Використання ігор на уроках німецької мови ( 1-3рік навчання)

Про матеріал

Методичний посібник для вчителів німецької мови, який допоможе організувати навчальний процес при 1-3 роках вивчення іноземноїмови в формі гри. Дидактичні ігри, вміщені в поібнику, Допоможуть вчителеві як при первинному вивченні, так і при закріпленні матеріалу зацікавити учнів до вивчення німецької мови.

Перегляд файлу

Використання ігор

на уроках німецької мови

в початковій школі

Вчитель німецької мови

Байрацької ЗОШ І-ІІ ст
Диканської районної ради

Полтавської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчання іноземної мови можливе лише на основі розвитку мислення учнів, їхньої уваги, пам’яті, умінь бачити і сприймати мовні явища. При цьому слід враховувати як вікові, так і індивідуальні особливості учнів. В основі розвитку мовлення є відчуття і сприймання. Щоб поняття стало усвідомленим і зрозумілим, вивчення його повинне бути осмисленим, забезпечувати розвиток пізнавальних здібностей. Найбільш ефективним є навчання, в процесі якого створюються оптимальні умови учіння, коли потрібні наслідки досягаються при мінімальних затратах часу і зусиль учителя і учнів.

Однією з найбільш ефективних форм роботи на початковому етапі вивчення іноземної мови є гра, яку можна використовувати як при вивченні алфавіту, так і розділів з фонетики, словотворення та країнознавства.

Вивчення німецького алфавіту, незнайомих букв – досить тривалий і повільний процес. Для того щоб він не став нудним, необхідно використовувати на уроках ігри з простими алфавітними картками.

Наприклад

Гра «Алфавітні картки»

        АВС – Karten

 

Мета: засвоїти німецькі букви і буквосполучення.

Підготовка:На першому уроці вчитель пропонує виготовити з цупкого паперу картки, на яких прописними літерами учні напишуть букви. Розмір карток 10*10 см. З цими картками виконують наступні завдання:

а). Буква-карточка

     Buchstabe-Kartchen

Хід гри:  Вчитель називає по черзі букви, які вивчалися, а учні показують відповідні картки. Але так як букв, що вивчаються, стає дедалі більше, то цю гру можна використовувати для закріплення й повторення «важких» букв і буквосполучень.

 

б). Розшифровування

Entschlüsseln

 

Хід гри: Учитель закріплює на дошці картки з буквами, складаючи одне з слів, яке вивчалося, але в невірному порядку. Витримавши невелику паузу, учитель запитує: «Яка буква повинна бути спочатку?», «А потім?» і т. д. Учні називають окремі букви. Учитель пересовує картки в зазначеному порядку. Наприклад

NNIA

Повинно скластися слово NINA або INNA.

в). Найди пари

Memory

Для цієї гри слід поділити клас на пари або групи. В цій грі можливий контроль учнів один за одним.

Хід гри:

Алфавітні картки з зазначеними окремо великими і малими літерами перемішуються і розкладаються на столі написаним до столу в декілька рядів залежно від кількості вивчених букв. Задача гравців полягає в тому, щоб зібрати якомога більше пар (А-а; В-в; С-с;...). По черзі гравці відкривають будь-які дві картки одну за іншою, і якщо вони складають пару, то вони кладуться на свої місця. При цьому гравці намагаються запамятати місцезнаходження побачених букв, що тренує зорову память.

Наприклад:

             X               XX

 

XXX

 

XXXX

 

Ці дві картки склали пару і забираються гравцем. Перемагає той, у кого більше пар.

г). АВС – ой!

     АВС – ups!

 

Хід гри:   Учні сидять на своїх місцях. В запланованому порядку вони по черзі називають букви алфавіту. Одна умова – замість кожної четвертої букви  необхідно сказати «ups!», наступний учень говорить подальшу букву алфавіту. Це повинно мати такий вигляд: А-В-С- ups!-E-F-g- ups!-I-J-…і т. д. Гра привчає учнів уважно слідкувати за порядком вимови букв.

Для відпрацювання вимови вчителем використовуються скоромовки, вірші. Наприклад:

    Es regnet

Es regnet, es regnet, es regnet seinen lauf,

und Wenn’s, genug geregnet hat,

dann hört’s auch wieder auf.

 

Der Schumann

Der Schumann auf der Straße

trägt einen weißen Rock,

hat eine rote Nase und einen dicken Stock.

       April

April, April, April,

der weiß nicht, was er will.

Mal Regen und mal Sonnenschein,

dan schneit es wieder zwischendrin.

April, April, April,

der weiß nicht, was er will.

 

 

       Drei Rosen im garten

Drei Rosen im garten,

Drei Tannen im Wald,

Im Sommer ist´s lustig,

Im Winter ist´s Ralt.

 

Німецькі складні слова не будуть здаватися дітям довгими після ігрових завдань по їх утворенню.

Наприклад:

а). Намалюй стежину

Zuordnen

Підготовка: Написати в 2 колонки частини слів, що вивчаються. При цьому вони не повинні бути написані одна напроти іншої, відповідної їй. Щоб полегшити вибір артиклів, всі потрібні артиклі можна дати одним рядочком через кому внизу листка. Вибравши необхідний артикль, учень зможе закреслити його, щоб полегшити подальший пошук:

Klassen                                            - ball

  Kugel                                               - tasche

Schul                                                - tür

Schnu                                               - zimmer

  Fuß                                                   - schuhe 

  Hand                                                 - schreiber

  Haus                                                  - mann

Der, das, der, die, die, der, die.

в). словниковий їжачок

Wort-Igel

Підготовка: Учитель на дошці малює овал, в який вписує ключове слово.

Хід гри: Від овала малюються «голки», на які учні повинні «нанизувати» слова. Після того, як учень назвав другу частину слова, а учитель записав його на дошці, учень повинен назвати все складне слово з артиклем.

 

Наприклад:

Учні повинні скласти якомога більше слів з заданою першою частиною, а потім записати їх окремо в рядок, через кому, з артиклем. Вдома перевірити правильність написання слів за словником.

За допомогою ігрового матеріалу, шляхом повторення і варіювання можна відпрацьовувати різноманітні лексичні теми та граматичні конструкції. Наприклад:

а). Кіт в мішку

KatzeimSack

 

Мета: закріпити вживання неозначеного артикля.

Підготовка: потрібний мішечок, в який складаються речі, предмети, назви яких учням уже відомі.

Хід гри: Учитель або учень-ведучий підходять по черзі до учнів і протягують мішок з предметами. Учасник гри повинен опустити туди руку та взяти будь-який предмет. Повільно витягуючи його з мішка, учень говорить: «Dasistein (eine)…»

 

в). Шукаємо пари

Zuordnen

Підготовка: складається список з 2-х колонок, в одній з яких тільки слова, в іншій – артиклі. Але артиклі не стоять напроти тих слів, до яких належать.

Хід гри: Учні повинні знайти до кожного слова артикль й сполучить їх лініями. Потім ці пари вписуються окремо в алфавітному порядку.

eineHund

dasKatze

derMädchen

 

Ігрові завдання оцінити за допомогою балів неможливо, тому можна запропонувати такий варіант: Учитель виготовляє 2 великі карточки, на одній з яких малює веселе обличчя, а на іншій – сумне: 

Зрозуміло, що веселе буде означати «вірно», «молодець», а сумне – «поправ відповідь», «подумай ще» і т.д.

 

Таким чином, використання гри на уроках іноземної мови стимулює різні процеси мисленнєвої  діяльності учнів і сприяють кращому засвоєнню мовного матеріалу, формуванню комунікативних умінь і навичок, а процес засвоєння необхідного з програми лексичного і граматичного матеріалу не буде для дітей важким та одноманітним. А заняття будуть більш жвавими і веселими.

 

 

docx
Додано
25 лютого 2018
Переглядів
2180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку