«Використання інноваційних методів «мнемотехніка»
на заняттях з розвитку мовлення
тема: Вивчення вірша Л.Яковенко «Кіт на порозі»
у документі додано матеріал до гри "Розмалюй"
«Використання інноваційних методів «мнемотехніка»
на заняттях з розвитку мовлення
тема: Вивчення вірша Л.Яковенко «Кіт на порозі»
підготувала
вчитель-логопед
Чапаєва А.В.
вид заняття: тематичне
тип заняття: фронтальне
форма проведення: заняття-гра
програмовий зміст:
корекційно-розвиваючі завдання: розвиток зорового сприйняття, слухової пам'яті, наочно-образного мислення, загальної і дрібної моторики.
корекційно-освітні завдання: розширення знань про свійських тварин (кішка), їх зовнішні ознаки, спосіб життя. Розширювати і активізувати словник дітей за лексичною темою.
корекційно-виховні завдання: формування навичок самостійності. Виховання дбайливого ставлення до тварин.
мовні завдання: вдосконалення грам.ладу мовлення: вживання іменників у зменшувально-пестливих формах, вживання прийменників: в, біля, на, за.
попередня робота: читання вірша Л.Яковенко «Кіт на порозі», розглядання картинок з лексичної теми, відгадування загадок про свійських тварин
Хід заняття
I. Організаційний момент: Відгадайте хто до нас прийшов?
Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від… (Кішки)
II. Основна частина:
1.Виразне читання вірша Л.Яковенко «Кіт на порозі»
На порозі ситий кіт
Миє лапкою живіт.
Що це з'їв він нишком?
Чи, бува, не мишку?
Я сметанку всю злизав.
2.Повторне читання вірша педагогом з опорою на мнемо таблицю
3.Запитання за змістом вірша
4. Пояснення значень слів
Дітям задається питання: «Які незвичайні слова ви почули у вірші? Назвіть їх», «Чи знаєте ви, що вони позначають?», пояснюються значення слів: нишком - крадькома, потай, щоб інші не бачили, не знали; коточок – зменшувально-пестливе слово від слова кіт.
5. Читання окремо кожного рядка вірша (по 1 рядку кожна дитина)
Педагог читає рядок, а дитина повторює його з опорою на мнемо таблицю.
6. Відтворення вірша (2-3 дитини)
Дитина відтворює вірш з опорою на мнемо таблицю
Фізхвилинка
Показати:
7. Гра «Де сховалось кошеня?» - вживання прийменників: в, біля, на, за. (на мольберті вивішуються зображення з кішкою яка сховалась «в шафі», «біля шафи», «на шафі», «за шафою».
8.Д/г «Скажемо ласкаво»
Педагог пропонує дітям за зразком утворити від слів пестливі форми: кіт –
котик, коточок; миша – мишка; собака – собачка і т.п.
Пальчикова гімнастика «Веселі тваринки»
Раз зустрілись кошенята: «Няв! Няв!»
Потім стрілись цуценята: «Гав! Гав!»
Потім стрілися лошата: «І-го-го! І-го-го!»
Потім стрілися ягнята: «Бе-е! бе-е!»
Козенята пробігали: «Ме-е! ме-е!»-
Гострі ріжки показали.
9. гра « Розмалюй» діти розмальовують розмальовку з зображенням кошеня.
III. Заключна частина