20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Виховний захід за участю батьків та учнів 5 класу «Родинне свято»

Про матеріал

Виховний захід спрямований створити у дітей та їхніх батьків позитивний, настрій; стимулювати інтерес учнів до історії свого роду, сім'ї, розширити знання про сім'ю та її значення для людини; сприяти творчому залученню батьків до загальношкільних справ; розвивати навички колективної роботи; згуртувати колектив класу – учнів, батьків, учителів.

Перегляд файлу

Родинне свято

Мета: створити у дітей та їхніх батьків позитивний, настрій ;стимулювати інтерес учнів до історії свого роду, сім'ї, розширити знання про сім'ю та її значення для людини; сприяти творчому залученню батьків до загальношкільних справ; розвивати навички колективної роботи; згуртувати колектив класу – учнів, батьків, вчителів.

Обладнання: сімейні фотоальбоми, рушник, хліб, зразки родинних гербів, вислови, прислів'я, приказки.

 

Вчитель. Доброго дня, шановні батьки, гості! Сьогодні ми скликали усіх членів родин нашого класу – дітей, онуків, батьків, бабусь і дідусів – на зустріч «шкільного гніздечка» для розширеної зустрічі, знайомства великого роду класу, тому що усі ми – велика класна родина. Тож я щиро вітаю всіх, хто, відклавши щоденні турботи ,завітав у наш маленький і затишний клас .

1.Добрий день вам, наші милі,

Раді вітати  у класній родині.

 

2.Хлібом сіллю вас стрічаєм

І здоров'я вам бажаєм.

 

3.Під веселий рідний спів посилаєм вам уклін.( Пісня «Ласкаво просимо» )

 

Вчитель. Кожному з нас близькі та дорогі слова «дім», «сім'я», «діти». Тому й зібралися тут батьки і діти, тому що сім'я – це осередок виховання, а діти – це наше майбутнє. Що ж таке родина? А родина – це наш народ. Ми з вами -  український народ, який складається з родин – великих і малих, дружних і працьовитих. Ми повинні шанувати національні традиції. Без цього наші діти не виростуть добрими ,душевними, людяними. А ці якості закладаються у сім'ї, у відносинах між батьками і дітьми. Гаслом нашої зустрічі будуть слова О. Довженка : «Людина повинна знати і пам'ятати , звідки вона пішла у життя. Людина не має права бути безбатченком».

Давайте прислухаємося до того, як звучить слово «сім'я». Воно поєднує 2 слова : «сім» і «я». А що це означає?(діти відповідають)

Які ви щасливі, що у вас є ваші любі, дорогі батьки – тато і мама. Мама – то ніжність, ласка, тепло, а батько – то впевненість, мужність, сміливість. Якщо в сім'ї син, то він горнеться до батька, а донька -  до матері. Чине так?

Та до кого б не горнулися ваші діти їм потрібні і мама, і тато. Якщо в сім'ї немає одного з них, - тоді ми як птах без крил, як пісня без слів, як соловей без пісні, як квіти без сонця.

Батьки завжди були і будуть прикладом для своїх дітей. Дуже добре про це говориться у прислів'ї «Яке дерево – такі квіти, які батьки – такі й діти».

Існує така легенда. Колись давно запитали у батька багатодітної сім'ї, як він так гарно зумів виховати аж 12 своїх дітей. « А я ніяк їх не виховував, я робив, а вони біля мене, я жив, а вони – біля мене». Отже, змалку для дітей ідеалом ставала сім'я, батьки.

У традиційній укр. родині чоловік, господар був головою дому, особою, що несла юридичну відповідальність за виконання сім'єю її обов'язків перед державою. Батько повинен був уміти усе і вчити синів. Батько виконував і роль священика, виконуючи всі необхідні ритуали. Йому ,годувальнику, належала найперша та найсмачніша ложка страви у домі. Батько був і суддею у жіночих конфліктах. І, звичайно, кожна жінка мріяла мати чоловіка розумного, працьовитого, рішучого, а, головне, - непитущого.

Батько піклується не лише про себе, а й про всю сім'ю: щоб жили в достатку, не відчували ні в чому нужди, щоб у хаті було тепло і на подвір'ї все до ладу, і щоб землю обробити та ще й копієчку заробити. Татова любов до вас стримана. Дитину треба любити так, щоб вона про це не знала. Народна мудрість каже: «Батькова лайка дужча за материнську бійку», «Батько -  не мати, не буде цілувати», «З батьком суд короткий».

Але все ж таки діти вдячні своїм батькам

 

4.Спасибі вам рідненькі тата,

За те що нам дали життя,

За нашу маму, і родину,

І за щасливе майбуття.

 

5.Спасибі вам за рідну хату, І пісню, й мову, і сім'ю,

Спасибі за сестричку й брата, З ким ділю радість і журбу.

 

6.Уклін вам, тату, за турботу,

Пораду мудру кожен день,

За батьківську любов гарячу

До крихіток своїх – дітей.

Ми ж хочем гідними зростати,

 До рук дібрати ремесло,

Щоб вам і мамі в вашу старість

Теж добре й затишно було.

 

7.І  хай сьогодні, у це свято

Звучить і музика й пісні,

Хай буде весело, врочисто

Низький уклін вам до землі. (Пісня Тато, таточку» )

Вчитель. Тато! Він найближчий і найдорожчий. А чоловікові нема кращого друга, як вірна подруга. Та й увесь дім тримається на жінці. А щоб у домі був лад, господиня повинна вміти і знати багато чого: пекти хліб, варити їсти, шити, вишивати, в'язати, мастити хату, співати, поїти і доглядати худобу, а також ще й на роботу ходити. (Пісня «Мамочка» Н. Май. Зелений вітер. І ч.)

1.  У моєї мами очі, наче зорі, у моєї мами руки золоті.

Ніжно поцілую, квіти подарую, Бо вона – найкраща у житті!

П-в. Мамо, мамочко моя не сумуй і не журись,

Обертається земля, я з тобою – посміхнись! /2р.

2. У моєї мами серце лебедине, у моєї мами руки – два крила,

Ніжно поцілую, квіти подарую, і слова любові, вдячності, тепла!

 

 Найголовніше – всі – дорогі, прекрасні мами – вчити дітей добру і правді.

А діти в нас щиросердні, працьовиті, талановиті, отже, і батьки теж.

Тож  зараз ваші діти проведуть конкурс для батьків «Чи знаєте ви одне одного?» (діти по черзі задають питання своїм батькам , де мами пишуть відповіді, а тата – відповідають усно. Яка із сімей набере більше балів та і виграє)

  1. Скільки років ви живете?
  2. Коли день народження у вашої тещі?
  3. Якби ваша дружина виграла лотерею, то вона купила б:а) корову; б) шубу; в)інше.
  4. Яким квітам віддає перевагу ваша дружина?
  5. У якій сукні була ваша дружина під час першої зустрічі?
  6. Яку страву готує ваша дружина найкраще?
  7. Скільки у вашому господарстві курей?
  8. Назвати по черзі дні народження дітей.
  9. Чи задоволена Вами ваша дружина?
  10. Якою була погода в день вашого весілля?
  11. Уявіть ситуацію : ви прийшли додому раніше за дружину, усе прибрали , наварили їсти, випрали та випрасували одяг. І ось повертається з роботи ваша дружина. Що вона зробить:а) здивується; б) нічого не помітить , бо так буває щоразу; в)інший варіант (який?)

Ще один конкурс для тат «Впізнай дружину» (хто із батьків впізнає на дит. мал. свою дружину)

Ви знаєте, що багато наших мам вміють швидко говорити – цього вимагає їхніх імідж. Отже, конкурс скоромовок для мам: «Їхав Прокіп з Прокопихою і забалакались про горшки, про миски і про покришки»

За результатами двох конкурсів перемогла сім'я………………………………. Вони нагороджуються тур. Путівкою «Подорож краєвидами  Новопавлівки».

Вчитель. Сказано багато слів про ваших батьків, але серед гостей є також ваші бабусі та дідусі, які є неодмінною частинкою вашої сім'ї. Вони прожили у світі більше, ніж тато і мама, Ми для них – удвічі дорожчі, бо ви діти їх дітей, бо ви для них – онучата, пташенята, ластів'я. Бабуся ж як невтомна бджілка, заради онуків вона віддасть усе. Бо правду у народі кажуть : «Діти – це діти, а справжні діти – це онуки».

А скільки у наших бабусь онуків спитаймо у їх? Шановні бабусі хто з вас може перерахувати та назвати ваших онучат?

Для вас ,шановні,  ці слова та танець.

 

8.Свою бабусю знаю я з давніх-давніх пір,

Її обличчя любе, її ласкавий зір.

Замислиться бабуня, зажмуриться на мить, -

І знов, дивись, сміється, ласкаво гомонить.

Та над усе на світі сподобались мені ,

Її ласкаві руки, умілі та міцні.

О, цій руці хорошій робота не важка,

Бо шиє,в'яже, варить бабусина рука.

(Танець «Бабусина хустка»)

 

Вчитель. У нашого українського народу є давня чудова традиція – від покоління до покоління передавати сімейні обереги, сімейні реліквії, як пам'ять, як символ немеркнучості родоводу. Найчастіше такими реліквіями є сімейні фотографії від прадіда до сьогодення ,відзнаки та нагороди ваших рідних, родинне дерево, яке посаджене на вашу честь разом із батьками. А які сімейні обереги чи реліквії у ваших родинах?

 

Вчитель. Любі батьки! Ваші діти запрошують вас на веселу перерву «Батьки і діти»

 

Усмішки

Малий Юрчик питає тата:

  • Тату, чому індіанці малювали собі лице?
  • Малюють собі лице тільки тоді, коли ідуть на війну. Щоб настрашити ворога.

За хвилину забігає Юрко і кричить.

  • Тату, іди подивись, мама на війну йде!

 

Хлопчик запитує у батька:

  • Тату, що таке процвітання і криза?
  • Як тобі пояснити… Процвітання – це шампанське, «Мерседес», красиві жінки, а криза – це лимонад, трамвай і твоя мама.

 

  • Тату, а звідки відомо, що земля кругла?
  • Ну, ти даєш! – дивується батько. – Ти, що ніколи глобуса не бачив?!

 

Під час великої грози мама заходить до кімнати, щоб переконатись, чи не пробудився маленький син від гуркоту грому. Малюк, розплющивши очі, питає:

  • Мамо, це знов тато телевізор ремонтує?

 

Вчитель Є в українській родині іще одна святість – це пісня. Вона, як і хліб, об'єднує родину, виховує дітей, як казка, легенда, притча. А як приємно, коли у чепурному дворі під крислатою яблунею чи вишнею збирається у свято вся родина за святковим столом і тоді лине задушевна пісня, що об'єднує всіх своїм крилом. Мабуть  у кожній родині нашого класу є такі пісні.

Наприклад, у нашій родині полюбляють пісню « Мамина коса», «Ой піду я лугом ,лугом», а з піснею «Прощай любимый город» ми завжди згадуємо нашого дідуся Лук'янчука  Миколу Антоновича, який воював проти фашистів та приймав участь у визволені Сталінграду.

Які пісні співають у вашій родині?

Народна мудрість каже : «Кому добре живеться – той і співає»

Я хочу попросити сім'ю Єремеєвих виконати найулюбленішу  пісню, а ми в свою чергу, допоможемо їм.

 

Вчитель. Шановні батьки! Ваші діти з кожним роком стають дорослішими, змінюють погляди, проявляється власне «Я». Сьогодні вони потребують особливого ставлення, розуміння. І тому на нашому святі вони звертають до вас з таким проханням

9. Дорогі батьки ми хочемо підписати з вами меморандум(угоду), щодо вашого ставлення до нас. Якщо ви будете незгодні із якимось пунктом, просимо вас поясніть нам  - чому? (Діти по черзі зачитують пункти меморандуму, батьки дають згоду і підписують)

 

Вчитель. Дорогі діти! Вас вислухали ваші батьки, вони уклали з вами угоду, чи готові ви до того , щоб виконувати їх наказ, який вони вам зачитають? (Батьки зачитують наказ)

 

Вчитель. Шановні батьки ,гості! Ось і прийшов час завершувати наше свято – свято родини.

Учні.10. Ми хочемо, щоб у вас не лише сьогодні, але й завжди був хороший настрій.

11.Щоб кожний весняний день додавав вам бадьорості.

12.Щоб сонячне проміння зігрівало серця, а наші слова подяки – ваші душі.

13.Ми щасливі, що сьогоднішнє свято відбулося, і ми мали нагоду висловити все, що відчуваємо до вас : свою повагу, шану, гордість, ніжність, відданість, любов.

14.Але ці слова – лише крапля у морі. Наш обов'язок перед вами набагато більший, і ми намагатимемося показати це не лише на словах, але й на ділі.  

15. Хай в житті вам радість буде,

Процвітайте, як той цвіт.

Дай же ,Боже, нашим рідним многих, добрих, щасних літ! (Звучить пісня «Родина»)

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку