Використання хмарних технологій у виховному процесі

Про матеріал
В умовах дистанційної освіти, змішаного навчання зростає роль хмарних технологій, які стали надзвичайно популярними, кількість їх користувачів стрімко зросла, що свідчить про їх актуальність, затребуваність і корисність.
Перегляд файлу

1

 

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

У ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ

 

А.С.Макаренко вважав, що справжній розвиток педагогічної науки пов’язаний з її здатністю «проектувати особистість», тобто чітко передбачати ті її якості і властивості, які мають сформуватися у процесі виховання. Визначеність цілей дає можливість перейти до чіткої технології виховання.

Сучасна педагогіка налічує більше 10 технологій виховання, серед них виділяється інформаційно-комунікаційна. Актуальність її визначається реаліями нашого життя. В умовах дистанційної освіти, змішаного навчання зростає роль хмарних технологій, які стали надзвичайно популярними, кількість їх користувачів стрімко зросла, що свідчить про їх актуальність, затребуваність і корисність.

Впровадження даних технологій в освіту пояснюється наступними чинниками:

- створення контенту самим користувачем – педагогом, учнем, студентом;

- збереження створених користувачем матеріалів на віддаленому сервері, завдяки чому вони постійно доступні для перегляду та редагування в Інтернеті;

- розмежування прав доступу: власник контенту може вказати хто має право переглядати та змінювати створені або завантажені ним матеріали.

Створена інформація зберігається на віддаленому сервері, це досить зручно, адже є можливість отримати доступ до своїх матеріалів з будь-якої точки, де є підключення до Інтернету, надати іншим користувачам посилання на цей матеріал для перегляду, редагування, або сумісної роботи над ним. Проте за таких умов особливо важливим є вибір компанії – постачальника послуг, адже від її надійності, безпечності, довговічності залежить збереження створених матеріалів.

Хмарні технології можливо використовувати не лише для здійснення навчальної діяльності, а й у виховному процесі.

При підготовці та проведенні виховних годин можна використовувати Google Форми, YouTube, Google Карти, Google Презентації тощо.

Google Форми використовуються не лише для створення тестів як способу перевірки засвоєння матеріалу, але і для створення опитувань, вікторин, веб-квестів.

Опитування – початкове призначення Google Forms, які створювалися для отримання зворотного зв’язку від відвідувачів сайту саме в формі відповідей на запитання.

При цьому зручно використовувати адаптивну Google Форму – форму, яка «адаптується» та показує респонденту наступне питання в залежності від його відповіді на попереднє. Звичайно, форма адаптується не сама, а автор анкети чи теста налаштовує таким чином форму.

У виховній роботі часто використовую вікторини. Вони створюються за тим же принципом, що й тести, але мають певні особливості:

- тести бувають і контролюючі, і формуючі, вікторини – тільки  формуючі;

- тести перевіряють рівень засвоєння навчального матеріалу, вікторини розширюють кругозір та ерудицію, сприяють формуванню пізнавального інтересу, розвивають вміння користуватися додатковими джерелами інформації, формують критичне мислення;

- для вікторин характерна незвичайна форма подачі матеріалу, використання творів літератури, мистецтва, інформації з інших областей знань.

Цікавою формою виховної роботи є веб-квести. Наприклад, квест з графічними підказками, квести-подорожі тощо.

Найвідоміший, найпопулярніший і, напевне, найзручніший відеохостинг у світі – YouTube.

Використання YouTube освітянами здійснюється в різних напрямках: створення колекцій навчального відео; перегляд вебінарів, навчального відео з метою самоосвіти; створення власних освітніх каналів. Але найчастіше - використання відео на заняттях, при проведенні виховних заходів. Які ж властивості відео відіграють вирішальну роль у виховному процесі? Перш за все, це майже стовідсоткова реалізація принципу наочності, динамічність подання матеріалу, виділення основної ідеї, емоційність. Не даремно ж народна мудрість говорить: «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути».

Різноманітні інтерактивні ігри можна проводити під час виховних заходів, використовуючи Jamboard – безкоштовний інтерактивний сервіс від Google, покликаний допомогти без проблем передати власні ідеї, допрацьовувати цікаві креативні рішення спільними зусиллями. На даній дошці можна писати, малювати, вставляти зображення, набирати текст тощо. Базується цей девайс на хмарних технологіях, тож користуватися ним можна з будь-яких гаджетів. І все в режимі реального часу. Багато в чому сервіс схожий на звичайну дошку для малювання маркерами.

На відміну від звичайної дошки, Jamboard не має обмежень за розміром вільного місця і кількістю учасників, які можуть одночасно малювати на ній. До того ж усе, що намальовано на онлайн-дошці, можна зберегти на Google Drive: матеріали записані на Google Jamboard, нікуди не зникнуть із часом.

Отже, використання хмарних технологій, дає можливість зробити освітній процес гнучким і мобільним. Особлива роль відводиться сервісам Google, які дозволяють учасникам навчального процесу продуктивно працювати і спілкуватись, де б вони не перебували, на яких би пристроях не працювали. Прості в налаштуванні, використанні та управлінні інструменти дозволять зосередитись на важливому, виконати успішно завдання, досягти поставленої цілі.

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
7 квітня 2021
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку