Виховний захід "Вітамінна вітальня" із використанням різних варіацій методу брейнстромінг.

Про матеріал

Вітамінна вітальня - виховний захід спланований з метою формування здоров'язберігаючої компетентності учнів та інтеграції наскрізної змістової лінії "Підприємство та фінансова грамотність"

Перегляд файлу

«ВІТАМІННА ВІТАЛЬНЯ»

Розробка виховного заходу з дисципліни «Валеологія» із  використанням різних варіацій методу брейнстромінг.

E:\мои фото\мои любимые\Портрет-Лиана_Александровна.jpg Корнієнко Л.О., викладач природничих дисциплін, вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист.

Місце проведення: актова зала чи  фойє закладу.

Активні учасники заходу: здобувачі вищої освіти 2 курсу.

Охоплена аудиторія: викладачі і здобувачі освіти закладу.

Обладнання: саморобні моделі вітамінів, візитівки кожного вітаміну, набір продуктів,  в яких зустрічається певний вітамін, столи для демонстрації вітамінів, фартухи та      рукавички, монетки «Здоровунчики».

Мета заходу: закріпити знання про здорове харчування, сприяти формуванню компетентностей: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Спілкування державною мовою»,  «Уміння навчатися впродовж життя», реалізація наскрізної змістової лінії  «Здоров’я та безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»,  розкриття творчого потенціалу кожного здобувача вищої освіти, виховання культури поведінки.

Похожее изображениеВажлива рекомендація! Викладач виступає в якості фасилітатора, він створює умови для активної роботи та пошуку знань здобувачами вищої освіти, підтримує їх творчу діяльність.

І. Підготовчий етап:

  1. Викладач заздалегідь об’єднує  здобувачів вищої освіти для презентації певного вітаміну (2-3 особи) за допомогою фішок з написом вітаміну.
  2.  Обговорює ідею і мету проведення «Вітамінної вітальні». Повідомляє, що задача кожної команди якомога краще презентувати свій вітамін, щоб учасники заходу купили саме його і віддали за нього монетки «Здоровунчики».
  3.  Фасилітатор пропонує  учасникам скласти єдиний план  ефективної презентації вітаміну.

Похожее изображениеВажлива рекомендація!  Для виконання цього завдання результативним буде  метод « Гуляти так гуляти».

Етап 1. Зберіть команду та обговоріть ідею. Складіть конспект, розповсюдьте серед усіх учасників.

Тривалість: 30 хвилин

Етап 2. Відправляйтеся на прогулянку протягом 30-40 хвилин. В процесі прогулянки учасники фіксують ідеї в блокнотах чи гаджетах.

Етап 3. Знову зберіть команду. Обговоріть нову інформацію та ідеї, до яких прийшли учасники.

Прогулянка - це потужний  творчий  важіль. Саме тоді відбувається насичення мозку киснем, а м'язи ще не вимагають його додаткової кількості. Тому зайву енергію використовує мозок.

  1.  Викладач складає разом із здобувачами освіти єдиний план презентації вітаміну.

Орієнтований план презентації вітаміну:

  1. Демонстрація моделі вітаміну.
  2. Розповідь про вплив певного вітаміну на здоров’я людини, якість життя та навчання.
  3. Ознайомлення із продуктами, які мають в своєму складі цей вітамін.
  4. Дегустація вітамінних блюд.
  5. Видача «Вітамінних візитівок».
  1. Викладач проводить мозковий штурм щодо вимог до створення моделі вітаміну.

  Орієнтовані вимоги до створення моделі вітаміну: естетичність, інформативність і креативність.

  1. За допомогою методу  «Note and Vote» ( укр. пиши й голосуй) разом із здобувачами створюються  вимоги щодо роботи команд.

Похожее изображениеВажлива рекомендація!  Цей метод заснований на індивідуальній генерації ідей. У кожного учасника є десять хвилин, щоб мовчки записати якомога більше ідей. Потім за дві хвилини необхідно обрати пару тих, які сподобалися учаснику найбільше. Саме ці ідеї записуються на дошці, а наприкінці учасники голосують за кращі.

Орієнтовані вимоги щодо роботи команд:  Доброзичливість, гарний настрій, співпраця та    взаємоповага.

  1. Викладач ознайомлює присутніх  із особами, які будуть відкривати «Вітамінну вітальню» - лікар Комаровський, Луїза Василівна його асистентка та лікар-дієтолог.
  2.  Здобувачі освіти обирають собі ролі та повідомляють викладача.
  3. Викладач пропонує учасникам подивитися будь-яку програму «Школа лікаря Комаровського» та скласти свій сценарій виступу.

Мета виступу: формування розуміння у учасників заходу важливості здорового й збалансованого харчування та формування пізнавального інтересу до цієї проблеми.

Час виступу: 5 хвилин.

Важлива рекомендація!  Для виконання цього завдання доречно використовувати метод «Сплю і бачу».

Метод розрахований на два дні, але при цьому не займає багато робочого часу.

Етап 1. Запитайте, хто готовий зараз брати участь в мозковому штурмі. Сформуйте з бажаючих команду і проведіть традиційний брейнсторминг.

Обов'язкова умова цього етапу - підготовка конспекту з отриманими ідеями.

Тривалість: 20-30 хвилин.

Етап 2. Розповсюдьте копії конспекту серед усіх учасників. Важливо, щоб кожен перечитав конспект ввечері, вдома, після роботи.

Етап 3. Зберіть усіх на 15 хвилин зранку і попросіть поділитися своїми ідеями щодо розв'язування  задачі. Після - обговоріть отримані варіанти.

Цей метод враховує природні здібності людини, адже, навіть, коли людина спить її мозок працює і генерує нові ідеї.

        Орієнтований текс виступу лікаря Комаровського:

Доброго дня! Вас школа лікаря Комаровського. Сьогодні наша розмова буде про здорове харчування. А саме, які вітаміни корисні для нашого здоров’я  і які продукти нам треба вживати обовязково. Луїзо Василівно, а які продукти ви щодня даєте своєму онукові? Чи вважаєте їх найкориснішими.

       Орієнтований текст виступу Луїзи Василівни:

Доброго дня Євгеній Олегович! Доброго дня гості! Кожного ранку ми з онуком їмо вівсяну кашу із сезонними фруктами та медом. Вдень суп чи борщ, а ввечері якусь молочну страву із солодощами.

      Орієнтований текс виступу лікаря Комаровського:

Дякую, Луїзо Василівно. А чи вітамінне таке меню ми дізнаємося у лікаря – дієтолога Литвиненко Олени Степанівни.

      Орієнтований текст виступу лікаря-дієтолога:

Дякую за запрошення. Вітаміни необхідні для нормальної життєдіяльності організму. Вони сприяють зміцненню здоров’я, збільшують опірність організму хвороботворним мікробам, підвищують працездатність. 

Здоровій людині на добу потрібно близько ста міліграмів різних вітамінів, причому ця кількість коливається в залежності від стану організму. Наприклад, при великому фізичному навантаженні, під час вагітності або годування груддю, при різних захворюваннях потреба у вітамінах збільшується.

Основним джерелом надходження вітамінів в організм є їжа. Вітаміни надходять з їжею в шлунково-кишковий тракт, всмоктуються в кишечнику, а потім розносяться струмом крові до тканинам і органам. Харчові продукти містять різну кількість вітамінів. При цьому деякі продукти багаті лише якимось одним вітаміном, інші, навпаки, містять багато різних вітамінів. Отже, для надходження в організм необхідної кількості різних вітамінів в харчовий раціон слід включати найрізноманітніші продукти. У разі необхідності дотримуватися дієти (при виразці шлунка і інших захворюваннях) можливий недолік вітамінів в продуктах, які вживаються слід компенсувати шляхом прийому відповідних штучних вітамінних препаратів.

         Орієнтований текс виступу лікаря Комаровського:

Дякую, Олено Степанівно! Давайте дізнаємось яку користь має певний вітамін та де він знаходиться, а також отримаємо певну кількість кожного вітаміну в нашій «Вітамінній вітальні». Запрошую гостей послухати, скуштувати й віддати свою монетку «Здоровунчик» за найкращу презентацію вітаміну.

 Наприкінці заходу ми визначимо  найуспішнішу  команду, яка отримає приз.

                 ІІ.  Етап реалізації заходу:

  1. Заздалегідь 8 столі в фойє розставляються в ряд. На кожному із столів свої моделі та блюда розміщують по 2 команди.

E:\Фото Тижд Коледж\DSC_0274.JPG

  1.  Обов’язковим атрибутом кожного учасника презентації повинен бути фартух та рукавички для дотримання санітарно-гігієнічних норм.
  2. Всі продукти повинні бути чистими та свіжими.
  3. Всі гості отримують по 1 монетці «Здоровунчику», який вони повинні віддати команді, презентація якої найбільше сподобалася.
  4. Захід починається виступом лікаря Комаровського, Луїзи Василівни та лікаря –дієтолога.

E:\Фото Тижд Коледж\DSC_0271.JPG

  1. Кожна команда по черзі презентує свій вітамін за обраним планом.

E:\Фото Тижд Коледж\DSC_0307.JPG

  1. Всіх гостей запрошують скуштувати вітамінні продукти, отримати корисні візитівки та проголосувати.

E:\Фото Тижд Коледж\DSC_0362.JPG

  1. Наприкінці заходу Лікар Комаровський визначає переможця.

E:\Фото Тижд Коледж\DSC_0313.JPG

 

ТВОРІТЬ КОРИСНО Й ЦІКАВО!!!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку