Заняття з використання інноваційних технологій розвитку
мовленнєвої компетентності дошкільників
"Мовніперлинки для кожної дитинки"
Мета:
Вчити дітей впізнавати казку або казкового героя за загадкою; розвивати діалогічну та монологічну мову, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Закріплювати вміння дітей зв'язно, послідовно і виразно переказувати літературний твір близько до тексту, формувати інтонаційну виразність мови.Розвивати фонематичний слух, мовне дихання, зорове і слухове сприймання, тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну та артикуляційну моторику. Виховувати: самостійність, доцільну поведінку, культуру спілкування, навички співпраці в колективі; створювати умови для стабілізації емоційного стану дітей.Заняття з використання інноваційних технологій розвитку
мовленнєвої компетентності дошкільників «Мовні перлинки для кожної дитинки»
Мета:
Вчити дітей впізнавати казку або казкового героя за загадкою; розвивати діалогічну та монологічну мову, уяву, слухову увагу, інтерес до сценічного мистецтва. Закріплювати вміння дітей зв’язно, послідовно і виразно переказувати літературний твір близько до тексту, формувати інтонаційну виразність мови. Розвивати фонематичний слух, мовне дихання, зорове і слухове сприймання, тактильно-кінестетичну чутливість, дрібну та артикуляційну моторику. Виховувати: самостійність, доцільну поведінку, культуру спілкування, навички співпраці в колективі; створювати умови для стабілізації емоційного стану дітей.-Йдіть мої любі,під ніжки дивіться,
Гостям дорогим щиро всміхніться.
Слова вітання дітей….
-Хай посмішка сяє у кожній долонці,
Немов то проміння весняного сонця.
Діяльність наша цікавою стане
А вдома розкажете татові й мамі.
-Всі мерщій сідайте,діти,
Домовляймось не шуміти.
На занятті не дрімати,
Відповіді вчасно давати (руки вчасно піднімати).
Тож гаразд,часу не гаєм
Артикуляційні вправи починаєм.
Артикуляційна гімнастика з біоенергопластикою. Презентація
-Знаємо,що наш язик – дивовижний чарівник
Все що ми захочемо,зробить він охоче.
Перетвориться спочатку на малесеньку лопатку.
Наша гойдалка крилата,всіх запрошує маляток.
Вгору-вниз,вгору-вниз піднімись і опустись.
Побажаєм стане чашкою,зовсі це йому не важко.
Ми варення куштували,потім губки облизали.
Ось біжать без перепони по дорозі диво коні,
І дзвенять,дзвенять підкови диво коників казкових.
Серед лісу на горбочку,гарні виросли грибочки.
А найкращий боровик,з ним знайомий наш язик.
Заливається баян,дай-но потанцюю я.
На сопілочці я граю,бо я гарну вдачу маю.
Гарно вміє,ваш малята,язичок вгору скакати.
Все скінчилося,
На диво став язик ваш вправний сильний.
-Любі діти,коли йшла,
По дорозі це знайшла…
Хочете,подивитись що там?
Та це ж кубик,але не простий,це кубик трансформер. Тут зображені казкові герої,давайте спробуємо відгадати з яких вони казок.
Вправа «Відгадай з якої казки герої» Розглядання кубика-трансформера,відповіді дітей.
-Не можем без казки у світі ми жити,
Бо казка нас вчить,як потрібно дружити,
Як зло подолати,як хитрих провчити.
Як чуйних і добрих,й сміливих любити.
-Яку сьогодні казку ми будемо розповідати,дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.
-Де ж усі сховались звірі?
У якій такій квартирі?
Дуже тісна,невеличка
Це чудова ….рукавичка.
Розповідь казки «Рукавичка» дітьми з допомогою логопеда.
Перегляд казки на ТV початок в 16с.- кінець в 7.14
-Звірі так швидко розбіглися,що я не памятаю скільки їх.
-Скільки було звірів? Відповіді дітей.
-Давайте пригадаємо хто ж звірів жив у рукавичці. Але не просто відгадаємо,я буду доставати іграшкових звірів,а ви скажете який перший звук у назві тварин. Одягати будем на ось ці долоньки,давайте пригадаємо
назви пальчиків.
Скілки у нас пальчиків? вірш «Давайно пальці рахувать».
Звуковий аналіз слів (мишка,жабка,зайчик,лисичка,вовк,ведмідь),
-Який перший звук?
-Діти,але ж когось не вистачає.Кого?
Давайте пошукаємо,може десь біля вас загубився кабан?
-Ось,знайшовся!Щось мені каже,так він хоче з вами познайомитись!
Пограємо у гру «Назви лагідно своє імя».
-Молодці,отже який перший звук у слові кабан?
-Що це? Кабан щось знову каже.
-Так,зрозуміла,він хоче з нами погратися (потанцювати).
Руханка «Рукавичка» ритмічна вправа. 52с.
Зараз ми пригадаємо (розповім) казочку про голосні (приголосні) звуки.
-Назвіть голосні звуки.
-Які ще,крім голосних бувають звуки?
-Речення складається з…?
-Слова поділяються на…?
-Склади складаються зі…? відповіді дітей.
-Як ми записуємо речення? схематично
Давайте придумаємо декілька речень,та запишемо.
Речення з багаторазовим повторенням звука Р.Діти записують схеми речень.
-Діти,а який звук найчастіше повторюється у реченнях?
Звук Р голосний чи приголосний?
Куди ми ставимо кінчик язичка при вимові звука?
-Давайте піднімемо кінчик язика на альвеоли,та постукаємо.А допоможе нам ще один гість,дятел.Вправа «Дятел»
-Молодці,для того щоб гарно вимовляти звуки повинно гарно розвинуте дихання.
Візьміть,будь ласка,зонди,та заведемо вітрячки.Станьте зручно,випрямте спинку,правильно поставте зонд,вдихаємо носиком – видихаємо ротиком,ось так.Вправа на дихання «Вітрячок»
-Погляньте,ми майже чарівники,так гарно дули,що зявились бульбашки,дуйте на них так щоб вони летіли вгору.
Бачите,вони незвичайні.Вони також хочуть з нами пограти у гру «Придумай слово на заданий звук»,хто назве слово лопає пальчиком бульбашку.
-Сподобалось? Ну що ж,
Збігло заняття,як коротка мить,
Дуже швидко час летить.
Ще попереду у вас багато років
І цікавих,і складних уроків.
Загадки покличуть вас в майбутнє,
Та найбільша загадка-життя.
То ж старайтесь вправно все вивчати,
Загадок життя побільше розгадати.
Всі казки згадали.
Гостям нашим показали.
Ось і казочкам кінець -………а хто слухав - молодець! :)