Конспект інтегрованого заняття на тему "На гостину до бабусі". За лексичною темою: "Посуд", та удосконалення навичок вимови звука [Л]; розвивати уміння знаходити спільний звук у словах; закріплювати уміння промовляти звук [л] в словах.
Комунальний дошкільний навчальний заклад
Комбінованого типу №10 «Оленка»
Конспект
інтегрованого заняття:
«До бабусі на гостину»
Підготувала: вчитель – логопед
Комашко Ганна Володимирівна
м. Марганець 2018р.
Тема: «До бабусі на гостину».
Мета: Корекційно - розвиваючі: закріплювати та активізувати словник дітей по темі «Посуд»; спонукати дітей відповідати повним реченням; розвивати у дітей уміння граматично правильно будувати своє висловлювання; розвивати увагу і мислення, звертаючи увагу на деталі в описі; розвивати мовленнєве дихання, зв’язне мовлення.
Звукова культура: удосконалювати навички вимови звука [л]; розвивати уміння знаходити спільний звук у словах; закріплювати уміння промовляти звук [л] в словах;
Виховні: виховувати у кожної дитини вміння слухати висловлювання і розповіді інших дітей; виховувати охайність і навички догляду за предметами посуду; виховувати у дітей навик самоконтролю за вимовою.
Обладнання: презентація, дзеркала, квитки, конверт з листом, тарілки з павучками, картинки із зображенням посуду, олівці, пиріжки.
Попередня робота: читання казки К. Чуковського «Федорине горе» і обговорення змісту, гра «Накрий стіл».
Хід заняття
І. Організаційний момент.
Логопед: Рано – ранесенько сонечко встало,
Доброго ранку усім побажало!
Ми всіх гостей щиро вітаємо
Чудового настрою усім побажаємо.
Сонечко посміхнулося нам, а ви посміхніться один одному.
Відгадайте загадку:
Сил багато птах цей має:
У повітрі він літає.
Возить у собі людей:
Татусів, матусь, дітей… (Літак)
(З’являється картинка літака )
Діти: Це літак.
Логопед: Так, це літак. Назвіть перший звук у слові Літак?
Діти: Перший звук [Л`].
Логопед: Так, вірно, звук [Л`] і якою буквою позначають?. Сьогодні на занятті ми з вами будемо удосконалювати навички вимови звука [л ]; виділяти спільний звук у словах.
А давайте пригадаємо, як правильно вимовляти звук [л ]?
• губи набувають положення наступного голосного звука;
• зуби злегка розкриті; звужений кінчик язика упирається у верхні зубки
• корінь язика піднімається до м'якого піднебіння;
• бічні краї язика не стискаються з верхніми кутніми зубами, а тому видихуваний струмінь повітря проходить крізь щілину, що утворюється між ними;
Промовимо всі разом. І ще раз повторить Назар, Ілля…
Логопед: Пригадайте будь ласка, з якої казки я зараз зачитаю уривок? Послухайте уважно…
Скаче сито по полях,
А корито по лугах,
Ось за чайником мітла
Вздовж по вулиці пішла.
А за ними слідом з двору
Баба гониться Федора.
Поверніться всі назад!
Діти:Ми читали «Федорине горе».
Логопед: Так, «Федорине горе». А написав її Корній Чуковський. Пропоную вам полетіти до неї в гості.
Діти: Да.
Логопед:А на чому ми можемо до Федори полетіти?
Діти: Ми можемо полетіти на літаку.
Логопед: А що нам потрібно для того, щоб полетіти на літаку?
Діти: Нам потрібні квитки.
Логопед: Так, але щоб отримати квитки, потрібно виконати завдання. І цим завданням буде гімнастика для наших язичків. Що нам потрібно для виконання цього завдання?
Діти: Нам потрібні дзеркала.
Логопед: Молодці, беремо дзеркала та ставимо перед собою. Подивіться на екран як називається перша вправа?
Діти: «Лопатка».
Логопед: потрібно зробити широкий язичок, висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Так, подивіться на екран, яка наступна вправа?
Діти: «Смачне варення».
Логопед: потрібно висунути широкий язичок, облизати верхню, а потім нижню губу. Так, подивіться на екран, яка наступна вправа?
Діти: «Гойдалка».
Логопед: потрібно висунути вузький язичок. Тягнутися язичком почергово спочатку за верхні, а потім за нижні зубки. Так, подивіться на екран, яка наступна вправа?
Діти: «Конячка».
Логопед: потрібно розтягнути губки в посмішку, присмоктати язичок до піднебіння, клацнути язиком.
Логопед: Ви всі виконали завдання і отримуєте квитки. Підводимося і вирушаємо в подорож. Ось уже й наш літак підлітає (чути як летить літак).
Давайте підготуємося до посадки. Сідайте у літак і вирушаємо в подорож.
ІІ. Основна частина.
Логопед: Подивіться наша зупинка. Подвір’я бабусі Федори. А ось і бабуся.
Федора: Доброго дня, дітки, заходьте до моєї оселі. Сідайте (бабуся плаче).
Логопед: Бабуся Федора, а що у вас трапилось?
Федора: Ой, яке горе, яке горе!
Логопед: Діти, а ви знаєте що трапилося у бабусі Федори?
(В цей час лунає стукіт у двері, логопед виходить і повертається з великим конвертом).
Подивіться, лист прийшов. Цікаво, для кого він?
Та це ж лист для бабусі Федори(віддає )
Федора: (відкриває конверт і читає). Та це ж загадки, а ну спробуйте відгадати?
Сама не їм, а всіх годує… (Ложка)
Гострі зуби вона має,
Їсти нам допомагає… (Виделка)
Буваю глибока,буваю мілка,
Буваю велика,буваю мала,
То борщику,то кашки насипана сповна… (Тарілка)
Логопед: Як одним словом називається ложка, виделка, тарілка,…
Діти: Посуд
Логопед: А який ви ще знаєте посуд?
Діти: Я знаю чашку.
Логопед: із чого вона зроблена?
Діти: вона зроблена із фарфору, скла.
Логопед: для чого вона потрібна?
Діти: з чашки п’ють воду, чай, молоко.
Логопед: І ще який посуд ви знаєте?
Діти: Я знаю каструлю.
Логопед: із чого вона зроблена?
Діти: вона зроблена із метала.
Логопед: для чого вона потрібна?
Діти: в каструлі варять борщ, кашу, компот.
Логопед: Так що ж трапилося у Федори?
Діти: Від бабусі Федори втік увесь посуд.
Федора: (плаче) Ой, не мила я посуд, не любила я його, а він взяв тай втік в ліс. Втік, і повертатися не хоче. Бігала я по лісу, шукала посуд, та, видно, стара стала, не можу швидко бігати – втомилася.
Логопед: Що ж робити? Як же допомогти Федорі?
Діти: Наздогнати посуд і повернути його назад. Запросити посуд помитися. Запропонувати чисті шафи і зручні полиці.
Федора: В листі ще щось написано.
«Ми повернемося до тебе, якщо виконаєш наші завдання»
(плаче). Як же я виконаю, я стара вже, ой, що ж робити?
Логопед: Діти, давайте допоможемо Федорі?
Діти: Так, допоможемо.
Логопед: Ну, Федора, читай нам перше завдання!
Федора: У твоїй оселі завелися павучки. Позбудься їх!
(дітям роздаються тарілки з павучками, потрібно здути павучків)
Логопед: Щоб павучки втекли, треба на них подмухати, як правильно подмухати?
Діти: Набираємо повітря через носик, а видихаємо через ротик. Губки витягуємо в трубочку. Щічки не надуваємо. Повітря виходить холодне.
Логопед: Так, молодці виконуємо.
Федора, читай наступне завдання?
Федора: Наступне завдання «Чого не вистачає?»
Логопед: Дидактична гра «Чого не вистачає?». Логопед говорить дітям, що бабуся Федора посуд не жаліла, не мила, била і посуд втік від неї. На столах у дітей лежать картинки з відсутніми частинами у посуду. Потрібно домалювати відсутню частину предмета і сказати повним реченням: «Від Федори втік чайник. Я домалював носик у чайника. Від бабусі Федори втекла каструля. Я домалювала ручку у каструлі ».
Фізкультхвилинка
Дружно вправними руками
Допоможемо ми бабусі :
Посуд гарно перемиємо,
Витремо насухо, складемо
І до того ж , підметемо,
Скрізь порядки наведемо!
Пил із меблів витремо,
А як звариться обід,
Ми накриємо стіл, як слід
Федора: Ой, вже залишилось останнє завдання. Треба здогадатися, що спільне в цих словах? Тарілка, виделка, ложка, каструля, сільниця, хлібниця.
Логопед: Зараз я вам ще назву, а ви уважно послухайте.
Тарілка, виделка, ложка, каструля, сільниця, хлібниця.
Діти: В цих словах спільний звук [Л], [Л`] .
Логопед: Так, молодці, все вірно. А давайте пригадаємо ще чистомовку зі звуком Л.
Діти: Ла – ла - ла: Алла дівчинка мала.
Ли – ли - ли: в гості ми до неї йшли.
Ло – ло - ло: в Алли тісто підійшло.
Ла – ла - ла: пирогів вона спекла.
Федора: Які ви молодці, допомогли мені виконати всі завдання. Тепер до мене повернеться весь посуд. І за це я хочу вам віддячити, пригостити вас пиріжками.
Логопед: Дякуємо тобі, Федора, за частування. Та нам вже час повертатися до садочка. До побачення. Сідаємо у літак та повертаємося назад.
ІІІ. Заключна частина.
Логопед: Ось ми вже й в садочку.
Діти, до кого ми з вами вирушали в гості?
Діти: Ми були в гостях у бабусі Федори.
Логопед: Чого нас навчила ця подорож?
Діти: Подорож навчила нас, що треба доглядати за посудом.
Логопед: А для чого потрібно, щоб був чистий посуд? Мити його, витирати, прибирати на місце.
Діти: Треба мити, прибирати, щоб посуд був чистий.
Логопед: Да, якщо чистий посуд, все навкруги помито чисто, то це корисно для здоров’я. Коли люди здорові, вони менше хворіють. Здоров’я — найдорожчий скарб людини.
Діти: Це звук Л.
Логопед: Так, молодці. Я вами задоволена. Ви виконали всі завдання і допомогли бабусі Федорі. А ще гарно навчилися вимовляти звук Л.