Використання елементів інноваційних педагогічних технологій вчителя початкових класів

Про матеріал
У своїй професійній діяльності я ставлю за мету розвивати пізнавальні здібності учня, його вміння розв’язувати життєві проблеми, розвивати особистісні якості дитини як суб’єкта діяльності і соціальних стосунків. Ми, вчителі, повинні підготувати дитину до самостійного життя, тобто сформувати такі вміння, які допоможуть стати компетентною, упевненою у власних силах людиною.
Перегляд файлу

 

Розробки уроків

з використанням елементів інноваційних педагогічних технологій

вчителя початкових класів

Харківської гімназії №14

Москаленко Надії Миколаївни

 

 

лютий 2019 року

 

 

 

 

 

 

Харків – 2019


У своїй професійній діяльності я ставлю за мету розвивати пізнавальні здібності учня, його вміння розв’язувати життєві проблеми, розвивати особистісні якості дитини як суб’єкта діяльності і соціальних стосунків. Ми, вчителі, повинні підготувати дитину до самостійного життя, тобто сформувати такі вміння, які допоможуть стати компетентною, упевненою у власних силах людиною.

Дитина повинна приходити до школи з радістю і бажанням, з допитливим вогником в очах, а повертатися додому з задоволенням і мрією повернутися до цієї школи завтра. Тому величезною задачею уроку є формування і розвиток жадоби до знань. А для цього вчителю потрібно принести в клас здивування і бажання учнів знати більше.

Тому школа нового покоління вимагає особливої уваги до інноваційних педагогічних новацій, і не тільки тих, які ще не використовувались, а й тих окремих елементів педагогічних технологій, які дають змогу ефективно вирішувати завдання розвитку і саморозвитку творчої, компетентної людини.

Багато років на своїх уроках я використовую елементи особистісно-орієнтованого навчання. В.О. Сухомлинський писав: «Підтримка і розвиток кожної дитини є умовою росту не тільки індивідуальних можливостей, але і фундаментом формування творчого, працездатного учнівського колективу».

Крім елементів особистісно-орієнтованого навчання використовую елементи так званої «Кейс-технології»:

  1. розвиток навичок критичного мислення;
  2. метод інциденту;
  3. ситуаційно-рольові ігри;
  4. ігрове проектування;
  5. метод дискусії та інші.

Крім цього, на уроках дуже добре «працює» проблемне навчання, ігрові технології, інтерактивні…

Використовуючи на уроках навіть по 1-2 елементи інноваційних педагогічних технологій, помічаю, що учні вже вміють шукати зв’язок між новими та вже отриманими знаннями; приймають альтернативні рішення, мають змогу зробити «відкриття», формують свої власні ідеї та думи за допомогою різноманітних засобів, навчаються співробітництву…

Адже урок для учня як вогнище біля шляху у зимову ніч для мандрівника: він сяде біля вогню, погріється і зможе йти далі. Так і дитина на нашому уроці «зігріється» діяльнісною цікавою роботою, з’явиться в неї пізнавальний інтерес до навчання, і знатиме людина, що їй робити далі, як їй жити…


 

 

 

Розробка уроку

з української мови

за темою:

 

«Звуки [дз], [дз’], [дж].

В.Заєць “Лісова школа”»,

 

проведеного у 2-В класі

Харківської гімназії №14

30 листопада 2018 року

 

 

Учитель – Москаленко Н.М.,

кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії»,

педагогічне звання

«учитель-методист»


Тема уроку. Звуки [дз], [дз’], [дж].  В.Заєць “Лісова школа”.

 

Мета уроку: формувати в учнів навички злитої вимови нових звуків [дз], [дз’], [дж]; поглиблювати вміння співвідносити звуко-буквені структури слів; формувати в учнів уявлення про невідповідність між звуками і буквами; удосконалювати навички правильного, свідомого читання;

розвивати усне мовлення, образне мислення, увагу при письмі, спостережливість і пізнавальний інтерес на уроці;

виховувати любов до вивчення української мови; взаємодопомогу у дитячому колективі; любов і бережливе ставлення до природи, до свого здоров’я.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання: таблиці, картки з нової теми; кольорові малюнки, фішки для звукових схем, індивідуальні картки, «Хрестоматія – 2 клас», робочі зошити, підручники (с.66-67); відео-урок «Уривок з казки Мудрої Сови», кросворд на дошці, плакат «Алфавіт», фішки для словесного оцінювання.

