Розробка позакласного заходу до Міжнародного дня інвалідів для 1 класу на тему: "Дивіться на нас, як на рівних"

Про матеріал
Тема: Урок милосердя до Міжнародного дня інвалідів «Дивіться на нас, як на рівних». Мета: формувати в учнів поняття про людей з обмеженими можливостями та особливими потребами; виховувати почуття милосердя, доброти, підтримки. Обладнання: ілюстрація до оповідання В. О. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка». Форма проведення: бесіда. Література: 1. Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Режим доступу до публікації: www. gov. ua 2. Система виховання у початковій школі (за Національною програмою виховання МОН України) / Упоряд. А. В. Лихва. – 3-тє вид. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012. – 373 с. 3. Сухомлинський В. О. Квітка сонця: притчі, казки, оповідання / В. О. Сухомлинський; Пер. Д. С. Чередниченка. – Х. : ВД «Школа», 2012. – 240 с.
Перегляд файлу

Тема: Урок милосердя до Міжнародного дня інвалідів «Дивіться на нас, як на рівних».

Мета: формувати в учнів поняття про людей з обмеженими можливостями та особливими потребами; виховувати почуття милосердя, доброти, підтримки.

Обладнання: ілюстрація до оповідання В. О. Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».

Форма проведення: бесіда.

Література:

  1.               Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх  навчальних закладів України. Режим доступу до публікації: www. gov. ua
  2.               Система виховання у початковій школі (за Національною програмою виховання МОН України) / Упоряд. А. В. Лихва. – 3-тє вид. – Х.: Видавнича група «Основа», 2012. – 373 с.
  3.               Сухомлинський В. О. Квітка сонця: притчі, казки, оповідання / В. О. Сухомлинський; Пер. Д. С. Чередниченка. – Х. : ВД «Школа», 2012. – 240 с.

Хід бесіди

  1. Організаційна частина
  1.               Емоційна вправа-налаштування

– Звичайно ж, всі дивились мультфільм про Крихітку Єнота, який завдяки посмішці подружився із Тим-хто-сидить в озері, тобто із своїм відображенням у воді. Зараз ви подаруєте по колу своєму сусіду посмішку.

  1.               Оголошення теми заняття

3 грудня – Міжнародний день інвалідів. Це день милосердя та допомоги, день, коли схиляємося перед мужністю та витримкою людей, які змушені щодня боротися за право на життя.

  1. Основна частина
  1. Аналіз змісту художнього твору

– Прослухайте оповідання В. О. Сухомлинського. Подумайте, який іспит витримав клас?

Горбатенька дівчинка

Другий клас розв’язував задачу. Тридцять п’ять учнів схилились над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

– Відчини двері й подивись, хто там стукає, – мовить учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, живенько відчинив двері. До класу заходить директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять пар очей вп’ялися в незнайому.

Вона була горбатенька.

Учитель затамував дух і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і вимогливо благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ні подиву, ні насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому й лагідно усміхалися.

Учитель полегшено перевів дух.

– Цю дівчинку звуть Оля, – каже директор. – вона приїхала до нас іздалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачте, яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передньою партою, піднесли руки.

Учитель тепер був спокійний: клас витримав іспит на людяність.

Питання для обговорення:

1). То який іспит витримав клас?

2). Чи могли діти ,на вашу думку, вчинити по-іншому? Чому?

3). Уявіть, що до нашого класу прийшла така дівчинка. Як би вчинили ви?

2. Розповідь вірша (автор – Демешкевич М. А. )

 

Прикутий до ліжка…

А хочеться встати й побігти!

Не слухаються ніжки…

І сльози на очі набігли.

Не відвертайтеся, коли мене бачите,

Мені і так боляче!

Я все можу пробачити,

Я – дитина сонячна!

 

Дивіться на мене, як на рівного.

Я такий самий, як ви!

Витримаю все, я роду сильного,

Лиш не забирайте своєї руки.

 

  1. Заключна частина
  1.               Вправа «Вірші про нас»

– Любите читати вірші? А складати їх самостійно? Зараз ми спробуємо себе у ролі поетів. Я називатиму початок речення, а ви разом його завершите. Буде траплятись, що закінчення розходитимуться, але ж кожен має право на власну думку.

Ми…    Ми хотіли б знати…   Ми чуємо…   Ми бачимо…   Ми хочемо…   Ми…(повторення 1-го рядка)  Ми уявляємо собі…   Ми відчуваємо…   Ми торкаємось руками…   Ми турбуємось про…   Ми плачемо…   Ми…(повторення 1-го рядка)  Ми знаємо…   Ми стверджуємо…   Ми мріємо…  Ми намагаємось…   Ми сподіваємось…   Ми… (повторення 1-го рядка).

  1.               Вправа «Ланцюжок»

Встаньте, візьміться за руки. Я стисну руку першого, а він так само потискує руку свого сусіда. Потиск переходить від одного до іншого, доки не повернеться до мене. Що відчували, коли вам тиснули руку?

  1.               Вправа «Я можу захистити…»

Я кидатиму м’яч. Той, у кого він опиниться, закінчує фразу «Я можу захистити…». Подумайте, кого чи що ви можете захистити? Що у вас є для цього? (сила, швидкість, розум, хитрість, дотепність, доброта, прагнення допомогти, любов, ніжність, співчуття, щедрість). Свої переваги ви можете використовувати на користь іншим.

 

 

docx
Додано
14 квітня 2019
Переглядів
2372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку