Виховний захід. We love English 2 and 4 forms

Про матеріал
: формувати мовну й мовленнєву компетенції в рамках вивчених тем; практикувати мовну діяльність; активізувати лексичний матеріал із тем “Тварини”, “ Допомога по будинку”; розширювати словниковий запас; розвивати вміння чітко читати слова; мислити. виховні: розвивати інтерес до вивчення іноземної мови; формувати навички роботи в колективі; розвивальні: розвивати фонетичний слух учнів, увагу, мовну реакцію, та вміння розуміти й передавати інформацію.
Перегляд файлу

                             We love English 2 and 4 forms

Цілі:

навчальні: формувати мовну й мовленнєву компетенції в рамках вивчених тем; практикувати мовну діяльність; активізувати лексичний матеріал із тем “Тварини”, “ Допомога по будинку”; розширювати словниковий запас; розвивати вміння чітко читати слова; мислити.

виховні: розвивати інтерес до вивчення іноземної мови; формувати навички роботи в колективі;

розвивальні: розвивати фонетичний слух учнів, увагу, мовну реакцію, та вміння розуміти й передавати інформацію.

 

                                           Хід проведення

Ведучий 1. Dear friends, we are glad to see you at our party “ We love English”.

Ведучий 2. Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на святі англійської мови. І називається свято “ Ми любимо англійську”.

Вудучий 1. We’ d like to invite you to the beautiful world of English poems, plays and songs.

Ведучий 2. Ми хочемо запросити вас у прекрасний світ англійських сценок,  п єс і пісень.

Ведучий 1. The pupils of the second, third and fourth forms will share their knowledge of English with you.

Ведучий 2 . Учні 2 – 4 класів поділяться з вами своїми знаннями англійської мови.

Ведучий 1. Do you help your mother at home? Some of you do, some don’t. Let’s see the play “ The  Helpful Children”. The pupils of the fourth form will show this play for you.

Ведучий 2. Ви допомагаєте мамі по будинку? Деякі діти допомагають своїм мамам, а деякі ні. Давайте подивимось сценкум Помічники”, яку покажуть учні 4- го класу.

                                     THE HELPFUL CHILDREN

Narrator: This is a father Mr. Brown. This is a mother Mrs. Brown have untidy children.

Father: Your mother is tired and the house is untidy. Help her with the housework, please.

Narrator: This is a daughter Vicky and this is a son Tom. They don’t like doing anything about the house.

Tom: I don’t like housework.

Vicky: I don’t like housework either.

Mother: Please sweep the floor, Tom.

Tom: I am sorry, Mum, I can’t. I’ m playing a computer game.

Mother: Tide your toys please, Vicky.

Vicky: Not now, Mum! I’m listening to music.

Mother: Help1 My head hurts.

Tom: Have a rest, Mum. We can water the plants.

Vicky: We can feed the cat.

Children (together) How can we help you now, Mum?

Mother: Vicky, you can tidy the toys. Tom, you can make the beds.

Tom: Quickly! Tidy the toys, Vicky. Dad’s coming home soon.

Father: (speaking over the telephone). Hello, dear. How are you?

Mother: (speaking over the telephone). My head hurts but I’m happy. The children are helping me. The house is very tidy now.

 

Ведучий 1. The pupils of the second forms are found of fairy tales. Enjoy the well – known Ukrainian fairy tale “ The Fox and the Grane”.

Ведучий 2. Учні другого класу  люблять казки . Ми пропонуємо вашій увазі відому українську казку “ Лисичка і журавель”.

                                 THE FOX AND THE GRANE

Characters:

FOX       CRANE

SCENE 1

Fox: Good morning, my dear friend.

Crane: Good morning, Foxy.

Fox: How are you? I haven’t seen you for ages.

Crane: Thank you, I am all right.

Fox: I am so glade to see you. Come and have dinner with me, my dear.

Crane: Oh, thank you!

SCENE 2

The Fox’s house.

Fox: Here is my home. Sit down, dear Crane. Dinner will be ready in a minute.

Fox: Help yourself, dear. The porridge is very good.

Fox: I hope you like the porridge, my dear, I have cooked it myself.

(the Crane continues to peck from the plate).

Fox: Sorry , my dear Crane, but I have nothing else to give you.

Crane: Thank you all the same, I’ve had enough. Come and have dinner with me.

SCENE 3

The Crane’s house

Crane: Come in.

Fox: Good afternoon, Crane.

Crane: Oh, Foxy, glade to see you. You are just in time for dinner.

Crane: Help yourself to the soup, my friend. ( the Fox cannot get at the soup.)

Crane: Sorry, my friend, but I have nothing else to give you.

Fox: I am very hungry.

Crane: I was hungry after your dinner, too. Good – bye, dear friend

Fox: We are not longer friends.

Ведучий 1. . The pupils of the third forms are found of fairy tales. Enjoy the well – known Ukrainian fairy tale “ Little round run”.

Ведучий 2. Учні третього класу  люблять казки також . Ми пропонуємо вашій увазі відому українську казку “ Колобок”.

 

Ведучий 1. The pupils of our school like singing songs. Listen to the song.

Ведучий 2. Учні  нашої школи , люблять також співати пісні, давайте їх послухаємо. ( SEASONS )

Вірш.

             Зустріч скінчилася наша, малята,

             Веселих героїв ви взнали багато.

            Але не сумуйте, не будем прощатись.

            Давайте частіше в казках зустрічатись!

Ведучий 1. Thank you for your attention. We hope you enjoyed the performance.

Ведучий 2. Дякуємо за увагу. Ми сподіваємось , що вам сподобалася наша вистава.

 

 

doc
Пов’язані теми
Англійська мова, 4 клас, Сценарії
НУШ
Додано
13 березня 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку