Виховний захід для учнів початкових класів допоможе узагальнити знання учнів про казки, створити атмосферу радості та насолоди від творчості; виховувати інтерес до народної творчості, почуття доброти, чуйності, співпереживання, взаємовиручки.
Комунальний заклад «Кегичівський ліцей Кегичівської районної ради
Харківської області»
Вчитель початкових класів
Ткаченко Н. А.
2019
Хід заходу
1.Вступне слово вчителя.
-Дорогі діти! Всі ви любите читати і слухати казки. Сьогодні ми будемо мандрувати стежинками улюблених казок.
Учень. Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казку, слухать гуртом,
А казка в завії десь там заблудила
Давайте її погукаєм разом!
Учні. Казко! Казко! Ходи до нас!
Казка. Вітаю вас, дорослі і малі,
Від всіх казок низенький вам уклін.
Я – казка мудра, хочу вам сказати,
Що кожен з вас мене повинен знати.
Бо, кажуть, казка вчить на світі жити,
Та правду й волю завжди боронити.
Я, друзі, казка добра і чарівна.
Мене ви знаєте і любите, мабуть.
Запрошую я вас в веселі мандри.
Стежинками моїми походіть,
Казкових друзів ви на них зустріньте.
2.Стежинка казкових героїв.
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці,
Є така у мене звичка-
Десь губити черевички. (Попелюшка)
Хто моторчик свій заводить?
З даху в гості хто приходить?
І на свято він дібрався –
Скажем дружно:
«Здрастуй, ….(Карлсон)»
Сидить дівчина вкорзині
На ведмежій дужій спині.
А чому ж вона сховалась,
До ведмедя не призналась? (Маша і ведмідь)
Не зміг сидіти на вікні,
У лісі всім співав пісні,
Але коли зустрів лисицю,
Та пісня мусила скінчитися. (Колобок)
Як знайшов він колосок,
Борошна змолов мішок –
Пиріжків напік і з’їв,
Ледарів не пригостив. (Півник)
3.Стежинка спостережливих та уважних.
- На що вовк ловив рибу? (на хвіст)
- Хто першим знайшов рукавичку? (мишка)
- Скільки гномів зустріла Білосніжка? (7)
- У якої матінки було семеро діток? (у кози)
5. Стежинка «Чарівні слова»
- Пригадайте, хто говорив такі чарівні слова.
1) -Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю. (Колобок)
2) -Крекс, пекс, фекс. (Буратіно)
3) -За щучим велінням, за моїм хотінням….(Ємеля)
4) -Івасику-Телесику, приплинь до бережку.(Мама)
5) -Лети, лети, пелюсток….(Женя)
6.Стежинка артистична.
- Проспівайте слова півника, коли того вкрала лисиця?
- Проспівайте пісеньку Кози-дерези, якою вона відлякувала своїх ворогів.
7.Стежинка математична.
- Скільки козенят з’їв вовк? (6)
- Скільки поросят тікало від вовка? (3)
- Скільки звірів зустрілося з Колобком? (4)
- Скільки звірів помістилося в рукавичці? (7)
- Скільки гномів зустріла Білосніжка? (7)
8.Стежинка «Чи знаєте ви?»
- Хто першим знайшов рукавичку? (Мишка)
- Хто останнім бачив Колобка? (Лисичка)
- У якій казці всі місяці в одну ніч зібралися разом? (12 місяців)
- У якому творі-казці герої – овочі та фрукти? («Пригоди Чіполіно»)
- У якому творі розповідається про хлопчика, який малим потрапив у джунглі? («Мауглі»)
9.Стежинка книжкова.
- Діти, а де ми зустрічаємо казки? (У книгах)
Вчіться, діти! Мудра книжка
Скаже вам чогось багато
З того, що колись було
І посіяно й пожато.
Королева Книга. – Ну, ось ми й зустрілися, мої маленькі юні друзі! Рада вас вітати!
(Входить книжка)
-Що трапилося,книжечко? Хто тебе образив? Чому ти стогнеш?
Книга.–Ой, я втекла від хлопчика, який весь час бив мене, кидав і зовсім не беріг.
(Вбігає хлопчик)
Хлопчик. – А, ось де ти, книжко моя дорогоцінна! Я тебе шукаю скрізь, а ти тут.
Книга. – Королево Книга, я не хочу повертатися до цього хлопчика! Заберіть мене до себе.
Королева Книга. – Добре ми тебе полікуємо, а потім тебе читатимуть хороші, добрі дітки.
Хлопчик. – А я буду без книжки? Я ж її дуже люблю!
Королева Книга. – Ну, якщо любиш, то перш за все вилікуєш її.
Книжковий лікар.
Є в новому домі двері заповітні,
Ще не всім відомі та до всіх привітні.
В книжковій лікарні, у новому будинку
Я щодня працюю не одну годинку.
Хто навчитись хоче книжки лікувати,
Приходьте, будь ласка, буду вас навчати.
Королева Книга. – Забирай, лікарю, книжку у лікарню, а хлопчик з нами правила вивчить.
Учитель. – Які правила поводження з книжкою ви знаєте?
-Хлопчику, ти запам’ятав ці правила? А ви, діти?
10. Підсумок заходу.
Існує книг багато на землі,
Вони цікаві, мудрі та повчальні,
Та кожен з нас, дорослий чи малий,
Казки читає – дуже вони гарні.
Казка – це світ, чарівний та незвичний,
Казка – це слово, сповнене краси.
Поринути у казку – це ж бо так цікаво,
Це справді свято, радість для душі.
У казці звірі свою мову мають,
Дерева розмовляють мов живі,
Добро і правда завжди зло долають,
Тому і люблять казку діти всі.
Мудра казко, казко-чарівнице,
Ти даруєш ласку, вчиш ростить пшеницю.
Поведи нас за собою в світ прекрасний і чудовий,
Казко-чарівнице!