Вітамінна вітальня - виховний захід спланований з метою формування здоров'язберігаючої компетентності учнів та інтеграції наскрізної змістової лінії "Підприємство та фінансова грамотність"
«ВІТАМІННА ВІТАЛЬНЯ»
Розробка виховного заходу з дисципліни «Валеологія» із використанням різних варіацій методу брейнстромінг.
Корнієнко Л.О., викладач природничих дисциплін, вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист.
Місце проведення: актова зала чи фойє закладу.
Активні учасники заходу: здобувачі вищої освіти 2 курсу.
Охоплена аудиторія: викладачі і здобувачі освіти закладу.
Обладнання: саморобні моделі вітамінів, візитівки кожного вітаміну, набір продуктів, в яких зустрічається певний вітамін, столи для демонстрації вітамінів, фартухи та рукавички, монетки «Здоровунчики».
Мета заходу: закріпити знання про здорове харчування, сприяти формуванню компетентностей: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Спілкування державною мовою», «Уміння навчатися впродовж життя», реалізація наскрізної змістової лінії «Здоров’я та безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність», розкриття творчого потенціалу кожного здобувача вищої освіти, виховання культури поведінки.
Важлива рекомендація! Викладач виступає в якості фасилітатора, він створює умови для активної роботи та пошуку знань здобувачами вищої освіти, підтримує їх творчу діяльність.
І. Підготовчий етап:
Важлива рекомендація! Для виконання цього завдання результативним буде метод « Гуляти так гуляти».
Етап 1. Зберіть команду та обговоріть ідею. Складіть конспект, розповсюдьте серед усіх учасників.
Тривалість: 30 хвилин
Етап 2. Відправляйтеся на прогулянку протягом 30-40 хвилин. В процесі прогулянки учасники фіксують ідеї в блокнотах чи гаджетах.
Етап 3. Знову зберіть команду. Обговоріть нову інформацію та ідеї, до яких прийшли учасники.
Прогулянка - це потужний творчий важіль. Саме тоді відбувається насичення мозку киснем, а м'язи ще не вимагають його додаткової кількості. Тому зайву енергію використовує мозок.
Орієнтований план презентації вітаміну:
Орієнтовані вимоги до створення моделі вітаміну: естетичність, інформативність і креативність.
Важлива рекомендація! Цей метод заснований на індивідуальній генерації ідей. У кожного учасника є десять хвилин, щоб мовчки записати якомога більше ідей. Потім за дві хвилини необхідно обрати пару тих, які сподобалися учаснику найбільше. Саме ці ідеї записуються на дошці, а наприкінці учасники голосують за кращі.
Орієнтовані вимоги щодо роботи команд: Доброзичливість, гарний настрій, співпраця та взаємоповага.
Мета виступу: формування розуміння у учасників заходу важливості здорового й збалансованого харчування та формування пізнавального інтересу до цієї проблеми.
Час виступу: 5 хвилин.
Важлива рекомендація! Для виконання цього завдання доречно використовувати метод «Сплю і бачу».
Метод розрахований на два дні, але при цьому не займає багато робочого часу.
Етап 1. Запитайте, хто готовий зараз брати участь в мозковому штурмі. Сформуйте з бажаючих команду і проведіть традиційний брейнсторминг.
Обов'язкова умова цього етапу - підготовка конспекту з отриманими ідеями.
Тривалість: 20-30 хвилин.
Етап 2. Розповсюдьте копії конспекту серед усіх учасників. Важливо, щоб кожен перечитав конспект ввечері, вдома, після роботи.
Етап 3. Зберіть усіх на 15 хвилин зранку і попросіть поділитися своїми ідеями щодо розв'язування задачі. Після - обговоріть отримані варіанти.
Цей метод враховує природні здібності людини, адже, навіть, коли людина спить її мозок працює і генерує нові ідеї.
Орієнтований текс виступу лікаря Комаровського:
Доброго дня! Вас школа лікаря Комаровського. Сьогодні наша розмова буде про здорове харчування. А саме, які вітаміни корисні для нашого здоров’я і які продукти нам треба вживати обов’язково. Луїзо Василівно, а які продукти ви щодня даєте своєму онукові? Чи вважаєте їх найкориснішими.
Орієнтований текст виступу Луїзи Василівни:
Доброго дня Євгеній Олегович! Доброго дня гості! Кожного ранку ми з онуком їмо вівсяну кашу із сезонними фруктами та медом. Вдень суп чи борщ, а ввечері якусь молочну страву із солодощами.
Орієнтований текс виступу лікаря Комаровського:
Дякую, Луїзо Василівно. А чи вітамінне таке меню ми дізнаємося у лікаря – дієтолога Литвиненко Олени Степанівни.
Орієнтований текст виступу лікаря-дієтолога:
Дякую за запрошення. Вітаміни необхідні для нормальної життєдіяльності організму. Вони сприяють зміцненню здоров’я, збільшують опірність організму хвороботворним мікробам, підвищують працездатність.
Здоровій людині на добу потрібно близько ста міліграмів різних вітамінів, причому ця кількість коливається в залежності від стану організму. Наприклад, при великому фізичному навантаженні, під час вагітності або годування груддю, при різних захворюваннях потреба у вітамінах збільшується.
Основним джерелом надходження вітамінів в організм є їжа. Вітаміни надходять з їжею в шлунково-кишковий тракт, всмоктуються в кишечнику, а потім розносяться струмом крові до тканинам і органам. Харчові продукти містять різну кількість вітамінів. При цьому деякі продукти багаті лише якимось одним вітаміном, інші, навпаки, містять багато різних вітамінів. Отже, для надходження в організм необхідної кількості різних вітамінів в харчовий раціон слід включати найрізноманітніші продукти. У разі необхідності дотримуватися дієти (при виразці шлунка і інших захворюваннях) можливий недолік вітамінів в продуктах, які вживаються слід компенсувати шляхом прийому відповідних штучних вітамінних препаратів.
Орієнтований текс виступу лікаря Комаровського:
Дякую, Олено Степанівно! Давайте дізнаємось яку користь має певний вітамін та де він знаходиться, а також отримаємо певну кількість кожного вітаміну в нашій «Вітамінній вітальні». Запрошую гостей послухати, скуштувати й віддати свою монетку «Здоровунчик» за найкращу презентацію вітаміну.
Наприкінці заходу ми визначимо найуспішнішу команду, яка отримає приз.
ІІ. Етап реалізації заходу:
ТВОРІТЬ КОРИСНО Й ЦІКАВО!!!