Виховний захід "Світ врятує добро"

Про матеріал
Виховний захід на тему "Світ врятує добро". Для учнів 6 класу. З використанням сучасних методів роботи.
Перегляд файлу

Година спілкування

на тему:

«Світ врятує добро»

Мета: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі, як доброта; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; розкрити переваги доброти над злом; сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; викликати бажання в дітей іти дорогою добра; розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості.

Формування компетентностей: спілкування державною мовою, соціальні та громадські компетентності.

Обладнання:

Хід роботи

Вихователь: Доброго дня шановні гості! Доброго дня любі діти! Наше сьогоднішнє заняття я хочу почати з такого питання:

Діти, які людські чесноти, риси характеру ви знаєте? Назвіть їх.

(відповіді дітей: совість, чесність, доброта, сміливість, байдужість, наполегливість, мужність, скромність, чесність, подільчивість, відповідальність і т.д.).

Вихователь. Отже, можна зробити висновки, що їх досить багато. Та вони бувають не тільки позитивні а й негативні так? Але зараз я хочу зупинити вашу увагу на позитивних чеснотах, якостях людини, рисах характеру. І хочу, щоб ви виконали наступну вправу. Розділіться на 4 групи і оберіть одну чесноту, рису характеру якою, на ваш погляд, обов’язково повинна бути наділена людина. Завдання таке: кожна група повинна навести переконливі докази того, що саме обрана риса є найголовнішою.

(Діти працюють у групах. Обраний учень презентує роботу ).

Совість  це коли  залишаєшся  людиною, незалежно  від того  багатий  ти  чи  бідний.Совість  дозволяє  людині  бути  переконаним  у  тому,робить  він  добро чи  зло. Коли  людина  робить  все  правильно  її  совість  не  мучить.

Чесність -  це  одна  із  ознак  людських  чеснот, включає в  себе  правдивість і  принциповість, щирість  перед іншими і самим  собою. Чесній  людині  завжди  довіряють, тому  ми  поважаємо  чесних дітей і  самі  намагаємося  бути  такими.

Доброта – це  дружнє  ставлення до людей, це  щирість  і  щедрість  людської  душі, це  прагнення  людини  робити  добро, поступитися  місцем  у  транспорті, допомогти  другові у скрутному  становищі. Добро – це крила, на яких тримається людство.

Сміливість – це здатність  нічого  не  боятися, це  якість характеру, яка дозволяє осмілитися зробити  що небудь.

Вихователь. Ви обрали різні людські чесно­ти і виконавши цю вправу. Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей)

що кожна чеснота, кожна риса характеру важлива! Не має однієї або двох чеснот, які були б найважливішими, бо кожна важлива по – своєму!

Вихователь: Я теж обрала рису характеру. Послухайте наступне і визначте, яку саме.

У народі кажуть, що людина,
Коли щось добре здійснює,
Свій земний, людський вік
Не менш ніж на рік продовжує.

А тому, щоб життя не підвело
І щоб прожити вам більше століття,
Крокуйте, люди, уникаючи зла
І пам’ятайте, що добрі справи –
Вірніша дорога до довголіття!

Яку ж чесноту я обрала? (відповіді дітей) Так все вірно, доброту!

Вихователь: Отже сьогодні на нашому заході, діти, я хочу поговорити з вами про чесноту не менш важливу ніж всі інші – про доброту! І тема нашої виховної години сьогодні «Світ врятує добро»!

«Не хлібом єдиним живе людина» У цьому старовинному вислові глибока думка: у людини багате і багатогранне духовне життя. З того самого моменту, як людина починає усвідомлювати себе як живу, розумну і обдаровану особистість, вона стикається з іншими людьми, спілкується з ними, вступає в світ щастя і горя, радості та прикрощів. Найвища наука життя – мудрість. А найвища мудрість – бути добрим.

Метод «Мозковий штурм» Що таке доброта?

Діти, як ви розумієте що таке доброта? (відповіді дітей)

Доброта – це чуйне, турботливе, доброзичливе ставлення до людей. Доброта це чеснота, риса характеру.

А що ж таке добро? Як ви гадаєте? (відповіді дітей)

Пропоную вам поміркувати в чому ж різниця між добротою і добром?

(відповіді дітей) Доброта це людська чеснота, а добро це корисна справа, вчинок. Так, все вірно!

Вихователь: Діти, як ви думаєте, люди відразу народжуються добрими чи злими? Чи можна навчитися бути добрим? (відповіді дітей) можна навчитися, можна виховувати себе, робити над собою зусилля, задля того щоб помічати добро, зберігати його в душі.

Зараз я вам зачитаю ось таку народну мудрість, а ви уважно послухаєте та скажете мені в чому ж мораль?

Народна мудрість про добро:

  • Одну мудру бабусю запитали: «Бабусю, ви прожили таке тяжке життя, а душею такі молоді. Чи є у вас якийсь секрет?» На що бабуся відповіла: «Все добре, що мені зробили, я записую у своєму серці, а все погане – на воді. Якщо б я робила навпаки, серце моє було б зараз все порубцьоване, а так воно – як сад чудовий».

Чого навчає ця мудрість, діти? Яка тут мораль? (відповіді дітей) треба бути добрим, зберігати в душі доброту і не тримати зла, пам’ятати добро і забувати зло, наповнювати свою душу добром і викоріняти зло з душі, записувати все добре в серці, а все погане на воді, так?

Треба пам’ятати добро і не тримати в серці зла!

Отже з цього ми можемо зробити висновки, що можна навчитися бути добрим, виховувати в собі цю чесноту, і треба робити зусилля над собою, щоб добром себе наповнювати і його ж віддавати оточуючим, так?

Діти, а з кого ж починається добро? Я пропоную вам поміркувати над цим питанням та відповісти на нього наступним чином:

Метод «Прес»

1. Я вважаю, що…

2. Тому що…

3. Наприклад…

4. Таким чином…

Наприклад: Я вважаю, що добро починається з кожного з нас. Тому що недарма існує прислів’я «Життя дано людині на добрі справи». Наприклад, (можна привести в приклад якусь свою добру справу або справу яку ви спостерігали чи чули). Таким чином, я вважаю, що добро треба починати з себе. (відповіді дітей)

Вихователь. Діти, на мій погляд, ви правильний зробили висновок, що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе, з кожного з нас.

Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина. А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу.

Метод «Кубування»

Ви всі молодці. І зараз я пропоную вам пограти в таку гру. У мене я такий цікавий та не звичайний куб. На кожній стороні цього куба є питання. Кожен бажаючий може вийти до дошки, кинути цей куб і відповісти на те питання, яке йому випаде. І так, хто перший? Запрошую.

Питання на сторонах куба:

— Кого в класі ти назвеш добрим?

— Розкажи про добрі вчинки одного з однокласників.

— Пригадай, кого ти нещодавно образив. Знайди спосіб вибачитися.

— Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив.

— Зроби комплімент сусідові (сусідці) з права (зліва).

— Чи вважаєш ти себе доброю людиною і чому?

Відповіді дітей.

Метод «Асоціативний кущ»

Вихователь: Добре діти. Всі гарно попрацювали сьогодні. Та добігає кінця наше заняття і на останок хочу запропонувати вам наступну цікаву вправу. Ви вже розділені на групи і у кожної буде своє завдання.

1-а група. Складає абетку гарних слів на літеру «Д». 

2 –а  група. Напише з чим у вас асоціюється добро? 

3-а група. Метод «Рюкзак». Записує людські чесноти, близькі до добра, зачитує а потім складає в рюкзак, щоб взяти із собою в життєву дорогу (дружелюбність, подільчивість, милосердя, вдячність, привітність, доброта, совість, чесність.)

4-а група. Записує людські чесноти протилежні добру, зачитує та складає їх в «сміттєвий мішечок». Та нехай вони ніколи не торкнуться ваших сердець. (заздрість, хитрість, брехливість, лінощі, злість, підлість, лицемірство)

(Діти спочатку зачитують риси характеру, потім складають у рюкзак чи мішечок).

Вихователь: На останок хочу сказати, що у кожної людини є свій Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Коли людина робить добрі справи, то Ангел радіє. А якщо злі – то плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець завжди радів і приходив на допомогу у складну годину.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Волжина Анна
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
27 вересня 2020
Переглядів
551
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку