МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАПОРІЗЬКИЙ АВІАЦІЙНИЙ КОЛЕДЖ
Ім.О.Г.Івченка
Спеціальність 134 «Авіаційна та ракетно-космічна техніка»
( шифр спеціальності)
ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ № 4
4 (ГОДИНИ)
Тема: Виконання 3D моделей в програмі.
назва роботи
з дисципліни «Автоматизоване проектування (ЛА)»
Інструкцію розробив:
Викладач______________(Кравчук Ю.С.)
Розглянуто на засіданні ПЦК:
«Авіаконструкторських дисциплін»
Протокол № ____ від „___”__________20____р.
Голова ПЦК _____________(Шкробатько О. О. )
1. Актуальність теми : Виконання 3D моделей в програмі.
Практична робота дає можливість студентам надбання різних форм знань та можливість використання цих знань на практиці. Знання які придбає студент будуть використані у наступних практичних роботах.
2. Мета заняття: Навчитися ммоделювати деталі в програмі КОМПАС.
Виховна |
а) закріплення теоретичних знань наданих на лекції та самостійно опрацьованому матеріалу
|
Навчальна розвивальна |
б) здобування у студентів навичок роботи з бібліотеками програми, які сприяють якості виконання креслень.
|
3. Міждисциплінарна інтеграція
|
Дисципліна
|
Знати |
Уміти |
Нарисна геометрія та інженерна графіка. |
- принципи створення креслень. - інструменти креслярські - типи ліній - техніка і правила безпеки. |
- володіти креслярськими інструментами; - вміти розпізнавати типи ліній |
|
Нарисна геометрія та інженерна графіка.
Деталі машин. |
- вміння і знання різноманітних типів ліній та області застосування їх. - знання форм деталей |
Уміти розраховувати зубчасті колеса, та розпізнавати їх типи. |
|
ЕСКД |
- правила техніки безпеки - використання типів ліній на кресленні . - форми і розміри типів ліній |
Створювати креслення з використанням різних типів вимог ЕСКД |
4. План та організаційна структура заняття
Етап |
№ |
Основні заняття, їх функції та зміст
|
Цілі |
|||
1 |
2 |
3 |
||||
|
1. 2. 3. |
Організація заняття Постановка навчальних цілей Контроль вхідного рівня знань, вмінь, навичок
|
Виховна Навчальна
Навчальна |
|||
|
1. |
Формування професійних вмінь та навичок. - графічну культуру; - інформаційну культуру; - самостійність праці; - трудову компетентність; - творчість. - знання придбанні на парі використовувати для курсового проектування з предмету деталі машин. |
Виховна Навчальна Пізнавальна Орієнтування |
|||
|
1.
2.
3. |
Контроль та корекція рівня професійних вмінь та навичок. 1. Надання допомоги при створенні креслення (консультація) 2. При захисті креслення індивідуальна робота над помилками, виправлення їх, корекція креслення. Підведення підсумків заняття. Індивідуальна робота над кресленням, оцінка. Домашнє завдання (учбова література по темі, основа та додаткова).
|
Навчально – виховна |
|||
Методи контролю та навчання |
Матеріали методичного забезпечення (контролю, наочності, інструкції та інш.)
|
Час в хв., або % від загального часу |
||||
1 |
2 |
3 |
||||
1. Знайомство з завданням
2. Записи у зошитах
|
|
1 – 3 хвилини
10-20 % (± 5 % ) |
||||
3. Видача завдання
4. Самостійна робота студента
5. Індивідуальна робота зі студентом над кресленням (консультація). |
|
60 – 90 % |
||||
6.Розгляд роботи і перевірка завдання.
7. Виправлення помилок, індивідуальна бесіда
8. Підсумки роботи з оголошенням оцінки. |
|
10 - 20 %
2 – 3 хвилини
1 – 3 хвилини |
||||
6. Матеріали методичного забезпечення заняття:
1. Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття (запитання, текстові завдання).
2. Матеріали методичного забезпечення основного етапу заняття (професійні алгоритми, орієнтовані карти для формування практичних умінь та навичок).
3. Матеріали контролю для заключного етапу (завдання, тести).
4. Матеріали методичного забезпечення самопідготовки студентів
(орієнтовані карти для організації самостійної роботи студентів з учбовою літературою).
7. Література:
а) учбова (основна ) :
б) додаткова :
в) методична:
1. Методичні рекомендації до практичної роботи.
Індивідуальні завдання до
практичного заняття №4
Тема: Виконання 3D моделей в програмі.
Термін виконання 160 -180 хвилин.
Завдання:
Мета роботи: Вивчення прийомів виконання моделі креслярсько-графічної підсистеми КОМПАС-3D деталі. Створення тривимірної моделі по єскізу.
Порядок побудування
Для створення основи в дереві побудови вибирається площину XZ. Потім вибирається команда Новий ескіз, і активізуються кнопки панелі геометрії для креслення ескізу.
На панелі геометрії натискається кнопка Прямокутник по центру і куту і будується ескіз прямокутника на екрані з центром на початку системи координат при цьому розміри прямокутника задаються в рядку параметрів: h = 60мм, w = 80мм, тобто курсор вводитися зону h, записується 60 і натискається <Enter>, потім курсор вводиться в зону w, записується 80 і натискається <Enter>.
Курсор переводиться на поле листа, вибирається команда Закінчити ескіз, з'являються кнопки для побудови елементів твердотільної деталі.
Виконуються команди: Операции — Операция выдавливание.
Здається пряме напрямок, в зоні Відстань записується висота
призми - 30 мм і натискається кнопка Создать объект.
На панелі інструментів натискається кнопка Полутонове (рисунок 1.)
Рисунок 1.
Після створення підстави до нього приклеюються і вирізаються інші елементи деталі.
2. Порядок вирізання призматичного поглиблення з розмірами 45х60х20мм.
Виділяємо верхню межу призми і натискаємо кнопку Новий ескіз. Створюємо ескіз по заданих розмірах за допомогою команди Прямокутник. Після створення ескізу натискаємо кнопку Закінчити ескіз і виконуємо операцію Вирізати видавлюванням на задану глибину 20 мм.
3. Приклеюємо до нижньої площини призматичного поглиблення ще
одну призму з розмірами 30х40х50 мм.
Виділяємо зазначену площину. Повторюємо попередні дії.
Потім виконуємо операцію Приклеїти видавлюванням, задаємо пряме напрямок в зоні Відстань записуємо висоту призми - 50 мм і
натискаємо кнопку Створити об'єкт (рисунок 2).
Рисунок 2.
4. Порядок вирізання циліндричного отвору діаметром 20 мм. Виділяємо відповідну площину призми. Потім створюємо новий ескіз. На панелі геометрії натискається кнопка Введення кола і будується ескіз окружності з центром на початку системи координат, діаметром 20мм. Натискаємо кнопку Закінчити ескіз, потім Вирізати видавлюванням, і з'являється вікно в якому задається пряме напрямок, в зоні Відстань записується глибина отвору, відзначаємо через все і створюємо об'єкт (малюнок 3)
Рисунок 3.
5. Створюємо пази шириною 30 мм по верхній кромці призми підстави, використовуючи операцію Вирізати видавлюванням. Попередньо будуємо ескізи обох пазів, використовуючи для розмітки допоміжні лінії. Результат побудов видно на створеної моделі. (Рисунок 4.)
Рисунок 4.
6. Здійснюємо скругление ребер призматичного підстави деталі. З цією метою використовуємо команду Операції - Скруглення, задаємо радіус 10 мм і вказуємо черзі всі чотири вертикальних ребра прізми - підставки. Для зручності побудов використовується кнопка Повернути, потім натискаємо кнопку Створити об'єкт (рисунок 5).
Рисунок 5.
7. Вирізаємо паз 10х32 мм від верхнього підстави деталі до її нижньої основи. Побудова ескізу виконуємо у верхній площині. Використовуємо ті ж команди, що й при попередніх побудовах (рисунок 6).
Рисунок 6.
8. Порядок вирізання чверті зображення деталі
• виділяємо верхню площину деталі.
• вибираємо команду Новий ескіз;
• натискаємо кнопку Введення прямокутника і будуємо ескіз прямокутника на екрані з одним кутом на початку системи координат (рисунок 33), при цьому розміри прямокутника задаються курсором;
• вибираємо команду Закінчити ескіз. Після креслення ескізу натискаємо кнопку <Стоп>.
Подальші побудови зрозумілі з рисунку 7.
Рисунок 7.
Питання для перевірки:
1. Яка операція задається для отримання основи у вигляді криволінійної форми?
2. Де розташовується кнопка Орієнтація?
3. Скільки міститься інструментальних панелей при тривимірному проектувані?
4. Яка орієнтація при побудові основи деталі тривимірної моделі з-
відповідає фронтальній площині проекцій?
5. Скільки виділяється ребер при побудові заокруглення тривимірної моде-ли?
6. Як змінити колір елементів тривимірної моделі?
Індивідуальні завдання
Варіант №1
Варіант №2
Варіант №3
Варіант №4
Варіант №5
Варіант №6
Варіант №7
Варіант №8
Варіант №9
Варіант №10
Варіант №11
Варіант №12
Варіант №13
Варіант №14
Варіант №15
1