24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи на тему "На гостину до бабусі"

Про матеріал

Конспект інтегрованого заняття на тему "На гостину до бабусі". За лексичною темою: "Посуд", та удосконалення навичок вимови звука [Л]; розвивати уміння знаходити спільний звук у словах; закріплювати уміння промовляти звук [л] в словах.

Перегляд файлу

Комунальний дошкільний навчальний заклад

Комбінованого типу №10 «Оленка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого заняття:

«До бабусі на гостину»

 

 

Підготувала: вчитель – логопед

Комашко Ганна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Марганець 2018р.

Тема: «До бабусі на гостину».

Мета: Корекційно - розвиваючі: закріплювати та активізувати словник дітей по темі «Посуд»; спонукати дітей відповідати повним реченням;  розвивати у дітей уміння граматично правильно будувати своє висловлювання;  розвивати увагу і мислення, звертаючи увагу на деталі в описі; розвивати мовленнєве дихання, зв’язне мовлення.

Звукова культура: удосконалювати навички вимови звука [л]; розвивати уміння знаходити спільний звук у словах; закріплювати уміння промовляти звук [л] в словах;

Виховні: виховувати у кожної дитини вміння слухати висловлювання і розповіді інших дітей; виховувати охайність і навички догляду за предметами посуду; виховувати  у дітей навик самоконтролю за вимовою.

Обладнання: презентація, дзеркала, квитки, конверт з листом, тарілки з павучками, картинки із зображенням посуду, олівці, пиріжки.

Попередня робота: читання казки К. Чуковського «Федорине горе» і обговорення змісту, гра «Накрий стіл».

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Логопед: Рано – ранесенько сонечко встало,

Доброго ранку усім побажало!

Ми всіх гостей щиро вітаємо

Чудового настрою усім побажаємо.

Сонечко посміхнулося нам, а ви посміхніться один одному.

Відгадайте загадку:

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає.

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей… (Літак)

(З’являється картинка літака )

Діти: Це літак.

Логопед: Так, це літак. Назвіть перший звук у слові Літак?

Діти: Перший звук [Л`].

 Логопед: Так, вірно, звук [Л`] і  якою буквою позначають?. Сьогодні на занятті ми з вами будемо удосконалювати навички вимови звука [л ]; виділяти спільний звук у словах.

 А давайте пригадаємо, як правильно вимовляти звук [л ]?

 губи набувають положення наступного голосного звука;
 зуби злегка розкриті; звужений кінчик язика упирається у верхні зубки

 корінь язика піднімається до м'якого піднебіння;
 бічні краї язика не стискаються з верхніми кутніми зубами, а тому видихуваний струмінь повітря проходить крізь щілину, що утворюється між ними;
Промовимо всі разом. І ще раз повторить Назар, Ілля…

Логопед: Пригадайте будь ласка, з якої казки я зараз зачитаю уривок? Послухайте уважно…

Скаче сито по полях,

А корито по лугах,

Ось за чайником мітла

Вздовж по вулиці пішла.

А за ними слідом з двору

Баба гониться Федора.

  • Ой – ой – ой! Побий вас град!

                                         Поверніться всі назад!

Діти:Ми читали «Федорине горе».

Логопед: Так, «Федорине горе». А написав її Корній Чуковський. Пропоную вам полетіти до неї в гості.

Діти: Да.

Логопед:А на чому ми можемо до Федори полетіти?

Діти: Ми можемо полетіти на літаку.

Логопед: А що нам потрібно для того, щоб полетіти на літаку?

Діти: Нам потрібні квитки.

Логопед: Так, але щоб отримати квитки, потрібно виконати завдання. І цим завданням буде гімнастика для наших язичків. Що нам потрібно для виконання цього завдання?

Діти: Нам потрібні дзеркала.

Логопед: Молодці, беремо дзеркала та ставимо перед собою. Подивіться на екран  як називається  перша вправа?

Діти: «Лопатка».

Логопед: потрібно зробити широкий язичок, висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Так,  подивіться  на екран,  яка наступна вправа?

Діти: «Смачне варення».

Логопед: потрібно висунути широкий язичок, облизати верхню, а потім нижню губу. Так,  подивіться  на екран,  яка наступна вправа?

Діти: «Гойдалка».

Логопед: потрібно висунути вузький язичок. Тягнутися язичком почергово спочатку за верхні, а потім за нижні зубки. Так,  подивіться  на екран,  яка наступна вправа?

Діти: «Конячка».

Логопед:  потрібно розтягнути губки в посмішку, присмоктати язичок до піднебіння, клацнути язиком.

Логопед: Ви всі виконали завдання і отримуєте квитки. Підводимося і вирушаємо в подорож. Ось уже й наш літак підлітає (чути як летить літак).

Давайте підготуємося до посадки. Сідайте у літак і вирушаємо в подорож.

ІІ. Основна частина.

Логопед: Подивіться наша зупинка. Подвір’я бабусі Федори. А ось і бабуся.

Федора: Доброго дня, дітки, заходьте до моєї оселі. Сідайте (бабуся плаче).

Логопед: Бабуся Федора, а що у вас трапилось?

Федора: Ой, яке горе, яке горе!

Логопед: Діти, а ви знаєте що трапилося у бабусі Федори?

(В цей час лунає стукіт у двері, логопед виходить і повертається з великим конвертом).

Подивіться, лист прийшов. Цікаво, для кого він?

Та це ж лист для бабусі Федори(віддає )

Федора: (відкриває конверт  і читає). Та це ж загадки, а ну спробуйте відгадати?

           Сама не їм, а всіх годує… (Ложка)

Гострі зуби вона має,

                 Їсти нам допомагає… (Виделка)

 Буваю глибока,буваю мілка,

                                           Буваю велика,буваю мала,

                                То борщику,то кашки насипана сповна… (Тарілка)

Логопед: Як одним словом називається ложка, виделка, тарілка,…

Діти: Посуд

Логопед: А який ви ще знаєте посуд?

Діти: Я знаю чашку.

Логопед: із чого вона зроблена?

Діти: вона зроблена із фарфору, скла.

Логопед: для чого вона потрібна?

Діти: з чашки п’ють воду, чай, молоко.

Логопед: І ще який посуд ви знаєте?

Діти: Я знаю каструлю.

Логопед: із чого вона зроблена?

Діти: вона зроблена із метала.

Логопед: для чого вона потрібна?

Діти: в каструлі варять борщ, кашу, компот.

Логопед: Так що ж трапилося у Федори?

Діти: Від бабусі Федори втік увесь посуд.

Федора: (плаче) Ой, не мила я посуд, не любила я його, а він взяв тай втік в ліс. Втік, і повертатися не хоче. Бігала я по лісу, шукала посуд, та, видно, стара стала, не можу швидко бігати – втомилася.

Логопед: Що ж робити? Як же допомогти Федорі?

Діти: Наздогнати посуд і повернути його назад. Запросити посуд помитися. Запропонувати чисті шафи і зручні полиці.

Федора: В листі ще щось написано.

«Ми  повернемося  до тебе, якщо виконаєш наші завдання»

(плаче). Як же я виконаю, я стара вже, ой, що ж  робити?

Логопед: Діти, давайте допоможемо Федорі?

Діти: Так, допоможемо.

Логопед: Ну, Федора, читай нам перше завдання!

Федора: У твоїй оселі завелися павучки. Позбудься їх!

(дітям роздаються тарілки з павучками, потрібно здути павучків)

Логопед: Щоб павучки втекли, треба на них подмухати, як правильно подмухати?

Діти: Набираємо повітря через носик, а видихаємо через ротик. Губки витягуємо в трубочку. Щічки не надуваємо. Повітря виходить холодне.

Логопед: Так, молодці виконуємо.

Федора, читай наступне завдання?

Федора: Наступне завдання «Чого не вистачає?»

Логопед: Дидактична гра «Чого не вистачає?». Логопед говорить дітям, що бабуся Федора посуд не жаліла, не мила, била і посуд втік від неї. На столах у дітей лежать картинки з відсутніми частинами у посуду. Потрібно домалювати відсутню частину предмета і сказати повним реченням: «Від Федори втік чайник. Я домалював носик у чайника. Від бабусі Федори втекла каструля. Я домалювала ручку у каструлі ».

Фізкультхвилинка

Дружно вправними руками
Допоможемо ми бабусі :
Посуд гарно перемиємо,
Витремо насухо, складемо
І до того ж , підметемо,
Скрізь порядки наведемо!

Пил із меблів витремо,

А як звариться обід,
Ми  накриємо стіл, як слід

Федора: Ой, вже залишилось останнє завдання. Треба здогадатися, що спільне в цих словах? Тарілка, виделка, ложка, каструля, сільниця, хлібниця.

Логопед: Зараз я вам ще назву, а ви уважно послухайте.

Тарілка, виделка, ложка, каструля, сільниця, хлібниця.

Діти: В цих словах спільний звук [Л], [Л`] .

Логопед: Так, молодці, все вірно. А давайте пригадаємо ще чистомовку зі звуком Л.

Діти: Ла – ла - ла: Алла дівчинка мала.
          Ли – ли - ли: в гості ми до неї йшли.
          Ло – ло - ло: в Алли тісто підійшло.
          Ла – ла  - ла: пирогів вона спекла.

Федора: Які ви молодці, допомогли мені виконати всі завдання. Тепер до мене повернеться весь посуд. І за це я хочу вам віддячити, пригостити вас пиріжками.

Логопед: Дякуємо тобі, Федора, за частування. Та нам вже час повертатися до садочка. До побачення. Сідаємо у літак та повертаємося назад.

ІІІ. Заключна частина.

Логопед: Ось ми вже й в садочку.

Діти, до кого ми з вами вирушали в  гості?

Діти: Ми були в гостях у бабусі Федори.

Логопед: Чого нас навчила ця подорож?

Діти: Подорож навчила нас, що треба доглядати за посудом. 

Логопед: А для чого потрібно, щоб був чистий посуд? Мити його, витирати, прибирати на місце.

Діти: Треба мити, прибирати, щоб посуд був чистий.

Логопед: Да, якщо чистий посуд, все навкруги помито чисто, то це корисно для здоров’я. Коли люди здорові, вони менше хворіють. Здоров’я — найдорожчий скарб людини.

  • Який звук ми закріплювали в вимові?

Діти: Це звук Л.

Логопед: Так, молодці. Я вами задоволена. Ви виконали всі завдання  і допомогли бабусі Федорі. А ще гарно навчилися вимовляти звук Л.

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
2170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку