Виховний завід "Свято в Королівстві Ввічливості"

Про матеріал
Даний захід спрямований на уточнення уявлення учнів про ввічливість, учні мають учитись користуватись ввічливими мовними формами (будь – ласка, вибачте…), виявляти чуйність і турботливість; виховувати навички культурної поведінки вдома, в школі, в громадських місцях; розвивати бажання піклуватись про інших, що найвища краса жити не тільки для себе, а для інших, а також такі риси характеру, як доброта, чуйність, делікатність.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховний захід на тему:

 

Вчитель: Вишневська М.В.


Мета: уточнити уявлення учнів про ввічливість, учитись користуватись ввічливими мовними формами (будь – ласка, вибачте…), виявляти чуйність і турботливість; виховувати навички культурної поведінки вдома, в школі, в громадських місцях; розвивати бажання піклуватись про інших, що найвища краса жити не тільки для себе, а для інших, а також такі риси характеру, як доброта, чуйність, делікатність.

 

Хід свята

 

Вчитель. Життя кожної людини складається із кола дій, вчинків по відношенню до речей, до самого себе, тобто із того, що ми називаємо поведінкою.

І тому сьогодні у нас незвичайне свято, сьогодні ми робимо ще один крок в країну казкову, в країну чудову, в королівство, де всі знають правила обов’язкові.

Увага! Увага! Вже час розпочинати наше свято. Веселе, красиве і радісне свято, на яке давно вже чекаєте всі .Отже починаємо.

Учні діляться на дві команди. Обирають з поміж себе капітанів, членів команди та  журі, в складі 2 учнів.

Гра складається з 5 конкурсів.

 

І. Конкурс «Ситуації»

Роздивимось зібрані матеріали (сценки), вияснимо поведінку, і як треба себе поводити. Оцінюємо кожну правильну відповідь у 2 бали.

  1.     Сашко  в  трамваї  повному, -

Розсівся  він  «як  слід».

А  біля  нього  згорблений

Стоїть  старенький  дід.

Хтось  до  Сашка  звертається :

- Чи  вас  у  школі  вчать,

Як  місце  дати  старшому.

Як  старших  поважать?

- Та  вчать ! – Сашко  відказує -

Але  оце  якраз

Розпочались  канікули –

Ніхто  не  учить  нас.

 

-         Тож скажіть, що повинен зробити Сашко? (повинен встати і з лагідною посмішкою сказати : «Сідайте, будь – ласка, тут вам буде зручно», і так робити завжди і під час навчання, і під час канікул).

  1.     По коридору йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назустріч їй учень. «Добрий день», - і пішов далі. Що повинен був зробити хлопчик? (допомогти вчительці донести речі).
  2.     Вулицею йде старенька бабуся. Вона несе кошик із картоплею. Раптом кошик випав із її рук і картопля розсипалась. Назустріч їй біг хлопчик. Він зупинився, подивився і побіг далі. Що повинен був зробити хлопчик? (допомогти зібрати овочі).
  3.     Два хлопчики зiштовхнулись у дверях i нiяк не можуть розiйтися. Хто з них повинен звiльнити дорогу, якщо одному 8 рокiв, а iншому - 11 рокiв? Хто перший повинен привiтатися?

(Старший хлопчик повинен звiльнити дорогу меншому, але менший повинен привiтатися першим.) 

 

ІІ. Конкурс «Доповни мене» 

Правильну відповідь оцінюємо в 1 бал.

1. Перший  крок  до  добра – це не робити … (зла).

2. Будинок  без  книг – це  тіло  без … (душі).

3. Люби  правду, але  прощай … (помилку).

4. Тепліше  шуби – … (добре  слово).

5. Розтопить серце всякого сердечне слово (дякую)

6. Зазеленіє навіть пень, коли почує (добрий день)

7. Якщо ми їсти вже не в силах, то скажем мамі, що? (спасибі)

8. Якщо когось штовхнули ненавмисне, то зразу ж, не чекаючи підказки, промовте швидко (Вибачте, будь ласка)

9. Щоб знову зустрітись в годину призначену, я щиро кажу до людей (до побачення).

10. Для тих, хто від кашлю й простуди страждає, також є хороші слова в нашій мові. Як пчихне людина, ми часу не гаєм і їй побажаєм (Будьте здорові!)

 

IIІ. Конкурс «Чи вихованi ви?»

— Дiти, уважно прослухайте запитання-тести i виберiть правильну вiдповiдь, за яку отримаєте 1 бал.

1. Кожен iз нас знає, що вiд того, як людина поводить себе iз iншими людьми, залежить:

а) ставлення до неї оточуючих;

б) її заробiтна плата, бали успiшностi;

в) тривалiсть життя людини.

2. Вiзитна карточка людини пiд час знайомства, розмови:

а) одяг;

б) культура поведiнки;

в) розповiдь про свої здобутки, досягнення.

3. Чи можна смiятися з широко вiдкритим ротом?

а) Можна;

б) такий смiх недоречний;

в) можна, але не бажано.

4. Ви розмовляєте - немає рiзницi, з ким (з мамою, учителем, товарищем) де потрiбно тримати незайнятi руки?

а) Смикати ними те, що потрапить пiд руку;

б) чухати потилицю або за вухами;

в) незайнятi руки необхiдно тримати на мiсцi.

5. Як необхiдно сидiти на стiльцi?

а) Злегка похитуючись;

б) сидiти на краю стiльця;

в) вiльно, не горблячись i не спираючись.

6. Ви збираєтеся до школи, йде дощ, потрiбно брати парасольку. Але вже пiсля урокiв дощ закiнчився. Як ви будете нести парасольку, повертаючись додому?

а) Вертикально;

б) горизонтально;

в) розмахуючи на всi боки.

7. В якому одязi ви повиннi ходити до школи?

а) В модному;

б) в зручному;

8. Ви ненароком когось пiд час перерви штовхнули. Як ви скажете?

а) Вибачте;

б) вибачаюсь.

9. На подвiр’ї школи розмовляють двоє вчителiв. Серед них ваша вчителька. Проходячи повз них, ви скажете:

а) «Добрий день, Тетяно Іванiвно!»;

б) «Добрий день!».

10. Що прикрашає людину?

а) Рiшучiсть;

б) скромнiсть;

в) сила волi.

 

IV. Конкурс «Інтелектуальний»

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

1. От і скінчився теплий літній день. Над водоймою стелиться густий білий туман. Звідки він узявся? (За день земля нагрілась, а надвечір почала охолоджуватися. Вологе повітря над водоймою стало прохолоднішим і вже не може поглинати водяну пару. Вона згустилася й перетворилася на туман. Пригадайте, охолоджене скло в теплій кімнаті пітніє).

2. Як пояснити, що вночі найбільше роси утворюється на трав'янистих рослинах, а не на кущах чи деревах? (Нижній приґрунтовий шар повітря найбільш зволожений. Крім того, внизу повітря менше рухається, тому й вологи випаровується менше).

3. Чому рослини не можна поливати, коли на них падають сонячні промені? (Коли світить сонце, краплини води, які залишилися після поливу на стеблах і листках рослин, збирають його промені, як маленькі збільшувальні скельця, і рослина може при цьому дістати опіки).

4. У родині гарбузових вусанів є представник, якому чіпкі вусики не потрібні. Якщо вони і є, то тільки для краси. Вітру цей овоч не боїться, бо не
має повзучої огудини, а росте кущем. Як він називається (Кабачок. Турецькою і татарською мовами гарбуз — «кабак»).

5. У яких рослин клітини можна побачити неозброєним оком? (М'якоть кавуна, волоски кропиви, судини в стеблі гарбуза, винограду).

6. Як ви вважаєте, чому березовий гай зовсім не схожий на ялиновий ліс? (У березовій діброві зеленіє трава, квітнуть маки, ростуть полуниці. В ялиновому лісі — ні трав, ні квітів, зате добре ростуть мох і гриби-мухомори).

7. Яка осика дає найкращу деревину для виробництва сірників? (Зверніть увагу на кору. Осики бувають різні: яснокорі, зеленокорі, сірокорі. Для сірників найбільше підходить зеленокора).

8. Чи буває пташине молоко? (Звичайно, ні, скажете ви. Адже про нього говорять як про щось неймовірне. І все ж пташине молоко існує. У волі
голубів, коли вони виводять пташенят, і утворюється маса, схожа на густе молоко або на рідкий сир. Цим «молоком» пернаті вигодовують малят).

9. Хто родич землерийки? (їжак!)

10. Як метелик підтримує сталу температуру тіла? (За допомогою крил. Вони дістають найбільше тепла, коли сонячні промені падають перпендикулярно до них. Як тільки температура тіла досягає 35°С, комаха змінює положення крил, поки не знайде такого, при якому підтримуватиметься необхідна температура).

11. Скільки років народжується хрущ? (Не менш як 5 років: 3 роки личинки лежать у землі, на четвертий перетворюються на лялечок, але залишаються в ґрунті. Тільки на п'яту весну комаха вибирається на поверхню і починає літати).

12. Яку комаху називають «летючою ватою»? (Крилату попелицю, все тіло якої вкрите ніжним восковим пухом).

13. Які комахи мають такі ж назви, що й ссавці? (Жуки — носороги, олень, слоник; метелик — ведмедиця) .

14. Павук — не комаха. Чому? (Бо в усіх комах — метеликів, мух, жуків — шість ніг, а в павука аж вісім. Та живе він поруч з комахами і на них полює).

15. Чим пояснити явище «цвітіння» водойми? («Цвітіння» води спричиняють різні водорості).

16. Чому течія річки посередині швидша, ніж біля берегів? (Течія біля берегів сповільнюється внаслідок тертя води об ґрунт).

17. Чому моря, як правило, синього кольору? (Морська вода відбиває колір неба).

18. Які ви знаєте «кольорові» моря нашої планети? (Біле, Чорне, Червоне, Жовте).

19. Який континент не має рік? (Антарктида).

20. Як відомо, моря весь час поповнюються прісною водою річок. Проте солоність морської води не зменшується. Чому? (Вода з поверхні весь
час випаровується).

21. Які тварини ростуть протягом усього життя? (Така здатність характерна тільки для риб).

22. Якого кольору кров у риб? Чи буває у морських тварин голуба кров? А зелена? (Червоного. Голуба кров у восьминогів. Зеленою видається червона кров на глибині).

23. Чи п'є жаба воду? (Ні. Потрібна для неї вода надходить в організм тільки через шкіру, яка поглинає вологу і виділяє її).

24. Чому після умивання витираєте руки рушником, а не клейонкою? Чому промокальний папір вбирає чорнило? (Виявляється, що в тканинах, промокальному папері є тоненькі канали — капіляри, по них і піднімається рідина, причому, чим тонший капіляр, тим вищий стовпчик води).

25. У класовода в руках... паперова каструля. Він наливає в неї воду, підносить до свічки і чекає, коли вода підігріється. Чому папір не горить? (Вода в «каструлі» закипає при 100°С, відбираючи все тепло на себе, тому папір так і не встигає загорітися).

26. В якій точці Землі немає місцевого часу? (Таких точок на земній кулі дві: Північний і Південний полюси. Саме тут, як відомо, сходяться всі меридіани, на них, звичайно, немає ніякої географічної широти, а отже, немає місцевого часу).

 

V. Конкурс загадок

 

І команда

ІІ команда

Попід дах серед зими

 всілись білі кажани.

 І донизу головою

 продрімали до весни. (Бурульки)

 

 По два боки від ріки

 стоять браття-близнюки.

 Кожен бачить свого брата,

 годі лиш його обняти. (Береги)

 

 В’ється, плине річечка,

 як срібляста стрічечка.

 Починалась річка ця

 із малого … (джерельця).

 

 Хмаркою у небі мчить,

 ллється, плине і біжить.

 На ставку в зимову пору

 може стати склом прозорим. (Вода)

 

 Хтось у лузі біля річки

 погубив барвисті стрічки.

 Дощик вгледів, підібрав,

 небеса підперезав. (Веселка)

 Прийшов до нас гість —

 бубликів не їсть,

 а у пічці без упину

 за поліном їсть поліно. (Вогонь)

 

 Трох-торох, трох-торох,

 з неба сиплеться горох:

 не солодкий та смачний,

 а холодний, льодяний. (Град)

 

Букви всі — від А до Я, —

 як одна міцна сім’я.

 Варто всіх у цій родині

 знати грамотній дитині. (Абетка)

 

 Хтось на біле полотно

 чорне висипав пшоно.

 Як зумієш позбирати,

 зможеш книжку прочитати. (Букви)

 

 На уроках, в книжці, в школі

 почерпнеш ти їх доволі.

 І назавжди у житті

 стануть друзями тобі. (Знання)

 

 Настрибався зайчик вволю,

 білий слід лишав по полю.

 Ми за ним спостерігали,

 слово «мама» прочитали. (Крейда)

 

 Хто вночі у лісі, полі

 побілив усе довкола?

 Хто смереку і ялину

 вбрав у сніжну кожушину? (Зима)

 

 Зрілі вишні у садку,

 і сунички у ліску,

 теплі дні, барвисті квіти

 нам дарує щедре … (літо).

 

 Тихо-тихо підкрадалась,

 до сусіда приглядалась.

 Він помітив гостю враз,

 посірів і зовсім згас. (Ніч і день)

 

Вміє вишивати, шити,

 може ґудзики пришити,

 та без одягу донині

 рукодільниця-кравчиня. (Голка)

 

 Не хижак, а зуби має.

 Не гризе і не кусає,

 а розчеше кіски Олі,

 чубчик Петрикові й Толі. (Гребінець)

 

 Справно йде, хоч ніг немає,

 цоки-цок, усім співає.

 І секунди, і хвилини

 нам рахує він щоднини. (Годинник)

 

 Є у мене дивне скельце,

 що з усіх кривляється:

 як до нього усміхнешся,

 воно теж всміхається. (Дзеркало)

 

 Що за тітонька довгенька

 на язик така гостренька?

 По лужку лишень пройшла —

 вся травиця полягла. (Коса)

 

У дорогу вирушаю,

 щоб дістатись небокраю.

 Я за ним, він — утікати,

 не дається наздогнати. (Горизонт)

 

 Як тріщить мороз надворі —

 стрічка в’ється стрімко вгору.

 Як мороз відступить трішки,

 то постелиться під ніжки. (Дим)

 

 Мене різали, топтали,

 і товкли, й перевертали.

 Мужньо я усе стерпіла,

 врожаями відплатила. (Земля)

 

 Не побачиш його оком,

 не торкнешся ненароком,

 ані вухом не почуєш,

 лише носом ти відчуєш. (Запах)

 

Хто узимку до діток

 заповзе під кожушок,

 пощипає ручки, щічки,

 забереться в черевички? (Мороз)

 Він у морі спочивав,

 у хмаринці мандрував

 і галявину з травою

 вимив чистою водою. (Дощ)

 

 І у місті, і у полі

 нагулялася доволі.

 Не давала снігу спати,

 примусила танцювати. (Завірюха)

 

Дерев’яний та довгенький,

 хвостик в нього є маленький.

 Як у фарби хвіст мочає —

 все довкола розцвітає. (Пензлик)

 

 У портфелі є хатинка —

 ручки там живуть, резинка,

 клей, лінійка, кутники? —

 школярів помічники. (Пенал)

 

 Худорлява і вертлява,

 на папір біжить у справах,

 закарлючки полишає, —

 у пеналі спочиває. (Ручка)

 

 Олівці Петрусь узяв,

 швидко щось намалював.

 Хоч крути, а хоч верти,

 має тільки три кути. (Трикутник)

 

Де пройшла краса-дівиця —

 там травиця зелениться,

 пишно квіти зацвітають,

 і пташки пісень співають. (Весна)

 

 Дивний гість прийшов на ґанок,

 ще й замовив на сніданок

 темряви і трохи ночі.

 Як поїв — розплющив очі. (День)

 

 Чарівник прийшов у ліс,

 фарби, пензлика приніс.

 У діброві та садочку

 стали жовтими листочки. (Жовтень)

 

 Дивний журавель стоїть,

 що нікуди не летить.

 Можеш ти води напиться,

 називається... (криниця).

 

 Мореплавцям у пригоді

 стану в будь-яку погоду.

 У грозу, в туманній млі

 привітаю кораблі. (Маяк)

 

 На привалі юнаки

 поскидали рюкзаки.

 І з маленької торбинки

 змайстрували вмить хатинки. (Намети)

 

 Є у голочки подружка,

 що прив’язана до вушка.

 Слід у слід за нею ходить,

 візеруночки виводить. (Нитка)

 

 Стали гості на поріг —

 відразу на носа — плиг.

 І не просять пригощати,

 дай газету почитати. (Окуляри)

 

 

V. Конкурс капітанів «Лицарські манери»

Питання для капітана І команди: Заходячи у дім, чоловіки знімають шапку. Звідки прийшов до нас звичай знімати шапку, коли заходиш у дім?

(Років із тисячу тому було набагато небезпечніше вирушати в далеку дорогу ніж тепер. З усіх сторін  чатувала небезпека.

 Тому лицарі, ідучи з дому в дорогу, одягали на себе кольчуги, важкі лати і шолом на голову.

 Але ось на шляху дім, де живе добра людина. Переступаючи поріг, лицар знімав свій шолом і ніс його в руці.

 «Я тебе не боюся,- говорив він цим жестом господареві.  – Бачиш,  моя голова відкрита. Я тобі довіряю. Ти хороша людина»

 Цей звичай залишився і до нашого часу. Знімаючи шапку ти показуєш господареві, що ти поважаєш дім, який зайшов, поважаєш господарів, віриш у їх порядність).

 

Питання для капітана І команди: Звідки до нас прийшов звичай, вітаючись, знімати рукавичку?

(З тих самих лицарських часів. Знявши рукавичку, лицар показував, що в його руці немає зброї, що він ставиться до зустрічного доброзичливо. У наш час знімають рукавицю при зустрічі в знак поваги до товариша. Ні в якому разі вітатися сидячи. Потискаючи руку, слід дивитися не кудись убік, а в очі тому, з ким вітаєшся).

 

VI . Підбиття підсумків.

 Журі підраховують кількість балів. Оголошуються переможець свята.

Вчитель: Отже, для школярів я існує 10 дуже важливих правил. Ці правила прості, швидко їх запам’ятаєте ви :

1. Будь завжди ввічливим, чуйним і уважним.

2. Зустрінеш знайомих – привітайся.

3. В школі, в класі не сміти, а побачиш прибери!

4. Не пхай в кишені крейду, це, мій дорогий, не діло.

5. Допустив помилку, проявив грубість, попроси пробачення.

6. Завжди допомагай літнім людям, товаришам, молодшим.

7. У громадських місцях не штовхайся, поступайся місцем інвалідам, літнім людям, жінкам з дітьми.

8. Ніколи не перебивай співрозмовника, спочатку вислухай його до кінця, а потім вислови свою думку.

9. Дружи з «ввічливими словами».

10. Щоб тобою могли гордитись, повинен багато ти трудитись.

 Вчитель:   Наш  бал  закінчено!

Але  друзі  треба

Мораль  його  запам’ятати:

Без  ввічливості  людина

Нічого не варта!

Я  бажаю,  щоб  із  вами

Людям  було  веселіше,

І  щоб  добрими  очима

Ви  дивилися  на  них,

Щоб  були  ви  справедливі

І  у  рішеннях  мудрі

Як до  людей  будете  добрі,

То і люди  до  вас  будуть  добрі!

 

1

 

doc
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку