2. Вправа «Психологічна гімнастика»Я хочу запросити вас на філіжаночку чудового настрою. Так заведено, що за кавою чи чаєм люди спілкуються один з одним, обмінюються інформацією. Тож давайте і ми поспілкуємося. Я буду запитувати, а ви мені жестами і мімікою відповідати.-Який у вас сьогодні настрій?-А як самопочуття?-Як вам погода сьогодні? - Як має пройти цей день?-Що ви очікуєте від нашого уроку?
4. Квітка сподівань-Перед вами- квітка сподівань. (Малюнок) Що потрібно щоб вона розцвіла? (Відповіді учнів).-Так , саме про воду ми сьогодні поговоримо,найдивовижнішу і сповнену таємничості речовину. -А для ефективнішої роботи ми зараз об’єднаємося в групи.(За кольорами цеглинок ЛЕГО).
5. Кластер. Що вам відомо про воду?Я пропоную скласти КЛАСТЕР до слова «ВОДА». Пишемо ключове слово, пригадуємо, що відомо про воду, висловлюємо, класифікуємо, як вам подобається і записуємо навколо ключового слова.(КЛАСТЕР(гроно, пучок)-графічна форма організації інформації. Складання кластеру дозволяє вільно і відкрито міркувати в рамках будь-якої теми (великий обсяг інформації, виявити ключові слова). Доцільно використовувати на початку уроку для систематизації знань. Презентуємо роботу ,обмінюємося думками. Доповнюємо складені кластери новою отриманою інформацією про воду (дописуємо іншим кольором).
6. Гра « Бутерброд» -А чи замислювались ви над тим, як би було на Землі без води?-Вода ,по суті, є скрізь в нашому світі, а людина на 55-60% складається з води за масою. У тому, що вода є всюди ми зараз переконаємося. Запрошую в лабораторію дослідників. ( СТЕМ-освіта) –Ви любите бутерброд? Чудово! Перед вами на тарілці інгредієнти для нього. Приготуйте ваш бутерброд (приготування). Отримані бутерброди однакові чи різні? Звичайно, за оформленням трішки різні. Але де в чому вони однакові. –Чи вірете ви, що кожен з бутербродів більш, як на половину складається з води? Проведемо дослідження. Порахуйте, якою є частка води в інгредієнтах бутерброда, якщо: Хліб містить 60% води, помідор- 95%, сир-45%, вітчина-70%. (обраховуємо) А якщо до бутерброда додати огірок. Частка води збільшиться чи зменшиться?
7. Прийом «скрайбінг»Чому називають воду мандрівницею? (відповіді) Ми зараз відтворимо колообіг води в природі за допомогою прийому скрайбінг (створимо ескіз). СКРАЙБІНГ-розповідь, що супроводжується схематичними малюнками. Може бути аплікаційний, мальований, магнітний, 3 D скрайбінг. Перевага- яскравість, лаконічність, креативність представлення інформації. Головне завдання цього прийому та ваше завдання : донести інформацію про кругообіг води у максимально зрозумілому і привабливому форматі, створюючи аплікаційний скрайбінг. (Перегляд робіт)
8. Фішбоун. Послухайте екологічну казку. Жив старий зі старою біля самого моря . Пішов дід ловити золоту рибку. Закинув у море дід невід. Прийшов невід назад з іржавими банками та іншим сміттям. Закинув дід невід удруге, виловив рваний черевик і пластикову пляшку. Утретє закинув невід і зловив золоту рибку, яка заговорила людським голосом: -Не відпускай мене, дідусю, до синього моря, краще кинь в акваріум. Там у тебе вода чиста. Я не хочу бути рибкою нафтовою, хочу бути золотою. Сумна казка, еге ж ? У природі не має сміття. І саме ми, люди, перетворили океани і моря на сміттєзвалища. А ще більшою екологічною катастрофою всього людства є нестача питної води. Люди всіх країн об’єднуються для вирішення проблеми «Зменшення запасів питної води». І ми зараз цю проблему будемо вирішувати використовуючи прийом «Фішбоун» (скелет риби або риб’яча кістка). (Прийом «Фішбоун» дає можливість організувати парну або групову роботу, передбачати взаємозв’язки між причинами і наслідками, вміння вирішувати проблему. Ефективно використовувати на етапі узагальнення та систематизації знань. Схема може бути горизонтальна або вертикальна.)(Записуюються причини і факти, робиться висновок.)Я хочу побажати, щоб золота рибка допомагала всім вирішувати будь-яку життєву проблему.
9. Хвилинка математики. Воду треба берегти. Навіть незначні зміни та обмеження у наших щоденних звичках можуть сприяти економії води. Ми доведемо цю думку за допомогою розв’язання математичної задачі.–Скільки раз на день ви чистите зуби? Чищення зубів зазвичай триває приблизно 3 хв, а за 1 хв з крана виливається приблизно 2 л води. Для економії води потрібно використовувати альтернативний спосіб чищення зубів, включати воду лише для промивання зубної щітки та ополіскування рота. Цей спосіб дозволяє зекономити 1 л води на особу. Давайте порахуємо: 1. Об’єм використаної води родиною, коли не закриваємо кран. 3*2*2*а=Н 2. Об’єм використаної води родиною при застосуванні економного способу. 1*2*а=В 3. Об’єм води, що його ваша родина може зекономити за один день Н-В=Е, а за місяць Е*30=? (робимо розрахунки кожен індивідуально ,потім в групі) Д. З : У яких ще випадках воду можна використовувати економніше? МИ повинні пам’ятати: Економлячи воду, ми економимо електроенергію і наші кошти.
10. Рефлексія. Підсумуємо нашу роботу над темою і складемо СЕНКАН до слова ВОДА. (Дієвий спосіб, який подобається учням, допомагає узагальнити інформацію, багатогранний інструмент для рефлексії) 1. Вода. 2. Безбарвна, корисна. 3. Поїть, розчиняє, зрошує. 4. Я дуже люблю воду. (відношення до води) 5. Життя (узагальнення, синонім). (Презентуємо)
На початку заняття ви на краплинках писали свої очікування. Чи справдились ваші очікування? (озвучують) Вашими краплинками полили квітку сподівань, вона ожила і розквітла. Так і від вас, діти, ми очікуємо, щоб ви мислили критично, приймали виважені рішення, аналізували, розвивали такі навички, які будуть допомагати вам бути успішними в житті.