Виховний захід "Подорож у країну прав дитини"

Про матеріал
Виховний захід спрямований на закріплення дітьми своїх прав та обов'язків. Учні прийдуть на допомогу казковим героям, права яких були порушені.
Перегляд файлу

Подорож  у   Країну Прав Дитини.

 

   Мета. Формувати в учнів уявлення про права дитини; виховувати свідоме ставлення до своїх прав, уміння цінувати їх; підтримувати в дитячому колективі атмосферу приязності та доброзичливості.

     Обладнання: брошура «Конвенція про права дитини», плакат «Права дитини», виставка дитячих малюнків «Мої права».

 

     Ведучий. Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?

       (Дитина - це людина, якій ще не виповнилося 18 років).

        Кожна держава повинна піклуватися про своїх громадян: про чоловіків і жінок, багатих і бідних, про людей усіх національностей, у тому числі про маленьких громадян. У кожній демократичній державі є Конституція, яка захищає людину, гарантує її права.

        А що таке Конституція?     

            Конституція – Основний Закон будь-якої держави У ній записані усі правила,

     за якими повинні жити люди цієї країни. І правила ні в якому разі не можна порушувати.

    За допомогою Конституції держава піклується про своїх громадян. Але в усіх

 малих громадян є ще своя Конституція. Вона називається «Декларація прав дитини».

 

  1. Є права в дітей, звичайно,

             Треба, щоб усяк їх знав.

             Знайте ж, що усі ви рівні,

             І людина змалку вільна,

             Наче в небі синій птах.

 

  1. Знайте ж, змалечку всіх діток

             Треба вчить, оберігати.

             І ніхто у цьому світі

             Їх не сміє ображати.

 

  1. Треба діткам всього світу

             Не сваритись, а дружити.

             І по правилах хороших,

             По законах треба жити.

 

       Ведучий. Зараз ми помандруємо в країну, де живуть такі ж люди,як ми з вами. Вдень там сяє сонце, вночі світить місяць і зорі. Є там гори, поля і ліси, моря і

 ріки. Діти і звірі, які вміють говорити, навчаються в школі, а дорослі працюють. Це Країна Дитячих Прав.

       А поїдемо ми з вами веселим потягом.

Увага! Приготувалися, семафор відкрито. Поїхали! Всі за мною повторюймо: чу - чу- один – два – три, чу – чу – один – два – три…  ( Діти повторюють, імітуючи рух потяга ).

       Ми приїхали в Країну Дитячих Прав. А ось і жителі цієї країни.

        ( Виходять дівчатка з портфелями ).

 

  1. Радо вітаємо всіх

У країні Дитячих прав

Хочемо, щоб кожен з вас

Добре права свої знав.

 

  1. Як ми живемо,

Охоче вам розповімо.

Ти знаєш школа в нас яка?

Я розповім тобі, мій друже.

Там не покривдять малюка,

Не вразять в недозрілу душу.

Ти вивчиш літери і лік.

Ти знатимеш, як жити треба,

Щоб говорили всі про тебе –

Це благородний чоловік.

Добродій, бо добро він діє,

Великодушний, бо душа

Велика в того, хто надію

І мир на світі примножа.

Якщо ти зайченя лякливе

Тебе научать буть сміливим.

Якщо підступний, мов лисичка,

Відучишся від тої звички.

 

  3.    Якщо ти, наче вовк, гнівливий, -

         Тебе научать доброті.

         Незграбний – виросте кмітливим

         Й всього досягне у житті.

         Навчає школа бути гідним

         Славетних предків і батьків,

         Любить свою державу рідну

         І боронить від ворогів.

 

               Ведучий. Ми щасливі, що навчаємося у школі. Навчання це головна наша праця. Право на освіту записано і в нашій дитячій Конституції, яка називається Конвенція про права дитини.

          

           Учень.

         Прискакав до школи зайчик,

            Вчителів питає:

            Чи у вас і тих навчають,

            Що грошей не мають?

            Ну, звичайно, ну, звичайно –

            Кажуть зайченяті –

            В нашій школі всіх навчають,

            Бідних і багатих.

            І читати, і писати

            Ми вчимо маляток,

            І на лапках рахувати,

            І пісень співати.

            В темнім лісі зайчик радий

             Скликав заячу нараду.

             І сказав таке: Освіта

             Всім обов’язкова!

             Для усіх малят відкрита

             Початкова школа.

             Безкоштовно і сумлінно

             З самого початку

             Вивчимо « Права дитини »

              І « Права зайчатка ».

 

        Ведучий. Головне право кожної людини – право на життя. Це означає, що ніхто не може відбирати в людини життя. У цьому переконаний і казковий Колобок.

      ( Уривок з казки « Колобок ». )

       Лис.  

       Ой, який кругленький! Мабуть і смачненький! Колобок, Колобок, я тебе зїм.

    Колобок.

       Та не їж мене, лисе – брате, я тобі пісеньку заспіваю.

  Лис.

       Ну, співай. Послухаю.

  Колобок.

       Я по засіку метений,

       Я на яйцях печений,

       Я від баби втік…

       Лис.

       От хороша пісенька! Я ще зроду такої гарної не чув! Тільки знаєш, Колобочку, я трішки не дочуваю, то йди ближче заспівай, ось на язику в мене.

      Колобок.

        Заспіваю і на язику.

        Я по засіку метений,

        Я на яйцях печений,

        Я від баби втік,

        Я від діда втік,

        І від тебе…

( Лисичка - хап – і хапає Колобка зубами. Чути тріскіт… )

      Лис.

           Ой-ой-ой-ой!

           Жламав я жуба!

           Що тепер жі мною буде!

           Ще бежжубого такого

           Вижене Лишиця ж дому. Ой-ой-ой!

(Лис тікає).

      Колобок.

           Я – Колобок.

           Діда й баби синок.

           Я маю право на життя,

           Як і кожне дитя.   

 

       Ведучий. Діти, хто у цій казці скоїв найнебезпечніше

 правопорушення? Чому ви так вважаєте?

( Відповіді дітей. )

       Ведучий. Стаття 19, 37 Конвенції про права дитини проголошує: «Діти не повинні стати жертвами насилля». Діти мають право на рівень життя, необхідний для розумового і духовного розвитку. Подивіться уривок з казки і скажіть: яке право і ким було порушено у казці?

 

       Попелюшка.

            Знов на бал зібралась вся сімя

            Мачуха і сестри, та тільки не я.

            Стільки роботи повік не зробити:

            Вікна помити і квіти полити,

            Вдома прибрати, зварити харчі,

            Купа прання – все роби і мовчи.

           Хочу на бал, та мене не взяли,

           Чом такі люди жорстокі і злі?

    

     Казкар.

           Не плач, Попелюшко,

           Не треба жалю.

           Потрапиш на бал,

           Я тобі говорю.

 

     Попелюшка.

              Роботи багато,

              Не встигну ніяк!

              Та й що одягну я?

              Це ж свято! Це бал!

 

     Казкар.

           Не плач, Попелюшко,

           Зараджу біді.

           Поїдеш на бал,

           Де танцюють усі.

 

     Ведучий. Діти, які права і ким були порушені у казці?

     ( Відповіді дітей ).

 

     Ведучий. Попелюшка була дитиною. Дитина має право відпочити, пограти і повеселитися. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.

     А зараз ми ще поговоримо про ті казки, де були порушені права людей.

     Снігова Королева з казки Г. К. Андерсена « Снігова королева » викрала хлопчика Кая, що мешкав у маленькому будиночку з бабусею, і відвезла його у

 свій величезний льодовий палац. Вона обіцяла йому подарувати увесь світ! І пару ковзанів на додачу. Хто знає, може вона хотіла хлопчикові добра?

 ( Відповіді дітей ).

    - А чи мала вона право забирати, викрадати Кая з рідної

домівки?

     Діти мають право на життя зі своїми батьками, і нікому не дозволено їх розлучати.

 

  • Яке право було порушено у трьох поросят?

                                             ( Право на житло ).

  • Яке право було порушено у Червоної Шапочки?

                           ( Право на житло, право на життя ).

  • Яке право було порушено у Дюймовочки?

                                                       ( Право на сімю ).

-  Яке право було порушено у Гидкого Каченяти?

                              ( Право на імя, право на сімю ).

 

     У багатьох цих казкових героїв було порушено право на житло. Кожна людина має право на свій будинок. Ніхто не має права вдиратися в нього і ображати людину. Кожен повинен почуватися захищеним у своєму будинку.                   

 

        Інсценування « Удома ».

     Тато читає газету, до нього, ледве пересуваючи ноги, підходить син із щоденником.

     Тато ( читаючи ). Ех, знову «Шахтар» внічию зіграв з Іспанією.

      Син. Тату, підпиши щоденника.

      Тато. Що там знову?

      Син. Зауваження та «2» з української мови.

      Тато. Ах ти, негіднику, я ж тебе попереджав!

               ( Дістає ремінь.)                              

      Син. Тату, я більше не буду! Я виправлюсь!

               ( Тікає від батька.)

      Тато. Я тобі дам зараз зауваження…

               ( Наздоганяє сина. )

    

     - Чиї права були порушені?

     - Що не виконав син?

     У кожного з нас є права, і ми повинні добре  знати їх та вміти ними користуватися. Але слід знати не тільки свої права, а й обовязки. І ніколи не забувати, що людина живе на Землі для того, щоб творити добро.

 

      Живи, добро звершай,

      Та нагород за це не вимагай.

      Лише в добро і вищу правду віра

      Людину відрізня від мавпи й звіра.

      Нехай живе ця істина стара:

      Людина починається з добра.

 

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

     

   

 

      

 

 

 

 

 

 

 

            

 

 

 

               

 

Красненська загальноосвітня школа І-ІІІступенів

Артемівської райдержадміністрації

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Виховний захід

 

 

 

 

                                                                                                    Підготували вчителі

                                                                                                  початкових класів:

                                                                                                 Комаревцева Н.Р.

                                                                                               Нескоромна Т.Л.

                                                                                             Роговцева Т.Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                         2015

doc
Додано
20 січня 2020
Переглядів
1265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку