Виховний захід "Знання - це скарб"

Про матеріал

Промайнуло швидко ясне літечко і срібний дзвоник покликав тисячі школярів у дивовижну Країну Знань на перший урок. Сьогодні ми поділимося з вами найщирішими думками про найбільший скарб людського розуму – знання і не лише про це, а й про те, як слід оволодівати ними. Тому й не дивно, що в гостях у нас люди не байдужі до освіти, бо пов'язали вони своє життя саме з нею.

Перегляд файлу

                      Знання – це скарб…

Промайнуло швидко ясне літечко і срібний дзвоник покликав тисячі школярів у дивовижну Країну Знань на перший урок. Прочитаймо його тему

Учитель:  Добрий день, любі діти! Доброго здоров’я  Вам, дорогі гості, батьки!

Сьогодні ми поділимося з вами найщирішими думками про найбільший скарб людського розуму – знання і не лише про це, а й про те, як слід оволодівати ними. Тому й не дивно, що в гостях у нас люди не байдужі до освіти, бо пов’язали вони своє життя саме з нею.

І група

  1. Дай знання нам, школо-мати, -

Щонайсильнішу зброю в руки,

Вчи нас зло перемагати

І в душі повік тримати

Світло правди і науки

  1. Ціннюща в людини до знань ненасить.

І їх за плечима, тих знань не носить

  1. Щоб мудрим буть, багато треба знати,

Читай книжки і мови всі вивчай 

Бери знання, де можна взяти,

Лиш мови рідної не забувай!

  1. Гімназія – мов друга домівка,

Учителі в ній – це другі батьки.

Школа – це наша мандрівка

У далекі, незнані світи.

У школі всіх наук джерела

Зібрані зі всього світу.

Обіцяєм добре вчитись:

Усі: Ми маєм право на освіту!

Учитель: Про що б ми з вами не говорили, завжди звертаємось до слова рідної  мови.

Про мову точаться розмови,

То трохи вщухнуть, то ізнов,

Щоб рідного цуратись слова,

Такого світ іще не знав.

Та я переконана, що наші діти не цураються мови! Учень (ім’я) допоміг мені  знайти відповідь на це питання.

Учень: Нам просто ліньки вчити рідну мову

   Національна гідність спить іще

   Тому жуємо суржика полову

   «Нам руська как-то легче и прощей…»

Учитель: Ми не чиїсь, держава в нас своя

                  Відродим мову і дітей научим

                  Ми, українці, це одна сім’я –

                  Весела, роботяща і співуча

Кажуть, людина починається з любові. Так чи ні?

Учень: Так, людина починається з любові, а любов починається з дитинства.

І учень: Великий американський винахідник Томас Едісон зазначав, що для продуктивної роботи необхідно мати 1 % таланту і 99% - працездатності.

ІІ учень: Яскравим прикладом самовиховання таланту і працездатності може слугувати Антон Чехов, якому вдалося зробити з себе людину «згідно зі своїм задумом». У листі до брата він писав: «Тут потрібні безперервна денна й нічна праця, вічне читання, студіювання, воля. Тут дорога кожна година».

ІІІ учень: Автор картини «Запорожці пишуть листа турецькому султану» Ілля Рєпін навчився працювати лівою рукою, коли в нього почала всихати права рука від постійного напруження.

ІV учень: Знаменитий учений-академік, дослідник Арктики Отто Шмідт у 14-річному віці склав програму свого життя, які книги прочитати, якими науками оволодіти, які проблеми розв’язати, як розвиватися фізично. Після підрахунків зясувалось, що на це піде 900 років. Юний Отто скоротив програму – знову немислимо потрібно 500 років! Скоротив іще – вийшло 150 років. На цьому зупинився. Помер Отто Юлійович Шмідт на 65 році життя. Отже за 50 років він прожив творчо 150, утричі перекривши норму.

V учень: А чи треба так перевантажувати себе? Виснажувати? Давайте чесно спробуємо відповісти на запитання: чого у мене більше – перевантажень чи недовантажень?

VI учень: Багато хто з нас часто робить скоріше те, що хочеться, що до вподоби, а не те, що треба.

VII учень: Крім того, на уроці і під час виконання домашніх завдань учні втомлюються не від того, що багато працюють, а від того, що не вміють працювати.

Учень: А чи відомо вам, що недовантаження – річ надзвичайно небезпечна. Людина, яка не займається фізкультурою, фізичною працею, недовантажує м’язи, стає кволою, слабосильною, а людина, що недовантажує свій мозок привчається до обмеженості мислення, позбавляє себе радості творчої праці, уповільнює свій розвиток.

Учитель: Доречно нагадати притчу про бритву, яку любив розповідати своїм учням Леонардо да Вінчі.

Якось промінь сонця упав на бритву, і вона засяяла, осліплюючи всіх навколо. Побачивши своє відображення, бритва була у захваті, але одразу ж згадала, що вона голить густі чоловічі бороди, а перед цим її точать на грубому бруску, наводять на ремені. І вирішила вона сховатись у потайному місці. Минув якийсь час, і бритві знову захотілося полюбуватися собою. Та не блищало тепер її лезо, бо було розїдено грубою іржею і зазубрилося, як пилка…

Ось так і розум людський хиріє та іржавіє у бездіяльності.

Тож треба вже у шкільні роки не ховатися від труднощів, боятися бездіяльності мозку, привчати його до напруженої праці, долати звичку зайвий раз відпочити.

Потрібно пам’ятати, що напружений ритм життя мобілізує фізичні, інтелектуальні резерви людини. Тому й помічено давно, що краще вчаться ті діти, які не бояться себе перевантажити. (Секції, музика, спортивні школи, допомога бабусі і т.д.)

Дайте відповідь на запитання: «Навіщо я учуся?»

Учні відповідають.

Треба розуміти, що головна мета твоїх зусиль – твій, інтелект, твої запити і потреби, усе, що допоможе стати корисним членом суспільства, щасливою людиною, наше завтра повинно стати повнішим, змістовнішим, цікавішим, ніж учора й сьогодні.

Учень: А що означає слово вчитися? – вчити себе! У цьому є найвища насолода: вчитися не заради оцінок, а просто тому, що цікаво. Вчитися у людей, у книжок. Пізнавай світ!

Життя складається з хвилин, годин, днів.. завтра дуже швидко перетворюється на сьогодні. Усе пізнане відлунюється в нашій долі, а все втрачене – втрачено назавжди.

Виробити секрети успішного навчання:

  1. Упевненість
  2. Сила волі: я хочу, я можу, я зроблю
  3. Увага
  4. Працьовитість
  5. Суворе дотримання режиму дня
  6. Самостійність у навчанні
  7. Постійна самоосвіта

ІІ група

Сокровенними поглядами поділяться з вами однокласники

  1. Не бреди в світ навмання,

Здобувай скоріш знання,

Що научишся робити,

За плечима не носити

Кажуть люди недарма:

Вчення – світ, невчення тьма.

Мудрими ж не народились,

А всього самі начились

  1. Школа всіх нас пригортає

І, як мати, захищає.

Тут вчимося ми й ростемо,

По країні знань ідемо.

Дай знання нам, школо-мати,

Щоб усе могли ми знати,

Бо знання – велика сила,

Що дає людині крила

  1. І дає людині світло, щоб душа її розквітла,

Сонечка без знань нема, як вночі сама Пітьма…

Хто завжди книжки читає,

Той усе на світі знає,

А хто має вже освіту,

Той побачить більше світу,

Бо освіта – прехороша,

А знання  - найлегша ноша.

Тож ніколи не лінуйся,

А учися і тренуйся!

Наполегливо навчайся,

Бути першим намагайся!

Учитель:

Світиться радістю днина погожа

Сонце веселе сія,

Квіточка кожна на іншу не схожа

Пісня своя в солов’я

Слово у пісню чарівну кладеться

Радістю щиро бринить.

Хай до душі воно вам доторкнеться

Щоб залишитись там жить

Звучить пісня «Мій вусатий дід»

Мій вусатий дід

Знав як Божий день

Свій козацький рід

Та співав пісень.

По краплині пив

Я дідові слова -

То святі скарби,

То вода жива.

Нагадайте мені, тату, дідові пісні,

Запрягайте, любий тату, коника мені.

Я від хати  і до хати

Буду тих пісень співати,

Бо козакам рід від роду

Та й немає переводу

Гей! Гей! Гей!

Нам роздольний степ

Вільний оберіг

З нього проростем

Помагай нам Біг!

Матінка одна

Нам на сотню літ

Ладо весняна

України цвіт

Учитель: Шановні гості! Дорогі батьки, любі шестикласники! Дозвольте на завершення уроку звернутися до вас зі словами подяки і побажань.

  1. Учень: Сьогодні нас покликав дзвоник срібно

У країну знань, країну мрій

Дітям всім навчатися потрібно

Школо рідна, добре й мудре сій

  1. Учень: Дай знання нам – скарб великий в руки,

Щоб сміливо йшли ми в майбуття,

Щоб ніколи не було розлуки

Із знаннями протягом життя

Учитель: Бо знання – це скарб і диво –

З ними йди в життя щасливо.

Пам’ятай, дитино мила,

Що знання – найбільша сила!

Скарб і капітал найбільший –

Пречудовий, найсвітліший!

Учень: Хай батьки наші з нами не знають турбот,

Бо з маленьких людей виростає народ.

А з шкільної родини – Державна родина,

А з учнівської спілки – соборна Вкраїна!

 

Загублений той час, який не використав для навчання (Пліній).

Учитель: Щоб знайти себе в житті, по-справжньому виявити себе, потрібно багато вчитися, пізнавати світ. Сьогодні нам допоможе дерево пізнання. Погляньте, які смачні соковиті плоди на ньому!

Дерево пізнання – листочки з прислів’ями та плоди з висловами видатних людей.

 Вчений іде, а неук слідом спотикається

Без муки немає науки

Не кажи «не вмію», а кажи «навчусь»

Вислови на плодах

  1. Вважай нещасним той день чи годину, коли ти не дізнався нічого нового (К. Ушинський).
  2. Постав над собою і сто вчителів – вони виявляться безсилими, якщо ти не зможеш сам примусити себе і сам вимагати від себе (В. Сухомлинський).
  3. Люди перестають мислити, коли перестають читати (Дідро).

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслова Виктория
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
2302
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку