Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. В зв'язку з цим виникає нагальна потреба використання комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін.
Використання інноваційних технологій на уроках матеріалознавства
Номер слайду 2
1)Інноваційні технології проведення сучасного урокуІнноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів. Раніше iнформацiю з будь-якої теми учень отримував з різних джерел: підручник, довідникова література, лекція викладача, конспект уроку, показ практичних прийомів. Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, викладач повинен вносити в навчальний процес новітні методи подачі iнформацiї. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, з цікавістю, захопленням працював на уроці з теорії i бачив результати власної праці, робив самооцінку. Вирішити проблему навчання викладач може швидше та якісніше шляхом поєднання традиційних форм та методів навчання з iнформацiйно-комунiкацiйними технологіями, зробити процес навчання сучасним, доступним, дистанційним, індивідуальними. Кожний викладач має самостійно впроваджувати ефективні форми і методи навчання. Як правило, краще засвоєння нового матеріалу відбувається в процесі активної діяльності учнів за умови, коли в нього вносяться елементи новизни.
Номер слайду 3
Найбільш популярними є такі педагогічні технології: Інформаційно-розвивальні(які передбачають виклад педагогом теоретичних відомостей під час проведення лекції або семінарського заняття; організацію самостійної роботи учнів з вивчення нових знань з теоретичних джерел, інструкцій, комп'ютерних засобів навчання) Діяльнісні(спрямовані на підготовку професіонала, здатного кваліфіковано розв'язувати виробничі завдання) Розвивальні(спрямовані на професійний розвиток майбутнього фахівця, здатного творчо працювати, самостійно визначати способи і засоби вирішення проблемних виробничих ситуацій ) Особистісно орієнтовані(метою яких є формування активної, творчої особистості майбутнього фахівця, здатного самостійно будувати і коригувати свою навчально-пізнавальну діяльність)
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Номер слайду 6
2. Сучасні технології навчанняІнтерактивне навчання це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаємопорозуміння, спільного розв’язання навчальних задач, розвитку особистісних якостей учнів. Особистісно орієнтоване навчання – спосіб організації навчання, у процесі якого забезпечується всілякий облік можливостей і здібностей учнів, створюються необхідні умови для розвитку їхніх індивідуальних здібностей. Модульна система навчання – суть технології полягає в тому, що учень самостійно досягає конкретної мети навчання в процесі роботи з навчальним модулем. Модульно-блочна технологія використання різних форм контролю. Мережеві технології призначені для телекомунікаційного спілкування учня із педагогами, працівниками бібліотек, лабораторій тощо.Ігрові технології навчання – це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учнів до навчальної гри Теорія проблемного навчання базується на організації навчального процесу, яка передбачає створення проблемної ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні, що веде до ґрунтовного засвоєння й закріплення наукових положень, розвиває творче мислення, здатність до самостійної діяльності.
Номер слайду 7
3. Інтерактивні технології навчання.Інформаційна технологія навчання (комп'ютерне програмне навчання, вивчення за допомогою комп'ютера, вивчення на базі комп'ютера, оцінювання за допомогою комп'ютера, комп'ютерні комунікації)Технології колективно-групового навчання (мозковий штурм, мікрофон, рішення ситуаційних задач, виконання проектів, мозаїка)Гра як інтерактивний метод навчання
Номер слайду 8
ТрадиційнеІнтерактивне. Організаційні особливості- чіткість, упорядкованість- говорить один- спілкування учнів відсутнє- тиша- постійне робоче місце- відсутнє- говорять всі- спілкуються всі- робочий шум- зміна місць. Дидактичні- вивчає професійний педагог- весь матеріал зразу і для всіх- мало самостійності- співпраця відсутня- засвоєння і застосування розведені- навчають учні- різний матеріал і різні темпи- повна самостійність- співпраця основа навчання- максимально наближеніРозвивальні- учень – об’єкт- усереднення здібностей дітей- систематичний характер навчання- не вчаться виступати- не вміють пояснювати- учень – суб’єкт + об’єкт- у відповідності з індивідуальними особливостями- спонтанний характер- вчаться виступати, розмірковувати, доводити- розвиток педагогічних здібностей. Виховні- кожен працює на себе- відношення не колективні- на себе і на інших- відношення відповідальної залежності: колективні
Номер слайду 9
4. Організація інтерактивного навчання на уроках матеріалознавства- «промінь думок» – залучення учнів до обговорення проблеми.- «синтез думок» – учні працюють над однією темою, об’єднують думки в одну.- «спільна проблема» - учням видається завдання різного змісту, але однієї проблеми. Після виконання завдання висвітлюються ідеї. Пошук інформації може бути використаний з метою підготовки коротких відомостей про новітні технології і сучасні матеріали. Під час такої роботи учні використовують додаткові джерела інформації: Інтернет, підручники, журнали, енциклопедії, словники. Пошук інформації може бути короткотривалим на наступний урок, довготривалим, якщо матеріал збирається для висвітлення розділу програми.