Використання графічних організаторів на уроках української літератури

Про матеріал
Використання графічних організаторів на уроках української літератури, як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зразки графічних організаторів

Номер слайду 2

Асоціативний ряд11 клас “ Мисливські усмішки ” Остапа ВишніУчитель пропонує учням записати на дошці асоціації, які у них виникають від слів “ Мисливець ”, “ Усмішка ” Браконьєр Полювання Ніжність Мама. Здобич Вбивство Сонце Тепло. Стопка Зброя Життя Радість Добро. Хто ж перед нами? Браконьєр, що нищить природу, чи людина, що насолоджується її красою, ніжний лірик?Мисливець. Усмішка

Номер слайду 3

Сенкан1 ряд – 1 іменник;2 ряд – 2 прикметники;3 ряд – 3 дієслова;4 ряд – речення;5 ряд – 1 слово (як висновок)Вивчення творчості письменника. Зустріч. Радісна, цікава. Слухаю, працюю, питаю. Люблю зустрічатися з цікавими особистостями. Знання

Номер слайду 4

“М-схема”Завдання: зацікавити і втягнути{ED083 AE6-46 FA-4 A59-8 FB0-9 F97 EB10719 F}Як ви вважаєте, що відбудеться?Чому ви так уважаєте?Що відбулося?Після читання заголовка. Після читання першого уривка. Після читання другого уривка. Після того, як дочитали до кінця

Номер слайду 5

Герасим Калитка. Копач. Егоїст. Хитрий, заздрісний. Егоїст?Толерантний, працьовитий. Не думає про сім’ю, не шкодуєКрутить аферу із фальшивими грішми, щоб здобути легкі грошіСім’ї немає. Шукає сам. Шукає гроші шляхом копання. Чому? Хоче легкі гроші«Карта персонажів»(можна працювати в парах)Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч»

Номер слайду 6

Третій – славний чорноморець Савка Запорожець. Подай, Савко, подай!А чого би я подав? Їдем на війну та будем від першої бомби падать, - сказав веселий Савка і впав мертвий. Військові не знали кривди про війну, про сили ворога. Величезне, значно більше, ніж може вмістити людська душа, горе впало на народ, придушило його, погнало. Вогонь - ворог. Все пропало, тату. Пустіть. Не пущу. Я царя захищав, не тікав. А ви свою владу одстояти не можете. Броня тонка, тату!Брешете, дезертири.«… які перспективи одкрилися перш солдатам на Вкраїні. Сорок п’ять гектарів на душу! От що значить іти вперед, коли тебе веде Гітлер… Ви можете мені повірити, що я витягну з цієї країни все, я витягну з неї останнє, щоб тільки забезпечити всіх вас і ваших рідних…»Промова Еріка Коха. Ну й що не сказав старий Купріян. – Це вам не свобода. Раз уже нас завойовано, їхнє право. Ще не те буде, - поглянув він у бік синів. – Ще й вас поженуть, як биків на бойню, ще будете ви один одного пороти та стріляти, коли не вміли шануватися. Будуть ще вас і по Німеччинах і по Туреччинах. Ахіллесова п’ята. Але, Людвігу, ти мусиш знати, у цього народу є нічим і ніколи не прикрита ахіллесова п’ята. Ці люди абсолютно позбавлені вміння прощати один одному незгоди навіть в ім’я інтересів загальних, високих. У них немає державного інстинкту… Ти знаєш, вони не вивчають історіїМетод «Я досліджую» є прекрасним способом залучити учнів до проведення дослідження, що має значення для них особисто. Метод «Я досліджую» допомагає учням знайти інформацію, зацікавити, створити власні матеріали. Олександр Довженко «Україна в огні»

Номер слайду 7

… Пошли ж вам, Боже, щасливу долю та силу в руки, щоб виповнили свій довг перед миром, щоб возвеличили трудами красну землю нашу українську, аби цвіла вона багатствами і згодою…Людям хотілося жити. Хотілося забути про страшне по великому закону життя й по незламній силі свого характеру хліборобів, що звикли тисячоліттями до сіяння, до життєтворення у всьому, що може жити й рости. Він дивився на неї, чужу, невідому, випадкову, аби ніколи вже потім ні на одну годину нігде не забути її, аби понести її, оцю дівчину, в своєму серці через усі бої, через усі вогні. Недогоріли ще пожари, люди кинулися вже до роботи. Уже копали в городах жінки, дістали вже з прихованих вузликів різне насіння і з пристрастю садили в землю.… І відтоді - вже ні куля не брала його, ні що – так сильна була в нього жадоба помсти. Такий стриманий був світ у бою. Одна лише людина могла витерпіти бій…Тут боролось безсмертя зі смертю. Вона (Олеся) йшла додому. Сила, що несла її на схід, на Вкраїну, булла надзвичайна. Хх несла мудра невмируща воля до життя роду, оте велике й найглибше, що складає в народі його вічність. Але в них жила безмежна ненависть народу. Вона підстерігала фон Крауза на дорогах у ровах, у лісах. Вона пролазила до нього двері, в вікна, в душу, з громом і кров’ю… Вона була винахідлива й розумна, і нічим не можна було її знищити. Нічим. Вогонь перемоги

Номер слайду 8

ІванЄк бог даст, моє солодашко. Марічка. Любчику Іванку! Чи будемо в парі усе!Ой ні! Велику пізьму має у серці стариня наша. Не набутися нам. Палійчуки. Гутенюки «Дерево рішень»Михайло Коцюбинський «Тіні забутих предків»Всі вони були богомільні, любили ходити до церкви,особливо на храм. Незабаром Іван побачив стрічу ворожихродів. Вони вже вертали з храму. В лютому явсь в галті, що звіс одразу, як вихор, невідомо од чого, заблищали залізні барткита заскакали передсамим обличчям. Тіні забутих предків. Люби ближнього свого;Не вбий;Не чини перелюбу;Шануй батька свого і матір

Номер слайду 9

Дим. Приємний. Неприємний. Пожежа. Цигарки. Залишене багаття в лісіВід зброїЗранку стелиться над селом, має запах свіжоспеченого хліба, пирогів. Коли господині готують страви. Родина збирається в полі, запах спеченої картоплі. Пікнік з друзями в лісі. Збирає родину за столом «Родинне вогнище»«Мозковий штурм» - допомагає розвинути в учнів уявлення про творче та гнучке мислення. Станіслав Чернілевський «Теплота родинного інтиму…»В якому будинку живуть люди? Пояснити чому?

Номер слайду 10

{ED083 AE6-46 FA-4 A59-8 FB0-9 F97 EB10719 F}Історик. Учень, який розказує про село Сосниця на ЧернігівщиніКінооператор. Демонструє документальний кінофільм «Зачарована Десна»Автори. Доповнити текст уривками (у підручнику текст подано скорочено)Психолог. Аналізує уривок – «Приємне - неприємне». Поруч записують учні власні варіанти. Сашко. ЯХудожник. Група учнів «Художники» складають малюнки за змістом, створюючи своєрідну кінострічку. Звукорежисер. Добирає музику «Але більше за все на світі любив я музику. Коли б спитав мене хто-небудь, яку я музику любив у ранньому дитинстві, який інструмент, яких музик, я б сказав, що більш за все я любив слухати клепання коси. Коли тихого вечора, десь перед Петром і Павлом, починав наш батько клепати косу під хатою в саду, ото й була для мене найчарівніша музика…»Етнограф Група учнів «Етнографи» описують мальовничі місця рідного села, народ, традиції, звичаї. Кінорежисер. Кінорежисер створює кінофільми про рідний край. Метод «Спеціальні ролі під час обговорення» Допомагає залучити учнів у процес роботи. О. Довженко «Зачарована Десна».6 клас. Ролі: історик, автор, психолог, художник, кінорежисер, етнограф, звукорежисер, кінооператор.

pptx
Додано
18 березня
Переглядів
148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку