Виконання 3D моделей в програмі.

Про матеріал
Зміст теми заняття (структурно-логічна схема змісту теми, або тезиси або розгорнутий текст змісту). 1. Знайомство з середою моделювання. 2. Виконання креслення деталі.
Перегляд файлу

МІНІСТЕРСТВО  ОСВІТИ І  НАУКИ УКРАЇНИ

ЗАПОРІЗЬКИЙ  АВІАЦІЙНИЙ  КОЛЕДЖ

Ім.О.Г.Івченка

 

Спеціальність  134 «Авіаційна та ракетно-космічна техніка»

( шифр  спеціальності)

                                                                                           

 

                    МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ № 4

                      4 (ГОДИНИ)

 

Тема: Виконання 3D моделей в програмі.
назва  роботи

 

з дисципліни   «Автоматизоване проектування (ЛА)»

 

Результат пошуку зображень за запитом Виконання 3D моделей в програмі.Компас                               Інструкцію розробив:

                                                  Викладач______________(Кравчук Ю.С.)

                                              Розглянуто на засіданні  ПЦК:

                                                       «Авіаконструкторських дисциплін»

Протокол № ____ від „___”__________20____р.

                                               Голова ПЦК _____________(Шкробатько О. О.  )

1. Актуальність теми : Виконання 3D моделей в програмі.

 

Практична робота дає можливість студентам надбання різних форм знань та можливість використання цих знань на практиці. Знання які придбає студент будуть використані у наступних практичних роботах.

  1. Формує уміння і знання надбані на лекції та самостійно опрацьованому матеріалі .
  2. Формує інформаційну культуру:
  • вміння користатись довідковою літературою
  • систематизувати інформацію
  1. Графічну культуру:
  • знання загальних правил оформлення креслень
  • вміння оформляти креслення
  1. Трудову компетентність
  • уміння раціонально організувати свій трудовий процес.
  1. Технологію творчості
  • вміння самостійно працювати та приймати конструктивні рішення
  • творчий аналіз та підхід до оформлення креслення

 

2. Мета заняття: Навчитися ммоделювати деталі в програмі КОМПАС.

 

 

Виховна

 

а) закріплення теоретичних знань наданих на лекції та самостійно опрацьованому матеріалу

 

Навчальна розвивальна

 

б) здобування у студентів навичок роботи з бібліотеками програми, які сприяють якості виконання креслень.

 

 

 

 

 

3. Міждисциплінарна інтеграція

 

 

Дисципліна

 

Знати

Уміти

Забезпечуючи

Нарисна геометрія та інженерна графіка.

- принципи створення креслень.

- інструменти креслярські

- типи ліній

- техніка і правила безпеки.

- володіти креслярськими інструментами;

- вміти розпізнавати типи ліній

Забезпечувані

Нарисна геометрія та інженерна графіка.

 

Деталі машин.

- вміння і знання різноманітних типів ліній та області застосування їх.

- знання форм деталей

Уміти розраховувати зубчасті колеса, та розпізнавати їх типи.

Внутрішньо предметна інтеграція

ЕСКД

- правила техніки безпеки

- використання типів ліній на кресленні .

- форми і розміри типів ліній

Створювати креслення з використанням різних типів вимог ЕСКД

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. План та організаційна структура заняття

 

Етап

Основні заняття, їх функції та зміст

 

Цілі

1

2

3

 

 

1.

2.

3.

 

Організація заняття

Постановка навчальних цілей

Контроль вхідного рівня знань, вмінь, навичок

  1. Які формати аркушів для креслення ви знаєте?
  2. Які масштаби для креслення ви знаєте?
  3. Яки види використовують для креслення?
  4. Як позначається на кресленні товщина деталі, якщо деталь має тільки один вид?
  5. Що означає «деталь симетрична»?

 

Виховна

Навчальна

 

 

Навчальна

 

1.

Формування професійних вмінь та навичок.

- графічну культуру;

- інформаційну культуру;

- самостійність праці;

- трудову компетентність;

- творчість.

- знання придбанні на парі використовувати для курсового проектування з предмету деталі машин.

Виховна

Навчальна

Пізнавальна

Орієнтування

 

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

3.

Контроль та корекція рівня професійних вмінь та навичок.

1. Надання допомоги при створенні креслення (консультація)

2. При захисті креслення індивідуальна робота над помилками, виправлення їх, корекція креслення.

Підведення підсумків заняття.

Індивідуальна робота над кресленням, оцінка.

Домашнє завдання (учбова література по темі, основа та додаткова).

 

Навчально – виховна

Методи контролю та навчання

Матеріали методичного забезпечення (контролю, наочності, інструкції та інш.)

 

Час в хв., або % від загального часу

1

2

3

1. Знайомство з завданням

 

2. Записи у зошитах

 

  • метод рекомендації до практичної
  • приклад оформлення
  • конспект лекцій студента

1 – 3 хвилини

 

10-20 % (± 5 % )

3. Видача завдання

 

4. Самостійна робота студента

 

5. Індивідуальна робота зі студентом над кресленням (консультація).

  • варіанти до практичної роботи
  • робота над завданням

 

 

 

 

60 – 90 %

6.Розгляд роботи і перевірка завдання.

 

7. Виправлення помилок, індивідуальна бесіда

 

8. Підсумки роботи з оголошенням оцінки.

  • робота в прграммі

 

10 - 20 %

 

 

2 – 3 хвилини

 

 

 

1 – 3 хвилини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.  Зміст теми заняття (структурно-логічна схема змісту теми, або тезиси або розгорнутий текст змісту).

 

  1. Знайомство з середою моделювання.
  2. Виконання креслення деталі.

 

6. Матеріали методичного забезпечення заняття:

 

1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття (запитання, текстові завдання).

2. Матеріали методичного забезпечення основного етапу заняття (професійні алгоритми, орієнтовані карти для формування практичних умінь та навичок).

3. Матеріали контролю для заключного етапу (завдання, тести).

4. Матеріали методичного забезпечення самопідготовки студентів

(орієнтовані карти для організації самостійної роботи студентів з учбовою літературою).

 

7. Література:

а) учбова (основна ) :

  1. Гончаров П.С. NX для конструктора – машиностроителя. – М.: ДМК Пресс, 2010. – 504с.
  2. Данилов Ю, Артамонов И. Практическое использование NX. . – М.: ДМК Пресс, 2011. – 332с.
  3. Ганин Н. Б. КОМПАС 3D самоучитель. – М.: ДМК Пресс, 2005-384с.

б) додаткова :

  1. М.Краснов, Ю. Чигишев Unigraphics для профессионалов, «ЛОРИ», 2004.
  2. Руководство пользователя Unigraphics NX3.
  3. Руководство пользователя КОМПАС 3D в 3-х томах.

в) методична:

1. Методичні рекомендації до практичної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальні завдання до

практичного заняття №4

 

 

 

 

Тема: Виконання 3D моделей в програмі.

 

 

 

 

 

Термін виконання 160 -180 хвилин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання:

  1. Виконати завдання.
  2. Виконати креслення деталі за варіантом.

 

 

 

 

 

 

       Мета роботи:  Вивчення прийомів виконання моделі креслярсько-графічної підсистеми КОМПАС-3D деталі. Створення тривимірної моделі по єскізу.

 

Порядок побудування

 

  1. Побудова починається з вибору підстави. За основу приймається призма з розмірами 60х80х30мм.

Для створення основи в дереві побудови вибирається площину XZ. Потім вибирається команда Новий ескіз, і активізуються кнопки панелі геометрії для креслення ескізу.

На панелі геометрії натискається кнопка Прямокутник по центру і куту і будується ескіз прямокутника на екрані з центром на початку системи координат при цьому розміри прямокутника задаються в рядку параметрів: h = 60мм, w = 80мм, тобто курсор вводитися зону h, записується 60 і натискається <Enter>, потім курсор вводиться в зону w, записується 80 і натискається <Enter>.

          Курсор переводиться на поле листа, вибирається команда Закінчити ескіз, з'являються кнопки для побудови елементів твердотільної деталі.

Виконуються  команди: ОперацииОперация выдавливание.

Здається пряме напрямок, в зоні Відстань записується висота

призми - 30 мм і натискається кнопка Создать объект.

На панелі інструментів натискається кнопка Полутонове (рисунок 1.)

Рисунок 1.

Після створення підстави до нього приклеюються і вирізаються інші елементи деталі.

2.  Порядок вирізання призматичного поглиблення з розмірами 45х60х20мм.

      Виділяємо верхню межу призми і натискаємо кнопку Новий ескіз. Створюємо ескіз по заданих розмірах за допомогою команди Прямокутник. Після створення ескізу натискаємо кнопку Закінчити ескіз і виконуємо операцію Вирізати видавлюванням на задану глибину 20 мм.          

3. Приклеюємо до нижньої площини призматичного поглиблення ще

одну призму з розмірами 30х40х50 мм.

Виділяємо зазначену площину. Повторюємо попередні дії.

Потім виконуємо операцію Приклеїти видавлюванням, задаємо пряме напрямок в зоні Відстань записуємо висоту призми - 50 мм і

натискаємо кнопку Створити об'єкт (рисунок 2).

Рисунок 2.

 

4. Порядок вирізання циліндричного отвору діаметром 20 мм. Виділяємо відповідну площину призми. Потім створюємо новий ескіз. На панелі геометрії натискається кнопка Введення кола і будується ескіз окружності з центром на початку системи координат, діаметром 20мм. Натискаємо кнопку Закінчити ескіз, потім Вирізати видавлюванням, і з'являється вікно в якому задається пряме напрямок, в зоні Відстань записується глибина отвору, відзначаємо через все і створюємо об'єкт (малюнок 3)

Рисунок 3.

5. Створюємо пази шириною 30 мм по верхній кромці призми підстави, використовуючи операцію Вирізати видавлюванням. Попередньо будуємо ескізи обох пазів, використовуючи для розмітки допоміжні лінії. Результат побудов видно на створеної моделі. (Рисунок 4.)

 

Рисунок 4.

6. Здійснюємо скругление ребер призматичного підстави деталі. З цією метою використовуємо команду Операції - Скруглення, задаємо радіус 10 мм і вказуємо черзі всі чотири вертикальних ребра прізми - підставки. Для зручності побудов використовується кнопка Повернути, потім натискаємо кнопку Створити об'єкт (рисунок 5).

 

Рисунок 5.

7. Вирізаємо паз 10х32 мм від верхнього підстави деталі до її нижньої основи. Побудова ескізу виконуємо у верхній площині. Використовуємо ті ж команди, що й при попередніх побудовах (рисунок 6).

Рисунок 6.

8. Порядок вирізання чверті зображення деталі

      виділяємо верхню площину деталі.

      вибираємо команду Новий ескіз;

•  натискаємо кнопку Введення прямокутника і будуємо ескіз прямокутника на екрані з одним кутом на початку системи координат (рисунок 33), при цьому розміри прямокутника задаються курсором;

       вибираємо команду Закінчити ескіз. Після креслення ескізу натискаємо кнопку <Стоп>.

            Подальші побудови зрозумілі з рисунку 7.

Рисунок 7.

 

Питання для перевірки:

1.  Яка операція задається для отримання основи у вигляді криволінійної форми?

2. Де розташовується кнопка Орієнтація?

3. Скільки міститься інструментальних панелей при тривимірному проектувані?

4. Яка орієнтація при побудові основи деталі тривимірної моделі з-

відповідає фронтальній площині проекцій?

5. Скільки виділяється ребер при побудові заокруглення тривимірної моде-ли?

6. Як змінити колір елементів тривимірної моделі?

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальні завдання

 

Варіант №1

 

 

Варіант №2

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант №3

 

 

 

Варіант №4

 

 

 

 

Варіант №5

 

 

 

 

 

Варіант №6

 

 

 

Варіант №7

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант №8

 

 

 

Варіант №9

 

Варіант №10

 

 

 

Варіант №11

 

 

 

 

 

Варіант №12

 

 

 

 

 

Варіант №13

 

 

 

 

Варіант №14

 

 

 

Варіант №15

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
1410
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку