Виховний захід в групі подовженого дня 2 класу "Мої права"

Про матеріал
Даний матеріал покликаний забезпечити захист прав здобувачів освіти. Для використання в роботі вихователів груп подовженого дня, класоводів, соціальних педагогів.
Перегляд файлу

 

Тип розробки: Виховний захід в  групі подовженого дня 2 класу

Тема «Права дитини».

Мета:  формування ключових компетентностей : громадянської компетентності – допомогти здобувачам освіти усвідомити поняття «дитина», «людина», «громадянин»,  виховувати бажання бути свідомим громадянином України, патріотом своєї держави; загальнокультурної компетентності – навчити орієнтуватися в особливостях національної і загальнолюдської культури, дотримуватися норм моральної поведінки; соціальної компетентності – формувати уміння співпрацювати, викликати бажання проявляти ініціативу, розширювати знання другокласників про їхні права, розвивати уміння користуватися своїми правами.

Обладнання: таблиця з кросвордом; ілюстрації ображених героїв з казок; малюнки з будиночками; обруч; стрічки; фломастери.

             

                                   Хід бесіди:

І. Організаційний момент.

  Стаємо в коло.

  Запитання вчителя:

  • Про що ти мрієш?

(Діти шепочуть свою мрію у долоньки. Потім випускають її вгору говорячи :

« Моя мрія здійсниться і принесе усім людям, усій країні-щастя»).

 

ІІ. Повторення правил групи.

  1. Бути позитивним – посміхатися однокласникам.
  2. Говорити коротко – висловлюватись лаконічно.
  3. Говорити по черзі – не перебивати, уважно слухати інших.
  4. Бути доброзичливим – ставитись доброзичливо до всіх.
  5. Бути толерантним – не критикувати, поважати право кожного, мати свою думку, свій погляд.

 

ІІІ. Знайомство.

Продовж фразу :

«Якби я був (-ла) Президентом, то….»

« Якби я був (-ла) депутатом, то доповнив би перелік прав дитини….»

(Діти стають в коло, кидаючи по черзі один одному м’ячик, висловлюють свою думку).

 

ІV. Актуалізація теми, мозковий штурм.

  1. Вправа «Ображені герої казок».

(Діти розглядають малюнки із зображеннями казкових героїв : троє поросят, Піноккіо, Дюймовочка, Гидке Каченя).

  • Діти, а хто ці казкові герої?
  • Чому саме вони з’явилися у нас на заході?

(Бо їх образили, порушили їхні права)

  • Яке право було порушене у трьох поросят?

(Право на житло).

  • Яке право було порушене у Піноккіо?

( Право на життя).

  • Яке право було порушене у Дюймовочки?

(Право на сім’ю).

  • Яке право було порушене у Гидкого Каченяти?

(Право на ім’я, на сім’ю).

 

  1. Вправа « Де б я хотів жити».
  • Перед  кожним з вас – намальований будинок. В ньому три поверхи. На першому поверсі живуть нечемні дівчатка й хлопчики. Вони люблять сваритися, ображають друзів, не слухають дорослих. На третьому поверсі живуть гарні дівчатка й хлопчики. Вони добрі, розумні, слухняні, поважають дорослих. А на другому поверсі живуть такі дівчатка й хлопчики, які можуть бути слухняними, але не хочуть; можуть не сваритися з іншими, але їм більше подобається бути забіяками.

Ось ця фігурка – це кожний з вас, покладіть її на той поверх, на якому б ви хотіли жити.

(Вчитель аналізує з дітьми їхні відповіді).

 

V. Повідомлення завдань бесіди.

- Сьогодні ви зможете поповнити свої знання про те, які права є у сучасних дітей.

 

. Пізнання нового матеріалу.

  1. Право на ім’я, громадянство.

Вчитель читає «Казку  про імена» І. Глинського.

 

Наймення, поширені в різних народів,

До нашого люду дійшли крізь віки,

І носимо ми їх тепер залюбки.

В них сила і віра, і щастя, і врода,

Хоробрість і мужність, життя нагорода.

Аглая – прекрасна, Валерія – сильна,

Віталій – життєвий, а Ганна – граційна,

Кирило – господар, а Клара – ясна,

Найбільший Максим і маленький Павло,

Красиве ім’я Маргарита – перлина.

Оксана й Варвара – чужі, а Ірина…

Ірина – це мир, благородний Євген,

А Костя – постійний, все чує Семен.

Олена – це світло, Лариса – це чайка,

Тамара – це пальма, а Марфа – хазяйка.

 

Питання для бесіди:

  • Для чого людині ім’я та прізвище?
  • Як тебе називають пестливо?
  • Проспівай своє пестливе ім’я.

 

Гра «Знайди своє ім’я»

Вихователь роздає  дітям картки, на яких написано декілька імен і пропонує знайти серед інших своє ім’я, обвести його олівцем. Після цього усно добрати пестливі варіанти до кожного імені дітей класу.

 

  1. Право на навчання і повноцінний розвиток.

Гра «Розгадай кросворд»

Дітям пропонується відгадати загадки та словами – відгадками заповнити кросворд, щоб узнати ключове слово: хто в школі - найголовніший.

 

 

                                      1

 

 

 

 

 

 

                         2

 

 

 

 

 

 

                               3

                               4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.         У школі вони цікаві та різні,

  Для дітей вони всі дуже корисні.

  40 хвилин пролетять як завжди,

   І на перерву сміливо іди.  (Уроки)

 

     2.    Потрібна всім –

  Незнайкам і Чомучкам,

  Хоч не рука вона,

  А лише….(ручка)

 

      3.   Дзвоник радісно луна.

  Я для того і дана,

  Щоб вам трохи відпочити,

  Що я ? Здогадались, діти ? (Перерва)

 

      4.    Голос її ти не почуєш,

   Хоч все зрозумієш і все відчуєш.

   Тож роз мовляй із нею частіше,

   Станеш учетверо розумнішим.  (Книги)

 

      5.    Він навчить читати і писати.

   Тільки вам бажання треба мати. (Учитель).

 

Гра «Так чи ні?» :

  1. Щоб бути  найкращим учнем;
  2. Бо так сказали батьки;
  3. Щоб здобувати знання;
  4. Щоб пізнавати нове;
  5. Щоб раділи батьки;
  6. Щоб одержувати гарні оцінки;
  7. Щоб мати друзів;
  8. Щоб хвалили батьки.

 

  1. Право на любов і турботу.

Психотренінг «Врятуй пташеня».

 

Дітям пропонують уявити, що в їхніх руках маленьке пташеня                  (витягнути руки долоньками вгору), зігріти пташеня, сховавши в долоньки (скласти долоньки по одному пальчику),  подихати на нього, зігріваючи своїм диханням, віддати пташеняті доброту свого серця           (прикласти долоньки до своїх грудей), пташеня зігрілося й полетіло         (діти розкривають долоньки, посміхаються).

 

Бесіда:

  • Чи кожен із вас зміг уявити пташеня?
  • Чи насправді пташенята потребують допомоги?
  • А хто ще потребує нашої допомоги?

 

  1. Право на захист і медичну допомогу.

Опрацювання пам’ятки «Живи без страху»:

- батьки є найкращими захисниками своїх дітей;

- учителі, вихователі, лікарі, поліцейські, рятувальники дбають про захист прав дітей;

- твій обов’язок – поважати права інших людей;

- в воєнних умовах-ЗБРОЙНІ СИЛИ УКРАЇНИ.

         Руханка

  • Досить, діти, працювати,

Можна трішки пострибати.

Покрутитись, повертітись,

На сусіда подивитись.

Можна навіть походити,

Ще й руками покрутити.

Відпочили всі, малята?

Нумо дружно працювати!

 

VІІ. Зворотний зв’язок.

 

        Діти читають вірші про свої права:

 

  1. Я матусю обніму, ніжно притулюся.

Знаю : любить як мене дорога матуся.

                  Гарне право є таке, і щодня вже зрання

                  Маю право на любов і ніжне піклування.

 

  1.               Ми з сестричкою в сім’ї удвох підростаєм,

                  Часто диспути ведем, суперечки маєм.

Та вирішуємо чесно ми питання різні,

   Знаємо, що у правах усі діти рівні.

 

          3.   В нас у школі випікають пиріжки смачненькі,

                Які ж вони рум’яненькі, запашні, пухкенькі,

                Бо ми знаємо, напевно не останнє:

                На гаряче-повноцінне і смачне харчування.

 

          4.  Я навчаюся уже у 2 класі,

               Дуже хочу виростати не у «сірій масі».

               Вивчусь – стану інженером або адвокатом,

               Бо я маю, про це знаю. На освіту право.

 

  1. Нещодавно необачно я пальчик порізав,

Дуже плакав, бо боліло – хто ж мене утішив?

Медсестра хороша наша. І сказав я нишком:

«Маю право я на поміч, на поміч медичну».

 

  1. А ще дуже я не хочу, щоб була війна!

Скільки горя, сліз і кривди приносить вона!

Я не хочу, щоб ніколи більше ні жодна дитина 

Стала жертвою війни, жертвою насилля.

 

  1. Всі права свої ми знаєм і хочем збагнути,

Хто ми є? І що ми можем в країні зробити ?

Будем жити по совісті і чесно трудитись,

Щоб друзі, рідні та батьки  - всі нами гордились!

 

Слава нашій Україні! Нехай кожна дитина має свої права саме в цій прекрасній державі!

 

VIII. Підсумок заходу.

      Діти прив’язують до обруча стрічку і говорять побажання:

«Нехай проблеми і незгоди не роблять більше нам погоди. Хай ПЕРЕМОЖЕ Україна й настане право людства на мирне життя!»

     

 

 

doc
Додано
16 лютого 2023
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку