Використання інновацій під час вивчення матеріалознавства

Про матеріал
Інноваційні технології швидко увійшли в усі галузі нашого життя. В зв'язку з цим виникає нагальна потреба використання комп'ютерної техніки під час вивчення багатьох дисциплін.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання інноваційних технологій на уроках матеріалознавства

Номер слайду 2

1)Інноваційні технології проведення сучасного урокуІнноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів. Раніше iнформацiю з будь-якої теми учень отримував з різних джерел: підручник, довідникова література, лекція викладача, конспект уроку, показ практичних прийомів. Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, викладач повинен вносити в навчальний процес новітні методи подачі iнформацiї. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, з цікавістю, захопленням працював на уроці з теорії i бачив результати власної праці, робив самооцінку. Вирішити проблему навчання викладач може швидше та якісніше шляхом поєднання традиційних форм та методів навчання з iнформацiйно-комунiкацiйними технологіями, зробити процес навчання сучасним, доступним, дистанційним, індивідуальними. Кожний викладач має самостійно впроваджувати ефективні форми і методи навчання. Як правило, краще засвоєння нового матеріалу відбувається в процесі активної діяльності учнів за умови, коли в нього вносяться елементи новизни.

Номер слайду 3

Найбільш популярними є такі педагогічні технології: Інформаційно-розвивальні(які передбачають виклад педагогом теоретичних відомостей під час проведення лекції або семінарського заняття; організацію самостійної роботи учнів з вивчення нових знань з теоретичних джерел, інструкцій, комп'ютерних засобів навчання) Діяльнісні(спрямовані на підготовку професіонала, здатного кваліфіковано розв'язувати виробничі завдання) Розвивальні(спрямовані на професійний розвиток майбутнього фахівця, здатного творчо працювати, самостійно визначати способи і засоби вирішення проблемних виробничих ситуацій ) Особистісно орієнтовані(метою яких є формування активної, творчої особистості майбутнього фахівця, здатного самостійно будувати і коригувати свою навчально-пізнавальну діяльність)

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

2.  Сучасні технології навчанняІнтерактивне навчання це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаємопорозуміння, спільного розв’язання навчальних задач, розвитку особистісних якостей учнів. Особистісно орієнтоване навчання – спосіб організації навчання, у процесі якого забезпечується всілякий облік можливостей і здібностей учнів, створюються необхідні умови для розвитку їхніх індивідуальних здібностей. Модульна система навчання – суть технології полягає в тому, що учень самостійно досягає конкретної мети навчання в процесі роботи з навчальним модулем. Модульно-блочна технологія використання різних форм контролю. Мережеві технології  призначені для телекомунікаційного спілкування учня із педагогами, працівниками бібліотек, лабораторій тощо.Ігрові технології навчання – це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учнів до навчальної гри Теорія проблемного навчання базується на організації навчального процесу, яка передбачає створення проблемної ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні, що веде до ґрунтовного засвоєння й закріплення наукових положень, розвиває творче мислення, здатність до самостійної діяльності.

Номер слайду 7

3. Інтерактивні технології навчання.Інформаційна    технологія    навчання (комп'ютерне програмне навчання, вивчення за допомогою комп'ютера, вивчення на базі комп'ютера,  оцінювання за допомогою комп'ютера,  комп'ютерні комунікації)Технології колективно-групового навчання (мозковий штурм, мікрофон, рішення ситуаційних задач, виконання проектів, мозаїка)Гра як інтерактивний метод навчання

Номер слайду 8

 ТрадиційнеІнтерактивне. Організаційні особливості-         чіткість, упорядкованість-         говорить один-         спілкування учнів відсутнє-         тиша-         постійне робоче місце-         відсутнє-         говорять всі-         спілкуються всі-         робочий шум-         зміна місць. Дидактичні-         вивчає професійний педагог-         весь матеріал зразу і для всіх-         мало самостійності-         співпраця відсутня-         засвоєння і застосування розведені-         навчають учні-         різний матеріал і різні темпи-         повна самостійність-         співпраця основа навчання-         максимально наближеніРозвивальні-         учень – об’єкт-         усереднення здібностей дітей-         систематичний характер навчання-         не вчаться виступати-         не вміють пояснювати-       учень – суб’єкт + об’єкт-    у відповідності з індивідуальними особливостями-       спонтанний характер-      вчаться виступати, розмірковувати, доводити-        розвиток педагогічних здібностей. Виховні-         кожен працює на себе-         відношення не колективні-         на себе і на інших-  відношення відповідальної      залежності: колективні

Номер слайду 9

4. Організація інтерактивного навчання на уроках  матеріалознавства-  «промінь думок» – залучення учнів до обговорення проблеми.- «синтез думок» – учні працюють над однією темою, об’єднують думки в одну.- «спільна проблема» - учням видається завдання різного змісту, але однієї проблеми. Після виконання завдання висвітлюються ідеї. Пошук інформації може бути використаний з метою підготовки коротких відомостей про новітні технології і сучасні матеріали. Під час такої роботи учні використовують додаткові джерела інформації: Інтернет, підручники, журнали, енциклопедії, словники. Пошук інформації може бути короткотривалим на наступний урок, довготривалим, якщо матеріал збирається для висвітлення розділу програми.

Номер слайду 10

Дякую за увагу!

pptx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку