Тема: Подорож до країни «Цікава інформатика»
Мета:
КУ Сумська загальоосвітня школа І-ІІІ ступенів № 26
Подорож до країни «Цікава інформатика»
Підготувала
Вчитель інформатики
Левченко І.Ю.
Суми-2017
Тема: Подорож до країни «Цікава інформатика»
Мета:
Тип уроку: урок-подорож
Обладнання: картки «Банк знань», смайлики, мультимедійна презентація.
Методи роботи: інтерактивні вправи «Смайлик», «Мозковий штурм», «Світлофор», «Біла ворона», «Кошеня бешкетник».
Клас: 3
Хід уроку
Вправа «Смайлик»
Учням, які мають гарний настрій, пропонується підняти картки з веселими смайликами, поганий – сумні.
Сьогодні у нас не звичайний урок. Ми знову зустрілися, щоб разом мандрувати країною Інформатика. Здолавши всі перешкоди, ми дійдемо до замку, в якому мешкає сама королева Інформатика. А щоб здолати перешкоди візьміть до уваги наступні поради!
Ми замовили квитки на літак. У нас є квитки віп-класу, бізнес-класу та економ-класу. Нажаль, квитків віп-класу на всіх не вистачить, тому ми повинні вирішити хто яким класом полетить. Оскільки ми летимо до країни Інформатика, то віп-класом полетять учні, які найкраще проявлять свої знання з цього предметку. Я буду вам ставити запитання, а намагайтеся правильно відповісти та записуйте у картки, які у вас на партах.
Учні обирають зайве зображення
Зупинка м. Теоретик
Перша зупинка нашої подорожі місто Теоретик. Команди повинні проявити солідарність з його жителями, відповівши на запитання Мудрого монітора.
Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команда, що знає відповідь піднімає табличку «Відповідь готова». (Додаток 3)
Отже, запитання:
1. А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це … (клавіатура)
2. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний … (монітор)
3. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний … (блок)
4. Я магнітний бутерброд,
Та мене не з'їсть ваш рот.
Файли й папки – це дієта
Для магнітної … (дискети)
5. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
6. Ця всесвітня мережа
Скільки знає – просто жах!
З нею вчись ти працювати –
Теж багато будеш знати. (Інтернет)
7. Хто хоче щось запам'ятати –
В блокнот свій може записати.
Комп'ютер теж немов блокнот –
Не має з пам'яттю турбот.
А як називають комп'ютер-блокнот? (Ноут-бук)
8. Про нього знаємо ми нині:
З ним справу мають в медицині.
Біолог з ним теж справу має,
А комп'ютер від нього страждає. (Вірус)
9. Якщо треба знову й знову
Вести з комп'ютером розмову,
Є помічник – «тваринка» в нас,
Що допоможе нам всяк час. (Миша)
10. З ним справу має архітектор,
З ним справу має будівельник.
Хто за комп'ютером працює,
До нього теж давно вже звик.
Скажіть про що іде тут мова –
Назвіть одне англійське слово. (Windows)
11. Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я … (редактор)
Наша подорож продовжується. А чи знаєте ви, що у Сан-Франциско в штаті Каліфорнія (США) знаходиться «Силіконова долина». Так називається південна частина міста, яка відрізняється великою щільністю високотехнологічних компаній, пов’язаних із розробкою і виробництвом комп’ютерів. Тому працівники аеропорту не можуть дозволити нам виліт поки ми не перевірять наші знання з інформатики. Ось і перше завдання – розгадати загадки:
Я не миша, не носій…
Відображаю картинки
Для Сергія та Іринки. (Монітор)
Я для Вас лише друкую,
Пристрій друку - оце я .
Як скажіть моє ім’я? (Принтер)
А сонату не зіграєш,
З піаніно - не дружу.
Та я всім допоможу.
Текст писати та ім’я.
Здогадались? Хто ж це я? (Клавіатура)
Хвостик маю, не тремчу.
Можу в іграшки пограти.
Стрілкою покерувати.
Тільки я котів боюсь,
Як, скажи тепер я звусь? (Мишка)
Розмовляють між собою,
А для цього їм потрібна
Річ відома не усім.
До телефону підключай
І повідомлення приймай,
Адже мову ми ведем
Про зв'язок через (модем).
Працівники аеропорту піклуються про здоров'я своїх пасажирів тому щоб потрапити до терміналу спочатку ми маємо виконати деякі вправи.
Ось ми з вами уже в літаку. Розсаджуйтесь на свої міста. Ми з вами не можемо прийти в палац королеви з порожніми руками. Королеві Інформації дуже подобаються листівки, тому я пропоную вам пройти в наш комп’ютерний кабінет, який знаходиться у хвостовій частині літака, і створити для неї листівку до новорічних свят.
Гра «Світлофор»
Комп’ютерний кабінет зачинено на спеціальний кодовий замок, який реагує кольори. Щоб потрапити до кабінету ми повинні правильно скласти послідовність кольорів. Я буду говорити правила поведінки в комп’ютерному класі. Якщо ви погоджуєтесь з висловом ви піднімаєте зелену картку, якщо ні – червону.
Королева Інформації дуже любить гарні листівки. Давайте створимо для неї листівку.
Створення листівки для королеви Інформації.
Ось ми прибули на кінцеву зупинку нашої віртуальної подорожі - Палац королеви Інформації. Та її віддані охороні Біт і Байт не дозволять нам пройти до замку поки ми не не розгадаємо всі слова.
Команда отримує по 4 пазли з теми «Пристрої ПК».
Команди збирають пазли на швидкість. За кожний зібраний пристрій, пояснивши його призначення учні отримують 1 бал.
Учасники готові? Почали.
Ось ми і потрапили на прийом до королеви. Але королева чомусь засмучена. А що ж сталося? Виявляється домашній улюбленець королеви кошеня Віндовс переплутав всі фотокартки в альбомі. Допоможемо королеві правильно розкласти фотокартки?
На слайді зображені переплутані зображення та надписи. Учні мають правильно розставити їх.
Пристрої комп’ютера: мишка, монітор, принтер, клавіатура.
Програми: Блокнот, Scratch, Paint, Калькулятор.
Види комп’ютерів: стаціонарний комп’ютер, планшет, ноутбук, кишеньковий комп’ютер.
ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП
Нагородження учнів медальками
Ви допомогли королеві Інформація, пройшли всі випробування щоб потрапити в її палац. За вашу наполегливу роботу королева нагороджує вас медальками.
Цікавою була наша подорож та час повертатися додому. Повертаємося на літак на свої місця. Подивіться в ілюмінатори. Ми уже майже вдома.
«Банк знань»
Гра «Мозковий штурм» Гра «Біла ворона»
Кількість балів ________
Цікаві загадки Кросворд
Гра «Кошеня – бешкетник»
Принтер_____
Миша_____
Монітор_____
Paint____
Ooo4kids____
Блокнот____
Планшет___
Ноутбук____
Стаціонарний____
Додаткові бали ____________________________________ _____________
Загальна бількість балів _________
«Банк знань»
Гра «Мозковий штурм» Гра «Біла ворона»
Кількість балів ________
Цікаві загадки Кросворд
Гра «Кошеня – бешкетник»
Принтер_____
Миша_____
Монітор_____
Paint____
Ooo4kids____
Блокнот____
Планшет___
Ноутбук____
Стаціонарний____
Додаткові бали ____________________________________ _____________
Загальна бількість балів _________
VIP – КЛАС
БІЗНЕС-КЛАС
ЕКОНОМ - КЛАС