Використання дихальних і фізичних вправ для дітей з обмеженими можливостями здоров'я

Про матеріал
У цому комплексі представлено дихальні вправи, які позитивно впливають на обмін речовин в організмі. Поліпшує емоційний тонус та працездатність.
Перегляд файлу


Використання дихальних і фізичних вправ для дітей

 з обмеженими можливостями здоров'я

 

 

     Вправи дихальної гімнастики проводяться щодня протягом 5-10 хвилин в добре провітрюваному приміщенні. Їх можна використовувати як фізкультхвилинки в процесі логопедичного заняття або як його частина, спрямовану на розвиток мовного дихання.

     В даному комплексі використовується поєднання дихальних і фізичних вправ, при виконанні яких зростають обсяг і глибина дихання, сила і витривалість дихальних м'язів, координуються і рітмізіруются загальні і дихальні руху, і в цілому поліпшується функціональна діяльність всіх органів і систем організму.


Вправа 1. «Годинки»

Сидячи на стільці, ноги розвести на ширину плечей, руки опустити. Відвести ліву руку в сторону і покласти на потилицю: повільно нахиляючись вправо, легко поплескати правою рукою по лівому боці - вдих. Повернутися в початкове положення - повний видих (живіт втягнути, розслабитися). Те ж в іншу сторону. Тік-так, тік-так,

Ходять годинник ось так:

Нахил вліво, нахил вправо,

Нахил вліво, нахил вправо.

Віршований текст вимовляє вчитель, а діти виконують потрібні дії.

 

 

Вправа 2. «надути кульку»

Вибрати зручну позу (сидячи, стоячи), покласти одну руку на живіт, іншу - збоку на нижню частину грудної клітки. Зробити глибокий вдих через ніс (живіт при цьому трохи випинається вперед, а нижня частина грудної клітки розширюється, що контролюється однією або іншою рукою). Після вдиху відразу ж провести вільний, плавний видих (живіт і нижня частина грудної клітки приймають попереднє положення).

Ось ми кульку надуваємо,

А рукою перевіряємо:

Кулька лопнула - видихаємо,

Наші м'язи розслаблюємо.

 


Вправа 3. «Нахили»

Виконується стоячи, ноги разом, руки опущені. Підняти руки вперед вгору - глибокий вдих (надути живіт), опустити руки вниз і, відвівши їх назад, нахилитися вперед - повний видих (живіт втягується).

Довго дятел дуб довбає (руки вперед вгору),

 Дзьобом дятел дуб довбає (руки вниз назад):

 Тук, тук, тук, тук, тук, тук (руки вперед, вгору),

 Павуків знайде він тут (руки вниз назад).


Вправа 4. «Крокують ніжки»

Під час ходьби на місці - руки вгору - вдих,

опустити руки - видих.

За рівної доріжці,

За рівної доріжці

Крокують наші ніжки.

Крокують наші ніжки

За пням, по купинах,

По камінцях, по камінцях,

В ямку - бух! (Присісти.)

 

Вправа 5. «Вітер дуэ»

Стоячи, спокійно вдихнути через ніс і також спокійно видихнути через рот.

Я подую високо (руки підняти вгору, встати на шкарпетки, подути),

Я подую низько (руки перед собою, сісти і подути),

Я подую далеко (руки перед собою, нахил вперед, подути),

Я подую близько (руки покласти на груди і подути на них).


Вправа 6. «Деревце гойдається»

Стоячи, нахиляти тулуб і рухати руками під читання тексту.

Вітер дме нам в обличчя (дути, махи руками в обличчя, сильний струмінь) Захиталося деревце (нахили тулуба вправо, вліво).
Вітер тихіше, тихіше, тихіше (дути, махи руками в обличчя, слабка повітряний струмінь)

Деревце все вище, вище (потягнутися, руки вгору).
 

Вправа 7. «Перекати»

Виконується стоячи, руки на поясі, підніматися на носки - вдих, опускатися на п'яти - видих, тобто «Перекочуватися». Корпус тримати прямо.

Ти носочки піднімай,

Ти носочки опускай.

Чікі-чікі-чікалочкі!

Їде гусак на паличці,

Каченя - на сопілці,

Петушок - на будочке,

Зайчик - на тачці,

Хлопчик - на собачці. мінь)

 

Вправа 8. «Прання»

Виконується стоячи, руки опущені уздовж тулуба. Підняти руки вгору - вдих, нахилити тулуб вперед, опустити руки, потрясти кистями - видих.

Маму я свою люблю,

Я завжди їй допоможу.

Я стираю, полоскаю,

З ручок воду отряхаю.


Вправа 9. «Шукаємо суницю»

Руки на поясі, ноги на ширині плечей. Провести вдих. Нахиляючись, лівою рукою торкнутися пальців правої ноги, права рука залишається на поясі - видих. Випрямитися — вдих.

Збираємо суницю. Тепер ягідка у лівої ноги - швидко збираємо її, доведеться знову нахилитися.

Ми йшли, йшли, йшли,

Суницю знайшли.

Раз два три чотири п'ять,

Шукаємо ягідку знову.


Вправа 10. «Хлопці заблукали»

Ходьба по колу, спокійне ритмічне дихання, на видиху вимовляти: «ау-ау-ау». Влітку Вова і Марина

У ліс ходили за малиною.

Вони кричали в лісі: Ау-ау-ау!

doc
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку