Виховний захід з елементами тренінгу «Незамінний ґаджет» розробленний з метою підвищення рівеня поінформованості учасників з теми; набуття вмінь та навичок розпізнавати ознаки комп'ютерної залежності та протидіяти їх появі, підходити до планування дня на основі знань про управління часом; профілактика адиктивного стану комп'ютерної залежності. Матеріали: зміст заходу, презантація.
Робота в групах «Історія про Сашка» 1 група. Напишіть, як складеться, на вашу думку, подальше життя Віруса після 30 років. Чого він досягне…?2 група. Напишіть, чи могло б скластися життя Сашка інакше, якщо б він по-іншому поводився з комп’ютером з 12 років. 3 група. Які помилки зробив він у своєму житті?
Психологічні симтоми: Людині важко самостійно відірватись від роботи або гри на комп’ютері;Якщо хтось або щось відволікає від комп’ютера, людина відчуває сильне роздратування;Прийшовши додому або прокинувшись зі сну, спершу вмикає комп’ютер;Нездатність спланувати завершення сеансу роботи або гри (ще трошки, ще 5 хвилин);Час проведений за комп’ютером змушує залежного відкласти або ігнорувати домашні справи, роботу, навчання, зустрічі, домовленості;Постійний пошук грошей на придбання ігор, обладнання, оплати Інтернету;
Психологічні симптоми: Завжди є пояснення і виправдання власної пристрасті перед іншими. Дитина обманює, дорослий імітує бурхливу діяльність;Відчуття емоційного піднесення, ейфорії під час роботи на комп’ютері;Справи поза комп’ютером викликають пригнічений стан (абстиненція);Обговорюється комп’ютерна тематика завжди і з тими, хто обізнаний з даного питання.
Фізичні симптоми: Зап’ясний тунельний синдром — оніміння та зниження чутливості пальців;Сухі очі;Головні болі (схожі на мігрень);Болі у спині;Недотримання гігієни;Розлади сну;Нехтування власним здоров’ям, гігієною, сном на користь часу, який проведено за комп’ютером;Готовність нерегулярно харчуватись випадковою або одноманітною їжею, не відволікаючись від комп’ютера.
Перші признаки залежності:пропуски занять через комп'ютерну гру чи віртуальне спілкування в мережі Інтернет;просиджування за комп'ютером уночі;приймання їжі за комп’ютером;відсутність інших захоплень, крім комп'ютерних ігор та віртуальних пошуків у мережі Інтернетвіддавання переваги віртуальному спілкуванню
Перші признаки залежності:загальний час, проведений за комп’ютером та у мережі, перевищує час виконання домашніх завдань, прогулянок, спілкування з батьками і однолітками, інших захоплень;дитина не уявляє, чим себе зайняти, коли комп'ютер зламався;конфлікти з батьками та їх шантажування у відповідь на заборону проводити час за комп'ютером.
Поради для профілактики комп’ютерної залежності: Обмежувати час перебування за комп’ютером – до 30 хв. після чого треба змінити вид діяльності;Установити часовий закон – не грати перед сном та коли не виконані домашні завдання та справи;Контролювати зміст ігор, не допускаючи сюжетів насилля, жорстокості, з елементами культових ритуальних обрядів та образами нечистої сили;
Поради для профілактики комп’ютерної залежності: Частіше гуляти з друзями, не забувати, що реальне спілкування важливіше і корисніше від віртуального;Принципово не їсти під час роботи та гри за комп’ютером;Навчитись правильно ставитись до комп'ютера як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не як до засобу отримання задоволення.
Існує три стадії залежностіІ стадія-не залежна, на цій стадії людина в будь-який момент може відмовитися від гри і зайнятися іншими справами. ІІ стадія – залежна людина також може відмовитися від гри і знайти собі заміну, але це дасться йому з великими труднощами, так як буде шкода втрачати свій рейтинг, внутрішньоігрову валюту, і внутрішньоігрові речі. ІІІ стадія - важка залежність тією чи іншої грою, яка супроводжується пропагандою гри. Люди з важкою залежністю від тієї чи іншої гри регулярно згадують її в розмовах, так само люди важко залежні від гри витрачають на неї безліч реальних грошей, так само важка залежність супроводжується запереченням своєї залежності.