Виховний захід "Зима. Зміни в природі"

Про матеріал
Виховний захід для групи продовженого дня. У змісті бесіда,загадки,вірші, творче завдання, кросворд.
Перегляд файлу

Виховна година. Тема: «Зима.Зміни в природі»

Мета: закріпити знання про зміни в природі взимку, виховувати бережне ставлення до здоров′я ; виховувати турботливе ставлення до птахів;вчити працювати в групі.

Хід заходу

І. Організаційний момент . Повідомлення теми

- Діти, відгадайте загадку.

Холодна, біла,
Ліс оголила.
Скувала річку,
Струмок спинила.

  • Сьогодні  будемо розмовляти про зиму.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Доповніть речення:

Восени  йдуть _______, а взимку падає_______.

Восени в річках _____, а взимку ______.

Восени відлітають у вирій _____,  _____, _____, а взимку прилітають _____,______.

Восени сиро, а взимку ______.

Осінь яка?____,____,_____.  А зима ____,_____,_____.

ІІІ. Основний матеріал

3.1.Розповідь вихователя з елементами бесіди

 - Діти, відгадайте ще одну загадку.

Трійка, трійка прилетіла.

Коні білі в трійці цій.

А в санях сидить цариця –

Білокоса, білолиця.

Як дмухнула холодком,

Все прикрилося сріблом (зимові місяці)

  • Як називається перший місяць зими? А чому?

У давні часи груднем називали нерівну, покриту грудками дорогу. Буває, що у грудні ще снігу немає.

         У цьому місяці Сонце рухається найнижче над горизонтом, дні короткі. 22грудня-день зимового сонцестояння: найдовша ніч і найкоротший день. У грудні небо вкривають темні хмари. Іде сніг . Бувають хуртовини і метелиці.

         Другий місяць зими _____. Кажуть: «Січень – снігом січе». Другий місяць новий рік розпочинає й половину зими відсікає. У січні земля врешті-решт укривається суцільною білою сніговою ковдрою. У цьому місяці дні довшають,більше сонячного світла.

               Завершує зиму місяць ________. Усе частіше на небі з′являється Сонце. Майже на 2 години збільшується тривалість дня. Небо стає ясним і блакитним. Інколи зима по-справжньому виявляє свій суворий характер тільки в лютому – останньому зимовому місяці. Тоді дмуть сильні вітри, налітають віхоли, частішають хуртовини, дошкуляє мороз. 

          Зима - найхолодніша пора року. Термометр майже постійно показує температуру повітря нижче нуля.Річки і озера вкриті міцною кригою.

          У морозну погоду важливо одягатися тепло.  Дуже важлива турбота про здоров′я  взимку. У зимовий період збільшується ризик людини захворіти простудними захворюваннями. Зимою організму не вистачає вітамінів , сонячного світла , рухової активності.  Нехай кожен день на вашому столі будуть сезонні овочі , фрукти і ягоди. Стануть в нагоді і домашні вітамінні заготовки. Повноцінний сон є необхідним складовим міцного здоров’я , особливо в холодну пору року. Намагайтеся лягати спати трохи раніше. Взимку немає можливості довго гуляти або здійснювати пробіжки на вулиці. Але це не привід відмовлятися від фізичних вправ. Не забувайте робити зарядку ,  не відмовляйтеся від прогулянок, займіться зимовими видами спорту,  Для профілактики інфекційних хвороб дотримуйтесь правил гігієни , регулярно мийте руки з милом , стежте за станом шкіри.

3.2. Творче завдання (робота в групах) Складіть вірш про зиму(переплутані рядки)

-Діти розподіляться на 4 групи.

-Виконання завдання в групах.

-Читання віршів.

Всі річки тепер в обнові,
Біле скло над бережком.
Ходить грудень по діброві,
Застеляє світ сніжком.
Вишні в інею розквітли,
В білих шубах всі дубки.
Позирають ночі світлі
В розмальовані шибки.

Всі річки тепер в обнові,
Біле скло над бережком.
Ходить грудень по діброві,
Застеляє світ сніжком.
Вишні в інею розквітли,
В білих шубах всі дубки.
Позирають ночі світлі
В розмальовані шибки.

Звідкись гості налетіли
Стоголосим табуном
І розсипалися в полі
Над розсипаним зерном.

Заспівали, задзвеніли,
Мов заграли кобзарі...
Де взялась весела зграя,
Жарогруді снігурі.

Зимовий ранок розливає
Чарівне синювате світло,
Краса захоплює, вражає —
Все білизною враз розквітло.
Сніг  уночі  пухкий, як треба,
Накрив, присипав, припорошив.
А зранку засиніло небо —
Світ зразу став такий хороший.

 

3.3.  Читання  вірша Г. Бойко «Горобчики»   

 В зимові дні на стовпчиках,

На вітах, на дахах

Сидять малі горобчики

У сірих піджачках.

Сидіти б їм під стріхами,

Чекати б їм тепла,

Та жаль, що всюди віхола

Поживу замела.

Сніги, мов білі килими,

І долі - ні зерна.

Я хліба накришила їм,

Посипала пшона.

Горобчики наїлися,

І, наче у теплінь,

Всі радо розлетілися:

- Цвірінь-цвірінь-цвірінь!

- Як  живеться птахам узимку?  - Чому навчає цей вірш?

2

 

6

 

 

 

 

 

5

 

7

 

 

4

 

 

 

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.4 . Зимовий кросворд

1. Без рук, без голови, а вікна малює.

2. Сильний вітер зі снігом.

3.Останній місяць зими.

4.Місце,де катаються на ковзанах.

5.Вода у твердому стані.

6.Осіла пташка.

7. На дворі горою, а в хаті водою.

 

 

 

ІV. Підсумок – Про що ми говорили? Які ознаки зими ви запам′ятали?

Створення плакату «Ознаки зими»

 Робота в парах.  Скласти речення зі слів.

(Сонце низько над горизонтом. Зимове сонце світить,але не гріє. Температура повітря вдень і вночі нижче 0 °С. Ночі довгі,а дні короткі. Опади у вигляді снігу.  Земля  тверда  і вкрита снігом.  Річки і озера  вкриті льодом.)

 

docx
Додано
23 січня 2022
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку