ВИКОРИСТАННЯ ГРУПОВОЇ ФОРМИ НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ1 У статті висвітлюється переваги групової форми навчальної роботи над іншими

Про матеріал
ВИКОРИСТАННЯ ГРУПОВОЇ ФОРМИ НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ1 У статті висвітлюється переваги групової форми навчальної роботи над іншими
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

 

Кафедра природничо-

наукових дисциплін та методики їх викладання

 

 

 

 

Підсумкова творча робота

 

«Робота в групах як один з інтерактивних методів, що формує демократичні відносини між учнями»

 

Творчий проект (тематичні методичні розробки)

Любар Ольги Василівни,

слухача курсів підвищення кваліфікації вчителів математики, інформатики

КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «КРАСНОРІЧЕНСЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ» КРАСНОРІЧЕНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ КРЕМІНСЬКОГО РАЙОНУ ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

 

Сєвєродонецьк

2020

Пояснювальна записка

Сьогодні вже неможливо навчати традиційно: у центрі навчально-виховного процесу має бути учень. Одним із пріоритетних напрямків розвитку освіти є використання на уроках інтерактивних методів навчання. Групова робота – один з методів, що полягає у спільних зусиллях учнів щодо вирішення поставлених учителем завдань, передбачає спільне планування навчальної діяльності, вибір методів та засобів її здійснення.

Тема: Робота в групах як один з інтерактивних методів, що формує демократичні відносини між учнями

Актуальність теми обгрунтована необхідністю розробки механізмів пріоритетних напрямів розвитку загальної середньої освіти, які визначені Державною національною програмою «Освіта» (Україна ХХІ століття), Законом України «Про загальну середню освіту», Концепцією загальної середньої освіти (12–річна школа), Національною доктриною розвитку освіти.

Мета роботи – виявити і узагальнити переваги групової форми  роботи, як інтерактивного методу, що формує демократичні відносини між учнями.

Абрахам Маслоу твердить, що в людини переважають дві потреби – потреба до постійного росту й потреба бути в безпеці. Один із найважливіших способів досягнення безпеки – це поєднатися з іншими людьми, залучитися до групи. Почуття групової належності дає учням змогу подолати труднощі, які постають на їхньому шляху. Коли діти навчаються разом з іншими, вони відчувають істотну емоційну та інтелектуальну підтримку, яка дає їм можливість вийти далеко за рамки їх нинішнього рівня знань і вмінь.

Встановлено, що групові форми навчальної діяльності містять у собі великі потенційні можливості впливу на результативність навчання, тому що: забезпечують безпосередній контакт між всіма учнями, що викликано об’єктивною необхідністю в спільній діяльності та суб’єктивною потребою у спілкуванні; створюють умови для реалізації можливостей особистості учня, виявлення його індивідуальності; сприяють утвердженню моральних цінностей і норм взаємодії та співпраці, привчають школярів відчувати відповідальність за свою роботу; спонукають до самостійного планування учнями пізнавальної діяльності, забезпечують внутрішню стимуляцію, ріст самостійності учнів при вивченні нового матеріалу, виконанні творчих завдань.

Переваги групової форми навчальної діяльності:

  •   За той самий проміжок часу обсяг виконаної роботи набагато більший;
  •   Висока результативність у засвоєнні знань і формуванні вмінь;
  •   Формується вміння співпрацювати;
  •   Формуються мотиви навчання, розвиваються демократичні стосунки між учнями;
  •   Розвивається навчальна діяльність (планування, рефлексія, самоконтроль, взаємоконтроль).

Групову роботу організовуємо тоді, коли: завдання досить об'ємне та потребує розподілу праці; бракує літератури для опрацювання матеріалу з усіма учнями; прагнемо надати можливість висловитися максимальній кількості дітей, а час робити обмежений; необхідно зібрати думки багатьох для узагальнення;  хочемо надати нагоду дитині уникнути страху виступати перед великою аудиторією; маємо на меті, щоб дитина вчила дитину; учитель має потребу працювати з малою групою дітей, якій необхідна допомога в засвоєнні конкретних знань і вмінь; прагнемо задовольнити потреби групи чи однієї особи в поглибленій роботі над проблемою, котра зацікавила.

Об'єднання в групи може здійснюватись вчителем (здебільшого на добровільній основі, за результатами жеребкування) або самими учнями за власним вибором. Існує багато ефективних способів об'єднання учнів у групи. Можна заздалегідь скласти список і вивісити його в класі ще до уроку. У цьому випадку вчитель контролює склад групи. Можна попросити учнів розрахуватися на «перший, другій…», об'єднати їх за порами року, квітками тощо. Бажано об'єднувати в одну групу сильних, середніх і слабких учнів. У різнорідних групах стимулюється творчо мислення й інтенсивний обмін ідеями. У результаті виграють усі, учні усвідомлюють, що всі члени групи приречені на загальну долю. Успіхи кожного визначаються не тільки ним самим, а й зусиллями його товаришів. Усі члени групи пишаються успіхами один одного і разом святкують перемогу,  коли один із членів групи удостоюється похвали за особливі досягнення.

Таким чином, використання групових форм організації діяльності учнів у рамках класно-урочної системи навчання дає змогу позбутися деяких її вад і є однією з умов використання інтерактивних технологій навчання для формування демократичних відносин між учнями.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
1 березня 2020
Переглядів
578
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку