Слайд 1«КРОССЕНС»- візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожне з яких пов’язане з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт, розпочинати розв’язувати кроссенс можна з будь-якого зображення і з різною послідовністю. Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу та художнику Володимиру Бусленко.
КАЛЕЙДОСКОП ІДЕЙ: КРОССЕНС НА РІЗНИХ ЕТАПАХ УРОКУПам'ятайте! Якщо ви дасте один і той самий кроссенс кожному учневі длярозгадування - відповіді будуть відрізнятися. Якщо ви дасте завдання скласти кроссенс на одну й ту саму тему кільком групам учнів - роботи будуть відрізнятися. І це добре! Кроссенс може допомогти вам відкрити нестандартне, креативне, образне мислення у дітей! При формулюванні теми і мети уроку При вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуаціїПри закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу. При підведенні підсумку роботи на уроці, включити рефлексію Повністю урок побудувати в формі кроссенса, тобто дев’ять елементів кроссенса можуть представляти собою структуру уроку Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.
Алгоритм створення кроссенсу:1. Визначити тематику(загальну ідею).2. Вибрати 9 елементів (образів), що мають відношення до теми.3. Знайти зв'язок між елементами.4. Визначити послідовність елементів за певним типом зв’язку.5. Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).6. Виділити відмінні риси, особливості кожного елемента.7. Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).8. Замінити вибрані прямі елементи (образи) і асоціації непрямими, символічнимикартинками.9. Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів
Кроссенс у виховній роботі. Кроссенси можна складати на тему виховної години, святкового заходу, ювілейної дати, він може стати способом організації колективної творчої справи. Майте на увазі, що в цьому випадку кросенс учня буде кориснішим, ніж той, який створив вчитель, бо він:– відображає глибину розуміння запропонованої теми;– сприяє розвитку логічного й образного мислення;– підвищує мотивацію;– розвиває здатність учня до самореалізації.
Кроссенс - побажання:1 Відчути всім серцем красу зимової природи.2 Зловити сніжинку й загадати бажання.3 Гуляти щодня на свіжому повітрі й відкривати нові місця рідного чи нового міста.4 Годувати пташок.5 Відчути крила за спиною і бути щасливою людиною.6 Зліпити сніговика.7 Влаштувати день читання під теплим пледом. 8 Напекти смаколиків і заварити трав’яного чаю.9 Завжди вірити в дива!
Використана література:1 Кроссенс. http://www.kosiv-lyceum.edukit.if.ua/Files/downloads/%D0%9 A%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81.pdf2 10 ідей для кроссенса на уроках літератури https://bogosvyatska.com/2020/02/25/10-%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%B9-%D0%B4%D0%BB%D1%8 F-%D0%BA%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D1%85-%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83/3 Кроссенс | Гра + навчанняhttps://www.youtube.com/watch?v=hdz. OFke. Pfw0&ab_channel=%D0%9 E%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%2 C%D0%92%D0%B8%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D1%87%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BF%D0%B0\