Виховний захід з безпеки життєдіяльності у 6-му класі
«Потяг безпеки»
Мета:
Обладнання: малюнки, презентації, макети, таблички, мультимедійний засіб.
Підготовка до заходу:
Хід заходу
Відбувається мандрівка за такими станціями: «Пожежна», «Станція Катастроф», «небезпечні помічники», «Лісна галявина».
Вступне слово вчителя
Доброго дня, дорогі учні, учителі і гості, які завітали на наш захід!
Найбільша цінність – людина, її життя та здоров’я. Проте з року в рік збільшується кількість нещасних випадків, які впливають на здоров’я людей. І все через те, що люди не дотримуються правил безпеки. Сьогодні ми спробуємо організувати мандрівку потягом безпеки, а гостинними господарями на станціях стануть самі учні. Гостей же ми запрошуємо згідно отриманих квитків зайняти місця у вагонах нашого потягу.
Станція №1 «Пожежна»
Ситуація 1.
Пожежа у сусідній квартирі багатоповерхового будинку. Ваші дії після виклику пожежної охорони?
1.Евакуація.
2.Виходити швидко, без метушні, паніки.
3.Не користуватися ліфтом.
4.Чітко виконувати накази, розпорядження дорослих.
5.Допомагати тим, хто потребує твоєї допомоги,
Евакуація — це організований вихід усіх людей з небезпечного місця на вулицю.
Ситуація 2.
Пожежа в багатоповерховому будинку, горить квартира на 8 поверсі, ти проживаєш на 9-му. Ваші дії після виклику служби 01?
1.Закрити двері, вікна.
2. Мокрим ганчір'ям закрити вентиляційні отвори, щоб дим не потрапляв у квартиру.
3. Накритись мокрим покривалом і чекати пожежної служби.
Ситуація 3.
Як гасити пожежі у квартирі в початковій стадії горіння?
Можуть бути використані пісок, земля, шматки грубого сукна, різні вогнегасники, вода. Осередок пожежі закидають піском або землею за допомогою совка чи лопати, при цьому відбувається охолодження поверхні, що горить, зменшити доступ повітря до неї.
Вогнегасники охолоджують поверхню, яка горить, розбавляють концентрацію кисню в повітрі. Якщо використовуємо сукно, то палаюча речовина ізолюється від доступу кисню і горіння припиняється.
Вода легко проникає в щілини, пори палаючої речовини, знижує Т° в осередку пожежі (бо утворюється пар). Перетворюючись у пару, вода дуже збільшується в об'ємі, витісняючи із зони горіння кисень повітря.
Однак воду не можна застосовувати для гасіння легкозаймистих рідин (бензин, гас, масла), бо нагромаджуючись внизу цих рідин, вода збільшує поверхню горіння. Вода не зможе погасити і електроустановки під напругою.
Ситуація 4.
Як допомогти людям, на яких загорівся одяг?
1. Накрити покривалом. Але не з головою.
2. Качатись по землі, якщо покривала немає.
Ситуація 5.
Як дихати під час пожежі?
Багато дітей гине від отруйного диму, що утворюється від згорання синтетичних, пластмасових речей, побутової хімії та від гарячого повітря. Отже, голову тримають ближче до підлоги (дим легший від повітря, тому він піднімається вгору), рот і ніс бажано затулити змоченою у воді хустиночкою (тканиною). Щоб не втратити в задимленому приміщенні орієнтир, пересуватись потрібно вздовж стін. І ще одне золоте правило. Не можна ховатись під столами, ліжками під час пожежі. Адже на розшук дітей, що сховалися, витрачається час. Це може призвести до загибелі потерпілого і рятівника.
Станція №2 «Катастрофи»
Учениця: чи багато хто з нас задумувався як поводити себе під час стихійного лиха? Що ми взагалі про них знаємо? А як поводити себе під час техногенних катастроф? Адже ми живемо в індустріальному місті, а отже можемо зіткнутись з такими явищами. Поряд зі школою проходить залізниця, якою перевозять в тому числі і небезпечні речовини. Майже через шкільне футбольне поле проходить лінія електромереж високої напруги. Отже, необхідно мати уяву про найбільш поширені катастрофи , їх наслідки і правила захисту.
Учні переглядають презентації «Техногенні катастрофи», «Стихійні лиха».
Учениця: під час техногенних катастроф часто відбуваються пожежі, викиди у повітря отруйних речовин. В такому випадку необхідно в першу чергу захистити органи дихання. Для цього використовують ватяно-марлеву пов’язку. Також існують спеціальні засоби захисту- противогази. Під час розливу аміаку не можна виходити на вулицю, треба закрити вікна, піднятись вище, використовувати рушник або марлю змочену 5% сумішшю води та лимонної кислоти.
Під час забрудненя хлором: одягнути на ураженого протигаз, винести на свіже повітря, зробити інгаляцію киснем. Очі промити 2% розчином соди. Пити молоко зі содою або боржомом, каву.
Основний спосіб захисту – своєчасно покинути небезпечну зону або осередок ураження.
Станція №3 «Небезпечні помічники»
Правила користування побутовими електроприладами
Електротравма
Діти, як правило, через цікавість обов’язково наступають ногою на дроти або чіпають їх руками. При цьому, внаслідок шоку і змертвіння тканин, виникає загроза ушкодження головного мозку, серця і нирок. Перш за все, від'єднайте дитину від джерела струму, але безпечними методами. За можливості, вимкніть електроенергію у помешканні. Якщо це зробити неможливо, спробуйте відтягти дитину від джерела, взявши за сухий одяг, сухий килим або за допомогою сухої дерев'яної палиці.
Невідкладна допомога при отруєнні газом:
Правила безпеки при роботі з комп'ютером
Рекомендації для користувачів мобільних телефонів:
Станція №4 «Лісна галявина»
Як тільки потеплішає, всі ми полюбляємо відпочивати на природі. І наш клас особливо полюбляє туристичні маршрути. Тому необхідно повторити ще раз правила поведінки на лісовій галявині. Або вона може стати для нас не дуже гостинною.
1.Засоби захисту на природі: вирушаючи на природу необхідно одягнутись правильно, захистивши себе від укусів комах, подряпин та подальшого інфікування поранень. З собою краще взяти аерозоль від комах, або крем. В аптечці повинні бути перекис водню, йод, бинт. Кожен учень повинен мати ємкість з питною водою.
2. Наша цікавість часто призводить до не дуже приємних наслідків. Адже так хочеться спробувати різні ягоди. А які з них небезпечні?
3.Небезпечними можуть бути також и гриби.
4. Небезпечні комахи та павуки.
Якщо пам’ятати про всі заходи безпеки, то можна гарно відпочити и отримати приємні враження від спілкування з природою!
Вчитель: от і закінчилась наша подорож. Багато цікавого і нового ми дізнались. І я сподіваюсь, що в подальшому ці знання будуть доречними у вашому повсякденному житті, допоможуть вам зберегти здоров’я і життя.
Всі отримують буклети. Дякуємо за приємну прогулянку нашим потягом! Повертаємось до нашої шкільної кімнати.