Подорож у Країну Прав Дитини.
Мета. Формувати в учнів уявлення про права дитини; виховувати свідоме ставлення до своїх прав, уміння цінувати їх; підтримувати в дитячому колективі атмосферу приязності та доброзичливості.
Обладнання: брошура «Конвенція про права дитини», плакат «Права дитини», виставка дитячих малюнків «Мої права».
Ведучий. Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?
(Дитина - це людина, якій ще не виповнилося 18 років).
Кожна держава повинна піклуватися про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних, про людей усіх національностей, у тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.
А що таке Конституція?
Конституція – Основний Закон будь-якої держави У ній записані усі правила,
за якими повинні жити люди цієї країни. І правила ні в якому разі не можна порушувати.
За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх
малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».
Треба, щоб усяк їх знав.
Знайте ж, що усі ви рівні,
І людина змалку вільна,
Наче в небі синій птах.
Треба вчить, оберігати.
І ніхто у цьому світі
Їх не сміє ображати.
Не сваритись, а дружити.
І по правилах хороших,
По законах треба жити.
Ведучий. Зараз ми помандруємо в країну, де живуть такі ж люди,як ми з вами. Вдень там сяє сонце, вночі світить місяць і зорі. Є там гори, поля і ліси, моря і
ріки. Діти і звірі, які вміють говорити, навчаються в школі, а дорослі працюють. Це Країна Дитячих Прав.
А поїдемо ми з вами веселим потягом.
Увага! Приготувалися, семафор відкрито. Поїхали! Всі за мною повторюймо: чу - чу- один – два – три, чу – чу – один – два – три… ( Діти повторюють, імітуючи рух потяга ).
Ми приїхали в Країну Дитячих Прав. А ось і жителі цієї країни.
( Виходять дівчатка з портфелями ).
У країні Дитячих прав
Хочемо, щоб кожен з вас
Добре права свої знав.
Охоче вам розповімо.
Ти знаєш школа в нас яка?
Я розповім тобі, мій друже.
Там не покривдять малюка,
Не вразять в недозрілу душу.
Ти вивчиш літери і лік.
Ти знатимеш, як жити треба,
Щоб говорили всі про тебе –
Це благородний чоловік.
Добродій, бо добро він діє,
Великодушний, бо душа
Велика в того, хто надію
І мир на світі примножа.
Якщо ти зайченя лякливе
Тебе научать буть сміливим.
Якщо підступний, мов лисичка,
Відучишся від тої звички.
3. Якщо ти, наче вовк, гнівливий, -
Тебе научать доброті.
Незграбний – виросте кмітливим
Й всього досягне у житті.
Навчає школа бути гідним
Славетних предків і батьків,
Любить свою державу рідну
І боронить від ворогів.
Ведучий. Ми щасливі, що навчаємося у школі. Навчання це головна наша праця. Право на освіту записано і в нашій дитячій Конституції, яка називається Конвенція про права дитини.
Учень.
Прискакав до школи зайчик,
Вчителів питає:
Чи у вас і тих навчають,
Що грошей не мають?
Ну, звичайно, ну, звичайно –
Кажуть зайченяті –
В нашій школі всіх навчають,
Бідних і багатих.
І читати, і писати
Ми вчимо маляток,
І на лапках рахувати,
І пісень співати.
В темнім лісі зайчик радий
Скликав заячу нараду.
І сказав таке: Освіта
Всім обов’язкова!
Для усіх малят відкрита
Початкова школа.
Безкоштовно і сумлінно
З самого початку
Вивчимо « Права дитини »
І « Права зайчатка ».
Ведучий. Головне право кожної людини – право на життя. Це означає, що ніхто не може відбирати в людини життя. У цьому переконаний і казковий Колобок.
( Уривок з казки « Колобок ». )
Лис.
Ой, який кругленький! Мабуть і смачненький! Колобок, Колобок, я тебе з’їм.
Колобок.
Та не їж мене, лисе – брате, я тобі пісеньку заспіваю.
Лис.
Ну, співай. Послухаю.
Колобок.
Я по засіку метений,
Я на яйцях печений,
Я від баби втік…
Лис.
От хороша пісенька! Я ще зроду такої гарної не чув! Тільки знаєш, Колобочку, я трішки не дочуваю, то йди ближче заспівай, ось на язику в мене.
Колобок.
Заспіваю і на язику.
Я по засіку метений,
Я на яйцях печений,
Я від баби втік,
Я від діда втік,
І від тебе…
( Лисичка - хап – і хапає Колобка зубами. Чути тріскіт… )
Лис.
Ой-ой-ой-ой!
Жламав я жуба!
Що тепер жі мною буде!
Ще бежжубого такого
Вижене Лишиця ж дому. Ой-ой-ой!
(Лис тікає).
Колобок.
Я – Колобок.
Діда й баби синок.
Я маю право на життя,
Як і кожне дитя.
Ведучий. Діти, хто у цій казці скоїв найнебезпечніше
правопорушення? Чому ви так вважаєте?
( Відповіді дітей. )
Ведучий. Стаття 19, 37 Конвенції про права дитини проголошує: «Діти не повинні стати жертвами насилля». Діти мають право на рівень життя, необхідний для розумового і духовного розвитку. Подивіться уривок з казки і скажіть: яке право і ким було порушено у казці?
Попелюшка.
Знов на бал зібралась вся сім’я
Мачуха і сестри, та тільки не я.
Стільки роботи повік не зробити:
Вікна помити і квіти полити,
Вдома прибрати, зварити харчі,
Купа прання – все роби і мовчи.
Хочу на бал, та мене не взяли,
Чом такі люди жорстокі і злі?
Казкар.
Не плач, Попелюшко,
Не треба жалю.
Потрапиш на бал,
Я тобі говорю.
Попелюшка.
Роботи багато,
Не встигну ніяк!
Та й що одягну я?
Це ж свято! Це бал!
Казкар.
Не плач, Попелюшко,
Зараджу біді.
Поїдеш на бал,
Де танцюють усі.
Ведучий. Діти, які права і ким були порушені у казці?
( Відповіді дітей ).
Ведучий. Попелюшка була дитиною. Дитина має право відпочити, пограти і повеселитися. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.
А зараз ми ще поговоримо про ті казки, де були порушені права людей.
Снігова Королева з казки Г. К. Андерсена « Снігова королева » викрала хлопчика Кая, що мешкав у маленькому будиночку з бабусею, і відвезла його у
свій величезний льодовий палац. Вона обіцяла йому подарувати увесь світ! І пару ковзанів на додачу. Хто знає, може вона хотіла хлопчикові добра?
( Відповіді дітей ).
- А чи мала вона право забирати, викрадати Кая з рідної
домівки?
Діти мають право на життя зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати.
( Право на житло ).
( Право на житло, право на життя ).
( Право на сім’ю ).
- Яке право було порушено у Гидкого Каченяти?
( Право на ім’я, право на сім’ю ).
У багатьох цих казкових героїв було порушено право на житло. Кожна людина має право на свій будинок. Ніхто не має права вдиратися в нього і ображати людину. Кожен повинен почуватися захищеним у своєму будинку.
Інсценування « Удома ».
Тато читає газету, до нього, ледве пересуваючи ноги, підходить син із щоденником.
Тато ( читаючи ). Ех, знову «Шахтар» внічию зіграв з Іспанією.
Син. Тату, підпиши щоденника.
Тато. Що там знову?
Син. Зауваження та «2» з української мови.
Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав!
( Дістає ремінь.)
Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь!
( Тікає від батька.)
Тато. Я тобі дам зараз зауваження…
( Наздоганяє сина. )
- Чиї права були порушені?
- Що не виконав син?
У кожного з нас є права, і ми повинні добре знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не тільки свої права, а й обов’язки. І ніколи не забувати, що людина живе на Землі для того, щоб творити добро.
Живи, добро звершай,
Та нагород за це не вимагай.
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи й звіра.
Нехай живе ця істина стара:
Людина починається з добра.
Красненська загальноосвітня школа І-ІІІступенів
Артемівської райдержадміністрації
Донецької області
Виховний захід
Підготували вчителі
початкових класів:
Комаревцева Н.Р.
Нескоромна Т.Л.
Роговцева Т.Ф.
2015