Виступ нп методичну нараду "Сучасній школі - сучасні вчителі"

Про матеріал
Формуванням іміджу сучасного педагога , його професійної компетентності; а також розробка моделі особистості вчителя в сучасній школі як ідеал, зразок до якого треба неодмінно прагнути і постійно самовдосконалюватись.
Перегляд файлу

“Сучасній школі – сучасні вчителі»

 

ЗНВР.Доброго дня! Я Кузьмик Галина заступник директора з навчально-виховної роботи Любомирівського НВК. Працюю в закладі 16 років, з них четвертий рік на посаді зауча. Сьогодні ділитися власним досвідом буде недоречно, адже стаж  керівної роботи  невеликий, але свою роботу я люблю і бажання вчитися ніколи мене не залишає.Тому спробую поділитися власними думками та баченням сучасного вчителя  в сучасній школі. Дуже приємно вкотре зустрітися з вами, шановні колеги! Сьогоднішній мій виступ, тема якого «Сучайсній школі – сучасні вчителі» ми проведемо у вигляді відкритого віртуального сучасного уроку. На кожному з відкритих уроків є присутні гості. Я впевнена, що ніхто не проти, що таким присутнім гостем буде наш керівник районного методичного кабінету Лариса Володимирівна і сподіваюсь що після уроку вона неодмінно оцінить нашу з вами роботу.

Отже,ми  домовились, мій виступ умовно називати уроком і побудуємо за традиційно визначеними компонентами(Слайд 2)

  •                   організаційний момент;
  •                   актуалізація опорних знань умінь і навичок;
  •                   засвоєння нових знань;
  •                   закріплення навчального матеріалу;
  •                   підсумок

 

Сьогодні на уроці ми( слайд 3)

  •                   будемо працювати над формуванням іміджу сучасного педагога , його професійної компетентності; а також розробимо модель особистості вчителя в сучасній школі як ідеал, зразок до якого треба неодмінно прагнути і постійно самовдосконалюватись.

 

Епіграфом нашого уроку будуть такі слова “Пишайся школою і зроби все, щоб школа пишалася тобою» (слайд4)

І так, почнемо з організаційного моменту, який власне кажучи вже і розпочався. Пропоную взяти участь у тестуванні з метою визначення свого емоційного настрою.

 

( тестування)

 

ЗНВР. Тест «О плохой погоде и нестиранных носках», завдяки якому кожен зможе оцінити рівень вашого емоційного стресу і зробити відповідні висновки.

Отже, перенесемося в часи, коли всі прали руками і вивішували білизну на дворі. Уявіть, що вам необхідно негайно зайнятись цією справою. Але, подивившись на небо, ви помітили велику чорну хмару, яка свідчить про те, що мабуть буде дощ. Які думки проносяться у вашій голові?Слайд 5

 

  1.              О, ні! Мені, що чекати до завтра? Що ж робити?
  2.              Підождемо трішки і подивимось. Можливо погода проясниться.
  3.              Ну і добре. Сьогодні не прийдеться прати.
  4.              Я займусь цим чортовим пранням незалежно від того буде дощ чи ні.

 

Ця ситуація — прекрасний приклад тих дрібних стресів, з якими ми стикаємось в повсякденному житті. Ваша відповідь з приводу невдалого дня для прання — вимір того стресу, який ви відчуваєте в своєму житті.Слайд 6-7

 

Отже, хто обрав “ О, ні! Мені, що чекати до завтра? Що ж робити?”

Рівень вашого стресу – 80%. Ви дозволяєте будь — яким дрібницям псувати вам життя, і ваш стрес накопився до такого степеня, що навіть найменше дратування може зіпсувати вам настрій на увесь день. Саме час зробити перерву і розслабитись, перш ніж все це може серйозно вплинути на ваше здоров'я.

 

Хто обрав “Підождемо трішки і подивимось. Можливо погода проясниться”

Рівень вашого стресу — 50%. Ви не піддаєтеся стресу, вам вдається зберігати позитивний настрій, навіть коли не все відбувається так, як було заплановано. Продовжуйте працювати над тими проблемами, які ви можете розв'язати по мірі їх надходження, і все буде гаразд. Пам'ятайте, не всякий стрес поганий. Нехай у вашому житті він буде збуджуючим фактором.

 

Хто обрав “Ну і добре. Сьогодні не прийдеться прати.

Рівень вашого стресу — 0%. Ви не дозволяєте невеличким проблемам турбувати вас і не бачите смислу хвилюватись. Ваша філософія проста: ви не зможете зупинити дощ тим, що будете турбуватися про нього.

 

Хто обрав “Я займусь цим чортовим пранням незалежно від того буде дощ чи ні”.

Рівень вашого стресу — 100%. Ви відчуваєте дуже великий стрес у своєму житті, ігноруєте реальність і намагаєтесь досягнути неможливого. І, коли у вас трапляється невдача, все закінчується тим, що проблем і стресу стає більше, ніж раніше. Зупиніться, перестаньте поспішати, розслабтеся і поміркуйте: ви зрозумієте, скільки ваших зусиль даремні. Скиньте оберти і відносьтеся до всього простіше

 

ЗНВР. Дякую. Сподівають, що кожен зробить висновки. Пам'ятаймо - саме головне — це наше здоров'я. І без зайвих емоцій ми продовжуємо роботу.

Засвоєння нових заннь.

Сучасний учитель... Молодий, з певним досвідом чи професіонал...Яким йому бути? Зараз досить часто говорять про компетентність педагога, про його професіоналізм, індивідуальний стиль роботи, про імідж учителя, його оптимізм... А з чим у нас з вами асоціюється поняття сучасний учитель. За допомогою вправи «Мікрофон»(Слайд 8) прошу кожного з вас ланцюжком висловити свої власні думки(однією фразою). Почну із себе. Сучасний вчитель – впевнений у собі…

 

(по черзі вчителі дають відповідь фразою)

Дякую.Скільки доречних асоціацій ви підібрали до поняття «сучасний вчитель».

А зараз, з метою мотивації нашої роботи пропоную відео «Сучасний вчитель»

 

ЗНВР. Образ вчителя обговорювався в усі часи, проте ця тема є актуальною і сьогодні. Останні півтора десятиріччя активно заявляють про себе нові, здавалось б відповідні сучасним запитам, освітні системи і програми, методики, технології, підручники тощо. Проте іноді все це нагадує сухе дерево, обвішане яскравими іграшками, які час від часу змінюються на інші.

Я іноді думаю, що все це тому, що в усіх реформах вчителі виступають як слухняні виконавці. Мені здається — всі реформи повинні йти знизу. Адже, справжня реформа народжується у душі вчителя. Саме тому сучасній школі потрібний такий педагог, який глибоко володіє предметними і психолого — педагогічними знаннями, професійними компетентностями, спроможний допомогти учням знайти свій шлях самореалізації, стати самостійними, творчими і впевненими в собі людьми. У зв’язку з цим варто говорити про нову роль вчителя – не як єдиного наставника та джерело знань,  а як коуча, фасилітатора, тьютора, модератора, ментора та новатора в індивідуальній освітній траєкторії дитини. Давайте разом з вами визначимо, що це за ролі і хто захований за цими масками. Вправа «Пазл» ( віднайди значення даних термінів) Слайд 9,10

Може з’явитися невдовзі у штатному розписі українських школах, така посада як Едвайзер. Це радник, або консультанат для учнів у виборі професії, навчального закладу.

                                             Фізкультхвилинка Слайд 11

ЗНВР.  А ще можна добавити: сучасний учитель, яким би вимогливим він не був, завжди має бути доброзичливим і неодмінно цікавитись всім тим, що його оточує. Адже, школа живе, доки вчитель у ній цікавий дитині.

Педагогічна діяльність – це процес постійної творчості. Але на відміну від творчості в інших сферах (наука, техніка, мистецтво) творчість педагога не має за мету створення соціально цінного нового, оригінального, оскільки її продуктом завжди залишається розвиток особистості. Сучасний вчитель має бути творчим. І підтвердженням тому, що кожен вчитель може бути творчою особистістю є слова

В. Сухомлинського «Творчою людиною можна народитися, творчості можна і навчитися».

Вправа «Моє бачення творчого вчителя» Слайд 12

 Вправа називається «Моє бачення творчого вихователя». Ви повинні протягом 3 хвилин до кожної літери слова «творчість» дібрати якості (по одній на кожну букву), які, на вашу думку, характеризують творчого вчителя.

Так у нас три чудові групи.

(Після виконання творчого завдання один представник групи зачитує версію розшифровки слова «творчість».)

Т – толерантний, терплячий, трудолюбивий…

В – винахідливий, відкритий, впевнений, вольовий, відвертий…

О – оригінальний, оптимістичний, організований, органічний…

Р – рішучий, розкутий, реактивний, романтичний, різний…

Ч – чутливий, чесний, чуйний, чарівний…

І – ініціативний, ірраціональний, інтелектуальний, інтелігентний…

С – самостійний, свідомий, самодостатній, сумлінний, сміливий…

Т – товариський, турботливий, тактовний…

 

ЗНВР. Сучасні вимоги до вчителя такі, що він повинен допомагати учню вчитися самому. Ще в ХІХ столітті видатний педагог Дістервег сказав «Поганий вчитель видає істину, хороший вчить її знаходити». І це так, адже якщо кормити дитину постійно з ложки, яку йому не дають у руки, він і не навчиться їсти сам. Так і вчителю треба навчити школяра добувати знання власними зусиллями, і тільки тоді можливо виховати думаючого, вільно мислячого, який не боїться висловити і відстояти свою думку учня.

Сучасним учителем бути важко — але можливо. Головне треба вчитись бути щасливими. Адже нещасний учитель ніколи не виховає щасливого учня. У щасливого педагога учні діють, творять, відчувають, що їм бажають щастя і добра. А як же вчителю хочеться ними пишатися.

Якось зібралися разом люди, щоб вирішити, хто з них вартий зватися найкращим. Вийшов перший. Він заспівав пісню про любов, щастя, мир. Його голос вразив усіх. І всі вирішили, що він найкращий. І вийшов другий. Він подарував людям свій танок. Без жодного слова він у танці розповів, як народжується і помирає кохання. І всі вирішили, що він найкращий. Потім виходили інші. Вони співали, і танцювали, і складали вірші. І кожен по праву гідний був називатися найкращим. Але серед них був ще один чоловік. Всі знали, що він вміє і співати, і танцювати, і складати вірші. Але він не став цього робити. За нього зробили це його учні. Один заспівав так, що вітер завмер у хмарах, слухаючи його. Інший розповів притчу, і просльозились навіть сірі і мудрі гори, які бачили все на своєму віку. Третій почав танцювати так, що всі, хто дивився на нього, не втримались і почали танцювати. І тоді вирішили всі, що він вчитель — гідний називатися найкращим. Не просто навчитися співати, танцювати, малювати, любити світ, але ще важче навчити цьому інших.

І перш ніж перейти до закріплення знань пропоную невеличку релаксацію, під час якої ми матимемо можливість переглянути інтерв’ю з нашими учнями і почути іхню думку з приводу того «Яким має бути сучасний учитель».

Перегляд відео

 

ЗНВР. Ну що ж зараз саме час перейти до закріплення знань. Все, що сьогодні на уроці ми почули і побачили, дає нам можливість відчути себе справжніми сучасними вчителями з усіма, вище перерахованими якостями, з новими ролями та досягненнями. І щоб постійно відчувати, що ми потрібні дітям прислухайтесь до порад, які я для вас приготувала.Слайд 13

 Вправа «Кошик порад педагогу».

 1. Від початку й упродовж навчального процесу демонструйте дітям свою повну довіру до них.

2. Допомагайте учням формулювати мету і завдання уроку, що стоять як перед групою, так і перед кожним учнем.

3 Завжди відштовхуйтесь від того, що в учнів є внутрішня мотивація до навчання.

4.  Будьте для школярів джерелом різноманітного досвіду, людиною, до якої завжди можна звернутися за допомогою, потрапивши у складну ситуацію.

5. Будьте таким для кожного учня.

6. Розвивайте в собі здатність відчувати емоційний настрій класу і приймати його.

7. Будьте активним учасником взаємодії в класі чи у власному колективі.

8. Відкрито виражайте свої почуття.

 

ЗНВР. Отже, підводимо підсумок.

Який же він сучасний учитель? А можливо відповідь знаходиться у самому слові УЧИТЕЛЬ:

Слайд 14

Слайд 15

Я дякую  усім  учасникам   за  активну  та  результативну  роботу. Бажаю,  щоб ваша  праця  приносили  лише  радість  та  позитивні  результати. Робіть усе з любов′ю. Адже  усе,  що  робиться  з  любов’ю, приречене  на  успіх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                           РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

ВІДДІЛУ ОСВІТИ СНІГУРІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

Сучасній школі – сучасні вчителі

      Картинки по запросу "картинки сучасного вчителя"

 

Заступник директора з НВР

Любомирівського НВК

Галина Кузьмик

 

2019-2020 н.р

docx
Додав(-ла)
Кузьмик Галина
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
1 березня 2020
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку