Тип розробки: Виховний захід в групі подовженого дня 2 класу
Тема «Права дитини».
Мета: формування ключових компетентностей : громадянської компетентності – допомогти здобувачам освіти усвідомити поняття «дитина», «людина», «громадянин», виховувати бажання бути свідомим громадянином України, патріотом своєї держави; загальнокультурної компетентності – навчити орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури, дотримуватися норм моральної поведінки; соціальної компетентності – формувати уміння співпрацювати, викликати бажання проявляти ініціативу, розширювати знання другокласників про їхні права, розвивати уміння користуватися своїми правами.
Обладнання: таблиця з кросвордом; ілюстрації ображених героїв з казок; малюнки з будиночками; обруч; стрічки; фломастери.
Хід бесіди:
І. Організаційний момент.
Стаємо в коло.
Запитання вчителя:
(Діти шепочуть свою мрію у долоньки. Потім випускають її вгору говорячи :
« Моя мрія здійсниться і принесе усім людям, усій країні-щастя»).
ІІ. Повторення правил групи.
ІІІ. Знайомство.
Продовж фразу :
«Якби я був (-ла) Президентом, то….»
« Якби я був (-ла) депутатом, то доповнив би перелік прав дитини….»
(Діти стають в коло, кидаючи по черзі один одному м’ячик, висловлюють свою думку).
ІV. Актуалізація теми, мозковий штурм.
(Діти розглядають малюнки із зображеннями казкових героїв : троє поросят, Піноккіо, Дюймовочка, Гидке Каченя).
(Бо їх образили, порушили їхні права)
(Право на житло).
( Право на життя).
(Право на сім’ю).
(Право на ім’я, на сім’ю).
Ось ця фігурка – це кожний з вас, покладіть її на той поверх, на якому б ви хотіли жити.
(Вчитель аналізує з дітьми їхні відповіді).
V. Повідомлення завдань бесіди.
- Сьогодні ви зможете поповнити свої знання про те, які права є у сучасних дітей.
VІ. Пізнання нового матеріалу.
Вчитель читає «Казку про імена» І. Глинського.
Наймення, поширені в різних народів,
До нашого люду дійшли крізь віки,
І носимо ми їх тепер залюбки.
В них сила і віра, і щастя, і врода,
Хоробрість і мужність, життя нагорода.
Аглая – прекрасна, Валерія – сильна,
Віталій – життєвий, а Ганна – граційна,
Кирило – господар, а Клара – ясна,
Найбільший Максим і маленький Павло,
Красиве ім’я Маргарита – перлина.
Оксана й Варвара – чужі, а Ірина…
Ірина – це мир, благородний Євген,
А Костя – постійний, все чує Семен.
Олена – це світло, Лариса – це чайка,
Тамара – це пальма, а Марфа – хазяйка.
Питання для бесіди:
Гра «Знайди своє ім’я»
Вихователь роздає дітям картки, на яких написано декілька імен і пропонує знайти серед інших своє ім’я, обвести його олівцем. Після цього усно добрати пестливі варіанти до кожного імені дітей класу.
Гра «Розгадай кросворд»
Дітям пропонується відгадати загадки та словами – відгадками заповнити кросворд, щоб узнати ключове слово: хто в школі - найголовніший.
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
||||||
3 4 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||
Для дітей вони всі дуже корисні.
40 хвилин пролетять як завжди,
І на перерву сміливо іди. (Уроки)
2. Потрібна всім –
Незнайкам і Чомучкам,
Хоч не рука вона,
А лише….(ручка)
3. Дзвоник радісно луна.
Я для того і дана,
Щоб вам трохи відпочити,
Що я ? Здогадались, діти ? (Перерва)
4. Голос її ти не почуєш,
Хоч все зрозумієш і все відчуєш.
Тож роз мовляй із нею частіше,
Станеш учетверо розумнішим. (Книги)
5. Він навчить читати і писати.
Тільки вам бажання треба мати. (Учитель).
Гра «Так чи ні?» :
Психотренінг «Врятуй пташеня».
Дітям пропонують уявити, що в їхніх руках маленьке пташеня (витягнути руки долоньками вгору), зігріти пташеня, сховавши в долоньки (скласти долоньки по одному пальчику), подихати на нього, зігріваючи своїм диханням, віддати пташеняті доброту свого серця (прикласти долоньки до своїх грудей), пташеня зігрілося й полетіло (діти розкривають долоньки, посміхаються).
Бесіда:
Опрацювання пам’ятки «Живи без страху»:
- батьки є найкращими захисниками своїх дітей;
- учителі, вихователі, лікарі, поліцейські, рятувальники дбають про захист прав дітей;
- твій обов’язок – поважати права інших людей;
- в воєнних умовах-ЗБРОЙНІ СИЛИ УКРАЇНИ.
Руханка
Можна трішки пострибати.
Покрутитись, повертітись,
На сусіда подивитись.
Можна навіть походити,
Ще й руками покрутити.
Відпочили всі, малята?
Нумо дружно працювати!
VІІ. Зворотний зв’язок.
Діти читають вірші про свої права:
Знаю : любить як мене дорога матуся.
Гарне право є таке, і щодня вже зрання
Маю право на любов і ніжне піклування.
Часто диспути ведем, суперечки маєм.
Та вирішуємо чесно ми питання різні,
Знаємо, що у правах усі діти рівні.
3. В нас у школі випікають пиріжки смачненькі,
Які ж вони рум’яненькі, запашні, пухкенькі,
Бо ми знаємо, напевно не останнє:
На гаряче-повноцінне і смачне харчування.
4. Я навчаюся уже у 2 класі,
Дуже хочу виростати не у «сірій масі».
Вивчусь – стану інженером або адвокатом,
Бо я маю, про це знаю. На освіту право.
Дуже плакав, бо боліло – хто ж мене утішив?
Медсестра хороша наша. І сказав я нишком:
«Маю право я на поміч, на поміч медичну».
Скільки горя, сліз і кривди приносить вона!
Я не хочу, щоб ніколи більше ні жодна дитина
Стала жертвою війни, жертвою насилля.
Хто ми є? І що ми можем в країні зробити ?
Будем жити по совісті і чесно трудитись,
Щоб друзі, рідні та батьки - всі нами гордились!
Слава нашій Україні! Нехай кожна дитина має свої права саме в цій прекрасній державі!
VIII. Підсумок заходу.
Діти прив’язують до обруча стрічку і говорять побажання:
«Нехай проблеми і незгоди не роблять більше нам погоди. Хай ПЕРЕМОЖЕ Україна й настане право людства на мирне життя!»