«Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови. Інтернет платформи як засіб успішного навчання. Цифрова грамотність.»

Про матеріал
«Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови. Інтернет платформи як засіб успішного навчання. Цифрова грамотність.» З досвіду роботи над методичною проблемою.
Перегляд файлу

      «Використання інноваційних технологій на уроках англійської мови. Інтернет платформи як засіб успішного навчання. Цифрова грамотність.»

Впровадження інформаційних технологій у вчення значно різноманітить процес сприйняття і відробітку інформації. Завдяки комп'ютеру, Інтернету і мультимедійним засобам учням надається унікальна можливість опанування великого об'єму інформації з її подальшим аналізом і сортуванням. Значно розширюється і мотиваційна основа учбової діяльності. В умовах використання мультимедіа учні отримують інформацію з газет, телебачення, самі беруть інтерв'ю і проводять телемости. Однією з основних вимог, що пред'являються до вчення іноземним мовам з використанням Інтернет-ресурсів, є створення взаємодії на уроці, що прийнято називати в методиці інтерактивністю. Інтерактивність – це "об'єднання, координація і взаємодоповнення зусиль комунікативної мети і результату мовними засобами".   

       Працюючи вже 23 роки як вчитель англійської мови у середній школі, а зараз вже в ліцеї я зробила висновок що немає ідеальних підручників, бо будь-який комплекс потребує доопрацювання, і кожен з нас бачить ту чи іншу роботу по-своєму.  У моєму арсеналі є дуже багато різної ітератури, підручників з якими я працюю а онлайн уроках: Word by Word Pictures, Round up, Go getter, My Grammar Lab A1-A2, Get 200….Кожного разу я бачу щось нове і хочу ще по- іншому подати той чи інший матеріал. І тільки на онлайн уроках я маю реальну можливість скористатися ними. Працюючи з шкільними підручниками часто у текста не вистачає лексични одиниць, для вивчення граматики не вистачає вправ, немає аудіо до підручників, тож приходиться записувати їх самостійно. Тому за основу я беру підручник на який я опираюся, а далі я доповнюю матеріал користуючись різними джерелами.Учні чудово розуміють теми в грі, тому граючись навчатися не нудно. Якось мені сказала одна учениця: «Я люблю уроки англійської мови, тому що ми ніколи не знаємо що саме робитимемо, що на нас чекає, це завжди сюрприз, емоції та задоволення». Величезне значення має те чи вміємо ми користуватись Zoom. Zoom дає великі можливості для вчителя працювати в групах чи в парі, де вчитель ділить клас на групи, де учні можуть користуватися панеллю щоб писати вправи або реагувати різними фігурками. Ми можемо як підкреслювати ті чи інші речення або слова, так само і друкувати. Якщо ви вчитель, ви вмієте працювати в Zoom, маєте в своєму арсеналі величезну кількість літератури, то звичайно подати урок буде не проблема. Якщо учні старанні, уважні, їм цікаво то результат обов‘язково буде відмінний. Урок -це маленьке життя і ми маємо зробити його максимально цікавим і корисним. Це наша сцена, наш сценарій, наші актори, наше життя. А я як вчитель вибираю як, де та коли звичайно слідуючи загальному закону жанру: план уроку, та цілі уроку обов‘язкові. Сьогоднішні технології дають великі можливості і найголовніше - це створити атмосферу за якої учень прагне самостійно пізнати світ очима англійської мови. Все можливе лише за умови залучення учнівського досвіду на основі взаємодопомоги та порозуміння.

      У полі зору будь-якого педагога постійно находяться, принаймні, три аспекти його професійної діяльності: педагогічне спілкування, індивідуально-психологічні, професійні якості та власне педагогічна діяльність, продуктивність якої залежить від професіоналізму педагога, а це інтегральна характеристика його особистості, що припускає володіння педагогом видами професійної діяльності і наявність у нього поєднання професійно важливих психологічних якостей, що забезпечують ефективне розв’язання професійних педагогічних задач щодо навчання та виховання. Сучасний вчитель ХХІ століття не має стереотипів,  вміє створити середовище для ефективного навчання та розкриття таланту дитини, знаходить цікавий матеріал для уроків, досліджує, любить свою роботу, успішно реалізовує себе через роботу, щасливий, інтерактивний, комунікабельний, вміє бути у партнерській позиції, вміє поглянути на ситуацію з позиції учня, ентузіаст, оптиміст, створює позитивну атмосферу, простір, гнучкий, адаптивний,

спокійний до невизначеності та змін,

працює в команді (team-player), креативний, нестандартний, вмотивований, критично мислить, об'єктивний до самого себе, лідер, новатор, експериментатор, постійно вчиться та самовдосконалюється, йде в ногу з часом,

володіє сучасними освітніми й інформаційними технологіями, молодий (як мінімум душею) з почуттям гумору…

               Сучасні інформаційні технології дозволили здійснити переклад накопиченої інформації в електронну форму та створити принципово нові інформаційні ресурси, до яких відносяться електронні бібліотеки.

              Розвиток комп'ютерної техніки і технологій останнім часом призвів до значних змін у розумінні ролі інформаційних процесів у житті суспільства і можливостей застосування засобів в навчанні. Навчальні платформи такі як: Quizlet, Kahoot, Liveworksheets, British Council LearnEnglish Kids, Mentimeter, Wardwall допомагають вчителю захопити учнів та мотивують до навчання іноземної мови.

              Сфера застосування комп'ютерної техніки в освіті постійно розширюється. А з розвитком сучасних технологій, можливості подання навчальної інформації, використовуючи новітні засоби, заполонили практично всі аспекти нашого життя і стали використовуватися не тільки як для розваги, але і в навчальних цілях.   Всім відомо, що діти із задоволенням роблять те, що їм цікаво. Найважливішою рушійною силою, здатною викликати інтерес дитини до занять іноземною мовою і стимулювати слухання, є ігрова ситуація, чи цікаве відео. Саме в умовах захоплюючої для дитини ігрової ситуації, чи цікавого мультику або відео розвивається уява, виявляється прагнення до наслідування і рухової активності. Встановлено, що якщо в процесі іншомовної мовленнєвої діяльності задіяні відразу кілька органів сприйняття (слух, зір, рух), то дитина значно краще і швидше запам’ятовує мовний матеріал і з великим бажанням його відтворює. Все це необхідно враховувати при виборі завдань на уроках.

       На першому етапі навчання іноземної мови зовсім немислимо без вправ TPR (Total Physical Respond), коли учні вступають у спілкування, використовуючи компенсаторні навички (жести, рухи, міміку). Невербальне спілкування, на думку психологів, не менш важливе, ніж вербальне, для того, щоб партнери по спілкуванню розуміли один одного.

                 Переваги цього виду завдань полягають у тому, що вчитель відразу бачить, розуміють діти почуте чи ні. Таким способом можна перевіряти лексику, орфографію, розуміння фраз шкільного вжитку.

                Окрім того, учні наслідують один одного: якщо хтось не зрозумів завдання з першого разу, то він дивиться на те, що роблять інші, і виконує необхідну команду, запам’ятовуючи, що вона означає.

                Оволодіння аудіюванням дає змогу реалізувати не тільки комунікативну мету навчання іноземної мови, а й виховні і розвиваючі цілі.

                Формування мовленнєвої компетенції в аудіюванні передбачає розвиток в учнів фонематичного та інтонаційного слуху, вміння прогнозувати зміст висловлювання, виховує культуру слухання, що позитивно позначається на розвитку пам’яті, насамперед слухової, та є важливим і необхідним для вивчення як іноземної мови, так і будь-якого іншого предмета.

               Оскільки, застарілі методи та засоби навчання не відповідають нинішнім вимогам і не підлягають тенденціям стрімкого розвитку науково- технічного прогресу, то це спонукає до впровадження інноваційних методів навчання та використання й адаптування цих технологій в навчальний процес.Нинішній навчальний процес вимагає використання великої кількості наочних матеріалів, та інтерактивних засобів, які в свою чергу позитивно сприяють покращенню досягненню навчальної мети.

               Особливо ця проблема гостро постає при формуванні професійних умінь та навичок а також для ефективнішого їх засвоєння.   

               Саме тому застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі професійної підготовки є ефективним засобом досягнення цієї мети.

                   Так основною проблемою в навчанні є обмежена можливість у спілкуванні з носіями мови. Для подолання ціеї проблеми доцільно використовувати автентичні матеріали - відеофільми і різні відео-сюжети. 

              Як сказав сер Джон Лаббок “Не

так важливо те, чого слід навчити кожну дитину, а те, щоб кожній дитині дати бажання

вчитися”.  Головна моя мета -захопити учнів вивченням англійської мови; підтримати інтерес дитини до школи; зосередити увагу на успіхах і перемогах, навіть незначних;

працювати на уроках за правилом “Менше вчителя - більше учня”. Емоційний стан

дитини вважаю важливим фактором успішного навчання, тому у педагогічній діяльності

керуюсь гаслом: “Учитель - це скрипка дитячих сердець: як поведе смичком, таку мелодію заграють.”      

                      Залиште у своєму арсеналі кілька дієвих інструментів. До прикладу, у роботі зі старшими класами я використовую тести і не уявляю офлайн- чи онлайн-уроків без використання платформи Classtime. Також часто використовую Quizlet, Kahoot у різних форматах навчання для проведення вікторин.

• Padlet - інтерактивна дошка

• Flipgrid - відеозона.

• Quizlet - створення електронних карток

• Storybird- створення цікавих навчальних книг.

Віддаю перевагу потужним, але легким у використанні онлайн-інструментам. Прагнення продемонструвати все найкраще й одразу під час уроку лише виснажує. У процесі знайомства з новими інструментами запам’ятовую найзручніші, але тестую й  нові час від часу. Головне не боятися вчитися.

docx
Додано
30 січня 2023
Переглядів
1833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку