12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Конспект інтегрованого заняття для дітей старшої групи на тему "На гостину до бабусі"

Про матеріал

Конспект інтегрованого заняття на тему "На гостину до бабусі". За лексичною темою: "Посуд", та удосконалення навичок вимови звука [Л]; розвивати уміння знаходити спільний звук у словах; закріплювати уміння промовляти звук [л] в словах.

Перегляд файлу

Комунальний дошкільний навчальний заклад

Комбінованого типу №10 «Оленка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект

інтегрованого заняття:

«До бабусі на гостину»

 

 

Підготувала: вчитель – логопед

Комашко Ганна Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Марганець 2018р.

Тема: «До бабусі на гостину».

Мета: Корекційно - розвиваючі: закріплювати та активізувати словник дітей по темі «Посуд»; спонукати дітей відповідати повним реченням;  розвивати у дітей уміння граматично правильно будувати своє висловлювання;  розвивати увагу і мислення, звертаючи увагу на деталі в описі; розвивати мовленнєве дихання, зв’язне мовлення.

Звукова культура: удосконалювати навички вимови звука [л]; розвивати уміння знаходити спільний звук у словах; закріплювати уміння промовляти звук [л] в словах;

Виховні: виховувати у кожної дитини вміння слухати висловлювання і розповіді інших дітей; виховувати охайність і навички догляду за предметами посуду; виховувати  у дітей навик самоконтролю за вимовою.

Обладнання: презентація, дзеркала, квитки, конверт з листом, тарілки з павучками, картинки із зображенням посуду, олівці, пиріжки.

Попередня робота: читання казки К. Чуковського «Федорине горе» і обговорення змісту, гра «Накрий стіл».

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

Логопед: Рано – ранесенько сонечко встало,

Доброго ранку усім побажало!

Ми всіх гостей щиро вітаємо

Чудового настрою усім побажаємо.

Сонечко посміхнулося нам, а ви посміхніться один одному.

Відгадайте загадку:

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає.

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей… (Літак)

(З’являється картинка літака )

Діти: Це літак.

Логопед: Так, це літак. Назвіть перший звук у слові Літак?

Діти: Перший звук [Л`].

 Логопед: Так, вірно, звук [Л`] і  якою буквою позначають?. Сьогодні на занятті ми з вами будемо удосконалювати навички вимови звука [л ]; виділяти спільний звук у словах.

 А давайте пригадаємо, як правильно вимовляти звук [л ]?

 губи набувають положення наступного голосного звука;
 зуби злегка розкриті; звужений кінчик язика упирається у верхні зубки

 корінь язика піднімається до м'якого піднебіння;
 бічні краї язика не стискаються з верхніми кутніми зубами, а тому видихуваний струмінь повітря проходить крізь щілину, що утворюється між ними;
Промовимо всі разом. І ще раз повторить Назар, Ілля…

Логопед: Пригадайте будь ласка, з якої казки я зараз зачитаю уривок? Послухайте уважно…

Скаче сито по полях,

А корито по лугах,

Ось за чайником мітла

Вздовж по вулиці пішла.

А за ними слідом з двору

Баба гониться Федора.

  • Ой – ой – ой! Побий вас град!

                                         Поверніться всі назад!

Діти:Ми читали «Федорине горе».

Логопед: Так, «Федорине горе». А написав її Корній Чуковський. Пропоную вам полетіти до неї в гості.

Діти: Да.

Логопед:А на чому ми можемо до Федори полетіти?

Діти: Ми можемо полетіти на літаку.

Логопед: А що нам потрібно для того, щоб полетіти на літаку?

Діти: Нам потрібні квитки.

Логопед: Так, але щоб отримати квитки, потрібно виконати завдання. І цим завданням буде гімнастика для наших язичків. Що нам потрібно для виконання цього завдання?

Діти: Нам потрібні дзеркала.

Логопед: Молодці, беремо дзеркала та ставимо перед собою. Подивіться на екран  як називається  перша вправа?

Діти: «Лопатка».

Логопед: потрібно зробити широкий язичок, висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Так,  подивіться  на екран,  яка наступна вправа?

Діти: «Смачне варення».

Логопед: потрібно висунути широкий язичок, облизати верхню, а потім нижню губу. Так,  подивіться  на екран,  яка наступна вправа?

Діти: «Гойдалка».

Логопед: потрібно висунути вузький язичок. Тягнутися язичком почергово спочатку за верхні, а потім за нижні зубки. Так,  подивіться  на екран,  яка наступна вправа?

Діти: «Конячка».

Логопед:  потрібно розтягнути губки в посмішку, присмоктати язичок до піднебіння, клацнути язиком.

Логопед: Ви всі виконали завдання і отримуєте квитки. Підводимося і вирушаємо в подорож. Ось уже й наш літак підлітає (чути як летить літак).

Давайте підготуємося до посадки. Сідайте у літак і вирушаємо в подорож.

ІІ. Основна частина.

Логопед: Подивіться наша зупинка. Подвір’я бабусі Федори. А ось і бабуся.

Федора: Доброго дня, дітки, заходьте до моєї оселі. Сідайте (бабуся плаче).

Логопед: Бабуся Федора, а що у вас трапилось?

Федора: Ой, яке горе, яке горе!

Логопед: Діти, а ви знаєте що трапилося у бабусі Федори?

(В цей час лунає стукіт у двері, логопед виходить і повертається з великим конвертом).

Подивіться, лист прийшов. Цікаво, для кого він?

Та це ж лист для бабусі Федори(віддає )

Федора: (відкриває конверт  і читає). Та це ж загадки, а ну спробуйте відгадати?

           Сама не їм, а всіх годує… (Ложка)

Гострі зуби вона має,

                 Їсти нам допомагає… (Виделка)

 Буваю глибока,буваю мілка,

                                           Буваю велика,буваю мала,

                                То борщику,то кашки насипана сповна… (Тарілка)

Логопед: Як одним словом називається ложка, виделка, тарілка,…

Діти: Посуд

Логопед: А який ви ще знаєте посуд?

Діти: Я знаю чашку.

Логопед: із чого вона зроблена?

Діти: вона зроблена із фарфору, скла.

Логопед: для чого вона потрібна?

Діти: з чашки п’ють воду, чай, молоко.

Логопед: І ще який посуд ви знаєте?

Діти: Я знаю каструлю.

Логопед: із чого вона зроблена?

Діти: вона зроблена із метала.

Логопед: для чого вона потрібна?

Діти: в каструлі варять борщ, кашу, компот.

Логопед: Так що ж трапилося у Федори?

Діти: Від бабусі Федори втік увесь посуд.

Федора: (плаче) Ой, не мила я посуд, не любила я його, а він взяв тай втік в ліс. Втік, і повертатися не хоче. Бігала я по лісу, шукала посуд, та, видно, стара стала, не можу швидко бігати – втомилася.

Логопед: Що ж робити? Як же допомогти Федорі?

Діти: Наздогнати посуд і повернути його назад. Запросити посуд помитися. Запропонувати чисті шафи і зручні полиці.

Федора: В листі ще щось написано.

«Ми  повернемося  до тебе, якщо виконаєш наші завдання»

(плаче). Як же я виконаю, я стара вже, ой, що ж  робити?

Логопед: Діти, давайте допоможемо Федорі?

Діти: Так, допоможемо.

Логопед: Ну, Федора, читай нам перше завдання!

Федора: У твоїй оселі завелися павучки. Позбудься їх!

(дітям роздаються тарілки з павучками, потрібно здути павучків)

Логопед: Щоб павучки втекли, треба на них подмухати, як правильно подмухати?

Діти: Набираємо повітря через носик, а видихаємо через ротик. Губки витягуємо в трубочку. Щічки не надуваємо. Повітря виходить холодне.

Логопед: Так, молодці виконуємо.

Федора, читай наступне завдання?

Федора: Наступне завдання «Чого не вистачає?»

Логопед: Дидактична гра «Чого не вистачає?». Логопед говорить дітям, що бабуся Федора посуд не жаліла, не мила, била і посуд втік від неї. На столах у дітей лежать картинки з відсутніми частинами у посуду. Потрібно домалювати відсутню частину предмета і сказати повним реченням: «Від Федори втік чайник. Я домалював носик у чайника. Від бабусі Федори втекла каструля. Я домалювала ручку у каструлі ».

Фізкультхвилинка

Дружно вправними руками
Допоможемо ми бабусі :
Посуд гарно перемиємо,
Витремо насухо, складемо
І до того ж , підметемо,
Скрізь порядки наведемо!

Пил із меблів витремо,

А як звариться обід,
Ми  накриємо стіл, як слід

Федора: Ой, вже залишилось останнє завдання. Треба здогадатися, що спільне в цих словах? Тарілка, виделка, ложка, каструля, сільниця, хлібниця.

Логопед: Зараз я вам ще назву, а ви уважно послухайте.

Тарілка, виделка, ложка, каструля, сільниця, хлібниця.

Діти: В цих словах спільний звук [Л], [Л`] .

Логопед: Так, молодці, все вірно. А давайте пригадаємо ще чистомовку зі звуком Л.

Діти: Ла – ла - ла: Алла дівчинка мала.
          Ли – ли - ли: в гості ми до неї йшли.
          Ло – ло - ло: в Алли тісто підійшло.
          Ла – ла  - ла: пирогів вона спекла.

Федора: Які ви молодці, допомогли мені виконати всі завдання. Тепер до мене повернеться весь посуд. І за це я хочу вам віддячити, пригостити вас пиріжками.

Логопед: Дякуємо тобі, Федора, за частування. Та нам вже час повертатися до садочка. До побачення. Сідаємо у літак та повертаємося назад.

ІІІ. Заключна частина.

Логопед: Ось ми вже й в садочку.

Діти, до кого ми з вами вирушали в  гості?

Діти: Ми були в гостях у бабусі Федори.

Логопед: Чого нас навчила ця подорож?

Діти: Подорож навчила нас, що треба доглядати за посудом. 

Логопед: А для чого потрібно, щоб був чистий посуд? Мити його, витирати, прибирати на місце.

Діти: Треба мити, прибирати, щоб посуд був чистий.

Логопед: Да, якщо чистий посуд, все навкруги помито чисто, то це корисно для здоров’я. Коли люди здорові, вони менше хворіють. Здоров’я — найдорожчий скарб людини.

  • Який звук ми закріплювали в вимові?

Діти: Це звук Л.

Логопед: Так, молодці. Я вами задоволена. Ви виконали всі завдання  і допомогли бабусі Федорі. А ще гарно навчилися вимовляти звук Л.

 

 

 

 

docx
Додано
3 березня 2018
Переглядів
1724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку