Бандурівська ЗШ І-ІІІ ступенів
Виступ на педагогічну раду:
«Використання електронних освітніх ресурсів на уроках математики»
Вчитель математики: Москальчук М.В.
Інтернет все більше входить в наше життя. В епоху суспільства інформаційних технологій держава зацікавлена в тому, щоб його громадяни були здатні грамотно працювати з інформацією, самостійно, активно діяти, приймати рішення, гнучко адаптуватися до мінливих умов життя. Процес навчання сучасної людини не закінчується в школі або вузі, він стає безперервним. Система безперервної освіти — веління часу. Освіта, зрозуміло, має крокувати в ногу з часом. Тому в даний час виникла потреба навчання на основі сучасних інформаційних технологій. Підключення всіх шкіл до мережі Інтернет в рамках Пріоритетного національного проекту «Освіта» зробило освітні інтернет-ресурси доступними для всіх освітніх установ.
У наш час вчитель повинен не тільки навчити школяра вчитися, але і виховати особистість, орієнтовану на саморозвиток. Успішно вчитися і вчити в сучасній школі допомагають електронні освітні ресурси та освітні інтернет-ресурси.
Найбільш ефективні електронні освітні ресурси — мультимедиаресурсы. У них навчальні об’єкти представлені безліччю різних способів: за допомогою тексту, графіки, фото, відео, звуку та анімації. Таким чином, використовується всі види сприйняття; отже, закладається основа мислення і практичної діяльності дитини.
Древня китайська мудрість говорить: «Розкажи мені, і я забуду, покажи мені і я запам’ятаю, залучи мене – і я зрозумію».
Інтерактивні засоби навчання надають унікальну можливість для самостійної творчої і дослідницької діяльності учнів. Учні дійсно отримують можливість самостійно вчитися. Можна самостійно провести лабораторну або практичну роботу з математики і тут же перевірити свої знання.
Інтерактивні засоби навчання відіграють велику роль в освітньому процесі. Вони розвивають активно-діяльнісні форми навчання; сприяють усвідомленню учнями процесу навчання; розвивають пізнавальну активність учнів; сприяють досягненню найвищого можливого результату в загальному розвитку всіх учнів, в тому числі найсильніших і найслабкіших; дозволяють провести рефлексію знань.
Мультимедіаресурси не замінюють вчителі та підручники математики, але в той же час створюють принципово нові можливості для засвоєння матеріалу.
Використання електронних освітніх ресурсів значно полегшує і скорочує час підготовки вчителя до уроку. Більше того, дає можливість «конструювати» шкільні уроки й інші навчальні заняття, визначаючи оптимальний зміст, форми і методики навчання; сприяє організації навчального процесу не тільки в традиційно-урочної, але і в проектній, дистанційній формах навчання. Це особливо важливо для навчання обдарованих дітей, дітей з обмеженими фізичними можливостями, дітей, що пропустили велика кількість занять через хворобу.
Одна з трудомістких проблем шкільного вчителя — відпрацювання з учнями навичок вирішення однотипних, нескладних прикладів. По-перше, швидкість сприйняття навчального матеріалу у різних учнів істотно відрізняється.
По-друге, в процесі повторення і закріплення знань потрібна велика кількість схожих прикладів. По-третє, потрібні відповіді та зразки рішень, які учень може самостійно переглянути.
На сайті зібрано багато тестів з усіх розділів шкільної математики. Я проводжу контрольні уроки, тренінги в комп’ютерному класі, підключеному до Інтернет. Тренувальні завдання на цьому сайті повністю відповідають структурі ЄДІ. При кожному завантаженні сторінки учень отримує нове завдання. При виконанні завдання можна відключитися від Інтернету.
Сайт дає можливість дистанційного навчання «ЄДІ: математика» .
www.fipi.ru я використовую контрольні вимірювальні матеріали і відкритий сегмент Федерального банку тестових завдань. Відкривши невеликий тренувальний тематичний «залік», учень отримує можливість ознайомитися з умовами всіх вхідних в нього завдань, виконати кожне з них і перевірити результати виконання заліку в цілому. Після завершення заліку видається сторінка із зазначенням відсотка виконання завдань в цілому і відсотків виконання за кожною темою, за якої в заліку були завдання. На сторінці з результатами також дається перелік завдань, клацнувши на кожну з яких, учень може показати свій варіант відповіді по цьому завданню і правильну відповідь.
www.ege.edu.ru можна дізнатися специфікації ознайомлювальних варіантів ЄДІ з усіх предметів.
www.school-collection.edu.ru допомагають зробити навчальний процес у школі цікавим і ефективним.
karusel.desc.ru можна пограти в Інтернет-карусель – командні змагання в режимі on-line для всіх бажаючих школярів з математики, інформатики.
Крім цього ми з учнями старших класів школи створюємо власні комп’ютерні презентації до уроків у програмі PowerPoint і як результат проектної діяльності – навчально-методичні комплекти з використанням програм Microsoft Office Publisher, PowerPoint, Word, Excel).
Приложение1 – приклади слайдів презентацій до уроків математики. Презентація уроку не повинна бути «книжкою на екрані». Вона повинна доповнювати підручники, використовуючи всі можливості сучасних комп’ютерів. Гарна презентація повинна не стільки роз’яснювати навчальну ситуацію, скільки моделювати її, даючи простір для уяви учня.
Учнів цікавить сам творчий процес та його результат. Особливо надихають їх можливості редактора PowerPoint. Учні відмовляються від «мертвих» слайдів, де немає анімації, т. к. вони нічим не відрізняються від підручників. Анімація, звук допомагають зробити роботу видовищною, а тему уроку простої і доступної для розуміння. Ламаються уявлення про те, що математика – нудна, «суха» наука.
Комп’ютерне творчість допомагає розвинути творчі здібності учнів у процесі виконання самостійних творчих завдань, розвинути навички використання інформаційних технологій і різних джерел інформації для вирішення пізнавальних задач, розвинути вміння вести індивідуальну роботу, вміння самостійного пошуку розв’язання нової задачі, допомагає формувати інтерес до математики.
Результати використання освітніх електронних ресурсів у нашій школі: для учнів – це мотивація до вченню і істотне розширення можливостей самостійної роботи, можливість участі в різних конкурсах; для вчителя – значне полегшення і скорочення часу підготовки до уроку, збільшення часу спілкування з учнями.