Виразити свій емоційний стан оплесками. Починаємо плескати в долоні за командою по черзі «Почали!»
Здоров'я! Як часто ми чуємо це слово у повсякденному житті. Здоров'ям цікавимося лід час зустрічей, по телефону, у листах. Здоров'я бажаємо, коли розлучаємося. Але, на жаль, часто забуваємо істинне значення цього слова, використовуємо його як ознаку гарного ставлення, культури, вихованості. Здоров'я — обов'язкова умова життя кожної людини. Здоров'я — це не пігулка, яку можна проковтнути і більше ні про що не турбуватися.
Фільм
(На дошці наклеєні букви, що разом складають слова «ВІЛ», «СНІД» + червона стрічка
Учні по черзі розшифровують кожну букву абревіатури з коментарем
В - «Вірус» - збудник
І - «Імунодефіциту» - відсутність захисної реакції системи організму, яка забезпечує захист від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.
Л - «Людини».
С - «Синдром» - ряд симптомів, що вказують на наявність якоїсь хвороби чи стану.
Н - «Набутого» - такого, що набутий протягом життя, а не від народження.
І- імунної системи - яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричинюють хворобу.
Д - дефіцит - відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.
Червона стрічка - у 1991 році Франком Муром було створено символ Всесвітнього антиснідівського руху у вигляді червоної стрічки, щоб об’єднати, консолідувати зусилля борців з різних куточків землі в боротьбі з цим страшним захворюванням.
Мета: показати швидкість поширення ВІЛ - інфекції, а отже, і необхідність знання учнями шляхів зараження й методів захисту від ВІЛ.
Хід гри
Учасникам роздають аркуші. За 1 хв кожен повинен зібрати на них якнайбільше автографів.
Потім учасники шукають на своєму аркуші крапку ( він - інфікований), (той, хто взяв автограф носія інфекції), вони теж «інфіковані».
Висновок: так само швидко поширюються ВІЛ, якщо люди не захищаються від нього.
Тренер читає твердження, якщо твердження міф - учасники піднімають долоню, факт - кулак.
Висновок : Три шляхи зараження ВІЛ
Чи існують засоби захисту від ВІЛ інфекції ?
(Знання про хворобу, відповідальна безпечна поведінка, турбота про своє здоров ’я)
ВІЛ -інфекція не заважає дружити ! Дискримінація людей , які живуть з ВІЛ- це порушення прав людини.
6. Вправа « Серце друга» .
Мета : виробити практичні навички підтримки інфікованих.
Хід вправи
Учасники отримують аркуш паперу у вигляді частинки серця.
Завдання : написати листа ВІЛ- інфікованому.
Проаналізувати його перед групою та прикріпити до фліп - чарту.
Після виконання завдання -утворюють серце.
7. Гра «Стіна»
На дошці розміщені таблички «Ризик високий» , «Ризик низький» , «Ризик відсутній».
У ході гри учні обирають відповідь на стіні і підходять до таблички, обґрунтовуючи свій вибір.
Ситуації:
проколювати вуха однією голкою
вживати ін’єкційні наркотики
користуватись чужою бритвою
користуватись чужою зубною щіткою
плавати в одному басейні
їсти те ,що приготував ВІЛ-інфікований
дружити з ВІЛ-інфікованими
користуватися спільним посудом
обмінюватися одягом
бути покусаним комаром
жити в одній кімнаті з ВІЛ-інфікованим
сидіти за одною партою
користуватися спільним шкільним приладдям
їхати в одному транспортному засобі
робити уколи нестерильним інструментом
Дякую. Ви бачити, що не так багато ситуацій, коли можна інфікуватися, але їх потрібно уникати, щоб не захворіти.
Отже, хворі на СНІД – такі ж люди, як усі. І кожен може опинитися на їхньому місці. Наше завдання – застерегти людство від цієї страшної хвороби. І жити, щоб бути здоровими, кохати і бути коханими та просто щасливо жити на цій прекрасній Землі!
Вислови видатних людей про здоров’я та здоровий спосіб життя:
- Добути і зберегти своє здоров’я може тільки сама людина. (М. Амосов)
- Якби не було хвороб, хто б взагалі згадував про здоров'я. (М. Амосов)
- Існують тисячі хвороб, але здоров’я буває лише одне. (П. Брегг)
-За гроші можна купити ліжко, але не сон; їжу, але не апетит; ліки, але не здоров’я. (П. Брегг)
8. Завершення.
Прошу всіх встати і хором промовити:
« НАЙБІЛЬШИЙ СКАРБ - ЖИТТЯ ЛЮДИНИ. БЕРЕЖІМО ЙОГО!»
проколювати вуха однією голкою
вживати ін’єкційні наркотики
користуватись чужою бритвою
користуватись чужою зубною щіткою
плавати в одному басейні
їсти те, що приготував ВІЛ-інфікований
дружити з ВІЛ-інфікованими
користуватися спільним посудом
обмінюватися одягом
бути покусаним комаром
жити в одній кімнаті з ВІЛ-інфікованим
сидіти за одною партою
користуватися спільним шкільним приладдям
їхати в одному транспортному засобі
робити уколи нестерильним інструментом
торкатися кров’яних плям на предметах
дружній поцілунок
користуватися спільним туалетом
«Ризик високий»
«Ризик низький»
«Ризик відсутній»