Виконання дій з іменованими числами на уроках математики в початковій школі з моделюванням проблемних ситуацій:
5 м + 4 м = 9 м
5 м + 30 см = 5 м 30 см
5 м + 30 дм = 5 м 30 дм
Завдання: перевір відповіді, запиши в зошиті вирази, в яких необхідно виправити помилки. (учні записують вираз 5 м + 30 дм)
Вчитель: назвіть правильну відповідь.
Учні: 8м або 80дм (різні учні називають різні відповіді, або вчитель додає одну з двох відповідей).
Вчитель: виберіть з двох відповідей одну, правильну.
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: відповідь 8м правильна, бо 30дм = 3м; відповідь 80дм правильна, бо 5м = 50дм.
39 кг – 5 кг
39 кг – 5000 г
Завдання: запиши в зошиті вирази, виконай віднімання.
Вчитель: яку відповідь отримали в третьому виразі, 34кг чи 34ц ?
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: вираз 39 кг – 5 ц не може мати відповіді, бо від меншого числа 39кг не можна відняти більше число 5ц (5ц=500кг).
2 дм 3 см і 32 см
30 м і 30 кг
8 ц і 80 кг
Завдання: запиши в зошиті вирази, виконай порівняння.
Висновок учнів в результаті розв’язання проблемної ситуації: порівняти 30м і 30кг
неможливо, тому що м і кг – одиниці вимірювання різних величин.