Виховний захід з екології

Про матеріал
Планета Земля - родимый наш дом. Но много ли, дети, мы знаем о нем? Загадки ее постоянно решаем, Но форму Земли до сих пор ... -
Перегляд файлу

    Відкритий захід по екологіі.

 

 Тема:  ”Екологічний суд богів Олімпу над людиною”.

 Задачи:

 1. Формування екокультури, активувати і закріплювати знання про планету Земля і   іі               несметні багатства.

 2.Підвести до розуміння унікальності нашоі планети, так як тільки на Землі є життя.

 3.Виховувати прагнення зберігати Землю, дбайливе відношення до природи і іі  ресурсів,               рослинного і тваринного світу; залучати дітей до краси, гуманності і здорового глузду.

 4.Удосконалювати діалогічну і монологічну мови.

 5.Розвивати акторську майстерність.

 

      Дійові особи:

 

  Ведучі

 1 Людина

 2 Зевс-Громовержець

 3 Богиня землі Гея

 4 Посланник богів Гермес

 5  Бог морей і океанів Посейдон

 6 Бог війни Арес

 7 Бог вогню Гефест

 8 Бог вина і веселощів Діоніс

 9 Богиня полювання Артеміда

 10 Богиня радючості Деметра, та учні 6-го і 10-го класів.

 

 Під муз.” Пісня про Землю”виходять двоє вєдучих і два учня.

 

1 Уч.:  Планета Земля-родимый наш дом,

  Но много ли, люди, мы знаем о нем?

  Загадки ее постоянно решаем,

  Но форму Земли до конца мы не знаем.

 

2 Уч.:  А форма Земли без рек и морей,

  Зовется геоид, учи и умней!

  А что там внутри? Принимаем за веру,

  Не видно ядро. Летим в атмосферу.

  Мы ей благодарны, что можем дышать,

  И много проблем с нею можем решать!

 

Вед.1:  Мир синевы ,где каждый полутон-

  Частица гармоничесого лада...

  Мир жабр. Живородящих. Жив планктон.

  Жерло акулы. Нежные наяды...

  

  Мертвее черепа миры других планет,

  Угрюмы лбы и выжжены глазницы,-

  Миллионы лет их бег- сквозь бездну-длится,

  Миллионы лет...

 

  Земля моя! Кровинкою любой

  Я слит с тобой. Твои законы святы...

  Жемчужинкой зелено-голубой

  Тебя привыкли видеть космонавты...

 

  Взволнованный лепечущей листвой,

  Я средь ветвей угадываю лица,

  Вернее лики,-лик единый твой,

  Он волнами и листьями струится.

  

  Его пересекает свист крыла,

  Скользят, светясь, больших животных тени.

  Ликуют сонмы крошечных творений,

  Которым нет ни края ,ни числа!

 

  Единственная! Как далек твой путь!

  Звезда людей. Бессмертной жизни знамя.

  Но есть безумцы, что хотят швырнуть

  Тебя-живую!- в атомное пламя!

 

  Так стань оружьем, мой бессонный стих!

  Мы голосу всемирной правды внемля,

  Стальным щитом, щитом сердец живых,

  Прикроем расцветающую землю!

 

  Среди полей, в бескрайнем далеке,

  В лучах зари ,идёт-и не догонишь!-

  С прекрасною травинкою в руке,

  Мой сын, мой человеческий детёныш.

 

   Песня »Прости, Земля».

 

     (зв. Давньогрецька муз.)

  

Вед.2:  Красивий давній міф, відомий багатьом,

  Легенда рознесла в усі кінці,

  Що, ніби на Олімпі, жили боги,

  всього земного, справжнії творці.

 

Вед.1:  Богів Олімпу, мудрість величали

  І тільки їм легенди довіряли.

  Але не узявши до уваги, мудрості богів,

  Ми відправляєм у космос кораблі,

  І повертаємо річки назад,

  Людина проникає в глиб Землі...

 

Вед.2:  І ось одного разу, крізь гряду століть,

  Таку історію побачити змогли б...

 

 (Зв. Лісу. Людина полює на тварин, а богиня Землі Гея кричить услід.)

 

 

Гея:  Людино, зупинись! Бійся бога!

 

Людина: Та шо мені ті боги, сам собі я бог!

  Тут я господар і я цар природи!

 

Вед.1:  Коли Земля почула таку промову,

  Відразу ж піднялася на Олімп,

  І досягнувши зустрічі із Зевсом,

  Розповіла про те, що їй болить.

 

    (Зевс сидить на троні)

 

Гея:  Великий, Зевсе-Громовержце!

  Нема у мене на людину влади,

  Я прошу, щоб підтримали мене,

  Тому, наполягаю я, зібрати раду!

  Все тіло, ця людина, поранила моє:

  І підривав, і шматував, рубав,

  Вологу,всю мені потрібну, спорожняв.

  Ще трішки і задихнусь, напевно,

  Утім смиттям, що моє тіло забруднив!

 

 

Вед.2:  Попереднє століття пройшло під гаслом: ”Чекати ми не можемо милості від                              природи, наше завдання взяти їх у неї самім”! Люди використовують знання                                           законів природи для її варварської експлуатації, щоб забезпечити небачений                                           раніше, матеріальний комфорт. Але за все в цьому житті доводиться платити                                           і людство платить високу ціну за вбивство природи. Екологічна ситуація в світі                                           погіршується з кожним днем і кожен з нас бере участь у цьому.                           

 

 

   1.    (Відеоролік”Загрязнение природы. Задумайтесь!)

  

   (Звучить зв. Гуркіту гром, гасне світло, блищить блискавка )

 

 

Зевс:  Гермесе  !Де ти, вісник мій крилатий,

  По небу вічний мандрівник?

 

Гермес: Я тут , мій повелителю,

  Чекаю від тебе наказу!

 

Зевс:  Я дуже радий.

  Наказую тобі:

  Якомого швидше

  Богам всім повідом,

  Що бачити їх хочу!

 

Гермес: Ти не турбуйся ,Зевсе,

  Вже лечу!

 

Зевс:  Скажи: ”Ця справа не виносить зволікань,

  Не можна допустити нових посягань!”

 

Гермес: Я мчу і миттю обернуся!

 

Вед.1:  Минуло зовсім небагато часу,

  Як боги всі зібралися до суду.

 

  (Зв.муз.”Сиртаки”, боги піднімаються на сцену і займають свої місця по обидві                              сторони Зевса.)

 

Вед.2:  І Арес ,бог війни, з небес спустився,

  На божий суд людину він привів. 

 

Людина: О,Боги! Ви скажіть навіщо, 

  Я тут стою, а ви всі сидите?

  Як нібито почався суд?

  Так поясніть мені чому я тут?

 

Зевс:  Як ти посмів, така нікчема,

  Володаря про це питати?

  Від тебе досить натерпілася Земля.

  Тому на суд тебе покликав я!

  Зухвалі вчинки ,але і боги невблаганні!

  І грізний вирок наш незламний

  Відповідай мені перед богами,

  Чи ти готовий кару понести?

 

Людина: Нема мені  чого боятися, не винен я!

  Не розумію вас, у чом вина моя?

 

Зевс:  А чи піклуєшся, людино, про природу?

  Про ліс,про річки,в посуху й негоду?

  Про це нехай Земля-богиня скаже.

  І викриє твою вину?

 

Гея:  Все так поранено у лісі.

  Як після днів війни.

  Берізку ножиком штрикнув, якийсь там шкуродер,

  Скажи, не бачиш в тому

  Ти своєй вини?

  А я коли дивлюсь на це

  Мені здається, що з під кори

  Моя сльоза тече.

  Під покаліченим дубком-

  Не вітер стогне-я!

 

 

Вед.1:  Щорічно з лиця землі зникає понад 11млн.тропічних лісів-це в 10 разів                               перевищує масштабне лісовідновлення. Майже половина лісів у Великобританії                                           зникла за останні 80 років.Половина тропічгих лісів  Амазонки зникне у 2030                                           році.

 

 

   2.  (Відеоролік “Человек и природа. Хозяева или паразиты?»)

 

 

Гея:  Дивись ,людино!

  Зруйнований мурашник, хтось підпалив,

  Блюзнірськими руками.

  Мені здається, що то не він горить,

  А вся моя душа палає!

  Земля вся в опіках ,в рубцях.

  Як в дні великої біди.

  Пішли,образивши красу...

  Скажи,чи так не винен ти?

 

  

Людина: Зажди, чекай! 

  Та тож туристи, а не я!

  У чом вина моя?

 

Гея:  Алеж  турист, така ж людина, як і ти!

  То значить це й твоє сліди!

 

Людина: А біди ті, що принесла війна?

  А що про них свідчить Земля?

 

Арес:  Так, так, звалив усе на мене,

  Що Арес, нібито, завдав такої шкоди.

  Але ж всі війни ти розв`язуваєш сам!

 

Людина: Я ? Навіщо то мені?

 

Арес:  Питаєш ти, навіщо?

  Ти,навіть, сам не знаєш?

  Не знати й воювати?!

  А звідки ж я про все це можу знати?!

 

Зевс:  Ну, хай вам! Досить!

  Ми вже всі відволіклися.

  Не заперечую, війни на землі  велися.

  Воюючи,  всі люди, між собою

  Забули, що земля їх рідний дім!

  Їй стільки шкоди завдали:

  Поля всі підірвали, ліси і гори зруйнували!

 

 

 

 3. (Відеоролік ”Ядерный удар: как США уничтожили Хиросиму и Нагасаки»)

 

 

Вед.2:  Під час війни у В`єтнамі США застосовували тисячи тон високотоксичних                               речовин для знищення рослинного світу. Лісові масиви вже не можна відновити                                           у найближчі 100-150 років.

 

 

Посейдон: Дозвольте і мені , брати, втрутитись-

  Дивуюсь я безпечності людськкій:

  Або висушують річки і навпаки.

  Де було сухо все водою заливає.

  Я не кажу вже вам про чисту воду.

  Її уже нема, пропали і сліди!

 

 

 

    (Сценка про забруднення води)

 

 

Вед.1:  2150 рік.Після вибуху на землі глобальної екологічної катастрофи, запаси                               прісної води зменьшилися у 50 разів. У зв`язку з цим кожен житель планети                                           отримав електронний ключ, за яким він міг отримати добову норму 350 мл води.

 

  (На сцені-пункт роздачи води,не пункті дівчина і хлопець, на столі ноутбук.                             Черга доходить до матері з сином.  Мати протягує дві флешки (ключи.                                                          Роздатчик перевіряє ключи, вставляючи їх у ноутбук.)

 

Дівчина:         700 мл на двох.

 

  (Роздатчик відміряє воду і наливає у склянку матері.  Мати відходить з                               хлопчиком, посклизається,падає і розливає воду. Хлопчик допомогає  їй                                                         піднятися.

 

Хлопчик: Мама, ти не забилася?

 

Мати:  Це н має значення, синку, я розлила усю нашу воду. Що ж тепер  робить? Як

  прожити  сьогодні без води?

 

Хлопчик: Давай спробуємо попросити щоб нам ще раз дали. Адже всі бачили , що ти не                              впала н енавмисно.

 

 

 

   (Вони знову підходять до пункту роздачи води і мати звертається до                                            роздатчика води.)

 

 

Дівчина: Я бачила, але нічим не можу допомогти, ви сьогодні вже отримали свою норму.

  Мені дуже шкода.

 

 

 

     (Мати сідає і плаче.) 

 

 

Хлопець: Вибачте,а чому ми не можемо отримати ще води?

 

Роздат.: Просто в цьому випадку хтось інший не отримає свою порцію.

 

Хлопець: А мати розповідала, що колись води вистачало на всіх і вона , навіть, текла з                              кранів в кожному будинку.

 

Роздат.: Так дійсно колись було.

 

Хлопець: Так що ж сталося?

 

Роздат.: Якщо хочеш, я можу розповісти.

 

 

 (На сцені залишається хлопчик і роздатчик води. На середину сцени виносять плакат,

 на якому намальовано озеро з чистою водою.)

 

Роздат. : Нещодавно прісної води вистачало на планеті на всіх. У воду можна  було                               заходити без спеціального захисного одягу. В ній можна                                                                                     було, навіть, купатися, але людина рідко цінує те, що у неї є. А особливо, коли                                           мова йшла про воду. Адже її на планеті так багато. Але лише2 відсотки, від цієї                                           кількості становила прісна ,придатна до пиття вода. Джерела, річки, моря були її                                           сховищем. Людина використовувала їх на свій розсуд.

 

  (Виходе учень, прикрі плює макет фабрики,  частину озера замальовує чорною                              фарбою.)             

 

 

Роздат.: На берегах водойм виросли підприємства ,які скидали неочищені  стоки у воду.

 

 

  (Учень прикріплює макет сільськогосподарських угідь і замальовує частину                              води фарбою.)

 

 

Роздат.: Дощами з полів змивалися отрутохімікати і добрива, які широко                                використовували в сільському господарстві.

 

 

  (Учень прикріплює на мал. озера макет бензоколонки і замальовує ще частину                              озера.)

 

Роздат.: Численні автомийки.бензоправні станції зливали в грунтові води                                високотоксичні нафтопродукти.

 

 

  (Учень прикріплює на мал. озера макет танкера і замальовує останню частину)

 

 

Роздат.: Часті аварії танкерів приводили до витоку мільонів тон сирої нафти у моря і                              океани, гублячи все живе набагато квадратних миль навколо.І одного разу                                           з`ясувалося, що для пиття води,на планеті практично не залишилося.  І кожного дня                             її кількість зменьшується і зменьшується.

  

 

Вед.2:  Те як зараз людина використовує природні ресурси  є злочином супроти                               людства.

 

 

  4.  (Відеоролік “Как люди уничтожают планету.»)

 

 

Вед.1:  Те ,що ви зараз бачили дійсно може виявитися вашим майбутнім.

 

 

Учень1: Ми кажемо так: миру і спокію,любові і повазі до природи,заводам без диму,

  фабрикам без отруйних стоків,автомашинам без задушливого газу, тиші,розуму і                              науці, обережності і мудрості!

 

Учень 2: Ми кажемо ні:  будь-яким війнам,будь-яким битвам з природою ,безграмотному                              природокористуванню, всьому тому, що загрожує землі, загрожує людям,

  кожній людині-всім окремо!

 

Вед.2:  Щорічно в Північне море скидають 50 млн. тон хімічних відходів,а також                               відходів очищення вод і отрутні шлаки. Якщо всю цю масу отрут завантажити у                                           вагони, то такий потяг не помістився б, навіть на екваторі, довжина якого                                                         дорівнює 40 тисячам кілометрів.

 

 

Посейдон: То всі відходи в річки ти зливаєш,

  То нафту ти по морю розливаєш,

  А скільки риби і морських тварин,

  Через тебе загибло?

  Твоїм безчинствам і кінця не видно!

  

Вед.1:  В останній час регулярно надходять повідомлення про крупні аварії танкерів у                              різних частинах світу.

 

Артеміда: Якщо торкнулися тварин,

  Дозвольте я скажу.

 

Зевс:  Кажи вже , Артемідо!

  Про це ти добре розумієш.

 

Артеміда: Не намагалась я ніколи приховать,

  Що і сама я дуже люблю полювать,

  І в полюванні людям я допомогаю,

  І інколи тварин сама до їх у руки затравляю.

 

Людина: Ну звісно, полював я і не раз...

 

Артеміда: Якщо б людина тільки полювала,

  То я б її всеціло захищала.

 

Людина: Невже?

 

Артеміда: А ти погянь-но на свою діяльність...

 

 

Вед.2:  За 50 років,  третю частину скоротився список видів тварин і птахів по всій                               планеті. У Європі за останні 20 років зникло близько 17 тис.  Видів Земля                                                         втрачає30000 видів живих організмів щорічно. Середземне море залишилося                                           без своєї флори і фауни ,майже на третину. С 1970 року минулого століття                                                         чисельність диких тварин і птахів зменшилася на 25-30 відсотків. Кожний рік                                           людина знищує бдизько1 відсотка всіх тварин.

 

 

  5.  (Відеоролік “Человек убивает планету весело и за три минути”)

 

Артеміда: Ти бачиш? Бракон`єрами повні ліси й степи,

  Навіщо дієш так жорстоко ти?

 

Людина: С тобою я не згодний, Артемидо,

  В Червону книгу ти поглянь,

  Побачиш рідкісних птахів,

  Я пильно захищаю їх, повір!

  Я дуже щиро люблю природу,

  Усе,  Зевс казав: ”В посуху та й негоду!”

 

     Песня”Я люблю природу”

 

Артемида: Так в книжці цій написано багато,

  А підеш в ліс, то що побачиш там?!

  Під захистом у тебе їхні долі,

  Але ж у заповідниках не має волі.

 

Вед.1:  Пам`ятай 459 видів і подвивдів тварин, занесених у Червону книгу                                забороняється знищувати. За шкоду причинену незаконним збором рослин,                                           виловом або забоєм птахів стягуються судові штрафи.

 

Артемида: Так ,може ти тварин й охороняєш,

  І заповідники ти створюєш усюди,

  Але яка їм користь буде,

  Якщо їх стільки повмирало вже?

 

Людина:  Що звинувачення тільки мені?

  Самі ви влаштували світ тварин,

  Що хто сильніший, той і переможець!

 

Деметра: О,друзі,мої!

  Ми всі тут про тваринок міркували,

  А в тім,про флору всі позабували,

  Ти меньше виправдовуйся, людино,

  А разом давай Землю збережимо!

 

Вед.1;  Запас придатних для використання у сільському господарстві земель ,який                              складає 2,5 млрд. гектарів скорочується зі швидкістю 6-7 млн гектарів на                                                         рік.

Вед.2:   За 6 тис.років людство втратило 20 млн.кв.кілометрів земельних ресурсів.                               а ті що залишаються у резерві харектиризуються низькою радючистю і                                                         потребують значних затрат на її підвищення.                           

 

Вед.1:  1000 л води знадобиться, для того , щоб виростити 1 кг пшениці,15000 л води-

  щоб отримати 1 кг яловичини.  70-80 відсотків води використовується у                               сільському господарстві.

 

Деметра: Ви уявіть собі таку картину:

  Гуляють в лісі мати з сином,

  І син той,щб порадувати мати

  Вирішує їй квіточки подарувати.

  Зірвав,подарував на знак любові...

  Усі щасливі...

  А доки вони в лісі тім гуляли,

  Всі квіточки одна за однією і зів`яли.

  Коли додому повертали,

  То квіти ті повикидали.

  Розповісти я можу вам

  Не тільки про ці квіти...

 

Людина: Ти завжди щедрою була, Деметро!

  Радючи на врожай твої ліси, поля.

  Я тільки зараз починаю розуміти,

  Що багатьох би бід я міг би обминуть.

 

Гефест:  Ти краще озирнись і подивись!

  Як стало всім нам тісно в цьому світі ,де живемо ми.

  Виймав ти з надр землі метал,

  Моря і річки висушав,

  Сучасну техніку ти розвивав

  І сам себе ти в кут загнав.

 

Вед.2:  За останнє століття людство витратило кількість викопного палива рівне тому,

  що утворилося за 1 млн років.

 

Гефест : Клубочиться із труб твоїх заводів сажа в небо,

  І над великими містами чорний дим, немов туман.

  Він покриває землю наче павутиння,

  А в тебе, щоб її порвати,не вистачає сил.

 

Вед.1:  Тільки теплові  едектростанції  щорічно викидають у небо від  100 до200 тон                              золи. У               великих містах нашої країни з розвиненою промисловістю щорічно                                           викидається в атмосферу від 200 до 400 кг промислових відхолів на одну                                                         людину.Середній легковий автомобіль в рік викидає стільки вуглекислого                                                         газу, скільки важить сам.

 

Вед.2:  Щорічно у Європі вмирає понад 400 тис. Людей від захворювань пов`язаних з

  вихлопними газами.

 

Діоніс:  Вбиваєш і себе, і все навкруги

  Послухай ти, Діоніса , мій друже!

  На час залиш веселощі свої

  Подумай, що тебе попереду чекає...

  Як будеш жити ти в наступному столітті

  Без отієї первозданної краси?

 

Гея:  Чи зможеш жити ти без неба,

  Де родиться сонце,

  І тих дерев квітучих навесні,

  Що дивляться на білії вершини?

 

Діоніс:  Без тих метеликів, чий швидкоплинний вік,

  Без гав, які живуть по три століття?

 

Посейдон: Без океанів і пустель, джмелів і квітів

  І річок, перешкод яким не має в світі?

 

Артеміда: Що за життя то буде без тварин,

  Без бджіл, що пурхають на квітах?

 

Гея:  Без лісових птахів, та їх пісень,

  Таких дзвінких, та безтурботних? 

 

Діоніс:  Не зможеш дихати на повні груди,

  Якщо все разом знищити усюди!

 

Арес:  Ти розігнав колеса махові

  Ти розбудив прогрес.

  Сказати хочеш ”Досить!”

  Але ж тебе несе новонароджена стихія!

 

Гефест:  Пекельним полум`ям і парою тебе в дитинстві обдали,

  Ти пошкодуєш ,ще я знаю,

  Одного разу , зрадивши своїх богів

  З дияволом зв`язався ти лукавим!

 

Зевс:  Будь вдячний ти землі за кожну п`ядь,

  Усюди ,де ходив стежинками гулять

 

Деметра: Тобі земля дарує благодать,

  Хліб обійцяє ,а не слова порожні.

 

Гея:  Дає тобі все те, що може дати:

  Траву,пісок і камінь, і вугілля,

 

Діоніс:  І сонячне тепло, і літні грози.

 

Посейдон: І воду чисту,немов у немовляти сльози.

   

Арес:  Цінуй все це і збережи нащадкам.

 

Зевс:  І завжди пам `ятай Земля-твій рідний дім!

 

 

 

 

Вед.1:   Притча про природу.

 

   Танець під пісню М.Джексона.

 

 

    Гімн екології.

        

docx
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку