільки придивись! 
На небі сонця жовте коло, 
А поруч з домом — сад і школа, 
Живи, дорослішай і вчись! 
Дивись на квіти, на дерева, 
Вивчай птахів, комах, тварин, 
Ти станеш кращим і, напевно, 
В життя підеш сміливо й певно, 
Та пам’ятай, ти не один! 
З тобою вся твоя родина: 
Батьки, бабусі та діди, 
З тобою друзі, Батьківщина, 
Тож, уперед, мій друже, йди.

         А зараз пропоную вам на символічних сердечках вашому товаришу по парті написати найкращі  побажання . Обміняйтеся тепер сердечками.

 А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного, посміхнулися і…. ніколи не сварилися.

А ще пам’ятайте, діти! Є такий документ в Україні «Декларація прав дитини». У ньому написано : «Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її і жорстоко поводитись з нею. Всі народжуються вільними і рівними.»

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИХОВНА ГОДИНА «ДРУЖБА - НАЙЦІННІШИЙ СКАРБ»!

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнення бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями; виховувати чесність, щирість; збагачувати словниковий запас учнів.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Ось і продзвенів дзвінок, починаємо урок.

  Діти, я рада вас всіх бачити. Сподіваюсь, ми отримаємо радість і задоволення від спілкування. А будь-яке спілкування розпочинається з посмішки.

  Тож поверніться один до одного, подивіться один одному у вічі й подаруйте свої найприємніші, найщиріші посмішки.

ІІ. Оголошення  теми

  Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина.

  Воно потрібне всім і дорослим і малим. Воно потрібне кожній людині, родині, класу, країні, всій планеті.

 Відгадайте.

– Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

         Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

Так, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу. Про дружбу написано тисячі сторінок, сотні віршів, поем, романів. Говорять, що дружба потрібна людині тільки трішечки менше, ніж їжа та повітря.

Зараз усі ви школярі.  Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі і тривоги. Усі називають вас класом. Щоб клас був дружний потрібно допомагати один одному, говорити гарні і добрі слова, допомагати товаришеві у складній ситуації

Отже, тема нашої виховної години «Дружба - найцінніший скарб» - це, діти, не просто слова, це народна мудрість.

Пісня  «Кращі друзі на землі»Н.Май.

ІІІ. Робота за темою виховного заходу

Учитель. Давайте послухаємо, що означає мати справжнього друга в давні часи.

Учень. У всі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів вона перевірялася кров’ю. Дружба оформлялася спеціальним договором і клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали цю кров. Після цього вже ніщо не могло їх розлучити. В епоху середньовіччя дружба була втіленням шляхетності, вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу навіть вище кохання і сім'ї.

Учитель.  Зараз усі ви – школярі. Основна ваш праця – навчання. Саме в школі ви вчитеся підпорядковувати свої інтереси інтересам класу, шанувати старших, довіряти й поважати товаришів.

Учениця. Золотисте ніжне сонце

Зазирає у віконце.

Усміхнулось, привітало,

Ніжно так залоскотало.

Розбудило, щоб не спала,

А скоренько одягалась,

Вибігла у двір швиденько,

Бо чекає вже давненько

Моя подруга Галинка –

Ніжна, гарна, мов билинка.

Віддана подруга щира

Дуже добра, дуже мила.

Дружим з нею ми давно,

Завжди з нею заодно.

І працюєм, і гуляєм,

і малюєм, і співаєм.

Дружбу ми свою цінуєм,

Дару цього не марнуєм.

Й вам бажаєм так дружити,

Один одного любити.

Допомагати, співчувати

І любов у серці мати.

То швиденько я спішу,

До подружки вже біжу.

Бо є щира дружба в нас.

Нехай буде така в вас.

С.Цап

Учитель.Вам ще довго доведеться крокувати з класу в клас пліч – о – пліч. Перед вами буде виникати безліч проблем, але я хочу сподіватись, що ви принесете у своїх серцях довіру до людей, добро, уміння дорожити дружбою.

Що б дискусія була відвертою,треба створити в класі атмосферу довіри і взаємоповаги. Досягти цього можна, зокрема, посилаючись на «Правила дискусії».

- Якщо хтось говорить – слухай.

- Кожний говорить по черзі, а не всі водночас.

- Якщо хочеш висловитись, підніми руку.

 - Не перебивай того, хто говорить.

Не смійся, коли хтось говорить (за винятком, якщо хтось жартує!)

Учень. 1. Земля в барвистому суцвітті

У часі й просторі летить.

Ти не один живеш у світі,

Один би ти не зміг прожить.

 2. Давайте дружно жити,

Щоб легко всім було.

І кожного любити

Усім нести тепло.

3. Не кривдити нікого,

 Не бить, не ображать.

 Поганого нічого

Нікому не казать.

 4. Давайте жити в мирі

У злагоді й теплі.

 Слова хороші й щирі

Хай линуть на землі.

 

_ Діти, а давайте з вами пограємо у гру.

Гра «Кошик».

Завдання учням — підібрати синоніми до слова «дружба».

(Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, бра­терство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбо­та, повага, ввічливість, чуйність, допомога, та ін.)

Висновок. Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

Учитель:

А зараз я хочу, щоб ви повернулися один до одного,
посміхнулися і…. не сварилися. Щоб закріпити дружні стосунки зберіть пазл, який приготував Кіт Леопольд.(малюнки розрізані з мультфільму «Кіт Леопольд».)

( перегляд мультфільму про Кота Леопольда)

Підібрати по три прислів'я та приказки про друж­бу, друзів.

- Дружба та братство – дорожче багатства.

- Друзі пізнаються в біді.

- Дружний табун і вовків не боїться.

- Дружба – найбільший скарб.

- При горі та в лиху годину пізнаєш вірну людину.

- Не той друг, хто лащиться, а той, що печалиться.

- Життя без друзів неповноцінне.

- Людина без друзів, що дерево без коріння.

- Без друзів погано жити, іноді – неможливо.

Підсумок заняття.

Учитель.Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

Притча «Про двох друзів».

Як-то два друга багато днів йшли в пустелі.

Одного разу вони посперечалися, і один з них зопалу дав ляпаса іншому. Його друг відчув біль, але нічого не сказав.

Мовчки він написав на піску: "Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса".

Друзі мовчки продовжували йти і через багато днів знайшли оазис, в якому вони вирішили скупатися. Той, який отримав ляпаса ледь не потонув і його друг його врятував.

Коли він прийшов до тями, то висік на камені: "Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя".

Той, який дав ляпаса і врятував життя своєму другові запитав його:

- Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?

І друг відповів:

- Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли стерти це. Але коли хто-небудь робить що-небудь гарне, ми повинні висікти це на камені, щоб ніякий вітер не зміг би стерти це.

Мораль: навчися писати образи на піску і висікати радості на камені. Залиш трохи часу для життя! І нехай тобі буде легко і світло...

Вчитель. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити. Дякую вам.

. Тест «Чи гарний ви друг»:

1. Ви знаєте багато цікавих історій про одного зі своїх приятелів. Що ви зробите:

а) розповісте їх іншим людям;

б) розповісте, не назвавши імен;

в) залишите історії при собі?

2. Ваш друг часто бере щось у вас, але ніколи не повертає взяту річ. Зараз він хотів би взяти коштовну відеокамеру. Що ви будете робити:

а) скажете, що зараз камери у вас немає;

б) дасте її;

в) відмовите, пояснивши причину?

3. Друг випадково розбив ваш годинник. Ваші дії:

а) відмовитесь від нового годинника, але влаштуєте маленький скандал.

б) вимагатимете гроші;

в) скажете, що і без того збиралися купити новий;

4. Ваш друг підтримує відносини з людиною, яку ви не любите. У такому випадку:

а) скажете другові, що він повинен вибрати між вами й іншим.

б) припините стосунки з другом; :

в) нічого не скажете і будете продовжувати дружні відносини;

5. Почуваєте, що у вашого друга незабаром будуть великі неприємності. Тоді ви:

а) порвете стосунки з ним, щоб не постраждати самому;

б) продовжите дружбу.

в) відверто поговорите з ним;

6. Вважаєте, що дійсний друг повинен:

а) ділитися з вами всім;

б) залишати свої думки і проблеми при собі.

в) говорити тільки те, що хоче;

7. Вам відомо, що другові потрібні гроші, і у вас їх досить, щоб, йому їх дати. Ви говорите:

а) «переб'єшся! Мені вони й самому стануть у нагоді».

б) «візьми їх, доставиш мені задоволення»;

в) «згадай, скільки разів ти мені допомагав. Моя послуга ніщо в порівнянні з цим»;

8. Що ви зробите, якщо вам потрібно позичити гроші в друга:

а) натякнете здалеку;

б) попросите в борг;

в) нічого йому не скажете.

9. Ваш друг купив одяг, що, як вам здається, йому не пасує, тоді ви:

а) скажете, що він виглядає смішно;

б) скажете, що ця річ не для нього, і поясните, чому;

в) нічого не скажете.

10. Ви вважаєте, що ваш друг:

а) менш розумний, ніж ви;

б) більш розумний, ніж ви;

в) ви обидва на одному інтелектуальному рівні.

Підрахунок балів

а б в

1 2 3

Результати

21—З0 балів: ви справжній друг, ви будете робити так само.

15—20 балів: у вас є друзі, але, як більшість з нас, ви іноді не виказуєте в стосунках належного розуміння. Коли не знаєте, як реагувати, спробуйте поставити себе на місце іншої людини.

10—14 балів: ви схильні більше звертати увагу на себе, ніж на інших. Ця ваша риса — бар'єр перед справжньою дружбою. Щоб стати гарним другом, потрібно виявляти більше інтересу до інших людей.

 

 

ема. Дружба

Мета. Розкрити значення дружби в житті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати;    виховувати    почуття дружби, колективізму.

Обладнання. Картинки до кросворду ,картина та предмети для її доповнення, мультфільм про дружбу, відео з фізкультхвилинкою, квіти дружби.

Хід заняття

  1.                 Організаційний момент

Встаньте, дітки, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться всі до мене,

Посміхніться і до себе.

Привітайтесь: Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день!

  1.                 Повідомлення теми заняття.
  • Сідайте діти. Сьогодні ми з вами поговоримо на дуже важливу для кожної людини тему. Але, для того, щоб зрозуміти, про що ж ми будемо розмовляти, пропоную відгадати кросворд ( на екрані з’являються запитання до кросворду і картинки – відгадки).

Дзвінок

Портфель

Гумка

Книжка

Альбом

Ручка

  • Що сповіщує про початок уроку?
  • У чому всі діти носять шкільне приладдя до школи?
  • Що ми використовуємо на уроці, щоб отримати нові знання?
  • Якщо написати олівцем і допустити помилку, то можна з легкістю виправити за допомогою цієї речі.
  • У ньому діти малюють на уроці образотворчого мистецтва.
  • За допомогою неї у зошиті з’являються написи.
  • Подивіться уважно на виділену колонку. Яке ж слово ми утворили? (Дружба). Правильно діти. Тож темою сьогоднішнього нашого заняття є Дружба.
  1.                 Бесіда з учнями.
  • Скажіть мені, будь ласка, а що ж таке дружба?(Діти наводять свої приклади)
  • Подивіться на дошку. От яке визначення має слово дружба.

Дружба —- взаємовідносини між людьми, засновані на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних інтересах і захопленнях. Найголовніше в дружбі – це довіра і взаємодопомога. Друг завжди прийде на допомогу та ніколи не підведе.

  • Всі ви маєте багато друзів. А дайте відповідь ось на яке запитання. Чи потрібно дружити зі своїми однокласниками? Та чому? (Відповіді дітей)
  • Дійсно. Всі ви – це один колектив, у якому має панувати доброта, повага, допомога, спільна праця. А все це і є дружбою.
  1.                 Показ мультфільму про дружбу та його обговорення.
  • Пропоную вам подивитися казку .(На екрані казка про дружбу)
  • Чи були герої казки від самого початку друзями? (Ні)
  • А чому? (Бо справжні друзі ніколи не з’ясовують, хто кращий чи головніший)
  • Скажіть будь ласка, а на кого ж схожі олівці у казці?( На однокласників)
  • Правильно, вони схожі на вас, на однокласників. І ви так само маєте злагоджено працювати, допомагати один одному, не сваритися. Одним словом, маєте дружити.
  • Який же висновок можемо зробити, переглянувши цю казку? Як не повинні поводитись друзі? А що, навпаки, мають робити?(Відповіді дітей)
  1.                 Фізкультхвилинка.
  • Пропоную трохи перепочити та порухатись під веселу пісню про дружбу. (На екрані відео – фізкультхвилинка )
  1.                 Інсценування віршів та обговорення.
  • Діти нашого класу підготували невеличке інсценування. Подивіться уважно і зробіть висновок.

Сценка (3 учні)

Другокласниця Людмила

вранці мамі заявила:

— Все, до школи я не йду,

я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

адже в Рити джинси є.

І тепер зі мною Рита

Відмовляється дружити.

Мама: Ви ж були найкращі друзі.

  • Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходити

Не у джинсах, а в спідниці,

Їй не хочеться дивиться,

Мамо, дружбу виручай,

Джинси і мені придбай. —

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу.

Потім мовила: —  Діла!

Ви ж справжні подруги! — й пішла.

Тепер скажіть і ви мені:

— Це справжні подруги чи ні?

  • Тож, скажіть, чи справжня це дружба у дівчаток була? (Відповіді дітей)
  • Звичайно ,що ні! Справжні друзі ніколи так себе не поводять.
  1.                 Підсумок заняття.
  • Ми з’ясовували з вами на протязі всього зняття, яким же має бути справжній друг. І тепер пропоную вам, так само, як у казці, яку ми дивилися, намалювати справжню картину дружби. На дошці намальована картина, але вона безбарвна, сіра. Пропоную розмалювати її. У кожного з вас на парті є один предмет, це елементи майбутньої картини. Але для того, щоб мати змогу їх прикріпити, ви маєте написати на вашому предметі, який же має бути справжній друг. Тож беріть ручки, гарно подумайте та напишіть якості справжнього друга. (Діти пишуть, а потім по черзі прикріплюють свої деталі на ватман і створюють пейзаж – картину дружби)
  • Подивіться, яка ж гарна картина дружби в нас вийшла. Подобається вам?
  • Я сподіваюся, що ми з вами завжди будемо одним дружнім колективом, у якому всі шанують один одного, допомагають. Пропоную кожен новий день у школі розпочинати з девізу «Один за всіх, і всі за одного!» (Девіз написано на дошці).
  • Шановні гості, діти нашого класу для Вас приготували невеличкі подарунки. Це квіти дружби. ( діти дарують квіти)
  • Ну а тепер, можете підійти до нашої картини і почитати, що хто написав.
  • Тема: З чого починається дружба і вміння дружити
  • Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі,школі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.
  • Обладнання: : презентація,пісня, прислів’я, мультфільм, гілочки.
  • Форма проведення: класна година.
  •  
  • Хід виховної години
  •        I.Організація . 
  • Робочий настрій учнів.
  •                         I. (виконання пісні «Дружба», обговорення значення посмішки для кожної людини).
  •                                                                        (відеокліп)
  •  
  • - Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?
  •  
  • II. Вступне слово . Повідомлення теми і мети заходу
  • Ми з вами продовжуємо цикл виховних годин на морально-етичні теми. Ви всі зрозуміли , що темою нашої сьогоднішньої виховної години є дружба. Це дуже багатогранна і цікава тема. В усі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці , побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.
  •        В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності.  Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.
  •        Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою
  • III. Основна частина
  •  Відеопрезентація «Про дружбу»

  •  
  • Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:
  • Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями
  •  
  • Напередодні  вам було запропоновано декілька висловів про дружбу. Давайте подивимось які з них  більш  пристосовані  до вашого  уявлення.
  •  Друг – це людина, з якою можна кудись піти”.(товариш)
  • Друг –  це людина, з якою можна поговорити відверто, розповісти свої таємниці”.
  • (випадки – коли незнайомій людині можна розповісти більше)
  • Друг –  це людина, яка заради тебе кине все та прийде на допомогу, як завжди зрозуміє тебе, завжди розділе з тобою останнє, скаже про тебе добре слово”.
  • (споживацьке відношення до дружби)
  • Друг –  це людина,  заради якої я все  кину  та прийду на допомогу, яку я  завжди зрозумію, завжди розділю з нею останнє, скажу про неї добре слово”.
  •  Друг – це людина, яка  тебе  добре знає, але незважаючи на це любить ” Під час підготовки виховної години знайшла вірш, прочитала і подумала: «Це слова про який клас?».

  •  
  • -Прослухайте вірш, скажіть а чи не про наш це клас мова? Поясніть чому

  •  
  • Хіба це клас?
  • Нема ні миру, ні любові –
  • Розтанули і звезли вмить.
  • Розбив Віталик носа Вові,
  • І той заплаканий стоїть.
  • Замазали весь зошит Каті,
  • Погане слово хтось сказав.
  • Пішла біда гуляти далі…
  • Хтось Колі ручку поламав.
  • Скубнули Соню за косичку,
  • Вона ображена мовчить,
  • З книжками скинули поличку…
  • Ну як в такому класі жить?
  • Де хлопці і дівчата б’ються
  • І прозиваються весь час,
  • Де над бідою всі сміються…
  • Скажіть мені, хіба це клас?

  •  
  • «Яким повинен бути друг?» ГРА
  • (так-аплодують, ні-тупотять)
  • *добрим *правдивим
  • *злим *справедливим
  • *багатим *душевним
  • *хорошим *наглим
  • *ледачим *щирим
  • *заздрісним *відкритим
  • Поясни прислів`я
  • «Не имей 100 рублей, а имей 100 друзей»
  • «Скажи мені хто твій друг, і я скажу тобі хто ти»
  • «Людина з друзями — степ із квітами,
  • а людина без друзів — жменя попелу.»
  • «Хочеш мати друзів-сам стань другом»
  • (фізкультхвилинка)
  • Вирішення ситуацій.
  • У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?
  • Ситуація 1
  • До Ігоря прийшов Володя.
  • -                Вмикай телевізор, наші грають!
  • -                Не можу. На завтра не підготував літературу.
  • -                Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!
  • -                Вибач, Володю, але не можу. Вибач!
  • -                Ех ти, а ще другом називаєшся.
  • Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?
  •  Ситуація 2
  • У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
  • - Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?
  • Ситуація 3
  • Катруся з подругою товаришують з дитинства, живуть в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно Катруся дізналася, що подруга за її спиною глузує з неї і говорить, що товаришує зі нею тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто Катрусі не можна довіряти. Зараз вони не розмовляють.
  • -Порадьте, як Катрусі поводитися з подругою, щоб вона її не використовувала?
  • -Прослухайте вірш
  • Справжні подруги 
    П'ятикласниця Людмила 
    вранці мамі заявила: 
    — Все! До школи я — не йду!
  • Я не стерплю цю біду. 
    Щастя скінчено моє: 
    Адже в Рити джинси є! 
    І тепер зі мною Рита 
    відмовляється дружити… 
    Здивувалась мама дуже 
    — Ви ж були найкращі друзі!? 
    — Так. Але сказала Рита 
    поки буду я ходити 
    не у джинсах, а в спідниці, — 
    їй не хочеться й дивиться, 
    бо вона вважає: жінці 
    для краси потрібні джинси... 
    Мамо! 
    Дружбу виручай. 
    Джинси і мені придбай! 
    Мама спершу подивилась 
    на похнюплену Людмилу, 
    а потім мовила: 
    — Діла-а... 
    Ви — спра-а-вжні 
    подруги!.. -Й пішла... 
    А ви, що скажете мені. 
    Це — справжні подруги, чи ні?
  • - Ви не вчиняєте так, як Людмила?
  • Давайте розглянемо правила дружби, яких ви повинні дотримуватись протягом всього життя.
  • (презентація)
  •  
  • 1. Дружба — це правда і чесність кожного.
  • 2. Поважай тих, з ким дружиш
  • 3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
  • 4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.
  • 5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.
  • 6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу
  • 7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
  • 8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.
  • 9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».
  • Гра «Поцілуй того хто справа, обійми того хто зліва»
  • У кожного на парті лежать гілочки.
  • А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».
  • У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».
  • -Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

  •  
  • IV. Заключна частина
  • «МІКРОФОН» Гра
  • -Хто такий друг?
  • -Навіщо потрібна дружба?
  • -Що ти зробиш коли побачиш, що твої друзі-однокласники бються?
  • -Як ти вчиниш коли дізнаєшся, що твій друг робить погані вчинки?
  • Бажаю всім вам мати справжніх друзів і щоб наша 89 школа була взірцем дружності, людяності, добра, миру та любові.
  •  Мені дуже приємно, що у нашій школі є справжні друзі, я підготувала для вас невеликий подарунок. Увага не екран. 
  • Мультфільм «просто так»

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Бузецька Надія
Додано
10 листопада 2023
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку