Слово “Інтерактивний”Походить від англійського слова “interact”.”Inter” – це взаємний, “act” – діяти.Інтерактивний – здатний взаємодіяти або перебувати в режимі бесіди, діалогу з будь-чим (наприклад, комп'ютером) або з будь-ким (людиною). Сутність інтерактивного навчання полягає в активному залученні всіх учнів до процесу пізнання.
Класифікація інтерактивних методів навчання. М. Кларін класифікує інтерактивні методи навчання за принципом активності: Фізична (зміна робочого місця, виконання записів, малювання тощо);Соціальна (ставлення запитань, формування відповідей тощо);Пізнавальна (доповнення відповідей, виступ, самостійний пошук розв’язання проблеми тощо) ;
О. Пометун і Л. Пироженко об’єднують форми інтерактивного навчання у чотири групи : Кооперативне навчання (робота в парах, трійках, карусель, робота в малих групах, акваріум тощо);Колективно - групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, мозковий штурм, “навчаюсь – вчуся”);Ситуативне моделювання (імітаційні ігри, рольова гра, драматизація та інші) ;Опрацювання дискусійних питань (метод ПРЕС, “займи позицію”, “дискусія” тощо).
Технології інтерактивного навчання1. Інтерактивні технології кооперативного навчання: Це методи організації навчання у малих групах учнів, об’єднаних спільною навчальною метою. Навчання в парах; Ротаційні (змінювані) трійки; Два – чотири – всі разом; “ Карусель ”; Робота в малих групах; Акваріум.
«Робота в малих групах» Дискусії й обговорення можна проводити цілим класом. Але вони набагато ефективніші, коли проводяться у групах, зокрема, якщо клас великий, а час обмежений. Групове обговорення максимально підвищує активність і внесок кожного учасника. Робота у групах розвиває навички активного слухання, співпереживання, співпраці, впевненої поведінки і толерантності.
Метод «Робота в малих групах»The first group. Put the replies in the dialogues in the correct order and introduce. З досвіду роботиІнтерактивні технології кооперативного навчання…використовується на етапі вивчення нового матеріалу і закріплення його. Theme «Food. Countries and tastes»The second group. Complete the omelette recipe.
2. Технології ситуативного моделювання (навчання у грі): Це побудова навчального процесу шляхом включення учня до гри (передусім ігрове моделювання явищ, що вивчаються). імітації; спрощене судове слухання; розігрування ситуацій за ролями (“ рольова гра ”, “ програвання сценки ”, “ драматизація ”).
Метод « Рольова гра»Theme «Eating out»Технології ситуативного моделювання (навчання у грі)З досвіду роботи. Role-play the situation in groups One of you is a restaurant waiter. The waiter greets the customers, presents the menu and takes their orders. The other students are the restaurant customers.…використовується на уроках повторення та узагальнення знань.