Обов’язок перед Батьківщиною – святиня людини. Від нас, батьків та матерів, від вчителя і вихователя залежить, щоб кожний юний громадянин дорожив цією святинею, як дорожить чесна людина своїм добрим ім’ям, гідністю своєї сім’ї. Громадянські думки, почуття, переживання, громадянський обов’язок, громадянська відповідальність – це основа людської гідності В. Сухомлинський
Структура програми розвитку Обґрунтування необхідності створення програми. Інформаційна довідка про заклад освіти. Аналіз актуального стану освітнього закладу. Аналіз стану та прогноз тенденцій зміни соціального замовлення на освітні послуги. Місія, цілі та завдання навчального закладу. Концепція майбутнього стану НВК. Шляхи реалізації комплексно-цільових підпрограм. Етапи реалізації програми розвитку НВК. Можливий ризик пов’язаний з реалізацією програми розвитку.
Очікувані результати реалізації програми Для адміністрації: активізація діяльності всіх структур школи; підвищення ефективності управління; збереження іміджу закладу освіти; використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів. Для педагогічних працівників: покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу; використання вчителями інноваційних та вироблення власних технологій; підвищення рівня професійної компетентності педагогів; створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності .
Очікувані результати реалізації програми Для учнів та вихованців: підвищення рівня навчальних досягнень; формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій; створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах освітньої діяльності; формування правової та громадської свідомості; створення комфортних педагогічних умов; підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я.
Очікувані результати реалізації програми Для батьків: створення умов для задоволення потреб щодо отримання якісної освіти дітьми; встановлення та зміцнення дружніх відносин між родинами учнів і закладу; створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів і вихованців; збереження та зміцнення здоров'я дітей; виховання громадянина здатного до суспільного життя. Для представників громадськості: підвищення уваги та інтересу до проблем навчання і виховання у школі; участь у вирішенні проблем навчання та виховання; створення позитивного іміджу НВК в соціумі села.
* Місія закладу полягає у: забезпеченні якісної освіти як найважливішої умови успішної соціалізації дитини в сучасному суспільстві; формуванні свідомості громадянина, що володіє політичною культурою, критичним мисленням, здатністю самостійно здійснювати свій вибір; створенні умов сприятливих для доброзичливого ставлення до школи, однолітків, учителів, держави; підтриманні сприятливої атмосфери співробітництва серед працівників школи, батьків та громадськості.
Головні завдання забезпечення якості освіти; модернізація ресурсного забезпечення навчально-виховного процесу; створення умов навчання для дітей з обмеженими можливостями здоров'я; розширення єдиного інформаційного простору; формуванні в учнів громадської свідомості; виховання свідомого громадянина України, патріота; виховання особистості з демократичним світоглядом; вироблення в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я; формування професійно компетентної особистості; гуманізація міжособистісних стосунків між педагогами, дітьми та батьками.
Концепція майбутнього стану НВК І формула «Я люблю себе, свій навчальний заклад, свою державу»: бережу себе від травм, дбаю про своє здоров’я; розвиваю в собі найкращі якості, займаюся самовихованням; оволодіваю вміннями та навичками самообслуговування, змістовного відпочинку; дбаю про безпеку, чистоту та благоустрій свого НВК, села, України; пізнаю світ, бережу довкілля, усвідомлюю себе частиною природи, Всесвіту; ціную честь свого НВК, сел, Батьківщини; вчуся спілкуватися з людьми та розуміти їх.
Концепція майбутнього стану НВК ІІ формула «Я вмію і люблю навчатися»: прагну оволодіти основами наук, займаюся самоосвітою; вивчаю історію свого роду; вивчаю життя та діяльність видатних людей України, героїчне минуле свого народу; використовую можливість участі в інтелектуальних та творчих змаганнях, конкурсах, олімпіадах; використовую в освітньому процесі сучасні технології.
Концепція майбутнього стану НВК ІІІ формула «Я обираю свій життєвий шлях і хочу навчатися далі»: об’єктивно оцінюю свої можливості, прагну до самореалізації; вчуся активній взаємодії з іншими, толерантності, вмінню вести діалог; готуюсь обрати свою майбутню професію, бути активним громадянином, приносити користь своїй державі; усвідомлюю своє місце в соціумі, бачу себе як особистість.
Комплексно-цільові підпрограми освітній процес; методичне забезпечення освітнього процесу; творчі здібності; управління навчальним закладом; кадрове забезпечення; інформаційно-освітнє середовище; виховна система; я громадянин – патріот Батьківщини; здорова особистість; імідж НВК; матеріально-технічна база НВК
Пріоритети: управління на основі стратегічного планування, організація взаємодії всіх учасників освітнього процесу, мотивація і контроль діяльності; забезпечення ефективного управління завдяки впровадженню моніторингового супроводу управлінських процесів; залучення громадськості для підвищення ефективності освітнього процесу.
Пріоритети: впровадження в осітній процес системи заходів спрямованих на виховання та формування особистості на основі норм соціальної поведінки; створення умов для розвитку становлення та прояви творчої активності особистості учня; організація пошукової та дослідницької діяльності учнів з історії рідного краю
Мета виховувати в молоді почуття любові до Батьківщини, відданості справі зміцнення державності; формувати активну громадянську позицію учнів та підготувати їх до розв’язання сучасних проблем; утверджувати гуманістичні правові ідеї, загальнолюдські та національні правові цінності, високі моральні засади в суспільному житті; підвищувати правову культуру та знання неповнолітніх.
Завдання надати учням знання про особливості становлення демократії в Україні, політичну систему і владу на усіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи країни; формувати політичну та правову культуру учнів, виховувати повагу до символіки і Конституції України, державної мови; затверджувати ідеї гуманістичної моралі та формувати повагу учнів до таких цінностей, як свобода, рівність, справедливість; виховувати уміння відстоювати свої права, інтереси, переконання, усвідомлювати свої обов’язки; навчити учнів визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства, захищати та підтримувати закони про права людини. вивчати історію Донецького краю, шанувати людей праці, з любов’ю та повагою ставитись до батьків, оберігати природу, турбуватись про неї, збагачувати її.
Приіорітети впровадження в навчально-виховний процес системи заходів спрямованих на виховання та формування особистості на основі норм соціальної поведінки; створення умов для розвитку становлення та прояви творчої активності особистості учня; організація пошукової та дослідницької діяльності учнів з історії рідного краю
Шляхи реалізації № з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні 1 Продовжити роботу пошукової групи «Пошук». Підготовка наочного матеріалу військово-патріотичного характеру (куточок пам’яті «Дякуємо тобі солдате!» 2019-2021 Бублик О.О. 2 Продовжити вивчення військової історії рідного краю. Збереження вікових духовних цінностей 2019-2021 Вчителі історії 3 Співпраця з ветеранами організації Зачепилівського району Збір матеріалів для шкільного куточку 2019-2021 Вчителі історії
Шляхи реалізації № з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні 4 Проведення: - уроків Мужності; - літературних конкурсів; - зустрічей Пам’яті та жалоби; - екскурсій до пам’ятних місць Зачепилівщини; - акції «Ветеран живе рядом» Розвиток творчих здібностей учнів Виховання учнів в дусі національної самосвідомості, любові до Батьківщини. Виявлення доброти, милосердя, людяності, співчуття к людської долі 2019-2021 Адміністрація класні керівники 5 Показ театральних постанов, поздоровлення ветеранів, інтернаціоналістів 2019-2021 Класні керівники 6 Співпраця з краєзнавчим музеєм селища Зачепилівка Формування в учнів життєвих цінностей: до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю, до праці, до мистецтва 2019-2021 Адміністрація
Шляхи реалізації № з/п Зміст роботи Очікувані результат Термін виконання Відповідальні 7 Створення куточку «Пошук». проведення тематичних екскурсії для учнів, батьків, працівників закладу, громадськості 2019-2021 Вчителі історії 8 Випуск шкільної газети «Пам’ять» та співпраця з районною газетою “Горизонти Зачепилівщини” Підвищення іміджу НВК 2019-2021 Вчителі історії 9 Приймати участь у шкільних, районних, обласних олімпіадах, МАН, турнірах, конкурсах, присвячених ВВв, воїнам - інтернаціоналістам Міжнародному конкурсі знавців української мови імені ПетраЯцика, Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості ім. Т. Шевченка Виховання учнів в дусі національної самосвідомості, любові до Батьківщини, рідної мови. Створення методичних папок з військово-патріотичного та правового виховання 2012-2015 Вчителі - предметники
Шляхи реалізації № з/п Зміст роботи Очікувані результати Термін виконання Відповідальні 10 Вивчення педагогами та учнями нормативно-правових документів про права та обов’язки громадян (Декларація про права людини, конвенції про права дитини) Підвищення правової культури серед вчителів, батьків та учнів 2019-2021 Адміністрація 11 Оформлення стендів та куточку з правового виховання 2019-2021 Бублик J/J/ 12 Проведення: Семінарів для вчителів з правової тематики; батьківських зборів; класних годин; позакласних заходів; 2019-2021 Адміністрація класні керівники 13 Проведення зустрічей з представниками кримінальної поліції, службою CД лікарем – наркологом. Попередження правопорушень і злочинів серед неповнолітніх, запобігання дитячій бездоглядності, впливу алкоголю, тютюнопаління та наркоманії 2019-2021 Адміністрація
Можливий ризик, пов’язаний з реалізацією програми розвитку недостатність виділених та залучених коштів для реалізації основних напрямків програми розвитку; зниження мотивації педагогів, батьків, учнів щодо заходів з реалізації основних напрямків програми розвитку; втрата актуальності окремих пріоритетних напрямів; недостатнє розуміння частиною батьківської громадськості стратегічних завдань розвитку закладу освіти.
Шляхи розв’язання: внесення змін та доповнень до програми розвитку; розробка та реалізація цільових програм; додаткове залучення позабюджетних джерел фінансування; підвищення ступеня відкритості НВК, висвітлення діяльності педагогічного колективу в ЗМІ, на сайті закладу у формі звіту директора перед громадськістю та колективом
“ Вдихнути в юну істоту душу громадянина – значить, передати не тільки радість, захоплення, гордість за все те, що становить собою наші святині, а й сердечний біль, тривогу, турботу за долю цих святинь – свободу і незалежність, честь і велич, багатство і славу нашої улюбленої Вітчизни ” В. Сухомлинський