12 червня о 18:00Вебінар: Дидактична гра як засіб навчання та виховання дітей із порушеннями зору

Заняття з використання інноваційних технологій розвитку мовленнєвої компетентності дошкільників "Мовні перлинки для кожної дитинки"

Про матеріал

Заняття з використання інноваційних технологій розвитку

мовленнєвої компетентності дошкільників

"Мовніперлинки для кожної дитинки"

Мета:

Вчити дітей впізнавати казку або казкового героя за загадкою; розвивати діалогічну та монологічну мову, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Закріплювати вміння дітей зв'язно, послідовно і виразно переказувати літературний твір близько до тексту, формувати інтонаційну виразність мови.Розвивати фонематичний слух, мовне дихання, зорове і слухове сприймання, тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну та артикуляційну моторику. Виховувати: самостійність, доцільну поведінку, культуру спілкування, навички співпраці в колективі; створювати умови для стабілізації емоційного стану дітей.
Перегляд файлу

Заняття з використання інноваційних технологій розвитку

мовленнєвої компетентності дошкільників «Мовні  перлинки для кожної дитинки»

Мета:

  Вчити дітей впізнавати казку або казкового героя за загадкою; розвивати діалогічну та монологічну мову, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Закріплювати вміння дітей зв’язно, послідовно і виразно переказувати літературний твір близько до тексту, формувати інтонаційну виразність мови.  Розвивати фонематичний слух, мовне дихання, зорове і слухове сприймання, тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну та артикуляційну моторику. Виховувати: самостійність, доцільну поведінку, культуру спілкування, навички співпраці в колективі; створювати умови для стабілізації емоційного стану дітей.-Йдіть мої любі,під ніжки дивіться,

Гостям дорогим щиро всміхніться.       

 Слова вітання дітей….

 

-Хай посмішка сяє у кожній долонці,

Немов то проміння весняного сонця.

Діяльність наша цікавою стане

А вдома розкажете татові й мамі.

 

-Всі мерщій сідайте,діти,

Домовляймось не шуміти.

На занятті не дрімати,

Відповіді вчасно давати (руки вчасно піднімати).

Тож гаразд,часу не гаєм

Артикуляційні вправи починаєм.

Артикуляційна гімнастика з біоенергопластикою. Презентація

 

-Знаємо,що наш язик – дивовижний чарівник

Все що ми захочемо,зробить він охоче.

Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку.

Наша гойдалка крилата,всіх запрошує маляток.

Вгору-вниз,вгору-вниз піднімись і опустись.

Побажаєм стане чашкою,зовсі це йому не важко.

Ми варення куштували,потім губки облизали.

Ось біжать без перепони по дорозі диво коні,

І дзвенять,дзвенять підкови диво коників казкових.

Серед лісу на горбочку,гарні виросли грибочки.

А найкращий боровик,з ним знайомий наш язик.

Заливається баян,дай-но потанцюю я.

На сопілочці я граю,бо я гарну вдачу маю.

Гарно вміє,ваш малята,язичок вгору скакати.

Все скінчилося,

На диво став язик ваш вправний сильний.

 

-Любі діти,коли йшла,

По дорозі це знайшла…

Хочете,подивитись що там?

Та це ж кубик,але не простий,це кубик трансформер. Тут зображені казкові герої,давайте спробуємо відгадати з яких вони казок.

Вправа «Відгадай з якої казки герої» Розглядання кубика-трансформера,відповіді дітей.

 

 

-Не можем без казки у світі ми жити,

Бо казка нас вчить,як потрібно дружити,

Як зло подолати,як хитрих провчити.

Як чуйних і добрих,й сміливих любити.

 

-Яку сьогодні казку ми будемо розповідати,дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

 

-Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісна,невеличка

Це чудова ….рукавичка.

 

Розповідь казки «Рукавичка» дітьми з допомогою логопеда.

Перегляд казки на ТV початок в 16с.- кінець в 7.14

 

-Звірі так швидко розбіглися,що я не памятаю скільки їх.

-Скільки було звірів? Відповіді дітей.

-Давайте пригадаємо хто ж звірів жив у рукавичці. Але не просто відгадаємо,я буду доставати іграшкових звірів,а ви скажете який перший звук у назві тварин. Одягати будем на ось ці долоньки,давайте пригадаємо

назви пальчиків.

Скілки у нас пальчиків?   вірш «Давайно пальці рахувать».

 

Звуковий аналіз слів (мишка,жабка,зайчик,лисичка,вовк,ведмідь),

-Який перший звук?

 

-Діти,але ж когось не вистачає.Кого?

Давайте пошукаємо,може десь біля вас загубився кабан?

-Ось,знайшовся!Щось мені каже,так він хоче з вами познайомитись!

Пограємо у гру «Назви лагідно своє імя».

 

-Молодці,отже який перший звук у слові кабан?

-Що це? Кабан щось знову каже.

-Так,зрозуміла,він хоче з нами погратися (потанцювати).

Руханка «Рукавичка» ритмічна вправа. 52с.

 

Зараз ми пригадаємо (розповім) казочку про голосні (приголосні) звуки.

 

-Назвіть голосні звуки.

-Які ще,крім голосних бувають звуки?

-Речення складається з…?

-Слова поділяються на…?

-Склади  складаються зі…?   відповіді дітей.

 

-Як ми записуємо речення? схематично

Давайте придумаємо декілька речень,та запишемо.

Речення з багаторазовим повторенням звука Р.Діти записують схеми речень.

 

-Діти,а який звук найчастіше повторюється у реченнях?

Звук Р голосний чи приголосний?

Куди ми ставимо кінчик язичка при вимові звука?

-Давайте піднімемо кінчик язика на альвеоли,та постукаємо.А допоможе нам ще один гість,дятел.Вправа «Дятел»

-Молодці,для того щоб гарно вимовляти звуки повинно гарно розвинуте дихання.

Візьміть,будь ласка,зонди,та заведемо вітрячки.Станьте зручно,випрямте спинку,правильно поставте зонд,вдихаємо носиком – видихаємо ротиком,ось так.Вправа на дихання «Вітрячок»

-Погляньте,ми майже чарівники,так гарно дули,що зявились бульбашки,дуйте на них так щоб вони летіли вгору.

Бачите,вони незвичайні.Вони також хочуть з нами пограти у гру «Придумай слово на заданий звук»,хто назве слово лопає пальчиком бульбашку.

 

-Сподобалось? Ну що ж,

Збігло заняття,як коротка мить,

Дуже швидко час летить.

Ще попереду у вас багато років

І цікавих,і складних уроків.

Загадки покличуть вас в майбутнє,

Та найбільша загадка-життя.

То ж старайтесь вправно все вивчати,

Загадок життя побільше розгадати.

 

Всі казки згадали.

Гостям нашим показали.

Ось і казочкам кінець -………а хто слухав - молодець!   :)

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 березня 2018
Переглядів
2077
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку