«Використання ігрових форм роботи сприяє розвитку творчого мислення учнів»

Про матеріал
Проблема розвитку творчого мислення, виховання творчої особистості в наш час стає все більш актуальною. Це пов’язано з потребою суспільства в неординарних творчих людях. Навчання і виховання юних талантів нині викликає гострий інтерес. Зробити серйозне заняття для дитини цікавим – ось завдання початкового навчання. Кожна здорова дитина потребує діяльності і до того ж серйозної діяльності. З перших же уроків привчайте дитину полюбити свої обов’язки й знаходити приємність в їх виконанні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Проблема розвитку творчого мислення, виховання творчої особистості в наш час стає все більш актуальною. Це пов’язано з потребою суспільства в неординарних творчих людях. Навчання і виховання юних талантів нині викликає гострий інтерес.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Навчальна гра Творче мислення

Номер слайду 6

ТВОРЧЕ МИСЛЕННЯ

Номер слайду 7

Гра - вид діяльності, який полягає в емоційному освоєнні соціального досвіду людини та емоційному задоволенні.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

ІМІТАЦІЙНІ ОПЕРАЦІЙНІ РОЛЬОВІ СЮЖЕТНІ ІГРИ-ЗМАГАННЯ

Номер слайду 10

ЗАДОВОЛЕННЯ ВІД САМОГО ПРОЦЕСУ ГРИ ФУНКЦІОНАЛЬНА :ВИКОНАННЯ ПРАВИЛ ГРИ, РОЗІГРУВАННЯ СЮЖЕТІВ, РОЛЕЙ. ТВОРЧІСТЬ:РОЗГАДАТИ,УГАДАТИ, РОЗПЛУТАТИ, ДОМОГТИСЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

Номер слайду 11

ПЕРЕВАГИ ГРИ

Номер слайду 12

ДИДАКТИЧНА ІГРОВА СИТУАЦІЯ ІГРОВИЙ ПРИЙОМ ІГРОВА ВПРАВА

Номер слайду 13

В МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ СЛІД ПРИДІЛЯТИ УВАГУ ЦІЛЕСПРЯМОВАНІЙ РОБОТІ З НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ОСНОВНИМ ПРИЙОМАМ РОЗУМОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Номер слайду 14

РЕБУСИ Г1А ПІ2Л ВІ3ЛО ЗА3МКА ПЕР6 МІ100 ПІ100ЛЕТ 100ЯНКА 7'Я ВІ3НА 100ЛЯР 3ВОГА 100РОНА 3БУНА 100ВБУР

Номер слайду 15

ЗАГАДКИ ДОПОМАГАЮТЬ РОЗВИВАТИ ОБРАЗНЕ І ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ, ВМІННЯ ВИДІЛЯТИ СУТТЄВІ ОЗНАКИ І ПОРІВНЮВАТИ, ТРЕНУТЬ ШВИДКІСТЬ І ГНУЧКІСТЬ РОЗУМУ, КМІТЛИВІСТЬ, ЗДАТНІСТЬ ЗНАХОДИТИ ОРИГІНАЛЬНІ РІШЕННЯ. ХТО НОСИТЬ КАПЕЛЮХ НА НОЗІ? (ГРИБ) ЩО РОБИТЬ СТОРОЖ, КОЛИ В НЬОГО НА ШАПЦІ СИДИТЬ ГОРОБЕЦЬ? (СПИТЬ) ЯК НАЗВАТИ П'ЯТЬ ДНІВ, НЕ НАЗИВАЮЧИ ЧИСЕЛ І НАЗВ ДНІВ? (ПОЗАВЧОРА, ВЧОРА, СЬОГОДНІ, ЗАВТРА, ПІСЛЯЗАВТРА)

Номер слайду 16

Номер слайду 17

ДОПОМОЖІТЬ ДІСТАТИСЯ КОЗІ ДО РІПИ. ДЛЯ ЦЬОГО ЗМІНЮЙТЕ У КОЖНОМУ НАСТУПНОМУ СЛОВІ ОДИН ЗВУК ТАК, ЩОБ УТВОРИЛОСЯ НОВЕ СЛОВО. СЛОВА ЗАПИСУЙТЕ В ГОРИЗОНТАЛЬНІ РЯДИ КЛІТИНОК ЗНИЗУ ВВЕРХ

Номер слайду 18

  1. З «К» ДАЄ НАМ МОЛОКО ГУСТЕ, З «Л» - НАД РІЧКОЮ РОСТЕ. (КОЗА – ЛОЗА) 2. З «П» НА ЛОБІ ВИСТУПАЄ, З «П» ВІН ВРАЗ ПІЙМАЄ. (ПІТ – КІТ) 3. З «К» НА КЛУМБАХ РОЗЦВІТАЮТЬ, А БЕЗ «К» З ДЕРЕВ ЗВИСАЮТЬ. (КВІТИ – ВІТИ)

Номер слайду 19

   ЧОМУ ІМЕННИК МАЄ ТАКУ НАЗВУ Є НА СВІТІ ЗВИЧАЙНА І НЕЗВИЧАЙНА КРАЇНА ПРЕДМЕТІЯ. ЗВИЧАЙНА ТОМУ, ЩО ЖИВУТЬ У НІЙ ПРЕДМЕТИ І РЕЧІ, ЛЮДИ І ТВАРИНИ. А НЕЗВИЧАЙНА ТОМУ, ЩО У НІЙ ТІЛЬКИ ДВА МІСТА: ХТО? І ЩО? У МІСТІ ХТО? ЖИВУТЬ ЛЮДИ І ТВАРИНИ. У МІСТІ ЩО? – ВСІ ІНШІ ПРЕДМЕТИ. КЕРУЄ КРАЇНОЮ НЕЗВИЧАЙНИЙ КОРОЛЬ - ІМЕННИК. ТАК НАЗВАЛИ ЙОГО ПІСЛЯ ТОГО, ЯК ПОЧАВ ДАВАТИ НАЗВИ, КЛИЧКИ, ІМЕНА ВСІМ, ХТО ЖИВ У КРАЇНІ. І ОТ, ЗІБРАВШИСЬ НА ВЕЛИКУ РАДУ, ВИРІШИЛИ ЖИТЕЛІ КРАЇНИ НАЗИВАТИСЯ ІМЕНЕМ СВОГО КОРОЛЯ – ІМЕННИКАМИ.

Номер слайду 20

ЦЯ ГРА РОЗВИВАЄ ЗДАТНІСТЬ ШВИДКО ВСТАНОВЛЮВАТИ РІЗНОМАНІТНІ, ІНОДІ ЗОВСІМ НЕСПОДІВАНІ ЗВ'ЯЗКИ МІЖ ЗВИЧНИМИ ПРЕДМЕТАМИ, ТВОРЧО СТВОРЮВАТИ НОВІ ЦІЛІСНІ ОБРАЗИ З ОКРЕМИХ РОЗРІЗНЕНИХ ЕЛЕМЕНТІВ. БЕРУТЬСЯ НАВМАННЯ ТРИ СЛОВА, НЕ ПОВ'ЯЗАНИХ ЗА ЗМІСТОМ, НАПРИКЛАД «ОЗЕРО», «ОЛІВЕЦЬ» І «ВЕДМІДЬ». ТРЕБА СКЛАСТИ ЯКОМОГА БІЛЬШЕ ПРОПОЗИЦІЙ, ЯКІ ОБОВ'ЯЗКОВО ВКЛЮЧАЛИ Б В СЕБЕ ЦІ ТРИ СЛОВА (МОЖНА МІНЯТИ ЇХ ВІДМІНОК І ВИКОРИСТОВУВАТИ ІНШІ СЛОВА). ВІДПОВІДІ МОЖУТЬ БУТИ БАНАЛЬНИМИ («ВЕДМІДЬ КИНУВ В ОЗЕРО ОЛІВЕЦЬ»), СКЛАДНИМИ, З ВИХОДОМ ЗА МЕЖІ СИТУАЦІЇ, ПОЗНАЧЕНОЇ ТРЬОМА ВИХІДНИМИ СЛОВАМИ, І ВВЕДЕННЯМ НОВИХ ОБ'ЄКТІВ («ХЛОПЧИК ВЗЯВ ОЛІВЕЦЬ І НАМАЛЮВАВ ВЕДМЕДЯ, ЩО КУПАЄТЬСЯ В ОЗЕРІ»), І ТВОРЧИМИ, ЩО ВКЛЮЧАЮТЬ ЦІ ПРЕДМЕТИ В НЕСТАНДАРТНІ ЗВ'ЯЗКИ («ХЛОПЧИК, ТОНКИЙ, ЯК ОЛІВЕЦЬ, СТОЯВ БІЛЯ ОЗЕРА, ЯКЕ РЕВЛО, ЯК ВЕДМІДЬ»).

Номер слайду 21

НАЗИВАЄТЬСЯ ЯКИЙ-НЕБУДЬ ПРЕДМЕТ АБО ЯВИЩЕ, НАПРИКЛАД «ВЕРТОЛІТ». НЕОБХІДНО ВИПИСАТИ ЯКОМОГА БІЛЬШЕ ЙОГО АНАЛОГІВ, ТОБТО ІНШИХ ПРЕДМЕТІВ, СХОЖИХ З НИМ ЗА РІЗНИМИ ІСТОТНИМИ ОЗНАКАМИ. СЛІД ТАКОЖ СИСТЕМАТИЗУВАТИ ЦІ АНАЛОГИ ЗА ГРУПАМИ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ТОГО, З УРАХУВАННЯМ ЯКИХ ВЛАСТИВОСТЕЙ ЗАДАНОГО ПРЕДМЕТА ВОНИ ПІДБИРАЛИСЯ. НАПРИКЛАД, В ДАНОМУ ВИПАДКУ МОЖУТЬ БУТИ НАЗВАНІ «ПТАХ», «МЕТЕЛИК» (ЛІТАЮТЬ І СІДАЮТЬ); «АВТОБУС», «ПОЇЗД» (ТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ); «ШТОПОР» (ВАЖЛИВІ ДЕТАЛІ ОБЕРТАЮТЬСЯ) І ІН. ПЕРЕМАГАЄ ТОЙ, ХТО НАЗВАВ НАЙБІЛЬШУ КІЛЬКІСТЬ ГРУП АНАЛОГІВ.

Номер слайду 22

ДІТЯМ ПРОПОНУЄТЬСЯ ПОЧАТОК ОПОВІДАННЯ: “ БУВ ЯСНИЙ СОНЯЧНИЙ ДЕНЬ. ВУЛИЦЕЮ БІГЛА ДІВЧИНКА З МАЛЕНЬКИМ ЦУЦЕНЯМ. РАПТОМ…” РОЗПОВІДЬ ОЦІНЮЄТЬСЯ ЗА ТАКИМИ КРИТЕРІЯМИ: ЗАВЕРШЕНІСТЬ ОПОВІДАННЯ; ЯСКРАВІСТЬ І ОРИГІНАЛЬНІСТЬ ОБРАЗІВ; НЕЗВИЧАЙНІСТЬ СЮЖЕТУ; НЕСПОДІВАНА КІНЦІВКА.

Номер слайду 23

  ОБЛАДНАННЯ: ЛАНЦЮЖКИ СЛІВ. ЗАВДАННЯ: ГРУПИ УЧНІВ ВИКОНУЮТЬ ДІЇ З ЗАПРОПОНОВАНИМИ СЛОВАМИ ЗА ЗРАЗКОМ І УТВОРЮЮТЬ НОВІ СЛОВА ХІД ГРИ: ЗАВДАННЯ НА ДОШЦІ ДЛЯ КОЖНОЇ ГРУПИ ОКРЕМО: 1 ГРУПА – УТВОРЮЄ І ВІДМІНЮЄ ІМЕННИК З ПЕРШИХ СКЛАДІВ ЗАПРОПОНОВАНИХ СЛІВ, А 2 ГРУПА – УТВОРЮЄ З БУКВ. МАТЕРІАЛ ДЛЯ ГРИ: ЛАНЦЮЖКИ СЛІВ: 1 ГРУПА 1.ЗАЄЦЬ + ДАРЕМНО + ЧАРИ = … 2. ПРИКАЗКА + КЛАС + ДИНЯ = … 3. ВИШЕНЬКА + РАЗОК = …   2 ГРУПА 1. ПАРА+ ПЕРО + ВІН + МАМА + КАНАЛ = … 2. ЗВІР + ЛОСЬ + ШИШКА + ЛИПИ + КОРИТО =… 3. ЛАВА + ЛИН + БАМБУК + МОЛОДИЙ + БЕТОН = …

Номер слайду 24

ГРА, ЯК ВІДОМО, Є НАЙПРИРОДНІШОЮ І НАЙПРИВАБЛИВІШОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ДЛЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ. ЩЕ К.Д. УШИНСЬКИЙ ПИСАВ: “ЗРОБИТИ СЕРЙОЗНЕ ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ДИТИНИ ЦІКАВИМ – ОСЬ ЗАВДАННЯ ПОЧАТКОВОГО НАВЧАННЯ. КОЖНА ЗДОРОВА ДИТИНА ПОТРЕБУЄ ДІЯЛЬНОСТІ І ДО ТОГО Ж СЕРЙОЗНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. З ПЕРШИХ ЖЕ УРОКІВ ПРИВЧАЙТЕ ДИТИНУ ПОЛЮБИТИ СВОЇ ОБОВ’ЯЗКИ Й ЗНАХОДИТИ ПРИЄМНІСТЬ В ЇХ ВИКОНАННІ”.

ppt
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку