Виховний захід Тема. Знавці протипожежної безпеки

Про матеріал
Мета. закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки; сформувати навички правильних дій при пожежі; навчитися швидко оцінювати небезпечні ситуації; приймати оптимальне рішення щодо їх подолання; активізувати пізнавальну та творчу діяльність школярів; виховувати бережне ставлення до свого здоров'я та життя.
Перегляд файлу

Тема. Знавці протипожежної безпеки

Мета. закріпити знання учнів з питань пожежної безпеки; сформувати  навички  правильних  дій  при  пожежі; навчитися  швидко  оцінювати  небезпечні  ситуації; приймати  оптимальне  рішення  щодо  їх  подолання; активізувати  пізнавальну  та  творчу  діяльність  школярів;  виховувати  бережне  ставлення до  свого  здоров'я та життя.

Обладнання: емблеми для команд, вірші, прислів’я, пам’ятки, плакати на протипожежну тематику для оформлення класу.

Учасники: 2 команди. 

Форма проведення. Змагання

 

Хід проведення змагання

І. Організаційна частина.

1. Представлення команд

І команда «Рятувальники»

 Девіз
Хоробрим будь, часу не гай!
Усіх рятуй і всім допомагай!    

ІІ команда «Пожежники»

 Девіз

Хто пожежником працює,

Той завжди людей рятує.

 І дорослих, і малих,

 І старих, і молодих.
ІІ. Основна частина.

  1.          Розминка. « Від чого буває пожежа?»

Команди по черзі дають відповідь на запитання. Отримують бал за правильну відповідь. Якщо команда не знає правильної відповіді, має право відповісти противник.    (за кожну правильну відповідь – 1 бал)              

  •             Чи буває вогонь від гри з сірниками?
  •             Чи може загорітися телевізор?
  •             Чи буває пожежа від того, що сердиться мама?
  •             Чи виникне пожежа, якщо сушити білизну над плитою?                                                
  •             Чи буде пожежа від користування несправними  електроприладами?                                                         
  •             Чи загориться стілець під учнем, що крутиться?
  •             Як можна загасити маленький вогонь?
  •             Чому всі предмети на пожежному щитку червоного кольору? 
  •             Чому не можна ховатися у кімнаті під час пожежі?
  •             Що потрібно робити, якщо вода з чайника загасила газ?
  •             Чи можна тушити бензин, який горить, водою?
  •             Чому полум’я гасне, якщо його накрити важкою тканиною?
  •             Чи можна відчиняти вікна під час виникнення пожежі? 
  •             Чому не можна гасити водою телевізор?
  •             Чому не можна вмикати електроприлади чи запалювати вогонь,  якщо в приміщенні відчувається запах газу?
  •             Як можна захиститися від диму під час евакуації з приміщення?

 

  1.          Тестування. (за кожну правильну відповідь – 1 бал)

 

Команда І

1. Як називається професія людини, яка гасить пожежі?
А. пожежний
Б. вогнегасник
В. Рятувальник
2. Назвіть умови, за яких може виникнути пожежа?
А. горюча речовина і відновник
Б. горючий матеріал, джерело вогню або тепла, кисень
В. Теплообмін між речовинами
3. До вражаючих факторів пожежі відносяться:
А. інтенсивне випромінювання гамма-променів, що вражає людей
Б. токсичні продукти горіння, висока температура
В. освіта хмари чадного газу
4. Чим краще всього сховатись в цілях безпеки, долаючи зону вогню?
А. мокрим пальто
Б. простирадлом
В. щільним ковдрою
5. Первинні засоби пожежогасіння використовують:
А. для ліквідації пожежі в початковій стадії виникнення
Б. для гасіння великої пожежі
В. для локалізації стихійного лиха природного характеру
6. Увечері, прийшовши додому, ви відчули запах газу. Які будуть ваші подальші дії?
А. включити світло, зателефонувати батькам або аварійну службу
Б. перекрити основний вентиль подачі газу, відкрити вікна і двері, піти до сусідів, зателефонувати батькам або в аварійну служу
В. відкрити вікна і запалити сірник, щоб перевірити, звідки йде газ
7. Яким засобом неможливо загасити паливно-мастильні матеріали?
А. піною
Б. піском
В. водою

8. Що відноситься до найбільш ймовірну причину виникнення пожежі в квартирі?
А. постійно працюючий холодильник
Б. необережне поводження з піротехнічними виробами
В. запалені електричні лампочки
9. Якщо у твоїй квартирі чи будинку сталася пожежа, кого ти повинен оповістити після виклику пожежників?
А. поліцію
Б. швидку допомогу
В. сусідів
10. Яка правильна послідовність дій при швидко поширюється пожежі?
А. спробувати загасити вогонь, використовуючи первинні засоби пожежогасіння, відкрити вікно для видалення диму
Б. негайно залишити приміщення, щільно закривши за собою двері, покликати на допомогу дорослих і повідомити в пожежну охорону
В. зателефонувати на роботу батьків і повідомити про пожежу, спробувати загасити вогонь, використовуючи підручні засоби
 

Команда ІІ

1. Яким має бути місце для розведення багаття?
А. віддалене від дерев і чагарників і не далі 10-ти метрів від водного джерела
Б. в непогожу погоду треба розводити багаття під деревом, крона якого оберігає його від попадання дощу або снігу
В. місце для розведення багаття необхідно очистити від трави, листя, гілок і обкласти камінчиками
2. Що забороняється робити при розведенні багаття?
А. розводити багаття на торф'яних болотах
Б. використовувати для багаття сухостій
В. залишати чергувати біля багаття менше трьох осіб
3. Пасажирам громадського транспорту забороняється перевозити:
А. габаритні вантажі
Б. легкозаймисті і вибухові речовини
В. важкі вантажі
4. Як загасити на людині палаючий одяг?
А. направити на нього струмінь вогнегасника
Б. повалити людини на землю і накрити платній тканиною
В. зірвати з неї одяг
5. Яким з перерахованих речовин не можна розтоплювати пічку?
А. дровами
Б. вугіллям
В. легкозаймистими рідинами
6. Для чого білять димові труби пічного опалення?
А. щоб були видні тріщини і пошкодження
Б. для краси
В. для поліпшення тяги
7. При русі поїзда у вашому вагоні з'явився запах гару й диму. Як ви будете діяти?
А. підете по сусідніх купе і будете повідомляти пасажирам
Б. повідомте провіднику, зберете речі і будете чекати подальших вказівок в купе
В. смикнете за ручку стоп-крана
8. Які умови сприяють поширенню пожежі?
А. відсутність природного освітлення
Б. відсутність прорізів (вікна та двері) для видалення продуктів горіння
В. відсутність або несправність засобів пожежогасіння
9. При виникненні пожежі вам потрібно покинути квартиру, що знаходиться на 10-му поверсі. Ви:
А. скористаєтеся ліфтом
Б. спустіться по зовнішніх пожежних драбин
В. прикриваючи дихальні органи рукою, вийдете через під'їзд
10. Повернувшись з прогулянки, ви відчинили двері своєї квартири і виявили сильне задимлення. Ваші подальші дії?
А. ввійдете в квартиру і будете шукати джерело задимлення
Б. відкриєте вікна, щоб перевірити квартиру
В. щільно закрити двері і викличете пожежних
 

3. Змагання капітанів. Монолог від ІІІ особи: «Турботлива Пічка» та «Всезнаючий телевізор».

Підготуйте  виступ. Почніть його словами: «Я - Турботлива Пічка…», «Я – Всезнаючий Телевізор…».

(Максимум – 5 балів)
4. Гра «Пожежна тривога». (Максимум – 3 бали)

Команди на швидкість мають організуватись до евакуації.

 

  1.          Практична робота «Викличемо пожежну команду» (Максимум – 5 балів)

Завдання: дати оцінку діям дітей, які спілкуються з оператором служби «101»

А) Наталка схвильовано кричить у трубку:

  •              Алло,  пожежна охорона! Негайно приїздіть сюди. У нас пожежа!

Б) Сашко набирає номер «101» і  швидко повідомляє:

- Алло,  виникла пожежа на вулиці Шевченка, будинок №45. Повідомив: Іван Петренко

 

5. Поетична хвилинка

Вогонь палає язиками…

 Вогонь палає, язиками

Горять палкі його вогні.

Багаття з жовтими краями

Гарячі промені стрімкі.

Мов до небес дістати хоче

Палає, тягнеться у вись.

Щоразу сизий дим лоскоче

Живе сильніше ніж колись.

Зникає щось, бо догорає

Тече! — Життя його як мить.

Хвилини смутку теж зникають —

Бо їх єство, також горить.

                    ***

         Пожежа на полі

Вогонь для людей добрим є,

Але ще й шкоди завдає.

Коли невірно поведешся,

То так і лиха наберешся.

Літо. Поле. Середина дня…

Хтось цигарку кинув у сміття.

 Мала іскрина на поле злетіла

Шкоду велику вчинити хотіла.

Та поряд люди добрі ішли,

Біду від ниви відвели –

З вогнем у двобій вони вступили

 І хлібне поле врятували.

                        ***

Із вогнем ти обережний будь,

Бо таїть він у собі велику силу.

Руйнівник, палій і ворог він,

Він і друг, — як користуєшся ти вміло.

 Вдома, в полі, в лісі, чи гаю,

Із вогнем ти не жартуй, це-небезпечно.

Пам’ятай всі правила завжди,

Бо безпека це і вчасно,і доречно.

 

                      ***

Для розваги і для гри

Сірників ти не бери,

Бо з вогнем  погані жарти.

Жартувати з ним не варто!

Не  розпалюй сам багаття

Ані в лісі, ані в хаті.

Легко вогник запалити –

Та не легко погасити.

                        ***

Любі хлопчики й дівчатка,

Слухайте, що каже татко:

«Сірників до рук не брати!

Бо згоріти може хата!»

І до мами прислухайтесь:

«Із вогнем, малі, не грайтесь!

Сірники – то не забава!

Гратись з ними – марна справа!»

                        ***

Небезпечне вогнище

Ходив із друзями Тарас

Відпочивати в ліс не раз.

Тож каже він друзякам

 – Дівчатам і хлоп’ятам:

— Ходімо, друзі, у лісок,

Нарвемо там квіточок.

Порішили і пішли

 – Квіти, вогнище, пісні…

Як пішли ще по дрова

 – Загорілася й трава!

Ліс горить, сухе гілля,

 — Ой, рятуйте, дітвора!

— Без природи нам не жити,

Треба полум’я гасити.

 Всі гуртом взялись за діло

Й врятували ліс уміло.

 

 

  1.          Гра  «Кмітливі рятувальники».

Команда І

Робота з деформованими віршованими рядками. (Максимум – 4 бали)

З ними страшно мати справу  (3)

Сірники — не для забави, (4)
Школярам і всім малятам (1) 
Дуже добре треба знати: (2)

Та з ним не грайтесь ні на мить, (2)
Він знищить все, усе згорить! (4)

Вогонь – наш друг, тепло дарує, (1)

Бо коли злість у нім лютує, (3)

 

Команда ІІ
Знає наш громадянин, (2)
При пожежі, при пожежі, (1)
Набирають «сто один». (4)
При пожежі, при пожежі (3)

Він працює у печі. (4)

Він нам світить  уночі, (2)

Як на вулиці морози – (3)

На вогні готують їжу, (1)


 

  1.          Складання правил поведінки для Сашка

За кожне правило 2 бали.

 

«Малий Сашко був ще тим розбишакою. У школі на кожнісінькій перерві ганяв на вулиці – чи то сонце пече, чи то мороз тріскучий. Він і в школу лише заради цього ходив, а навчанням зовсім не переймався: накидає у дірявий портфель якісь там зошитки і з розумним лицем йде до школи. Серед друзяк він – найсміливіший бешкетник, а як на уроці вчитель спитає щось, то, мов маленьке шкодливе кошеня, ховається з носом під парту. Так і жив Сашко: краще на футбол піде, ніж на виховну годину. 
А скоро йому так знадобляться ці знання! Але про це пізніше.
Тож, настала зима, а з нею і свята. Дуже любив цю пору року Сашко. Ви гадаєте, що любив він її за ялинку новорічну та подарунки? Ні в якому разі! Хлопчина більш за все чекав, коли ж почнуть продавати петарди, салюти та всілякі підривні штуки, якими він і користуватися не міг. Тому, побачивши все це у продажу, наш герой на гроші, які батьки дали йому на обід, накупив всякої всячини.
Напхавши повні кармани цієї піротехніки та стягнувши з кухні сірники, Сашко попрямував ввечері на вулицю. Місяця зовсім не було і кругом лягла непроглядна темрява. Зачаївшись на мить, він дочекався поки гомінкий люд підійде ближче до його сховку. Потім дістав жменьку петард і одним помахом сірника підпалив їх. Добре розмахнувшись, Сашко з щасливим виразом обличчя жбурнув подалі на дорогу цю палаючу купу. Вечірню тишу порушив несподіваний ґвалт: гучні вибухи, свист, писк, крики дорослих і дітей, які перелякалися мало не до смерті. Перелякався і сам Сашко, адже одна петарда відбилася від гілки дерева і впала у його капюшон. Що відбувалося далі, він мало чув, бо у вухах і досі лунав той страшний вибух. Але те, що він побачив, вразило його на все життя: від плачу заходилася мала дитина, у коляску до якої теж впало щось палаюче. Дякувати Богові, батько дитини вчасно витяг малу, далі почала горіти пухнаста ковдра. Це було ще не все, що відбувалося на дорозі в той вечір, але Сашко вже нічого не бачив за власними сльозами. Хлопчина вигорнув усе з карманів і затоптав цю прокляту купу ногами. Він не думав про свою спалену куртку, у нього перед очима була злякана мала дитина...»
 

  1. Складання прислів’я. (Максимум – 4 бали)

 

Команда І

Вогонь добрий слуга,

вогонь не забава.

Сірники не іграшка,

не гасять.

Сльози пожежу

з водою.

Поганий мир вогню

але поганий господар.

 

Команда ІІ

З вогнем воюють,

народжується.

Вогонь - друг і

а без вогню горюють.

Від іскор пожежа

ворог людини.

Не май звички носити

в кишені сірники.

 

ІІІ. Підсумок змагання.

  1.          Оголошення результатів, нагородження переможців.
  2.          Вручення учням пам’ятки  «Як поводитись під час пожежі?»

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ДІТЕЙ

 

  •             Не бався з сірниками, запальничками, жаринками;
  •             Не вмикай телевізор та інші електроприлади за відсутності дорослих;
  •             Не користуйся газовими приладами, коли ти дома сам;
  •             При загасанні газу водою вимкни плиту та відчини двері і вікна для провітрювання;
  •             Якщо відчуваєш запах газу, у жодному разі не вмикай світло та електроприлади;
  •             Якщо відчуваєш запах газу, негайно сповісти про це сусідів та залиш квартиру;
  •             При виникненні загорання залий малий вогонь водою, накрий килимком чи товстою ковдрою;
  •             При розповсюдженню вогню покинь житло, затуливши рот та ніс вологою тканиною та пересуваючись якомога ближче до підлоги, бо там більше кисню для дихання;
  •             При виникненні пожежі не відчиняй вікна, щоб не підживлювати вогонь притокам свіжого повітря;
  •             Якщо вогонь відрізав шлях до виходу, виходь на балкон,зачини за собою двері та голосно клич на допомогу;
  •             Якщо полум’я охопило одяг, у жодному разі не біжи-вітер буде його підсилювати. Падай на землю та, катаючись по ній, намагайся збити вогонь.

 

docx
Додав(-ла)
Дерій Лариса
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
2164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку