Використання ігрової діяльності на заняттях театрального гуртка з дітьми старшого дошкільного віку в закладі дошкільної освіти

Про матеріал
Заняття для закріплення у вихованців вмінь та навичок з міміки та пантоміми, розвиток акторської майстерності. (театральна майстерність та технології), виготовлення маски (наголовник із зображенням емоційного стану людини) (трудова діяльність).
Перегляд файлу










 

ТВОРЧА РОБОТА

 

Використання ігрової діяльності  на заняттях театрального гуртка

з дітьми старшого дошкільного віку в закладі дошкільної освіти







 

                                                                   Слухача дистанційних  курсів 

Притула Алла Йосипівна,

Керівника гуртка

комунального закладу «Заклад дошкільної освіти  (ясла-садок) загального розвитку «Буратіно» Чумаківської сільської ради»


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Міміка.

Притула Алла,

керівник гуртка

Тривалість: 30 хв.

Мета: закріпити вміння та навички з міміки; розвивати вміння та навички виражати емоції в міміці та пантоміміці; розвивати акторську майстерність; виховувати колективну творчість в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри.

Тип заняття: інтегроване  заняття, повторення та закріплення, бінарне

1.Закріплення вмінь та навичок з міміки та пантоміми, розвиток акторської майстерності. (театральна майстерність та технології); 

 

2.Виготовлення маски (наголовник із зображенням емоційного стану людини) (трудова діяльність).

 

Операційні цілі (завдання):

Після закінчення заняття вихованець

Знає

-   особливості емоційного стану людини, зокрема емоцій горя, злості, здивування, страху, радості;

- розуміє колективну творчість в процесі групового спілкування через сумісні вправи, театральні ігри;

- правила  користування ножицями та вирізання зображень.

Вміє

  • виражати емоції в міміці та пантомімі;
  • демонструвати акторську майстерність;

     -    відображати емоційні образи людей, тварин;

     -    виготовляти маску-наголовник, використовуючи навички вирізання.

розуміє

  • свободу дій і поведінки засобами образної виразності.

може

- висловлювати та аргументувати своє творче рішення; 

- презентувати творчу роботу; 

- ефективно співпрацювати в групі;

- об’єктивно оцінювати результати своєї діяльності.

Методи і техніки:

робота в групах;

обговорення; 

самооцінювання; 

спостереження;

дидактичні ігри з наочністю;

звуконаслідування,  інтонування голосу;

роздатковий матеріал;

музичний супровід.

Обладнання :

  • костюми персонажів,
  • піктограми з емоційним станом людини,
  • пазли,
  • музичний супровід,
  • маски-наголовники,
  • шаблони картонних масок з емоціями,
  • ножиці.

Допоміжні матеріали:

Додаток 1.  Піктограми з емоціями.

Додаток 2.  Картки з техніки безпеки при використанні ріжучих інструментів.

Додаток 3.  Шаблони для створення творчої роботи.

Додаток 4.  Вправа «Пазли». 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття.

І. Підготовча частина.

1.1. Організаційний момент.

Вправа «Привіт друже»

Хід вправи: діти рухаються по колу, їх завдання привітатися один з одним нетрадиційним методом, наприклад долонями, лівими боком, спинами тощо, але при цьому сказати партнеру те, щоб змогло виразити та підкреслити індивідуальність  або якісь найхарактерніші риси учасника.

Обговорення:

Які почуття вас переповнюють?

Чи змінилися ви, як саме?

1.2. Повідомлення теми та мети заняття.

- Сьогодні у нас буде незвичайне заняття, а чарівне, казкове. Адже до нас завітає королева Казок, яка приготувала нам цікаві завдання та ігри, щоб  перевірити як ви засвоїли тему «Емоційний стан людини», адже  акторська майстерність – це мистецтво акторського перевтілення, уміння змінити погляд, міміку і ледь помітні рухи тіла таким чином, щоб створився єдиний образ. А для того, щоб створити необхідний образ, необхідно тренувати свої вміння та навички з міміки.

1.3. Мотивація навчальної діяльності.

- Отже, давайте починати. Але нам спочатку треба сказати чарівні слова,  щоб до нас завітала сама казка, королева всього доброго.

          - Раз, два, три – казка, до нас прийди!

 Лунає музика виходить  королева Зла.

 Зла королева: Так, так, так. А що тут таке, кого гукаєте?

 Керівник гуртка: Вибачте, шановна, а хто ви така?

 Королева Зла: Як хто -  я королева всього злого, я –  королева Зла!

           Керівник гуртка: Вибачте, але ми чекаємо зовсім не на вас, а на казкову королеву Добра.

Королева Зла: Ах на королеву Добра чекаєте, а чого ж мене не запросили до вас на заняття? Як завжди про мене забули? А от я вам перед Новим роком і свято зіпсую, я вас зачарую! Будете знати, як не запрошувати мене наступного разу! Так, що ж придумати. А ось придумала, яке ж свято без емоцій? От я зараз зачаклую!

Чари-мари, виходьте за хмари.

Раз, два, три – всі емоції мої!

(королева Зла виходить)

Керівник гуртка: Ой, що це трапилось? Невже і справді зачарувала? Діти, посміхніться, будь-ласка, ну хоч заплачте (діти сидять без емоцій).

  • Так, без допомоги нам не обійтись,?

(Лунає музика, виходить королева Добра.)

Королева Добра: Доброго дня. Ой, а що це діти, з вами трапилось? Ви що, не раді мене бачити?

Дитина: Ми то раді, але не забули як показати емоцію радості!

Дитина: Нас зачаклувала  королева Зла!

Дитина: Вона вкрала всі наші емоції!

Королева Добра: Яка прикрість, а як же мої ігри та завдання?

Керівник гуртка: Що ж нам тепер робити, невже наші діти будуть святкувати новорічні свята без емоцій?

Королева Добра: А знаєте що, мої казкові друзі допоможуть вам зняти чари королеви Зла!

ІІ. Основна частина.

           1.1.Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок.

Я сподіваюсь, що твої друзі нам допоможуть. Діти, давайте відгадаємо, хто ж до нас зараз прийде на допомогу.

Сидить  вона на троні, заглиблена в думки,

Ніколи не сміється, все сльози ллє та ллє.

(Царівна Несміяна)

  • Так правильно, це Царівна Несміяна.

(лунає  плач, виходить Царівна Несміяна)

Царівна Несміяна:  Я не можу ніяк інакше, все я плачу, плачу, плачу.

- Діти, яка емоція у Царівни Несміяни? (емоція горя)

- Так, правильно! (показує піктограму емоції горя, Додаток 1)

- діти давайте повторимо за Несміяною, як вона  горює (діти відображають емоцію горя)

- Молодці, ось і подолали одну з чар  королеви Зла.

- Молодці, і з цю чару подолали. Дякую, Царівно, приєднуйся до нас, може і ти розвеселишся разом із нами та припиниш горювати.

- А тепер давайте відгадаємо наступного нашого гостя.

(Відгадування загадки)

Гострі зуби, сильні лапи

Дуже схожий на собаку,

І полює дуже ловко,

Що, впізнали, друзі, ... ?

(Вовк)

  • Так, діти, це страшний  та злий сірий Вовк.

(виходить Вовк)

Вовк. Я злий та страшний сірий вовк,  в маленьких дітях знаю толк.

Р-р-р-р…..

  • Діти який  вовк? (Страшний.)
  • Давайте пригадаємо емоцію страху, а ну Вовче, налякай нас.

(Показує піктограму з емоцією страху, діти її  відтворюють)

Вовк: Діти, а який я ще? (злий)

  • правильно, Вовк у нас ще й злий (піктограма емоції злості, Додаток 1).
  • давайте разом із вовком позлимось. (діти відорюють емоцію злості)
  • молодці, діти, дяку вовче за допомогу, приєднуйся до нас.

(лунає пісня із м/ф «Віні Пух»)

  • З якого мультфільму ця пісня?
  • А який персонаж цього мультфільму був найсумнішим? ( віслюк Іа)
  • Вірно, це віслюк Іа, і він є нашим наступним гостем!

(заходить Іа)

Іа: Я так і думав, що з цієї сторони зовсім не краще, а чому і з якої причини?

- Добрий день Іа.

Іа: Добрий день, якщо він зовсім добрий, в чому я взагалі сумніваюсь!

- Діти, який наш гість? Сумний, давайте і ми з вами відтворимо емоцію суму (піктограм емоції «Сум», Додаток 1).

- Іа, як ти поживаєш?

Іа: Не дуже, я думаю що зовсім не як!

- Чому, що трапилось?

Іа: А у мене День народження, а я навіть свій хвостик загубив.

Добра Фея. А це на твій хвостик?

Іа: (здивовано). Мій.

- Діти, яка зараз емоція у Іа була? (Емоція здивування, керівник показує піктограму)

- Давайте разом із Іа здивуємось (відтворення емоції здивування).

(Іа «прикріплює» свій хвіст та радіє)

- діти, яка зараз емоція у Іа? (емоція радості)

- правильно, давайте, давайте відтворимо емоцію радості! (піктограма емоції радості, діти її відтворюють).

- Молодці!

(Лунає музика)

- Ой, що ж це таке?

    Королева Дора: А це ми здолали  чари королеви Зла!

  • Велике спасибі вам. І зараз ми це перевіримо!

Заходить королева Зла.  А можна з вами залишитись, у вас так цікаво та весело! Пробачте мене будь-ласка.

-  Обіцяєш більше не чаклувати? Діти, пробачимо злій королеві?

Королева Зла: - Обіцяю.

- Тоді залишайся з нами.

1.2. Робота над вправами.

- Ну а тепер ми можемо перейти до завдань та вправ, які приготувала нам королева Добра.

Вправа «Пазли» (Додаток 2) - Зараз ви розділитесь на дві команди, одна команда казкових героїв, а інша дітей. Кожна з команд отримає картинки-пазли з емоційним станом людини, які треба скласти та відтворити певну емоцію.

Вправа «Маска» -У мене є чарівні маски, на яких зображені  різні емоції. Зараз  кожний з вас по черзі одягне певну маску, але не дивлячись на неї, а ви всі повинні показати емоцію цієї маски. Той, хто в масці – відгадує її емоційний стан.

- Діти, які у вас залишились емоції від складання пазлів, показу емоційного стану? (відповіді дітей).

А зараз кожен з вас обере маску, що сподобалась,   і власними руками буде виготовляти її для себе.

Практична робота «Виготовлення маски» (інструктаж ТБ, Додаток 3)

Шаблони масок  (Додаток 4)

Вправа «Озвуч фразу» 

Завдання: повторити фразу за вихователем із певною інтонацією та емоційним вираженням, згідно маски відповідача:

Ура! Прийшла зима! (радісно, сумно, здивовано, зі страхом, гірко)

Ускладнення.

Декламування вірша «Сніжинки кружляють, кружляють. Тихенько на землю лягають» певною інтонацією та емоційним вираженням (горя, суму, здивування, страху, радості).

ІІІ. Заключна частина.

Керівник гуртка: королева Казок,  чи впорались ми із усіма завданнями та вправами, які ти нам приготувала?

Королева Казок: Так, впорались.

Керівник гуртка: Ми сьогодні молодці, ми подолали чари Злої королеви за допомогою казкових героїв, та впорались з усіма завданнями королеви Казок. 

         Ось і підійшло до кінця наше чудове та казкове заняття. Дякую вам за старанну  роботу. І  хочу побажати, щоб ваше життя було казкове, як наше сьогоднішнє заняття. 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Піктограми з емоціями

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Вправа «Пазли»

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

 

Пізнайки: Техніка безпеки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Практична робота «Виготовлення маски»https://i1.wp.com/sovet-podarok.ru/wp-content/uploads/2018/10/maska-dedki.jpg https://i2.wp.com/sovet-podarok.ru/wp-content/uploads/2018/10/maska-kolobka.jpgC:\Users\Lenovo-PC\Desktop\maska-babki.jpg

C:\Users\Lenovo-PC\Desktop\maska-volka.jpg

docx
Додав(-ла)
Притула Алла
Додано
25 січня 2021
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку