1)Інноваційні технології проведення сучасного урокуІнноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів. Раніше iнформацiю з будь-якої теми учень отримував з різних джерел: підручник, довідникова література, лекція викладача, конспект уроку, показ практичних прийомів. Але, сьогодні, з огляду на сучасні реалії, викладач повинен вносити в навчальний процес новітні методи подачі iнформацiї. Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб учень активно, з цікавістю, захопленням працював на уроці з теорії i бачив результати власної праці, робив самооцінку. Вирішити проблему навчання викладач може швидше та якісніше шляхом поєднання традиційних форм та методів навчання з iнформацiйно-комунiкацiйними технологіями, зробити процес навчання сучасним, доступним, дистанційним, індивідуальними. Кожний викладач має самостійно впроваджувати ефективні форми і методи навчання. Як правило, краще засвоєння нового матеріалу відбувається в процесі активної діяльності учнів за умови, коли в нього вносяться елементи новизни.
Найбільш популярними є такі педагогічні технології: Інформаційно-розвивальні(які передбачають виклад педагогом теоретичних відомостей під час проведення лекції або семінарського заняття; організацію самостійної роботи учнів з вивчення нових знань з теоретичних джерел, інструкцій, комп'ютерних засобів навчання) Діяльнісні(спрямовані на підготовку професіонала, здатного кваліфіковано розв'язувати виробничі завдання) Розвивальні(спрямовані на професійний розвиток майбутнього фахівця, здатного творчо працювати, самостійно визначати способи і засоби вирішення проблемних виробничих ситуацій ) Особистісно орієнтовані(метою яких є формування активної, творчої особистості майбутнього фахівця, здатного самостійно будувати і коригувати свою навчально-пізнавальну діяльність)
2. Сучасні технології навчанняІнтерактивне навчання це навчання діалогу, під час якого відбувається взаємодія учасників педагогічного процесу з метою взаємопорозуміння, спільного розв’язання навчальних задач, розвитку особистісних якостей учнів. Особистісно орієнтоване навчання – спосіб організації навчання, у процесі якого забезпечується всілякий облік можливостей і здібностей учнів, створюються необхідні умови для розвитку їхніх індивідуальних здібностей. Модульна система навчання – суть технології полягає в тому, що учень самостійно досягає конкретної мети навчання в процесі роботи з навчальним модулем. Модульно-блочна технологія використання різних форм контролю. Мережеві технології призначені для телекомунікаційного спілкування учня із педагогами, працівниками бібліотек, лабораторій тощо.Ігрові технології навчання – це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється в процесі включення учнів до навчальної гри Теорія проблемного навчання базується на організації навчального процесу, яка передбачає створення проблемної ситуації та активну самостійну діяльність учнів у її розв’язанні, що веде до ґрунтовного засвоєння й закріплення наукових положень, розвиває творче мислення, здатність до самостійної діяльності.
3. Інтерактивні технології навчання.Інформаційна технологія навчання (комп'ютерне програмне навчання, вивчення за допомогою комп'ютера, вивчення на базі комп'ютера, оцінювання за допомогою комп'ютера, комп'ютерні комунікації)Технології колективно-групового навчання (мозковий штурм, мікрофон, рішення ситуаційних задач, виконання проектів, мозаїка)Гра як інтерактивний метод навчання
ТрадиційнеІнтерактивне. Організаційні особливості- чіткість, упорядкованість- говорить один- спілкування учнів відсутнє- тиша- постійне робоче місце- відсутнє- говорять всі- спілкуються всі- робочий шум- зміна місць. Дидактичні- вивчає професійний педагог- весь матеріал зразу і для всіх- мало самостійності- співпраця відсутня- засвоєння і застосування розведені- навчають учні- різний матеріал і різні темпи- повна самостійність- співпраця основа навчання- максимально наближеніРозвивальні- учень – об’єкт- усереднення здібностей дітей- систематичний характер навчання- не вчаться виступати- не вміють пояснювати- учень – суб’єкт + об’єкт- у відповідності з індивідуальними особливостями- спонтанний характер- вчаться виступати, розмірковувати, доводити- розвиток педагогічних здібностей. Виховні- кожен працює на себе- відношення не колективні- на себе і на інших- відношення відповідальної залежності: колективні
4. Організація інтерактивного навчання на уроках матеріалознавства- «промінь думок» – залучення учнів до обговорення проблеми.- «синтез думок» – учні працюють над однією темою, об’єднують думки в одну.- «спільна проблема» - учням видається завдання різного змісту, але однієї проблеми. Після виконання завдання висвітлюються ідеї. Пошук інформації може бути використаний з метою підготовки коротких відомостей про новітні технології і сучасні матеріали. Під час такої роботи учні використовують додаткові джерела інформації: Інтернет, підручники, журнали, енциклопедії, словники. Пошук інформації може бути короткотривалим на наступний урок, довготривалим, якщо матеріал збирається для висвітлення розділу програми.