Виховний захід з хімії " Серце на двох"

Про матеріал
В розробці представлений иатеріал з хімії, де змагаються учні 9-11 класів. Захід проводиться на передодні свята Дня святого Валентина
Перегляд файлу

Виховний захід з хімії

 

Серед безлічі думок

в океані суму й щастя

Через терни до зірок

Дивна стежка простяглася.

Хтось її мина зумисно

хтось на неї й не ступа

Комусь йти було вже пізно

 з півдорозі хтось зверта.

Але боятися не треба

Твій шлях підкажуть почуття

Й душа злітатиме до неба

Бо назад немає вороття.

Про цю стежину чули всі

 Вона не зрада не провалля

Хай знає кожен в майбутті

Що  ім’я її – кохання.

 

1 ведучий. Доброго дня, шановні гості!

2 ведучий: Вітаємо Вас у нашій залі у цей дивовижний, найромантичніший у році день – День святого Валентина.

2 ведучий. Ось уже не один рік день святого Валентина є одним з найулюбленіших в нашій країні. Його святкують дорослі і діти, з сім’ями і в колі друзів.

1 ведучий. Тому щиро вітаємо всіх закоханих і бажаємо їм щастя та здійснення мрій. Даруйте коханим тільки щастя. Бо кохання – вінець життя.

Живемо – поки любимо.

Нема  й не може бути в житті нічого.

Що стало вище, як любов сама.

Вершина і вінець життя людського.

2 ведучий. Звідки це ….

(відео)

«Не бути коханим  це всього лише невдача, не кохати  ось нещастя»

Альберт Камю

Любов. Кожна людина в своєму житті обов’язково зустрічається з цим почуттям. В ім’я чистої любові долалися самі нездоланні перешкоди.

В її ім’я спорудили Тадж-Махал і зруйнували Трою. Боги заради неї перетворювалися на биків і проливалися золотими дощами, поети спускалися в Ад, а герої викрадали вогонь у небес. Бунін сказав, що в літературі є тільки дві гідні теми: смерть і Вона.

Геніїв Вона перетворювала в простаків, а простакам давала натхнення геніїв. Вона стала основою однієї зі світових релігій («Люби свого ближнього, як самого себе»). Серце жінки знає про Неї все, а чоловічі уми зайняті Нею завжди. Заради Неї заступники королев піднімалися на ешафот, а королі поспішали в халупи. Всі чули її ім’я, але ніхто на світі не зміг Її правильно назвати.

2 ведучий. Наука про любов – аморологія.  І сьогодні, ми хочемо вам довести, що кохання – це справжнісінькі хімічні перетворення.

1 ведучий. Так, відповісти на питання, які цікавлять з давних давен

2 ведучий. Чому з’являється любов?

Наскільки вона довговічна?

1 ведучий. Біохіміки нарешті пролили світло істини на ці вічні питання і запевняють, що любов – це не що інше, як хімічний процес!

1 ведучий. Саме зараз пропонуємо вашій увазі розважальну програму.

2 ведучий. Спочатку ми хотіли назвати її «Кохання з першого погляду». А потім подумали: «Яке тут кохання, коли погляд не перший? У нашій школі всі всіх знають дуже добре».

1 Ведучий.  ми вирішили назвати її «Серце на двох». Тож, запрошуємо наших учасників.

(Називають ім’я та клас).

2 ведучий. Для проведення конкурсів нам потрібне незалежне, компетентне журі у складі. (Називають ім’я та посаду).

1 ведучий. Під час гри наші учасники отримуватимуть маленькі сердечка вразі вдалої відповіді. Їх кількість у кожного учасника наприкінці гри підкаже нам імена переможців.

2 ведучий. Починаємо!  Отже Перший тур.

Зараз вам будуть запропоновані питання і 3 варіанти відповіді до кожного з них. Після кожного питання на аркушах паперу вам потрібно буде записати ваш варіант відповіді.

Вчитель.

  1. Прикраси, з якого матеріалу подобаються нашим дівчатам?

А) CaCO3; Б) C; В) С12Н22О11

  1. Що полюбляють пити хлопці?

А) С2Н5ОН; Б) СН3СООН; В) Н2О

  1. Яку допомогу нададуть дівчата, якщо хлопець пораниться?

А) NaHCO3; Б) І2; В) KMnO4

  1. Що використають хлопці при будівництві власного будинку?

А) CaCO3; Б) NaCl; В) SiO2;

5) Що добавить дівчина в чай для хлопця?

А) NaHCO3; Б) NaCl; В) С12Н22О11

6) Розчином з якою речовиною пригостить хлопець дівчину?

А) O2; Б) CO; В) CO2

1 ведучий. Цікаво, як відповіли наші учасники? Чи співпали відповіді дівчат та хлопців? Попросимо журі оцінити роботи та видати серця за правильні відповіді.

2 ведучий А мені цікаво від чого залежить любов?

1 ведучий. Сьогодні ми запросили до нас нашого вчителя - біохіміка, яка нам і розповість про все це

Все починається з любові…. А чи задумувались ви коли - не будь:   Що ж  таке любов? На це питання є безліч  особистих відповідей.  Сьогодні ми спробуємо вияснити все це з точки зору хімії та біології.   А яка ваша думка?

Слайд

Учні відповідають

1. Любов це те що словами передати неможливо. Це коли хочеться бути поряд з коханою людиною і не хочеться розлучатися не на хвилину.

2. Любов це високий стан , коли ти ніби  у стані невагомості, коли тобі хочеться літати і дарувати.

3. Любов це найкраще почуття в житті людини.

4. Любов це особливий стан людини коли вона зовсім по іншому мислить і  здатна на такі вчинки які ніколи би в іншої ситуації не вчинила.

5. Любов це коли думки про кохану людину не покидають голови і не думати про неї неможливо.

6. Любов – найсильніше з людських почуттів. Це стан коли ти щось робиш просто  так, заради посмішки коханої людини.

7. Любов  це пристрасть,  прискорене серцебиття, безпричинний сміх, печаль, втрата апетиту, безсоння. Все це симптоми болісного захворювання  під назвою – кохання.

8. Любов це глибока неконтрольована пристрасть. Коли  людина кохає, її переслідують нав’язливі думки про кохану або коханого, пристрасне бажання  бути з ним, ревнощі і багато інших почуттів.

9. Любов це сама приголомшлива і загадкова штука на землі.

10. Любов це стан коли хочеться писати картини  і складати вірші.

11. Любов це глибоке бажання жити і бути важливим для когось . Фактично любов це світло у якому темрява умирає.

Поети тисячоліттями оспівували це почуття, але жоден з них не з міг пояснити як і чому кохання  виникає . І тоді на допомогу поетам прийшла наука. Її пояснення виявились не такими романтичними, за те досить цікавими. Вчені довели, що ніякої любові не існує, а є суцільна хімія.

 

2 ведучий Цікаво-цікаво, але ,здається, наше журі готове вручити серця учасникам. А нам кортить дізнатися правильні відповіді, та й другий тур оголошувати час.

(Журі видає серця, вчитель пояснює вірні відповіді)

2 ведучий Отже зараз наші пари будуть задавати завдання один одному. Другий тур.

1 ведучий На столах у хлопців та у дівчат є купки аркушів, на яких записано початок хімічної реакції. Спочатку дівчата передають хлопцям, кожному по черзі аркуш із рівнянням, потім – навпаки. А почнемо ми з дівчини, у якої найбільше сердець. (Приклади можливих рівнянь: ВaO +  HNO3 …;  Na2SiO3 + HCl →…)                            

2 ведучий Поки наші учасники працюю пропоную продовжити нашу розмову.

Біохімік

 

2 ведучий Дуже цікаво. Та я пропоную трохи задіяти наших вболівальників, бо щось вони неактивні. Тож запрошуємо пограти, хімічні загадки їм загадати.

Загадки для глядачів

  1. У товщі земної кори вона спочиває,

Під тиском високим на поверхню фонтаном витікає.

(Нафта)

  1. З чим має взаємодіяти вода,

Щоб утворилась кислота.

(Кислотний оксид)

 

  1. «Живим сріблом» мене називають,

Ще у пристрої медичні заливають,

Та брати в руки категорично забороняють.

(Ртуть)

  1. Струму добрий провідник,

В світі третій мандрівник,

З букви «А» я починаюсь,

Срібно-білий я й згинаюсь.

(Алюміній)

  1. Хоч не можу я горіти,

Мене треба погасити –

Буду вам добро робити:

Хату зможу побілити,

Змурувати диво-дім –

Буде добре вам у нім.

(Вапно)

  1. У воді росте, у воді кохається.

У воду потрапляє – враз води злякається.

(Сіль)

 

 

2 ведучий Сподіваюся хлопці та дівчата добре впоралися з рівняннями та формулами. А чи знаєш ти формулу кохання?

1 ведучий А ти знаєш?

2 ведучий Шукаю. Ось така, наприклад, наводиться в одному давньоіндійському епосі.  «Потреби тіла породжують потяг, потреби душі породжують дружбу, потреби розуму – повагу. А всі три разом породжують кохання».

1 ведучий Яка гарна формула. Пропоную оцінити спритність розуму учасників. Хай вони позмагаються, відповідаючи на питання. А за правильні відповіді отримають серця. Тож, оголошуємо Третій тур. Піднімайте руку, та давайте відповідь. В іншому разі відповідь не зараховується.

(В учнів на столах лежать лиски з Періодичною  таблицею хімічних елементів. Якщо відповідають відразу, вручається сердечко. Якщо немає відповіді — питання знімається з обговорення)

  1. Який неметал є лісом (Бор)
  2. До складу, якого елементу входить напій  морських піратів (Хром або Бром)
  3. Який елемент завжди радий (Радій або Радон)
  4. Який елемент обертається навколо сонця (Селен)
  5. Який елемент є справжнім гігантом (Титан)
  6. Який благородний метал містить болотні водорості  (Платина)
  7. Що спільного між сажею та алмазом (Карбон)
  8. Назва якого елем та приховує у собі чарівника (Магній)
  9. Яка кислота завжди міститься в шлунку здорової людини (Хлоридна)
  10.          Який галоген в організмі людини захищає зуби від карієсу (Флуор)
  11.          Який метал забарвлює кров ссавців (Залізо)
  12.          Який галоген необхідний щитоподібній залозі (Йод)
  13.          Яка речовина нездатна горіти, але її часто доводиться гасити (Сода)
  14.          Без якого газу не спекти хліба (Вуглекислого)
  15.          Без якого хлориду страва не смакує (Натрій хлориду)
  16.          Яку кисле сіль додають до борошна при випіканні кондитерських виробів. (Питну соду)

2 ведучий Кмітливість свою нам гравці показали, а як щодо дружби і душі?

1 ведучий Ти, знаєш адже у наших учасників є друзі і вони хочуть підтримати їх своїми виступами. А підтримка друзів – це теж серце, і не одне, а цілих два кожному з однокласників. Тому пропоную перепочити і запрошую вболівальників 10-го класу

 2 ведучий Друзі – це добре, але для душі хочеться гарної казки про кохання. Давай послухаємо. А учасники гри ще й поміркують про хімічну суть цих казок. Тур четвертий. (Учасники отримують текст казок. Потрібно пояснити явище, записати рівняння відповідних реакцій.)

1) Вирішили якось прогулятися парком юні натрій гідроксид та хлоридна кислота. Був спекотний сонячний день, яскраві голівки квітів поникли, а листки дерев тріпотіли від спраги. Побачивши таку картину, двоє друзів вирішили допомогти рослинам: вони кинулися в обійми один до одного й зникли, а в парку миттєво ожили всі рослини: і трави, і квіти, і дерева. Чому?

1 ведучий А ось інша історія. 2) Він був нітроген оксид, чоловік злої вдачі, на прізвисько «лисячий хвіст». Вона була простою ніжною дівчиною, і звали її вода. Народилося у них дитя. Воно з’явилося маленьке, безбарвне. Але коли до нього потрапив фіолетовий лакмус, усі зрозуміли, що це народилася вона, дівчинка. Як же її назвали.

2 ведучий Поки хлопці і дівчата розмірковують, розкажи-но далі про природу закоханості.

Біохімік

 

1 ведучий Давай перевіримо, чи гарно розбираються наші друзі у людських стосунках, у народній мудрості? Тур п’ятий. Пропоную вам перекласти з хімічної мови на рідну деякі сталі вирази та приказки. Почнемо з дівчат. Хто з вас знає відповідь, піднімайте руку та озвучуйте свій переклад.

  1. Швидкий як меркурій.
  2. Перший день гість – Аурум, другий – Аргентум, третій – Купрум – бери сумку та їдь.
  3. Блідий, як кальцій карбонат.
  4. Щоб друга пізнати треба з ним пуд натрій хлориду з’їсти.
  5. Не все те Аурум, що блищить.
  6. Сказав правди на ламаний купрумний гріш.

2 ведучий А тепер черга хлопців.

  1. Плюмбовий кулак.
  2. Ферумний характер.
  3. Куй Ферум, поки гарячий.
  4.   На дурняк і це-аш-три-це-о-о-аш-солодкий.
  5.   Хоч у вогонь і аш-два-о, якби до свого роду.
  6.   Слово Аргентум, а мовчання – Аурум.

 

Согодні прийшли підтримати своїх друзів наші дівчатка 6, 8, 9 класів

 

2 ведучий А я люблю поезію. В ній теж багато мудрості, а ще стільки романтики…Та ось, халепа, сторінки моєї збірки розірвалися, тепер не розберу, де початок, де закінчення віршів. Любі гравці допоможіть, відновити вірші.

Тур шостий. (Команди отримують від вчителя аркуші з половинками віршів, з яких потрібно скласти цілий)

  1. Він у воді, кислотах, гідроксидах,

Без нього мертвий органічний світ,

Надав можливість людству існувати

Землянам забувати це не слід…

(…Цей елемент, і справді, тільки перший,

Його будова, маса, все єство –

Доводить, що найлегший і найменший,

В безмежнім Всесвіті справляє торжество)

  1.               Чимало зірок його в надрах тримають

І в ядерний синтез щораз залучають,

У свято і в будні малят забавляє:

Повітряна кулька у гору злітає…

(…У суміші з киснем для дихання газ,

Пірнає в глибини із ним водолаз.

Інертність та легкість значна перевага,

Повітряні кулі – дорослих розвага.)

 

На всій Землі мізерний капітал

Складають його атоми, серед металів лужних

Цей метал найважчий та потужний,

А ще  радіонуклідів створює потенціал…

(…Після війни його дослідження тривали:

Цей елемент прискіпливо вивчали,

На честь країни європейської назвали,

Тим самим француженки відкриття вшанували.)

Кюрі подружжя промені невидимі вивчало,

Їх Беккерель в уранових солях відкрив.

Ті промені Марія Радіоактивними назвала –

Він результати копіткої праці закріпив…

(…Цей елемент поміж металів відділили,

А назву два тлумачення створили.

Одне з латинської виводять: «промінь»,

Та друге з польської: «Радіти»,

     Що в  українській має відповідний корінь.)

Ще стародавні римляни за планом прокладали

У місті величі найперші із нього труби водогону.

Ці металеві труби воду громадянам постачали

У терми та фонтани Риму щосезону…

 

(…Його сполуки діють уразливо на організм,

Ушкоджуючи шлунок, серце, кров, судини,

Вони нервової системи вщент руйнують механізм,

Порушуючи синтез білка та генетичний апарат людини.)

 

1 ведучий А тим часом пропонуємо глядачам дослухати історію закоханості

Біохімік

 

2 ведучий. Я вважаю, що гармонійна любов формується не тільки за допомогою хімічних речовин. Для цього необхідні ще і взаємна симпатія, спільність інтересів, відповідність рівня інтелектуального розвитку, прагнення до взаєморозуміння, почуття відповідальності один перед одним. Ці якості можуть стати запорукою довгої, щасливої, взаємної любові.

2 ведучий Реакції, реакції. Вони усюди. (Тур сьмий) Ось, наприклад, говорять «людина від кохання може …Забула. Нагадайте-но, друзі (до гравці), як називається

  1. Реакція речовини з киснем, у результаті  якої виділяється тепло і світло …

Вірно, «людина від кохання може згоріти».

1 ведучий Принаймні, закохана людини завжди виділяє тепло. Як називаються

  1. Хімічні реакцій, що перебігають із виділенням теплоти
  2. Як називається теплота, що виділяється або поглинається під час хімічної реакції

2 ведучий Закохані, вони, як одне ціле. А як називаються

  1. Реакції, в результаті яких із двох речовин утворюється одна
  2. А реакція сполучення мономерів між собою

1 ведучий На стосунки між закоханими можуть впливати різні фактори. А як називається

  1. Речовина, що впливає на швидкість хімічної реакції

2 ведучий Справжня любов, це коли ти здатен заради неї майже на все. А як називаються

  1. Речовини, які в процесі реакції віддають електрони

1 ведучий Щось у мене аж у горлі пересохло, треба б води приєднати…, тобто попити. Як же називаються

  1. Реакція за участю води, під час якої відбувається її приєднання

2 ведучий Здається нам, час вже визначитися з ідеальною парою хіміків. А поки журі визначає найбільших серцеїда та серцеїдку, ну, тобто тих, хто назбирав найбільше сердець, хочу тебе спитати, чи можна вивчати хімію, прогулюючи уроки, лежачи на дивані, ласуючи смачними бабусиними пиріжками, та ще вкрившись при цьому тепленькою ковдрою з головою?

1 ведучий Що за питання. Я навіть не знаю, що відповісти.

2 ведучий А я знаю. Можна. Хімія супроводжує нас скрізь, в тому числі і під ковдрою. Якщо вкритися ковдрою з головою і при цьому не забувати регулярно дихати, то через деякий час весь кисень, що містився в повітрі, перетвориться у вашому організмі на вуглекислий газ. Щоб ви не задихнулися, вам прийдеться швиденько вилізти з-під ковдри і побігти до школи, в хімічний кабінет, де завжди так багато свіжого повітря. А може там ще й кохання чекає на вас.

1 ведучий Ось і настала хвилююча мить. Попросимо журі назвати Ідеальну пару сьогоднішнього шоу.

(Оголошення журі)

2 ведучий Вітаємо наших переможців! А всім іншим дякуємо за участь в нашій грі та бажаємо знайти свою ідеальну пару, а ще  бажаємо вам любові, щирої і чистої.  Хай радість буде вашою кращою подругою, а печалі обходять стороною ваше серце.

1 ведучий Швидко плине час. Сторіччя за сторіччям, разом із ним змінюємося і ми.

2 ведучий А що ж кохання? Можливо, воно вже не існує – подумає іноді хтось. І хочеться тоді крикнути: “Ні, ні  й ще раз ні! Любов жива і ніколи не зникне, доки існує життя. Адже кохання і є життя”

1 ведучий І цей день, День святого Валентина – це свято здійснення найпотаємніших мрій.

2 ведучий      Любов – не кара, але й не гра.

 Вона не квітка, що зівяне швидко.

 Любов – це дар. І Бог сам вибира,

 Хто заслужив оце пізнати диво.

Вчитель. На цьому наше шоу завершилося.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, Матеріали до уроків
Додано
24 березня 2021
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку