ДНЗ « Борщівський професійний ліцей»
Виховний захід: « Вчися володіти собою. Образа і доброта»
Підготував: Вихователь Вахула С.С.
…треба жити й Бога не гнівити
Любов’ю вмитись і простити зло,
А ворогів своїх – благословити,
Й провітрити душі святе житло.
ТЕМА: « Вчися володіти. собою. Образа і доброта»
МЕТА:
1.Розвиток здатності розуміти свій емоційний стан та емоційний стан оточення, можливості до самовираження, допомогти дітям краще пізнати себе та один одного, знаходити вихід з конфліктних ситуацій.
2.Ознайомити учнiв iз поняттям «образа» як реальна дiя;
3.Вчити аналiзувати запропонованi ситуацiї, характеризувати достойні i недостойнi вчинки, передбачати їх наслiдки ;
4.Дати поняття «можна» та «не можна»;
5.Розвивати вмiння контролювати i аналiзувати свої та чужi вчинки, зробити їх усвiдомленими;
5.Виховувати бажання здiйснювати достойну поведінку, повагу до людей.
Хід заходу.
Слухання вірша про образу.
Відпусти образу , не тримай її ...
не носи під серцем , ніби – то дитя ...
Навчитися треба все розуміти ,
щоб образи , тягарем важким не носити ...
Світ душі зруйнує ,
Витіснить надію і уб’є добро.
Не піде образа , якщо не пробачиш
Черствим стане серце і сумним життя,
НЕ тримай образу – щастя в цьому нема ...
Отже, що ж таке емоції?
Емоції — це миттєва реакція на якусь подію, вони не завжди збігаються з нашими почуттями. В емоціях виявляється ставлення людей до навколишнього світу, до усього, що відбувається в житті. Позитивні емоції (радість, захоплення, задоволення) — покращують настрій, негативні (страх, горе, відчай, гнів) — псують його.
Перебування людини під впливом якоїсь емоції називають емоційним станом. Самопочуття людини залежить від благополуччя. Емоційне благополуччя — це стан людини або об’єктивна ситуація, коли в людини є все те, що сприятливо характеризує її життя в очах оточуючих, її близьких та її саму.
ушевне благополуччя пов’язано з такими особистими особливостями, як впевненість в собі, адекватна самооцінка, позитивний погляд на життя, доброзичливість, товариськість, емоційна стабільність. Соціальне благополуччя характеризується тим, що у вас є друзі, здоров’я, освіта, хобі.
Цікавий факт.
Чи знали ви, що емоції впливають на стан нашого здоров’я?
Наші думки та емоції здатні впливати на наш організм. Люди, які позитивно сприймають світ, менше схильні до розвитку серцевих захворювань, у них здоровіший рівень цукру в крові, вони краще контролюють власну вагу. Якщо людина з серйозним захворюванням концентруватиме увагу на позитивних емоціях, це може підвищити її імунітет і не дати розвинутися депресії.
1. Установчо-мотиваційний блок
– Я бачу, що сьогодні у вас добрий настрій. Але так буває не завжди. Іноді нам буває сумно,печально, образливо аж до сліз. А коли так псується настрій? Отож тема нашого заняття ” Образа і доброта”
Бесіда
Психотехніка
Я ображаюсь, коли …( ланцюжок по колу)
2. Змістовно-пошуковий блок
– А якщо раптом сталося так, що вас образили у кого будете шукати підтримки? Вправа ” Візьми себе в руки».
– Учні, образу не можна побачити,понюхати, доторкнутися до неї.
Але від образ все навколо стає сумним, невеселим, стає боляче і самотньо, ніби нас ніхто не любить. Але це не так.
Можна відразу образу забути,
Можна просто посміхнутись,
Можна навіть відвернутись,
Можна трішки пошутить,
Посидіть, поговорить,
Всі проблеми обсудить
І образи всі простить.
Етюд в парах “Посварилися, помирилися”
– Образи треба уміти прощати, дружити з усіма і дарувати один одному лише доброту.
– А що таке доброта?
( приємне,добре,ввічливе слово; допомога чи порада другові; лагідна, тепла посмішка тому, кому сумно.)
– Пригадайте, яке добро робили вам однокласники.
– А скільки добрих справ можна зробити за 5 хвилин?
Хвилинка відпочинку
– Закрийте очі і уявіть доброту( реальну чи фантастичну істоту)
3. Оцінно-смисловий блок
Ситуації із ліцейного життя.
1. Установка
2. Виконання вправи.
Малювання образи
1. Установка
2. Виконання вправи.
3. Обговорення.
– Що можна зробити, щоб образа зникла? ( порвати папірець, викинути…)
4. Системно-узагальнюючий блок
5. Духовно-естетичний блок
Етюд “Іскорки доброти”
1. Установка
– Давайте подаруємо один одному свою доброту, адже нам це нічого не коштуватиме, а всім стане приємно.
– Станемо в коло, а свій теплий подих пошлемо в середину кола.
Вихователь. А зараз послухайте вірша Анатолія Костецького «Збори» .
Ідуть у класі збори.
На тему, дуже звичну нам,
Вікторія говорить:
- Почну з Вітька,
бо він себе поводить некультурно.
Він хоч і виріс до небес,
а розум - наче в курки!
- Сама ти курка ,- звивсь Вітько. -
Ще побазікай трохи,
Так я тебе
Через вікно геть викину за ноги!
- Диви який!
- Лінтюх!
- Тюхтій! - наскочили дівчата. -
Женіть його під три чорти!
Він може все зірвати.
А хлопці що?
Та хлопці - враз:
- Гей ви, сороки, цитьте!..
І от уже вирує клас:
не збори -
справжній диспут.
- Ти бевзь!
- Не лізь,
бо в лоба дам!
- Мовчи, дурний гіпопотам!
- А ти - зелений крокодил!
- А ти - старий пузатий віл!
- А ти - жираф!
- А ти!.. А ти!..
Отак з усіх кутків
Летить, аж чути в коридорі!..
ідуть у класі збори.
Вихователь. Учні чи сподобався вам цей вірш? У нас не так?
Висновок:
Сьогоднішню виховний захід я хочу закінчити словами Сухомлинського: «Умій відчувати поряд з собою людину, умій розуміти її душу, біду, радість. Думай і відчувай, як твої вчинки можуть відбитися на душевному стані іншої людини не причиняй своїми вчинками своєю поведінкою болю іншим людям. Умій підтримати того, у кого горе. Пам’ятай, що воно може бути і у тебе. Умій виховати себе так, щоб ти ненавидів хамство, некультурність, неввічливість.»