 

 

Хід уроку

 

І. Організація класу

 

Учні: «Нарешті продзвенів дзвінок –

Починається урок!»

Учитель: «Діти, посміхніться один одному. Я бажаю вам гарного настрою і активної праці».

 

ІІ. Актуалізація знань. Повторення

  1.     Казкова ситуація.

 Учитель: - «Помагайчик» і «Пояснялочка» на минулому уроці з вами вчили яку літеру?   (Ґґ)

  •    Їм дуже хочеться послухати, чи ви навчилися читати з нею слова.

 

  1.     Два учні отримують картки і працюють на дошці.

Картка 1

Картка 2


 

  1.     Виразне читання учнями «Панна Ґава» (казка) та вірша Ганни Чубач «Ганнусині гуси» (с.64-65).
  • Хто скаже «Молодець!» за читання своїм товаришам?

 

  1.     Взаємоперевірка індивідуальної роботи на дошці.
  1.     Читання завдання і виконання кожним учнем.
  2.     Висловлювання учнів класу щодо правильного виконання завдань.

 

  1.     Підсумок: - Чому літери Гг і Ґґ звучать по-різному, пишуться по-різному?
  • Чи задоволені вами наші казкові діти?
  • Молодці!

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  •         Яка загадкова і цікава українська мова! Стільки в ній нерозгаданих секретів!
  •         А хочете дізнатися про ще один секрет нашої чудової рідної української мови?

 

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

  1. Учень читає загадки.
  1. Улюблена іграшка маленьких дітей, що крутиться на одній нозі?

(дзиґа)

  1. Чим дятел лікує дерева?

(дзьоб)

  1. Він більший за бджолу, сидить на квітах і гудить «джу-», «джу-», «джу-».

(джміль)

 

  1. Хорове повторення відгадок.

- Які цікаві звуки прозвучали?

- Яка тема нашого уроку?

(Таблиця «Звуки [дз], [дз’], [дж]»)

 

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу

1. Практична робота: побудова звукових схем слів із моделей звуків.

Робота трьох груп. Гра «Зіронько, світи!»

  1. На дошці:

І

 

ІІ

 

ІІІ

дзига

 

дзьоб

 

джміль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Діти, це нелегко, але ж ви удвох і у цілій команді!

 

  1. Вчитель просить «експертів» переглянути всю роботу.

 

  1. Один учень з кожної команди на дошці заповнює свою схему.

І

 

ІІ

 

ІІІ

-

-

 

=

-

 

-

=

=

 

  1. - Порахуйте букви.
  • Порахуйте букви.
  • Чому звуків менше, ніж букв?
  • Розумію, це трішечки важко. Але ж у нас є «Пояснялочка», яка приготувала для вас ось таку таблицю:

Звук один, а літери дві:

 

 [дз]  [дз’]   [дж]

 

   дз    дж

  1. «Міні-лекція».
  •         Діти, [дз], [дж] – складні звуки, вони злиті із двох звуків:

[дз] = [д] + [з],  а [дж] = [д] + [ж], тому на письмі вони позначаються двома буквами: [дз] → буквами «де» і «зе», а [дж] → буквами «де» і «же».

  •         Це звуки голосні чи приголосні?
  •         Дзвінкі чи глухі?

 

  1. Діти хором: «Зіронько, світи!»

 

  1.     Орфоепічні вправи. Вправляння в читанні (с.66)
  1. Читає вчитель.
  2. Читають учні хором і поодинці.

 

  1.     Прописування буквосполучень і слів з дошки у зошит:

Дз, дз, дзвоник, дзвіночки.

Дж, дж, джміль, джерело.

а) Читання учнями з дошки.

б) Словникова робота.

- Чим відрізняється дзвоник від дзвіночків?

- Що таке джерело?

в) Списування у зошити.

г) Взаємоперевірка.

д) Самооцінювання.

 

VІ. Фізкультхвилинка «У лісі»

Станем струнко! Руки в боки!

Пострибаєм як сороки,

Як сороки-білобоки –

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер як жабенята

Хочем трохи пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова.

 

VІІ. Узагальнення і закріплення нового матеріалу. Розвиток навичок читання і мовлення

  1. Робота за узагальнюючою таблицею. Гра «Дерево роздумів».
  •    Перевіримо, діти, чи всі «секрети» нашої теми ми сьогодні розгадали?
  1. Читаємо, називаємо нові звуки.

а)  Джерельце під вербою

  Виблискує водою.    [дж]

б) Дзиґа весело крутилась,

  дзиґа в дзеркало дивилась.  [дз], [дз]

  1. Звуки [дж], [дз], [дз’] позначаються на письмі буквосполученнями дж, дз.
  2. При переносі слів буквосполучення дж, дз розривати не можна.

 си-джу  ку-ку-ру-дза      ? ще не розглянули (проблема)

  • Хто ви?
  • Молодці!

 

  1. Конкурс «Кращий перекладач».
  1. Учитель читає загадки на російській мові.

  а) Я в нём увидел свой портрет,

   Отошёл – портрета нет.

  • «Помагайчик» пише з вами (на дошці):

    зеркало -   

  б) Он без рук, он без ног

   Из земли пробиться смог.

   Нас он летом, в самый зной

   Ледяной поит водой.

    родник -   

  в) У закутанных девиц

   Волос ветер шевелит.

    кукуруза -   

  • «Помагайчик» прохає вас перекласти відгадки на українську мову і поділити для переносу.
  •    дзер-ка-ло,
  •    дже-ре-ло,
  •    ку-ку-ру-дза
  •    Чи вірно перенесли слово «кукурудза»?

  г) Висновок учнів про перенос слів з буквосполученнями дж, дз.

  • Чому не можна «розривати» дж, дз?

   д) Читання вчителем і учнями слів у підручнику (с.67, вгорі)

 

  1. «Літературна сторінка».
  1. Казкова ситуація.

«Мудра Сова запрошує нас до своєї «лісової школи».

а) Знайомство з віршем В.Зайця «Лісова школа». Виразне читання.

б) Загадка Мудрої Сови (читає учень):

«Наче птиця, крила має,

Все літає та співає.

  • Я медок вам ношу,

Не чіпайте, бо вкушу.»

(бджола)  (малюнок)

 

  1. Гра «Магніт» або «Асоціативний кущ».
  •    З ким або з чим асоціюється слово «бджола»? Які слова вона «примагнічує»?

Вчитель записує на дошці.

 

  1. Гра «Ми знаємо!». Вікторина:
  • Скільки днів живе бджола?
  • Чому?
  • Скільки бджіл у одному вулику?
  • У якому місяці вони вилітають у поле, у ліс?
  • А джміль працює? А хто не хоче працювати?
  • Який дуже корисний продукт нам дають бджілки?
  • Чи потрібно їх оберігати?
  • А звідки ви все це знаєте?

 

  1. Читання «ланцюжком» оповідання В.Дуба «Бджілка» (Хрестоматія, 2 клас, с.27).
  • Кого виручив з біди Василько? Що з нею сталося?
  • Що зробив Василько?
  • Що поставила на стіл матуся?
  • Хто зібрав цей медок?
  • А чи ви їли той мед, що вам подарував на екскурсії бджоляр дядя Юра?
  • Допоміг медок у лікуванні?
  • Що скажете про Василька? Який він?
  • Підніміть руку, якщо ви коли-небудь спасли якусь комаху, птаху чи звірка.
  • Умнички, діти!

 

  1. Робота у групах по 4 учні.
  • Скласти слова із розрізаних частин.
  • Перевірка: «Бережіть природу – це наше здоров’я і життя! Їжте смачний і корисний мед.»

 

  1. «Мудра Сова розповість вам, діти, про користь меду», а двоє наших учнів їй допоможуть.

«Жила-була Ведмедиця, а в неї був синок Их. Одного ранку він попросив маму відпустити його купатися у ставку.

  •    Добре,- сказала Ведмедиця, - але у воді сиди недовго, а то змерзнеш і простудишся.

Синок Их пообіцяв, що так і зробить, але забув про свою обіцянку і купався до самого вечора і, звичайно, дуже змерз.»

 

  1. Перегляд відеофільму-казки до кінця.

Висновки дітей про користь меду і що рідних слід слухати.

 

VІІІ. Рефлексія

  •    З якими злитими звуками ми сьогодні познайомилися на уроці?
  •    Чи є подібні звуки в російській мові?
  •    «Піймайте» [дж], [дз], [дз’].

Дзьоб, зірка, кукурудза, зебра, дзеркало, дзвінкий, ґедзь, дзиґа, джерело, жирафа, бджола.

  •    Молодці!

 

ІХ. Підсумок уроку

  •    Кому сподобався наш урок?
  •    А що саме вам сподобалось на уроці?

 

Х. Домашнє завдання: с.67 виразно читати, загадку списати.


1

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
179
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку