Тема: Закріплення написання з великої букви прізвищ, імен, по батькові людей та кличок тварин
Мета: формувати поняття “клички” тварин, уміння писати їх з великої букви, вчити розрізняти назви тварин і їх клички, розвивати зв’язне мовлення, мислення, збагачувати словниковий запас слів, розвивати уміння добирати влучні клички тваринам, уміння доповнювати речення, виховувати любов до тварин, бажання про них піклуватися.
Обладнання: презентація, кружечки, картки, малюнки тварин.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Всі мерщій сідайте, діти !
Домовляймось не шуміти.
На уроці не дрімати,
руки вчасно піднімати.
У класі стало тихенько,
Усі сидять рівненько,
Вчитель до вас усміхається,
Наш урок починається.
ІІ. Оголошення теми та завдань уроку (Слайд 1-2)
- Сьогодні ми з вами потренуємося застосовувати правила написання слів з великої букви, виконуючи різноманітні завдання.
- А щоб наша спільна робота була успішною, пригадаємо що ми візьмемо з собою на урок… (Діти зайву картку знімають з дошки)
ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів
1.
- Давайте пригадаємо, що ми вже знаємо про написання слів з великої букви.
( асоціативний кущ – квітка)
2.Каліграфічна хвилинка
- Урок продовжимо без зупинки, і тепер у нас каліграфічна хвилинка. Кожну велику літеру ми напишемо окремо ВЕЛИКА БУКВА
- Запрошую вас до чудового українського села, де проживає Петрик зі своєю сім’єю. (Слайд 3)
(Слайд 4) Його сім’я складається з п’яти чоловік. Що ж познайомимося: хлопчик Петрик, бабуся Надія, дідусь Микола, мама Наталія Василівна, тато Іван Миколайович.
-Діти, а чиїми батьками є бабуся Надія та дідусь Микола – тата, чи мами? Так, тата, бо його ім’я Іван Миколайович, а дідуся звати Микола.
- А, скажіть , будь ласка, як будуть звати Петрика, як він стане дорослим?
- Сім’я для Петрика – це найбільший скарб, адже в його сім’ї всі підтримують один одного, та щиро радіють за успіхи та перемоги кожного.
Зверніть увагу, чи правильно написані імена та по батькові членів нашої родини? Правильно, з великої букви, ми на минулих уроках вчили …
4. Творчий диктант
- Доповніть речення словами, які пишуться з великої букви.
Мене звуть … . Прізвище моє … . У мене є багато друзів. Це …, … . А ще у мене є песик … та кицька … .
- У сім’ї Петрика також дуже люблять тварин. А яких саме ви можете впізнати за голосами. Будьте дуже уважними.
(Слайд 5)
ІV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Слайд 6)
V. ЗАКРІПЛЕНННЯ ТА ОСМИСЛЕНННЯНАБУТИХ ЗНАНЬ
1.-Робота з підручником Вправа 307.
- Добирати кличку тваринці – справа непроста й відповідальна.
Ви в цьому впевнитеся, прочитавши текст вправи 314
_ тепер перевіримо як ви знаєте назви тварин-немовлят та вмієте добирати їм клички.
Зразок: У лисиці – лисеня Рижик.(Слайди 7-10)
2. Гра: “Велика чи мала буква?” (вчитель читає слова, а діти підіймають кружечки різного розміру і кольору).
– Мурка, дівчинка, Олег, корова, Квітка, їжак, Маргарита, Бровко, борсук, коза, Веселунка, білка. Мухтар, Рекс, ведмедик, Гнідий, телятко, Жучка, Красуля.
3. Кожного вечора бабуся Надія читає казки. А яку казку слухає Петрик сьогодні? (Слайди 11-12)
На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
Вправа 309.
4. Групова робота: ” Знайди пару”: картки із зображенням тварин і їх клички.
баранчик, ослик, заєць, свинка, ворона, Крош, Шон, Іа, Каркорона, Пепа.
VI. Підсумок уроку
– Що сподобалось?
– Кому все вдалося? Що давалось важко?