13 серпня о 18:00Вебінар: Готуємось до навчального року з онлайн-тестами «На Урок»: плануємо наперед

Виховний захід "Тиждень хімії"

Про матеріал
Розроблено низку заходів для проведення "Тижня хімії". Ціль заходу: сформувати в учнів знання про хімію як одну із найважливіших природничих наук. Зясувати яке значення має хімія в повсякденному житті людини; розвивати ключові компетентності: уміння вчитися, здоров,я зберігаючу, природоохоронну; спонукати до пізнавальної зацікавленості предметом.
Перегляд файлу

Девіз: „Пізнання починається із здивування”

 Інформація – це шлях до знань. Скористайтеся можливістю і поповніть свій інформаційний запас.

 

План проведення тижня хімії

 

День

                           Зміст заходу

  Клас

Понеділок

11.11.

 

1 .Ознайомлення з планом проведення Тижня хімії.                                                         2.Оголошення конкурсів:

---Конкурс  хімічних газет та малюнків  “Хімія в моєму житті ”                                                        ---Конкурс : «Подумай сам «(розгадування кросвордів.)

3. Хімія сьогодні.(презентація :»Значення хімії»)

  Вчитель      хімії

 

1 -11 класи

 

5-11 класи

Вівторок

12.11.

  1. Будьмо знайомі :» Я – Хімія.»
  2. Подорож у королівством   хімії  (презентація- «Історія розвитку хімії» )

 

 

8-9 класи

Середа

13.11.

1.  Хімічна мозаїка (презентація).

2. У гостях у казки.

 

 

 

7-9 класи

1-4 класи

Четвер

14.11.

  1.  Конкурс на кращу стінгазету та малюнки.
  2.  Конкурс :»Подумай сам»   розгадування кросвордів .
  3. Хімічний  КВК.

 

 

1 -11 класи

7-9 класи

7- 11 класи

П’ятниця

15.11.

 

  1. Випадкові відкриття ( презентація)
  2. Конкурс загадок.
  3. Підведення підсумків тижня.
  4. Нагородження  кращих знавців хімії.

 

 

10-11 класи

1-11 класи

         МОЄ ПЕРШЕ ЗНАЙОМСТВО З ХІМІЄЮ.

 

Цілі: сформувати в учнів знання про хімію як одну іх найважливіших природничих наук. Зясувати яке  значення має хімія в повсякденному житті людини; розвивати ключові компетентності: уміння вчитися, здоров,язберігаючу, природоохоронну; спонукати до пізнавальної зацікавленості предметом.

                                                                                                                                        Форма проведення:  Презентація: » Хімія сьогодні»

 

 

                                             Доброго дня  дорогі друзі!

                                             Я рада  зустрічі із вами.

УЧИТЕЛЬ:  Сьогодні  ми познайомимося з незвичайним і цікавим предметом – хімія. Для учнів 1-6 класів – це зовсім новий невідомий предмет, а учні 7-11 класів уже мають певне уявлення про дивовижну науку.                                                                                                                

Ми починаємо першу зустріч із королевою всіх природничих наук -- Хімією.

                                                                                              

       О,  Хімія!   Найкраща  із наук-

       Ти ворогом і другом можеш стати.

       Убити все живе й допомогти,

       Красу життя сповна відчути.

       Усе залежить від тих рук,

       В яких твої досягнення і сила,

       Від розуму і мудрості людини.

 

                                                         Людина живе на Землі в матеріальному світі, який безперервно змінюється. Усе, що існує незалежно від людської свідомості та прямим або непрямим шляхом діє на людські органи чуття, - це матерія. Розрізняють два види матерії – речовину й поле.

Хімія – це наука про речовини. Вона вивчає хімічну формулу руху матерії – хімічні явища або хімічні реакції, що полягають у перетворенні одних речовин на інші. Ознаками хімічних явищ (реакцій) є: виділення або поглинання тепла, світла, зміна забарвлення, виділення газу, утворення осаду, поява чи зникнення запаху.

 

Хімічна промисловість – це одна з найважливіших галузей важкої індустрії, яка виробляє мінеральні та органічні добрива, хімічні засоби захисту рослин від шкідників, хімічні волокна, пластмаси синтетичні смоли, лаки, фарби, синтетичні миючі засоби, продукти переробки нафти, лікарські, вибухові речовини, не обходяться без неї і в харчовій промисловості. Та не зважаючи на всі ці людські багатства, хімія завдає і шкоди, забруднюючи повітря, воду, грунт шкідливими відходами виробництва. Урятувати від цього може знову ж таки Хімія. 

 

                                                                                                                                             Королева хімія:

Шановні учні!

Хімію любіть, вивчайте та

Поважайте, як матінку свою.

Ви скажете – вона вам не потрібна.

А хімія оця гірка, смердюча

Водночас же корисна і пахуча.

Без неї нам не їсти, і не спати,

Не вмитись, і не одягтись,

Не їздить, і не покататись

Та навіть не погратись –

Це треба добре пам,ятать,

Бо все, куди не подивись в житті,

Без хімії, як без води,

І не туди, і не сюди.

Ніде вам не пройти

Без формул, без рівнянь,

І без завдань, і без міцних хімічних знань.

Та ви зараз самі переконаетеся, яке    маю значення .

 

 

 

                                          Презентація : «Хімія сьогодні.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Будьмо знайомі: Я – хімія!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: Сприяти розвитку інтересу до вивчення хімії,                              розвивати пізнавальну активність

.

Форма проведення : презентація » Історія розвитку хімії»

 

Ведучий

Всі науки якось раз сперечались

І від того між собою ледве не подралися:

Хто із них найголовніша,

Та й до того ж найскладніша,

і сьогодні їх розмову

ми послухаєм  з тобою. 

Математика. Добрий день. Сподіваюсь, усі впізнали мене, я — Математика. Кажуть, що я цариця всіх наук, це так. Я — цариця, але я ще і мати. Я можу бути і лагідною, і суворою, але завжди справедливою. Усі ви добре знаєте нашу велику родину наук. Як і в будь-якій родині мої діти всі різні, але у нас є спільні риси — усі ми дуже важливі, складні та водночас цікаві, жодна людина не може обійтись без нас.

Настав час познайомити вас з — Хімією.

Мова:. Теж мені наука: як не кислотою обіллє, так підпалить щось, а то й взагалі чадним газом душити починає.  В школі 6 років жили без неї, та й нічого. Так і далі проживемо.

Математика. Постривай, як це ти не хочеш знайомити дітей з хімією. А яку ж науку ти вважаєш найголовнішою?

Мова. Як це яку? Ну звичайно найголовніша це я - мова. Я   найстарша, бо  народилася разом із людиною. Люди спілкувалися, набували життєвого досвіду і передавали його своїм нащадкам. Минули сто­ліття... А спілкування людини – це найголовніше. Адже не можливо уявити життя без спілкування.

Математика. Згодна з тобою.  Людина завдяки своєму розуму і праці  робила різні відкриття, винаходила нові закони і теорії, розвивала науки. Та чи не перебільшуєш ти своє значення. Адже є ще географія, біологія…

Мова. Та досить, досить вже тобі. І слухати не хочу про них. Навіщо їх тільки в шкільний розклад ставити. Подумаєш науки.

 Географія. Що ти?! Як можна жити, не знаючи природу рідного краю, її клімат, тварин і рослин. А як можна прожити без законів фізики. Не можна було б пояснити клімат, течії річок та морів, утворення вітру. Я вже не кажу про подорожі: без фізики ні човнів, ні повітряних куль, ні залізниці, ні літаків — на волах далеко не за­їдеш.

Мова. Ой-ой-ой. Досить вже. Може скажете що ще й хімія важлива.

Географія. Ну звичайно. Як же без неї. Вона на кожному кроці зустрічається людині. Не віриш, спитай у моєї сестриці Біології. (Виходить  Біологія)

Мова. (до Біології) Скажи мені, ну навіщо та хімія. Це суцільна отрута. Вона ж  скоро всіх твої тварини і рослини отруїть. Чи не так? 

Біологія. Зачекай, не гарячись. Усім відомо, що хімія дуже важлива і необхідна наука. Вона і одяг для людини, і їжа, і напої різні. А скільки речей різних навколо нас і всі вони складаються з хімічних речовин. Тож не говори так про неї. А для того щоб вона не приносила шкоди – з нею потрібно гарно познайомитися, добре вивчати і тоді вона тільки у пригоді кожній людині буде.

Мова. Зрозуміло, географія і біологія заодно з хімією — бо це науки про природу.

Цікаво, що б сказало про хімію  Малювання? Мабуть,  почне говорити  — хто мені фарби зробить, як не хімія. Не буду навіть питати.

Всюди влізла!

І напої без неї не газовані, і періжки не солодкі, і каша не підсолена, і манікюр не зробиш, волосся не пофарбуєш. Оце так штучка, ця хімія. І як же вона виникла, цікаво. Попрошу історію, нехай розповість про це.

  Історіє, розкажи нам, будь ласка, про неї. Хто, як не ти, може все роз­ставити на свої місця, і навести лад.

Історія. Хімія зародилася дуже давно, спочатку вона об'єднувала всі знання людини про природу. Ще грецькі вчені за кілька сотень років до на­шої ери намагалися пояснити походження світу й з'ясувати причини всіх змін, які відбуваються в природі.

Математика.

Тож, мабуть, настав час запросити до нас саму фею Хімію.  (виходить учениця в костюмі феї)

 

 

 

          

                                                                                                        

                          Фея  Хімія

 

Добрий день вам, любі друзі!

 

Я рада запросити всіх до своєї таємничої країни.. Моя країна для вас ще зовсім незнайома. У вашому розкладі уроків ще не зустрічається такий предмет як хімія. Але  ви з великим зацікавленням заглядаєте в кабінет хімії, особливо тоді, коли учні-старшокласники щось там нагрівають, випарюють, змішують. З цього кабінету часто відчувається запах диму та інші приємні, а іноді і не зовсім, запахи. І тільки від старшокласників ви чуєте, що зветься країна -  хімія

Я, друзі, Хімія  неорганічна,

І хочу заявити всім публічно,

Без мене не можливо існувати,

Я можу з буднів утворити свято.

Я можу чаклувати, дивувати,

Голодних – геть усіх нагодувати,

Всіх одягну, зігрію в холоднечу,

Лише старанно вчіть мене, малеча.

Мова. О, що за диво, хімія наука.

Вас на уроці не здолає скука,

І ви не станете вертіться,

а буде вам цікаво вчиться.

 

Біологія:  Щоб пояснити явища незрозумілі,

Які-то речовини: сині, білі?

а тут ще осад ви отримати зуміли,

а тут ось речовини помутніли.

Географія: Тут утворився газ безбарвний,

А тут ось – бурий, й пахне він негарно,

До того ж він іще й отруйний,

То ж з ним ти, друже, не жартуй.

Математика. Щоб в кабінеті хімії навчатись,

Про правила безпеки слід дізнатись.

І їх  запам’ятати назавжди,

Тобі не станеться ні з ким біди.

Хімія.   Щоб в вас сьогодні розігріти інтерес,

  Запрошую вас  в подорож  Королівством  хімії.

                    І я вам розкажу про історію розвитку свою.

  

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                     Презентація:  »Історія розвитку хімії»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Цікаві факти з хімії

Мета: Ознайомити учнів з цікавими фактами  про хімію, вдосконалювати навички спілкування учнів, розвивати творчі  здібності, стимулювати  пізнавальню діяльність учнів з хімії.

 

 

   

Вчитель:         Хімія – повсюди навколо нас. Все що відбувається у навколишньому світі можна пояснити за допомогою хімічних знань. А ось  до вашої  уваги кілька цікавих, а деколи і кумедних, фактів… 

Гмм цікаво… Лимони містять більше цукру, ніж аналогічна маса суниць.

Гмм цікаво… Хімічна назва для води - це монооксид дигідрогену… Уявляєте собі «…набери мені ванну теплого монооксиду дигідрогену…»

Гмм цікаво…  Йод відкрив в 1811 році кіт французького хіміка Б. Куртуа, який стрибнувши на стіл зіштовхнув на підлогу посудини, які стояли поруч. В одній з них перебував спиртовий розчин золи морських водоростей, а в іншій — сірчана кислота. Після змішання рідин з’явилася хмара синьо-фіолетового пару, що було не чим іншим як йодом

Гмм цікаво… Відомий брендовий напій «Кока-Кола» спочатку містив кокаїн.

Гмм цікаво…  Якщо змішати півлітра спирту з половиною літра води, обсяг суміші буде менше одного літра.

Гмм цікаво… Луска риби використовується як один з інгредієнтів при виробництві губної помади.

Гмм цікаво…  У голках ялини вітаміну С у 5 раз більше, ніж у апельсинах та лимонах.

Гмм цікаво… Шпалери в кімнаті Наполеона були пофарбовані в «Шеле зелений», в якому міститься арсенід міді. У 1893 році італійський біохімік Госіо виявив, що зволожувальні шпалери, що містять «Шеле зелений», віддають в навколишнє середовище отруйні пари миш'яку. Хоча це, можливо, і не було причиною смерті Наполеона, але, безумовно, не могло допомогти його здоров'ю!

Гмм цікаво… Кров омара безбарвна, поки вона не піддається дії повітря. При взаємодії з компонентами повітря кров набуває блакитного кольору.

Гмм цікаво…Деяка помада містить ацетат свинцю або цукор свинцю. Ця токсична свинцева суміш робить смак губної помади солодкою (по цій причині у 2002 р. було вилучено з продажу понад 400 найменувань двох найвідоміших виробників губних помад).

Гмм цікаво…  Сльози при нарізці цибулі  - заслуга сірки, яка вбирається в грунт, де росте цибуля, і при подрібнені цибулі подразнює слизові оболонки.

Гмм цікаво… Середня порція еспресо містить менше кофеїну, ніж типова чашку кави.

Гмм цікаво… Золота рибка сприймає не тільки видимий спектр, але також інфрачервоне та ультрафіолетове світло.

Гмм цікаво…  На даний момент досліджено більш, ніж 18.000.000 хімічних речовин, і їх кількість щодня зростає.

Гмм цікаво… Якщо заморожувати морську воду повільно, можна отримати прісноводний лід.

Гмм цікаво… Якщо поставити стакан води у відкритий космос, вона закипить, а не замерзне. Проте водяна пара після кристалізації перетворилася в лід.

Гмм цікаво… Приблизно 78% людського мозку складається з води.

Гмм цікаво… Найважча хімічна речовина у вашому тілі - зубна емаль.

Гмм цікаво… Перлини, кістки і зуби розчиняються в оцті, який містить слабку оцтову кислоту.

Гмм цікаво… Вода збільшується приблизно на 9%, коли вона замерзає в лід.

Гмм цікаво… Людина  втрачає близько 1% води свого тіла коли відчуває спрагу.

Гмм цікаво…  Гаряча вода може замерзати швидше, ніж холодна вода.

Гмм цікаво…  Рідкий кисень синій.

 

Гмм цікаво…  Залізо, нагріте до 5000 градусів Цельсія, стає газоподібним.

Гмм цікаво…  Водень - найпоширеніша речовина у Всесвіті (приблизно 90 % всіх атомів у всесвіті).

Гмм цікаво…  Ртуть — не єдиний метал , який перебуває в рідкому стані при кімнатній температурі. Галій ( Ga ) у руках плавиться , цезій ( Cs ) і францій (Fr) також знаходяться в рідкому стані при кімнатній температурі.

Гмм цікаво…  Срібло має бактерицидні властивості, а також сприяє швидкому загоєнню ран без нагноєнь. Саме тому в давні часи використовували срібний посуд, фляги та навіть панцерну броню виготовлену із срібла.

Гмм цікаво…  Платина в перекладі з іспанської буквально означає «серебришко». Таку зневажливу назву дали цьому металу конкістадори, у зв’язку  з тугоплавкістю платини, яка не піддавалася переплавці. Через це довгий час платина не знаходила застосування і коштувала вдвічі нижче, ніж срібло. 

Гмм цікаво…  Вушна сірка містить особливі ферменти, які «не пускають» в наш організм усі бактерії.

Гмм цікаво…  У головному мозку людини за одну секунду відбувається 100 000 хімічних реакцій.

Гмм цікаво…  У кісточках вишень, слив, персиків та мигдалю є багато отруйної синильної кислоти. Велика кількість з’їдених кісточок може викликати параліч або й смерть

 

 

 

 

 

Хімічна мозаїка»

Мета:                        показати різноманітність хімічних речовин, їх широке застосування у господарській діяльності людини, у побуті;                 у ігровій формі вивчити формули речовин; 

познайомити учнів із шкідливим впливом деяких з них.

 

Форма проведення : презентація

 

 

 

.

 

                                    Хід заходу

 

Ведучий :

На кухні в нас в кожній родині

Відомі змалку речовини:

Це сода й оцет, сіль й вода.

Їх забери – і вже біда!

Вони з дитинства нам знайомі.

Та до кінця все ж не відомі.

Про них дізнаємось багато,

Щоб добре їх нам, друже, знати.

 

Ведуча:

 Вогонь у темряву ночей

Приніс на землю Прометей.

На себе не надівши плаття,

Наш пращур вже розпалює багаття.

 

 

Вогонь:

Про вогонь кажуть так в народі:

*Вогонь – добрий слуга, але поганий хазяїн.

*Гаси вогонь, доки не розгорівся.

 

 

 

 

*Вогонь – цар, а вода – цариця.

*Вогонь – біда, і вода – біда, а без вогню і без води ще більша біда.

 

Ведучий :

Вогонь потрібний людству, дійсно.

Все сполучається із киснем.

 

Ведуча ( доторкаючись до «вогню») :

Я стверджую категорично:

Реакція екзотермічна!!( дує на палець).

 

Вогонь забігає за лаштунки. Виходить кухар.

 

Кухар :

А щоб підняти в духовці тісто,

Нам допоможе сода, звісно.

Та не одна, а в парі з оцтом.

Реакція йде дуже просто

І виділяється якраз

Потрібний вуглекислий газ!

 

Білий дистильований оцет є продуктом бродіння кислоти у алкогольних рідинах. Оцтова кислота розповсюджена в рослинах як у вільному стані , так і у вигляді солей та складних естерів. А сода – це загальна назва натрієвих солей карбонатної кислоти.

Кальцинована сода – безводний карбонат натрію Na2CO3, а харчова або питна сода має формулу NaHCO3. Природна сода зустрічається  в озерах, у вигляді твердих відкладень. Ця речовина – один з основних продуктів хімічної промисловості. Вона використовується під час виробництва скла, мила, целюлозно – паперовою, текстильною, нафтовою та іншими галузями промисловості.

 

Ведуча (звертається до кухаря):

За сіль ви не забули, друже?

Її відсутність не байдужа.

 

Ведучий:

Без неї не обходиться застілля.

Про сіль послухайте прислів`я:

*Без солі й без хліба погана бесіда.

*Ліпше недосолити, ніж пересолити.

*Недосіл на столі, пересіл на спині.

*Несолоно їсти, що з немилим цілуватись.

*Де багато невісток, там борщ солоний.

*Чоловік без друга, що їжа без солі.

 

Ведуча :

Її величність NaCl у природі більш відома під назвою галіт (кам`яна сіль). Вона забезпечує постійний осмотичний тиск крові, створює умови для існування червоних кров`яних тілець( еритроцитів), зберігає здатність м`язів скорочуватись, а в шлунку утворює хлоридну кислоту, необхідну для перетравлення та засвоєння їжі.

 

Ведучий :

За рік людина споживає 3-5 кг кухонної солі.

 

Ведуча :

А ось історична довідка.

*В Київській Русі князі платили своїм дружинникам та лісорубам сіллю.

*Від давньогерманського слова «галь» (сіль) виникли назви міста Галле, дрібної монети галер та Галичини.

*У Ефіопії вже на початку ХІХ ст. на соляні гроші – стандартні бруски солі розміром 65 на 5 см – можна було купити будь – який товар.

 

Лікар :

Ви, напевно, знаєте, що концентрація NaCl у воді Мертвого моря та солотвинських озер така висока, що у ній можна лежати на поверхні води. Така вода лікує нервові розлади, запалення суглобів, слонову хворобу. Вона гоїть гнійні рани. Глибоко під землею у соляних шахтах обладнані палати для хворих на астму. Стіни, підлога,  стеля  - усе це з NaCl.

А ще ін`єкції цієї речовини необхідні при холері.

 

Ведуча :

Багато ми про сіль дізнались.

Ще борошно, мабуть, зосталось?

 

Ведучий :

Його забути не годиться!

Дарує борошно пшениця.

Поживні речовини вуглеводи

Нам додадуть і міцності і вроди.

Виходить жнець із снопом спілої пшениці.(Лунає пісня «Ой, на горі та й женці жнуть»).

 

 

Жнець :

Для трударя немає кращої палітри,

Ніж ці фосфати та селітри.

Вони врожаєм щедрим відродяться.

І золотом лани заколосяться!

А щоб нітратів не наїстись за столом,

Ти хімію вивчай, майбутній агроном!

 

Ведучий:

Дослухай пісню до кінця

Й дізнайся про відомого курця.

 

(Після слів: «Проміняв він жінку на тютюн та люльку, необачний» виходить гетьман Сагайдачний, сідає з люлькою ). Співає на мотив «Підманула»:

Сагайдачний:

Люблю люльку я палити.

Як без неї мені жити?

Та в ній користі нема…

Підманула – підвела!

Приспів :

Ти ж мене підманула,

Ти ж мене підвела,

Ти ж мене молодого

З ума – розуму звела.

 

(виходить «Люлька» та співає)

«Люлька                                     Слід тобі, мій любий, знати:

Можу бронхи я псувати.

З тютюном бач, не сама.

Підманула – підвела!

Приспів.

Я ж тебе підманула,

Я ж тебе підвела,

Я ж тебе молодого

З ума розуму звела.

Рак я можу спричиняти.

Колір ще зубів міняти.

Шкодь, як розуму  нема!

Підманула – підвела!

Приспів.

 

Сагайдачний :

Все тепер про тебе знаю.

Мати справу не бажаю!

З тютюном лишайсь сама.

Підманула –підвела!

Приспів

 

 

Лікар:

Тютюн – однолітня рослина із родини Пасльонових. Висушене листя тютюну після спеціальної обробки подрібнюють і використовують для паління. До складу листя тютюну входять: нікотин, білки, вуглеводи, органічні кислоти, смоли й ефірні олії; останні надають тютюну характерного запаху. Головна особливість хімічного складу тютюну, що відрізняє його від інших рослин родини Пасльонових, - вміст нікотину.

Унаслідок випалювання однієї пачки цигарок з масою тютюну 20 г утворюється:

  • 0,18 г нікотину;
  • 0,0012 г синильної кислоти (HCN);
  • 0,0012 г сірководню (H2 S) ;
  • 0,22 г піридинових основ;
  • 0,64 г амоніаку (NH3);
  • 0,92 г карбон (ІІ) оксиду (СО).

Це все отруйні речовини.

А ще радіоактивні ізотопи (Полоній-210, Плюмбум-210), що під час паління надходять до організму, не тільки спричиняють онкологічні й судинні захворювання, але і викликають генетичні порушення. Людина, що випалює за день 20 цигарок, одержує таку ж дозу радіації, якби їй зробили 200 рентгенівських знімків.

 

 

 

Ведуча :

Прослухали багато інформації.

Для організму це шкідливі комбінації!

 

Ведучий :

В нас речовин уже чимало.

Не вистачає тільки…сала!

А сало ніжно зваблює тільцем,

І хліб наставив загорілу спину…

Якщо ти млієш, слухаючи це,

Ти не любить не можеш Україну!

 

Ведуча :

А сало якраз й придумали українці, але справжньою батьківщиною сала правильніше вважати Італію. Саме там, у місті Колоната, три тисячі років тому з`явилося лярдо – найперше сало. Причому ідея створити кулінарний шедевр із свиного жиру належала рабовласникам, які шукали рецепт дешевої та калорійної їжі для рабів.

 

Ведуча :

Як борщ й вареники зварити?

Що треба взяти, любі діти?(питає зал)

 

Ведучий :

Так, без води нема життя!

Це знає і мале дитя.

 

Виходить «Вода» і каже:

Відкриваєш в кухні кран,

Н 2О тече нам там.

А, як відомо, без води

І ні туди, і ні сюди.

 

І подивись: з хмар у вікно

Стукоче знову Н 2О.

А нам без неї, без води,

І ні туди, і ні сюди!

 

Ведучий :

В народі кажуть:

*Нема голоду, коли п`ється вода.

*Літа пливуть як вода.

*Від вогню, води і злої жінки – боже борони!

Але іноді вода буває небезпечною. ( фрагмент к\ф про воду).

 

Вода :А ось подивіться, наскільки я розповсюджена та всім потрібна.(демонструє таблицю «Вода»- слайд презентації).

 

Ведуча : Український народ має багато пісень про воду. Ну, наприклад

Хлюпоче хвиля через край.

Тут нас чарує водограй.(лунає пісня «Водограй» у виконанні С.Ротару).

У спеку дасть тобі напиться

У полі милая криниця.(пісня «Ой, у полі криниченька»)

А в нас тече давним – давно

Старий та сивий наш Дніпро.(пісня «Тече вода» С.Ротару)

 

Виходить еколог.

Еколог:(читає вірша О.Підсухи)

Дніпра нема, а є болотні твані

Та й ще нестерпний сморід навкруги.

Твої, Тарасе, правнуки погані

Спаскудили дніпровські береги.

А все робилось ніби для добра,

А вийшло – ні добра, ані окраси.

Нема, писав ти, другого Дніпра,

Нема уже і першого, Тарасе!

Еколог:

 

Картинна галерея в нас незвична.

Тут тема головна – екологічна.

 

На екрані картина В.Васнєцова «Оленка»

 

Чого, Оленко, зажурилась?

«Тому, що річка забруднилась…»

 

Картина І.Рєпіна «Бурлаки на Волзі»

 

Разом очистим для порядку,

Була щоб чиста для нащадків.

 

Картина В.Васнєцова «Іван- царевич на сірому вовку»

 

Іван- царевич на дозвіллі

Не став забруднювать довкілля.

Для чого нам машина? Ефективно

Він перейшов на паливо альтернативне.

 

Картина «Натюрморт» та В.Пєрова «Дівчинка з персиками»

Краса ця на столі у кожній хаті.

А головне – були щоб без нітратів!

 

Картина І. Крамського «Христос в пустелі»

 

Давайте ж берегти блакитну цю оселю!

Інакше всі опинимось в пустелі.

 

Ведуча :

Нехай же вічно нам усім

Земля дарує хліб та сіль!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        Хімічний КВК

                                           

Мета заходу : закріпити та поглибити знання учнів з хімії та біології; викликати інтерес до вивчення природничих наук; прищеплювати любов до навчання, викликати бажання розкривати таємниці хімії та біології; пов,язувати свої знання з практикою; виховувати комунікабельність, опановувати мистецтво мислити та робити логічні висновки; навчитися працювати самостійно та в колективі , виокремлювати головне, порівнювати. робити висновки.

 

Обладнання: картки-завдання, таблиця Д. І. Менделєєва, презентація.

Форма роботи: інтелектуальна гра.

 

 

Правила проведення: в грі беруть участь дві команди.  

 

 

 

 

 

                                         Хід заходу

 

1-й ведучий            Увага! Увага!

                                   На вечорі цьому

                                   Не має артистів, еквілібристів,

                                   Дуетів, квартетів, славетних солістів.

2-й ведучий             Ровесники, друзі,

                                    Тут ваші знайомі,

                                    Що разом із вами

                                    За партами сидять.

1-й ведучий             Ми, друзі, дуже раді

                                    Вітати вас усіх!

                                    В загадках і відгадках

                                    Дотепність буде й сміх.

2-й ведучий              А зараз починаємо,

                                    Настав жаданий час,

                                    І хімія сьогодні

                                    Хай надихає Вас!

1-й ведучий             Визначати переможців,

                                    Буде в нас журі поважне.

                                    Воно буде, знаєм точно,

                                    Об,активне і уважне.

Презентуємо Вам журі.

2-й ведучий              А якщо хтось і програє,

                                     То не страшний той гріх,

                                     Одну ми перемогу

                                     Розділимо на всіх!

Ведучий КВК:

 Я рада привітати всіх на хімічному КВК. Сьогодні учасники нашої гри продемонструють вам хімічні знання, свою кмітливість, винахідливість та гумор.

                                      Лишилось питання одне з,ясувати:

                                      Хто нині в КВК у нас буде грати?

                                      Презентуємо вам нині

                                     Дві команди суперсильні.

                                     Вони сповнені бажання

                                     Перемогти неодмінно.

 

Конкурс 1 «Презентація команди і привітання»

Команди по черзі презентують назву, емблему, девіз.

Максимальна оцінка – 10 балів.

 

Конкурс 2 «Розминка»

 

Командам дається завдання розшифрувати головне правило техніки безпеки.

х

і

к

т

и

в

к

у

ш

т

 

і

м

а

е

н

и

а

н

в

у

 

ч

н

і

р

е

м

о

ж

а

т

и

(«Хімічні реактиви не можна куштувати)

Максимальна оцінка – 5 балів.

 

Цікаві факти про хімію.

 

Надаемо слово жюрі :

 

Конкурс 3   .«Хто швидше й більше?»

Написати назви елементів, що закінчуються на літеру «н». Наприклад: Неон.

За кожну назву 1 бал

Лунає музика.

Конкурс 4 «Віднови приказку»

Гравці отримують по аркушу з приказками, у яких на місці назв певних хімічних елементів поставлено три крапки. За 3 хв відновити пропущені назви. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

1… характер. (Золотий, залізний)

2.Швидкий, як … (Ртуть)

3.Нащо теє …, коли жити не добро. (Срібло)

4.Не все те …, що блищить. (Золото)

5.Слово – то … а мовчання… (Срібло, золото)

6.Гість першого дня - …, другого …,  третього … додому їдь. (Золото, срібло, мідь)

7.Негріте … не зігнеш. (Залізо)

8.… ключик до всіх замків придається. (Золотий)

Цікави факти

Слово  надається журі :

 

Конкурс 5 «Хто швидше?»

Необхідно скласти назви елементів з ряду складів.

гід, ок,кар, маг, ро, си, ній, бон, ген, нат,  ка, рій, лій, ген

.

(Гідроген, оксисен, карбон, магній,натрій, калій)

Кожна назва – 1 бал.

Вдкриття періодичної таблиці Д І Менделеєва.

 

Конкурс 6  «Вікторина»

Команди по черзі дають відповідь на запитання.                                                                           Кожна правильна від повідь– 1 бал.

 

.

1)Явище, що супроводжується виділенням теплоти та світла. (Горіння)

2)Цифра, що стоїть перед хімічною формулою. (Коефіцієнт)

3)Речовини , які проводять електричгїний струм називаються  ( електролітами)

4)До якої  родини належать хімічні елнменти: натрій, калій , літій, купрум, аргентум, цезій, аурум,францій.(родина лужних металів)

5) Як називаеться власний рух електрона( спін)

6) Який метал є рідким за звичайних умов? (Ртуть)

7) Речовини, які складаються з двох хімічних елементів, і один із яких є оксиген наз –ся ( оксиди)

8)Як можна відокремити залізну стружку від суміші? (Магнітом)

9) Реакції обміну між двома електролітами в розчині  наз ( реакціями йонного обміну)

  1. .На який хімічний елемент багата морська капуста – ламінарія?(іод)

11.Назва якої акваріумної рибки збігається з назвою хімічного елементу? (неон)

12.Який метал використовують у хірургії для скріплення уламків кісток?

. Ртуть)

 

 

 

 

 

 

Конкурс вболівальників

Дати відповідь на запитання.

 

 

  1. Який хімічний елемент пов,язаний своєю назвою з островом Кіпр? (Купрум)
  2. Який хімічний елемент названий на честь Землі? (Телур)
  3. Назва якого хімічного елементу в перекладі з грецької означає «колір, барва»? (Хром)
  4. Яким металом можна заморозити воду? (Ртуть)
  5. Найлегший метал. (Літій)
  6. Елемент, з простою речовиною якого пов,язана чорна металургія. (Ферум)
  7. На честь якого божества одержав назву елемент Торій? (На честь скандинавського бога війни Тора)
  8. Елемент, назва якого в перекладі з арабської означає «попіл рослин». (Калій)
  9. На честь якої скандинавської богині було названо такий хімічний елемент, як Ванадій? (На честь богині краси – Ванадіс)
  10. Йони якого металу надають крові деяких тварин блакитного кольору? (Купруму)

 

Слово надається журі:

Конкурс 7 : д/з-      художній номер

Максимальна оцінка -5 балів

 

 

 

 

 

Конкурс 8 :   «МАЛЮНКИ»

Кожного дня ви використовуєте безліч предметів, але чи знаєте, з яких речовин вони складаються? Перед вами на столах лежать папірці з малюнками, де зображені різні предмети. Назвіть речовину, на яку вказує стрілка, а якщо можете, то і її формулу. За кожну правильну відповідь 1 бал

 

img008.jpg

Відповіді

  1. Залізо Fe
  2. Вода Н2О
  3. Графіт С
  4. Залізо Fe
  5. Вольфрам W
  6. Водень Н2
  7. Парафін
  8. Вода Н2
  9. Ртуть Нg
  10.  Крейда CaCO3
  11.  Вуглекислий газ СО2

 

 

Звучить музика:

 

  Конкурс 9     «ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ»

На хімії ви вивчаєте хімічні речовини, на біології - органи нашого тіла. Давайте об,єднаємо інформацію, отриману на цих уроках. Перед вами вісім карток з малюнками органів і вісім карток з формулами хімічних речовин.

Об,єднайте речовину та її місцезнаходження в організмі людини. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

img009.jpg

Відповіді:

 

Шлунок – НСІ.

Щитовидна залоза – І.

Гемоглобін крові – Fe.

Вухо – S.

Кістки – Са.

Емаль зубів – F.

Волосся – білок.

Сльози – NaCl.

Конкурс. 10 Конкурс капітанів : « Хімічні елементи»

Капітани по черзі називають назви хімічних елементів .Перемога за              тим , хто останній назве хімічний елемент.

Максимальна оцінка:2 бали 

                                                                                                                               Конкурс вболівальників

 

            Загадки

       Я - вугілля, олівець,

       Маю ще один талант:

       Я блищу – бо діамант.  (Карбон)

        2.Я з металами стою,

        Хоч м,який, мов масло.

        Жовтим полум,ям горю

        Й довго не погасну.

            Я поширений доволі                                                                                                                      3       3.В соді, в склі, кухонній солі.  (Натрій)

           Срібно-білий активний метал,

            І повітря боїться він дуже.

           Є у грунті, у наших кістках

            І у водах підземних потужних…

           Є він в наших зубах білосніжних,

           А тому він метал дивовижний.  (Кальцій)

   4. Що видно, коли нічого не видно? (Туман)

   5.У небі хмаринкою літала,

На землю пташиною сіла,

Перетворилась на льодинку

І постояла на сходинках.

А  покотилась, як із гірки,

То заспівала дуже дзвінко. 

(Три агрегатні стани речовини)

   6.Принцип дії як у сита,

А на вигляд зовсім ні.

На столі стоїть і плаче,

Тільки ти ж бо підійди. (Фільтр)

    7.На повітрі он яка,

Зразу погляд приверта.

А у воду як пірне –

Непобачиш ти ніде       

         (Розчинна речовина)

            8.Я найменший від усіх,

Ти без мене ані кроку.

А як з киснем я зійдусь –

То отримаєш вологу. (Водень)

 

 

Слово вчителя (підсумки):

Гра до кінця підходить.

І сумнівів не має,

Нам зараз переможців

Рахунок визначає.

Команді переможців

Від нас аплодисменти!

А ось і нагороди -

Щасливі гри моменти.

Команда друга також

Сьогодні добре грала.

Бажаю, щоб реваншу

Наступний раз дістала.

Приходьте ж на уроки,

Беріть підручник в руки.

Нехай завжди вам будуть

Цікавими науки!

Просимо наших суддів оголосити результати нашої гри! (журі оголошує результати проведеної гри).

 

Підсумок вчителя: Сьогодні ми з вами гарно попрацювали. Всі учасники команди-переможниці отримають по 10 балів (з біології – на вибір). Дякую за роботу! До побачення!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

Конкурс – вікторина «Чи знаєте ви хімію?»

Мета: поглибити знання учнів по хімії, сформувати уявлення про тісний зв'язок хімії з іншими навчальними предметами та про важливість знань з хімії для освіченої, ерудованої людини;   формувати пізнавальний інтерес, розвивати логічне мислення, розширити кругозір учнів; виховувати культуру спілкування і вміння співпрацювати у колективі; прищеплювати потяг до навчання та одержання сучасних наукових знань.

              Хід заходу:

І. Вступ (виступ вчителя)

Девіз:

«Хто цікавиться предметом, у того відкриті очі і розум»

Хімія — наука про речовини та їх перетворення. Вона вивчає склад і будову речовин, залежність їхніх властивостей від складу й будови, умови й способи перетворення одних речовин на інші.

Академік М. М. Семенов, лауреат Нобелівської премії, говорив: «Всі ми поєднуємо з хімічною наукою подальший прогрес у пізнанні світу, що нас оточує... І не може бути в наші дні спеціаліста, який міг би обійтися без знання хімії».

Отже, ким би ви не стали в майбутньому, вам будуть потрібні хімічні знання. Без них неможлива екологічно грамотна поведінка у побуті, у природі й на виробництві.

Хімія належить до природничих наук. Вона так само, як фізика, біологія, геологія, географія, вивчає природу, весь навколишній світ —різноманітні речовини і явища.

 Хімія — наука складна і багатогранна. Хімічні спостереження і знання про речовини та їхні перетворення людство накопичувало протягом тисячоліть. Ці знання поступово впорядковувались та перепліталися з іншими науками. Виникали різні розділи хімії: фізична хімія, біохімія, космохімія, агрохімія, геохімія, фармацевтична  хімія.

Величезні здобутки хімічної науки стали можливими тільки завдяки тісним зв’язкам хімії з іншими науками, які збагатили її.

Сьогодні, під час проведення хімічної вікторини   , ми дізнаємося з якими ж науками найбільше  товаришує хімія.

ІІ. Проведення вікторини

1. Хімія і загальна ерудиція

  1. Який метал є найпоширенішим на Землі? (Алюміній, становить 8% від її маси)
  1. Який метал пов'язаний із двадцятип’ятирічним ювілеєм одруження? (Срібло)
  1. Назвіть найтвердішу речовину. (Алмаз)
  1. Назвіть найдавніший сплав. (Бронза — сплав міді з оловом)
  1. Який російський хімік був відомим музикантом? (А. П. Бородін, 1833-1887)
  1. Назвіть речовину, яка може перебувати в трьох агрегатних станах. (вода)
  1. Чому вироби з алюмінію не піддаються атмосферній корозії? (Тому, що на повітрі алюміній покривається тоненькою плівкою оксиду, яка перешкоджає подальшому окисненню металу)
  1. Що показує проба, яку ставлять на ювелірних виробах у вигляді клейма? (Проба показує, скільки одиниць маси дорогоцінного металу міститься в 1000 одиниць маси сплаву)

2. Хімія і українська мова

  1. Від назви якого хімічного елемента, викинувши три останні літери, можна утворити крик пташки? (Карбон — Кар!)
  1. Яку воду старі люди називають непочатою? (Воду, набрану до сходу сонця. За легендою, вона дуже корисна для дітей, особливо якщо набрана з трьох криниць. Той, хто несе «непочату воду», не може ні з ким розмовляти, інакше вона втратить свою цілющу силу)
  1. Що ви знаєте про «Танталові муки»? (У грецькій міфології цар Тантал, син Зевса, приречений на тортури, крім іншого, потерпав від спраги. Під час кожної спроби напитися води, в якій він стояв по горло, вона відразу ж зникала. Оце і є «Танталові муки»)
  1. Яке ім’я в українській міфології мала богиня води, яку вважали матір’ю всього живого й богинею родючості? (Дана — вона залишила своє ім’я в назвах річок  Дніпро, Дунай,   Дон)

 

  1. Назвіть 5 приказок про воду.

    Пролиту воду назад не збереш.

         Прийшло з води, пішло з водою.

         Він, як вода, скрізь просочиться.

         Де вода, там і верба..

        Тиха вода найглибша.

        Вчорашньої води не доженеш.

        Не все переймай, що по воді пливе.

        Без води і не туди, і не сюди.

  1. Назвіть 5 приказок про золото.

         Через золото сльози ллються.

         Срібло-золото тягне людину в болото.

         Золотом зайця не здоженеш.

         Добре — срібло, а зо­лото — краще.

         Слово — срібло, мовчання — золото.

         Не все те зо­лото, що блищить.

         Час дорожчий за золото.

         З золотом, як з вогнем: і тепло з ним, і     небезпечно.

         Кинь ячмінь в болото – вбере тебе в золото.

         На вагу золота.

  1. Від назви якого хімічного елемента, викинувши три останні літери, відкинувши першу літеру, можна утворити назву спиртного напою? (Хром — ром)
  1. Від назви якого хімічного елемента, відкинувши останні три літери, можна утворити назву дерева? (Дубній –дуб)

3. Загадки про хімічні елементи

Я з металами стою,

Хоч м’який, мов масло.

Жовтим полум’ям горю

Й довго не погасну.

Я поширений доволі

В соді, склі, в кухонній солі. 

                                 (Натрій)

 

Срібно-білий активний метал,

І повітря боїться він дуже.

Є у ґрунті, у наших кістках

І у водах підземних потужних…

Є він в наших зубах білосніжних,

А тому він метал дивовижний.                                    (Кальцій)

                       4. Хімія і історія

  1. За що в давнину на людину чекала кара через повішання на позолоченій шибениці, в одязі, прикрашеному блискітками? (Так карали звинувачених у брехні алхіміків та фальшивомонетників)
  1. Прикрасу з якого металу прагнула мати кожна паризька модниця у 1860-ті роки? (В 1860-і роки кожна паризька модниця обов’язково повинна була мати в своєму арсеналі хоча б одну прикрасу з алюмінія — металу, що цінувався у ті часи вище за срібло та золото)

5. Хімія і фізика

  1. Чому дорівнює густина води? (густина води — 1 г/см3)
  1. Чому лід плаває на поверхні води? (Тому що густина льоду менша за густину води в рідкому стані)
  1. У дистильованій воді приготували настій лікарських плодів (шипшини, калини, чорниці) Настій почав проводити електичний струм. Чому? (У плодах містяться органічні кислоти і солі, які в процесі розчинення у воді дисоціюють і дають різноманітні йони, за рахунок яких настій проводить електричний струм)
  1. Чим відрізняється природа електричного струму в електролітах і в металах? (В електролітах передача заряду відбувається завдяки йонам, а в металах — завдяки електронам)

 

6. Хімія і кулінарія

  1. Який з цукрів найсолодший? (Фруктоза. Вона в 1,7 рази солодша за сахарозу, яку беруть за стандарт солодкості)
  1. Як називається «вінегрет» з металів? (Сплав)
  1. Як називається окрошка з точки зору складу? (Суміш)
  1. Який метал називають металом консервної банки? (Станум, олово)
  1. В яких харчових продуктах міститься багато Феруму? (Гречка, соя, какао)
  1. На який хімічний елемент багата ламінарія (морська капуста, бурі водорості)? (На йод. Ламінарія містить йод у органічній формі, що впливає на його  засвоєння організмом людини)

 

7. Хімія і медицина

  1. Розчином якого отруйного газу лікуються на курортах? (Н2S — сірководень, який міститься у водах мінеральних джерел Мацеста, Сочі на Чорноморському узбережжі Кавказу, в Україні — курорти Немирів і Любінь Великий у Львівській області, курорт Черче в Івано-Франківській області, курорт Синяк на Закарпатті )
  1. Як називається метал, що викликає лихоманку? (Золото)
  1. Назвіть метал, вимірювач температури. (Ртуть)
  1. Яка волога може обвуглити? (Кислота)
  1. Який метал використовують для захисту від рентгенівських променів? (Свинець)
  1. Який метал має бактерицидні властивості? (Срібло)
  1. Нестача якого хімічного елемента в організмі людини призводить до карієсу? (Флуору)
  1. У якій сукні можна загоряти? (В ацетатній, тому що ацетатний шовк пропускає ультрафіолетові промені)

 

8. Хімія і біологія

  1. Який метал входить до складу хлорофілу? (Магній)
  1. До назви якого хімічного елементів входять назви тварин? (Цирконій — коні)
  1. Яке дерево є найкращим для виготовлення сірників? (Осика)
  1. Назвіть хімічний «хамелеон». (Лакмус)
  1. Яка вода стає каламутною від дихання? (Вапняна)
  1. Який хімічний елемент називають «царем живої природи»? (Карбон)
  1. Як називається хімічна речовина жовтого кольору, що утворюється у слуховому каналі? (Сірка)
  1. Яка якісна реакція на крохмаль?

 

9. Хімія і географія

  1. Замініть першу букву в назві хімічного елемента і отримайте назву протоки між Європою і Азією. (Фосфор — Босфор)
  1. Замініть останню літеру в назві радіоактивного хімічного елемента і отримайте назву гірської системи, що є кордоном між Європою і Азією. (Уран — Урал)
  1. Який хімічний елемент був спочатку відкритий на Сонці, а потім — на Землі? (Гелій)
  1. Як називається унікальний водний басейн, у якому зосереджено 20% усієї прісної води нашої планети? (Озеро Байкал)
  1. До назв яких хімічних елементів входять назви річок? (Радон — Дон, Нільсборій — Ніл, Індій — Інд, Полоній — По)
  1. Назвіть три хімічні речовини, які завжди беруть з собою у дорогу туристи. (H2O, NaCl, C2H5OH)

ІІІ. Підведення підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Нагородження кращих знавців хімії .

                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Конкурсна  програма :  «Хімія в загадках»

Тема: Ознайомити учнів із цікавими загадками про хімічні речовини, розширити знання про значення цих речовин для людини ; формувати зацікавленість до предмету хімії, розвивати інтерес до навколишнього світу, проблем охорони навколишнього середовиша.

 

 

 

 

                                           Хід конкурсу.

 

                               Загадки.

1.На полі вродився, на заводі зварився —

Нам усім знадобився.   (Цукровий буряк)

 

2.Чорний Іван —дерев'яний кафтан.

Де носом поведе, там мітку прокладе. (Олівець)


    3.У воді росте, у воді кохається.

В воду попаде — враз води злякається.  (Сіль)

 

4.Що за чиж на темнім полі

Креслить носом білий слід? (Крейда)

 

5.Їх смак нам звичний і приємний.

В них білий колір, зрідка темний.

В природі завжди їх доволі.

Ну, як ви думаєте: що це? (Сіль)

 

6.Їх смак відразу ж розпізнаєш ти,

Коли лимон чи яблуко візьмеш до рота.

Від них всі речі треба берегти —

Така вже в речовин у цих робота.

Руйнують, роз'їдають, посуд рвуть...

Скажи: як речовини ці зовуть?   (Кислоти)

 

7.«Живим сріблом» мене називають,

Ще у пристрої медичні заливають,

Та брати в руки категорично забороняють. (Ртуть)

 

8.Не їдять мене й не п'ють,

«Синім каменем» зовуть.

Полікуєш мною виноград —

Врожаю гарному ти будеш рад.  (Мідний купорос)

 

9.Хоч не можу я горіти,

Мене треба погасити —

Буду вам добро робити,

Хату зможу побілити,

Змурувати диво-дім —

Буде добре вам у нім.  (Вапно)

 

10.Модель у нього, як у Всесвіту.

Він має масу, розміри, величину й орбіту.

Усе в нім в ритмі, в русі, впорядковано,

Від людського ока все приховано.

І здивував і вразив весь народ,

Модель його створивши, Резерфорд.

Багато можна ще сказати про того, чия назва... (Атом)

 

     11.В  соді склі кухонній солі

    Срібно-білий активний метал

    Я з металами стою  хоч м*який як масло

    Жовтим полум’ям горю

    Й довго не гасну

    Я поширений доволі

    В соді в склі в кухонній солі

 

 

 

 

     1 учень. Творить хімія нам речі,

Що і в снах не снилися.

Ось, приміром, як матраци

В нас колись робилися?

Технологія в цім ділі

Всім була відомою:

Набивали їх травою,

Стружками, соломою.

Весь цей мотлох пінопластом

Нині заміняється,

Що не треться і не мнеться

І не обминається.

2 учень

День за днем і рік за роком

Йде наука дужим кроком.

Незвичайні речовини

Підкорилися людині.

 

Вже мільйони їх сьогодні:

Синтетичні і природні.

Ті – вдягають і лікують,

Ці – будують і харчують.

 

Сплави різні чудодійні.

Навіть в космосі надійні.

Полімери і тканини –

Все для мудрої людини.

 

Щоб природи суть пізнати,

Треба довго працювати,

Шанувати кожну мить,

Що не вертається, біжить.

 

 

3 учень. Про хімію

Хімія - наука віку.

 Пам’ятайте кожну мить!

 Так вже травить чоловіка,

Що не знає, що робить.

 

Овочі беремо в руки –

Знаєм точно, там є яд.

То попробуй лише штуку,

А не їж усе підряд.

 

А як крани відкрутили,

Щоб водичка потекла,

Все там є, що тільки вчили.

Ось такі-то, брат, діла.

 

Протияддя винайдемо,

Поклянемось, братці тут.

Далі вчитеся підемо всі

В хімічний інститут.

 

 Екологію  спасати

Вже сьогодні треба – край!

Треба хімію вивчати,

Щоб спасти нам рідний край.

 

                              

 

docx
Додав(-ла)
Франчук Олена
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
14 березня
Переглядів
210
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку