Використання ігрового методу навчання іноземної мови на прикладі казок. Розробку можна використати для уроків- змагань на повторення минулого неозначеного часу. Учні зможуть застосувати на практиці свої знання, а вчитель проконтролювати якість отриманих знань.
SNOW WHITE
and the SEVEN DWARFS
Використання ігрового методу навчання іноземної мови на прикладі казок. Тестові завдання.
Once upon a time, there was a beautiful princess named Snow White. She was kind and gentle and a friend to all animals. One day, Snow White met a charming prince. As they sang a song of love together, Snow White's evil stepmother, the Queen, watched them. The Queen was so jealous of Snow White's beauty that she ordered her Huntsman to kill the young princess. But the Huntsman couldn't bring himself to hurt Snow White. He told her to run far away so the Queen would never find her.
Snow White ran deep into the woods. She was lost and scared but soon found herself in front of a cottage. The princess knocked, but no one was home. She slowly stepped inside. The cottage was a mess! With the help of her forest friends, Snow White cleaned every nook and cranny. "Maybe whoever lives here will let me stay," said Snow White. Upstairs, Snow White found seven little beds. She thought they belonged to children. Tired from cleaning, Snow White yawned as she curled up on the beds and fell asleep.
Meanwhile, the Seven Dwarfs were heading home from a long day of working in a jewel mine. They were anxious to get home to their cottage in the woods. The Seven Dwarfs were surprised when they found a princess inside their home! When Snow White awoke, she was charmed by the Seven Dwarfs: Dopey, Sneezy, Happy, Grumpy, Doc, Bashful, and Sleepy. The Dwarfs wanted to protect the beautiful princess from the evil queen, so they invited Snow White to live with them. To celebrate, the new friends sang and danced the night away.
Back at the castle, the Queen learned that Snow White was still alive. Enraged, she made a magic potion to change her appearance. Her plan was to trick the princess. After the Dwarfs had set off for work the next day, the Queen, disguised as an old peddler woman, offered Snow White a beautiful red apple. Snow White took one bite of the apple and fell into a deep sleep. The Queen had poisoned her!
But the Huntsman couldn't bring himself to hurt Snow White. Suddenly, lightning hit the mountain, and the Queen fell, never to be seen again. But Snow White was still in a deep sleep. The Seven Dwarfs kept watch over her day and night.
Finally, Snow White's Prince Charming arrived. He had been searching everywhere for the beautiful princess he had sung with so long ago. The Prince awakened Snow White with Love's First Kiss. The spell was broken! Snow White and the Prince returned to the kingdom and lived happily ever after.
CHEKING COMPREHENSION
Activity 1. Клас об'єднаний у дві команди. Одна команда виписує слова, які стосуються Білосніжки, а інша - слова, які відносяться до мачухи. Виграє команда, яка швидше справиться із завданням.
Activity 2. Клас об'єднаний у 3-4 групи. Кожна група повинна скласти речення з поданих слів, які передавали б зміст казки. Наприклад, в одному наборі є такі слова: princess, stepmother, to order, to kill, into the woods, a mess, the Seven Dwarfs, alive, to change, a beautiful red apple, the Prince, happily.
З цих слів можна скласти такі речення:
Once upon a time, there was a beautiful princess named Snow White. The Queen was so jealous of Snow White's beauty that she ordered her Huntsman to kill the young princess.
Далі починається перевірка правильності виконання завдання. Activity 3. Учні отримують картки з реченнями англійською мовою. Клас об'єднаний у 2-3 групи. Кожна група повинна скласти зв'язну розповідь з своїх речень.
Activity 4. На трьох картках (кожна картка під певним номером) написаний текст з казки. Клас поділений на чотири команди. Представник кожної команди вибирає собі картку з текстом. Потім представник однієї групи зачитує текст, а представник від іншої повинен інсценізувати те, що читається.
Activity 5. На дошці малюнки до казки. Запитання до класу: які з цих речей ви бачите на цих картинках? (Учням попередньо роздаються картки зі словами). Картки зі словами і картинки пронумеровані. Учні за 3 хвилини повинні написати якнайбільше слів до відповідної картинки.
Activity 6. На дошці малюнки до епізодів казки. Під кожним малюнком - слова і словосполучення. Вчитель задає запитання кожній з 3-ох - 4-ох груп класу:
"What do you think is going to happen in this episode?" (Що ви думаєте повинно трапитись в цьому епізоді?).
TESTS
1. Complete the sentences:
2. Put sentences into correct order: